Show simple item record

dc.contributor.authorAdamek, Irena
dc.contributor.editorBonar, Jolanta
dc.date.accessioned2022-02-25T07:51:42Z
dc.date.available2022-02-25T07:51:42Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationAdamek I., Nauczyciel dziecka w kontekście zniewolenia i samostanowienia. Podmiotowe i nie podmiotowe style pracy nauczyciela, [w:] Nauczyciel wczesnej edukacji. Oczekiwania społeczne i praktyka edukacyjna, Bonar J. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011, s. 11-22, https://doi.org/10.18778/7525-559-1.02pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-559-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/40777
dc.description.abstractThe author considers a contemporary image of the teachers and their model of education. She summarises it by formulating basic tasks such as: teaching the craft of thinking in the categories of the future, capturing the curiosity of the world, introducing an intellectual flexibility and as a consequence gaining new knowledge and adapting to the new reality in which the school operates. Only in that case the teacher will become a conscious and critical interpreter of both his own educational activities and the ones of the surrounding world, able to work in a subjective way, free of enslavement caused by the need of completing a given task, often appointed without his participation.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofBonar J. (red.), Nauczyciel wczesnej edukacji. Oczekiwania społeczne i praktyka edukacyjna, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectteacherspl_PL
dc.subjectenslavementpl_PL
dc.subjectself-determinationpl_PL
dc.subjectsupportpl_PL
dc.titleNauczyciel dziecka w kontekście zniewolenia i samostanowienia. Podmiotowe i nie podmiotowe style pracy nauczycielapl_PL
dc.title.alternativeA child’s teacher in context of enslavement and self-determinationpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011pl_PL
dc.page.number11-22pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowiepl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-559-1.02
dc.disciplinepedagogikapl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe