dc.contributor.author | Głowala, Agnieszka | |
dc.contributor.editor | Bonar, Jolanta | |
dc.date.accessioned | 2022-02-25T10:15:00Z | |
dc.date.available | 2022-02-25T10:15:00Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.citation | Głowala A., Diagnoza dziecka w kontekście przekraczania progu szkolnego, [w:] Nauczyciel wczesnej edukacji. Oczekiwania społeczne i praktyka edukacyjna, Bonar J. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011, s. 104-115, https://doi.org/10.18778/7525-559-1.09 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7525-559-1 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/40798 | |
dc.description.abstract | The entrance of a child in the role of a pupil from the first class means a radical change of a child's life situation and the necessity of adaptation oneself to the new conditions. A teacher creates an active adaptation to the new changes and he claims that a model of education is based on honest diagnosis of a child. A contemporary approach to diagnosis can be defined as holistic and dynamic. The whole diagnosis (holistic) is always formulated in environmental context. Through the diagnosis we can understand a process of active search and data processing which can be used to determine activities that contribute to change of the current condition. The appropriate holistic diagnosis requires efficacious selection of methods of diagnostic proceedings and it is possible when a teacher has a solid knowledge. The holistic diagnosis fulfils three fundamental functions: recognition, explanation and optimisation, that contributes to appropriate organising of the educational process, and it also determines efficacy and effectiveness of the undertaken work. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Bonar J. (red.), Nauczyciel wczesnej edukacji. Oczekiwania społeczne i praktyka edukacyjna, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | first grade | pl_PL |
dc.subject | diagnosis of the child | pl_PL |
dc.subject | holistic diagnosis | pl_PL |
dc.title | Diagnoza dziecka w kontekście przekraczania progu szkolnego | pl_PL |
dc.title.alternative | Diagnosis of a child in the view of crossing a school threshold | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011 | pl_PL |
dc.page.number | 104-115 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Płocku | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7525-559-1.09 | |
dc.discipline | pedagogika | pl_PL |