dc.contributor.author | Bartczak, Michał | |
dc.contributor.editor | Sobczak, Anna | |
dc.contributor.editor | Znajmiecka-Sikora, Marta | |
dc.date.accessioned | 2022-02-03T18:01:40Z | |
dc.date.available | 2022-02-03T18:01:40Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Bartczak M., Education in Penitentiaries and Remand Centres as a Form of Impact Instruments, [w:] Development and Supporting the Development from the Perspective of the Human Sciences – Opportunities and Threats, Sobczak A., Znajmiecka-Sikora M. (eds.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012, s. 379-391, https://doi.org/10.18778/7525-795-3.25 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7525-795-3 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/40583 | |
dc.description | The need to understand the concept of teaching under conditions of penitentiary isolation in prisons and remand centers, which fall within the jurisdiction of the Justice Minister of the Republic of Poland, requires multi-layer and interdisciplinary analysis. In the publication herein, one will therefore encounter references to theoretical knowledge in the field of law, psychology and pedagogy as well as information from practitioners, namely pedagogues and psychologists serving in penitentiary units and teachers working in prison-affiliated educational establishments but also lecturers running their own courses. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Sobczak A., Znajmiecka-Sikora M. (eds.), Development and Supporting the Development from the Perspective of the Human Sciences – Opportunities and Threats, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | education | pl_PL |
dc.subject | penitentiaries | pl_PL |
dc.subject | remand centres | pl_PL |
dc.subject | recruitment procedures | pl_PL |
dc.subject | prison-affiliated schools operation | pl_PL |
dc.subject | impact instruments | pl_PL |
dc.title | Education in Penitentiaries and Remand Centres as a Form of Impact Instruments | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2012 | pl_PL |
dc.page.number | 379-391 | pl_PL |
dc.references | Badowska – Hodyr, M. (2008). Poziom prizonizacji sprawców przestępstw przeciwko mieniu. [In:] W. Ambrozik, H. Machel, P. Stępniak (red.) Misja Służby Więziennej a jej zadania wobec aktualnej polityki karnej i oczekiwań społecznych. IV Polski Kongres Penitencjarny. Poznań – Gdańsk – Warszawa: UAM, UG, Pedagogium WSPR i CZSW. | pl_PL |
dc.references | Ciosek, M. (2003). Psychologia sądowa i penitencjarna. Wyd.2. Warszawa: Wyd. Prawnicze LexisNexis. | pl_PL |
dc.references | Instrukcja Nr 1/2011 Dyrektora Generalnego Służby Więziennej z dnia 13 lipca 2011 r. w sprawie szczegółowego trybu organizowania nauczania w szkołach oraz szkolenia kursowego w zakładach karnych i aresztach śledczych. | pl_PL |
dc.references | Gulin, W.(1994). Empatia dzieci i młodzieży. Lublin: TNKUL. | pl_PL |
dc.references | Gulin, W. (2006). Filozoficzne korzenie empatii. Studia Psychologica. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego. s. 207- 221. | pl_PL |
dc.references | Hołyst, B. (2008). Oddziaływania penitencjarne jako sposób zapobiegania przestępczości. [In:] W. Ambrozik, H. Machel, P. Stępniak (red.) Misja Służby Więziennej a jej zadania wobec aktualnej polityki karnej i oczekiwań społecznych. IV Polski Kongres Penitencjarny. Poznań – Gdańsk – Warszawa: UAM, UG, Pedagogium WSPR i CZSW. | pl_PL |
