Show simple item record

dc.contributor.authorGłowala, Agnieszka
dc.contributor.editorBonar, Jolanta
dc.date.accessioned2022-02-25T10:15:00Z
dc.date.available2022-02-25T10:15:00Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationGłowala A., Diagnoza dziecka w kontekście przekraczania progu szkolnego, [w:] Nauczyciel wczesnej edukacji. Oczekiwania społeczne i praktyka edukacyjna, Bonar J. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011, s. 104-115, https://doi.org/10.18778/7525-559-1.09pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-559-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/40798
dc.description.abstractThe entrance of a child in the role of a pupil from the first class means a radical change of a child's life situation and the necessity of adaptation oneself to the new conditions. A teacher creates an active adaptation to the new changes and he claims that a model of education is based on honest diagnosis of a child. A contemporary approach to diagnosis can be defined as holistic and dynamic. The whole diagnosis (holistic) is always formulated in environmental context. Through the diagnosis we can understand a process of active search and data processing which can be used to determine activities that contribute to change of the current condition. The appropriate holistic diagnosis requires efficacious selection of methods of diagnostic proceedings and it is possible when a teacher has a solid knowledge. The holistic diagnosis fulfils three fundamental functions: recognition, explanation and optimisation, that contributes to appropriate organising of the educational process, and it also determines efficacy and effectiveness of the undertaken work.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofBonar J. (red.), Nauczyciel wczesnej edukacji. Oczekiwania społeczne i praktyka edukacyjna, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectfirst gradepl_PL
dc.subjectdiagnosis of the childpl_PL
dc.subjectholistic diagnosispl_PL
dc.titleDiagnoza dziecka w kontekście przekraczania progu szkolnegopl_PL
dc.title.alternativeDiagnosis of a child in the view of crossing a school thresholdpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011pl_PL
dc.page.number104-115pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationPaństwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Płockupl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-559-1.09
dc.disciplinepedagogikapl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe