dc.contributor.author | Adamek, Irena | |
dc.contributor.editor | Bonar, Jolanta | |
dc.date.accessioned | 2022-02-25T07:51:42Z | |
dc.date.available | 2022-02-25T07:51:42Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.citation | Adamek I., Nauczyciel dziecka w kontekście zniewolenia i samostanowienia. Podmiotowe i nie podmiotowe style pracy nauczyciela, [w:] Nauczyciel wczesnej edukacji. Oczekiwania społeczne i praktyka edukacyjna, Bonar J. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011, s. 11-22, https://doi.org/10.18778/7525-559-1.02 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7525-559-1 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/40777 | |
dc.description.abstract | The author considers a contemporary image of the teachers and their model of education. She summarises it by formulating basic tasks such as: teaching the craft of thinking in the categories of the future, capturing the curiosity of the world, introducing an intellectual flexibility and as a consequence gaining new knowledge and adapting to the new reality in which the school operates. Only in that case the teacher will become a conscious and critical interpreter of both his own educational activities and the ones of the surrounding world, able to work in a subjective way, free of enslavement caused by the need of completing a given task, often appointed without his participation. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Bonar J. (red.), Nauczyciel wczesnej edukacji. Oczekiwania społeczne i praktyka edukacyjna, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | teachers | pl_PL |
dc.subject | enslavement | pl_PL |
dc.subject | self-determination | pl_PL |
dc.subject | support | pl_PL |
dc.title | Nauczyciel dziecka w kontekście zniewolenia i samostanowienia. Podmiotowe i nie podmiotowe style pracy nauczyciela | pl_PL |
dc.title.alternative | A child’s teacher in context of enslavement and self-determination | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011 | pl_PL |
dc.page.number | 11-22 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7525-559-1.02 | |
dc.discipline | pedagogika | pl_PL |