dc.references | Kamiński, M. M. (2006). Gry więzienne. Tragikomiczny świat polskiego więzienia. Warszawa: Oficyna Naukowa. | pl_PL |
dc.references | Karaszewska, H. (2008). Proces resocjalizacji penitencjarnej w opinii wychowawców więziennych. [In:] W. Ambrozik, H. Machel, P. Stępniak (Eds.) Misja Służby Więziennej a jej zadania wobec aktualnej polityki karnej i oczekiwań społecznych. IV Polski Kongres Penitencjarny. Poznań – Gdańsk – Warszawa: UAM, UG, Pedagogium WSPR i CZSW. | pl_PL |
dc.references | Keller K., Kopczuk J. (2006). Oddziały penitencjarne. Próba wdrożenia nowej struktury organizacyjnej w jednostkach OISW Białystok w latach 2002 – 2006. [In:] K.Keller, J. Kopczuk (Eds.) Nowa struktura organizacyjna jednostek penitencjarnych. Białystok: OISW w Białymstoku. | pl_PL |
dc.references | Kolęda, K. (1995). Klawisze i złodzieje. Warszawa: Polski Dom Wydawniczy Sp.z o.o. | pl_PL |
dc.references | Lelental, S. (2010). Kodeks karny wykonawczy. Komentarz. Wyd.3. Warszawa: Wyd. C.H.Beck. | pl_PL |
dc.references | Machel, H. (2003). Więzienie jako instytucja karna i resocjalizacyjna. Gdańsk: Arche. | pl_PL |
dc.references | Machel, H. (2008). Czy więzienie może wychowywać – spór o poprawczą funkcję więzienia. [In:] W. Ambrozik, H. Machel, P. Stępniak (Eds.) Misja Służby Więziennej a jej zadania wobec aktualnej polityki karnej i oczekiwań społecznych. IV Polski Kongres Penitencjarny. Poznań – Gdańsk – Warszawa: UAM, UG, Pedagogium WSPR i CZSW. | pl_PL |
dc.references | Michniewicz, I., Michaniewicz, R. (2006). Szkolne wychowanie fizyczne we wspomnieniach skazanych (na podstawie pamiętników). [In:] K. Klukowski, P. Łapiński, A. Wiza, A. Kaczmarek (Eds.) Promocja zdrowia we współczesnym więziennictwie. Kalisz: COSSW, PSNARiT, PTNKF SKFwW. | pl_PL |
dc.references | Miłkowska, G. (2009). Dostrzec w skazanym człowieka. [In:] T. Szymanowski (red.) O pomocy w powrocie do społeczeństwa. W 100 – lecie powstania Patronatu. Białystok: Stowarzyszenie Penitencjarne Patronat. | pl_PL |
dc.references | Pawela, S. (2008). Społeczeństwo wobec zjawiska przestępczości. [In:] W. Ambrozik, H. Machel, P. Stępniak (Eds.) Misja Służby Więziennej a jej zadania wobec aktualnej polityki karnej i oczekiwań społecznych. IV Polski Kongres Penitencjarny. Poznań – Gdańsk – Warszawa: UAM, UG, Pedagogium WSPR i CZSW. | pl_PL |
dc.references | Pierzchała, K., Cekierka, C. (2008). Zwalczanie patologii społecznych w systemie penitencjarnym Polski i USA. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek. | pl_PL |
dc.references | Poklek, R. (2008). Aktywność fizyczna a syndrom agresji osób pozbawionych wolności. Kalisz: COSSW. | pl_PL |
dc.references | Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 13 lutego 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu prowadzenia nauczania w zakładach karnych. Dz.U.04.37.337. | pl_PL |
dc.references | Szlęzak – Kawa, E. (2011). E – learning szansą dla skazanych. Forum Penitencjarne Nr 02 (153). | pl_PL |
dc.references | Tomaszewski, T. (2011). Nauczanie w zakładach karnych. [In:] Oddziaływania penitencjarne i terapeutyczne w zakładach karnych i aresztach śledczych w 2010 r. Warszawa: CZSW Biuro Penitencjarne. | pl_PL |
dc.references | Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny wykonawczy (Dz. U. 97.90.557 z dnia 5 sierpnia 1997 r.). | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7525-795-3.25 | |
dc.discipline | pedagogika | pl_PL |