Show simple item record

dc.contributor.authorBartczak, Michał
dc.contributor.editorSobczak, Anna
dc.contributor.editorZnajmiecka-Sikora, Marta
dc.date.accessioned2022-02-03T18:01:40Z
dc.date.available2022-02-03T18:01:40Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationBartczak M., Education in Penitentiaries and Remand Centres as a Form of Impact Instruments, [w:] Development and Supporting the Development from the Perspective of the Human Sciences – Opportunities and Threats, Sobczak A., Znajmiecka-Sikora M. (eds.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012, s. 379-391, https://doi.org/10.18778/7525-795-3.25pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-795-3
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/40583
dc.descriptionThe need to understand the concept of teaching under conditions of penitentiary isolation in prisons and remand centers, which fall within the jurisdiction of the Justice Minister of the Republic of Poland, requires multi-layer and interdisciplinary analysis. In the publication herein, one will therefore encounter references to theoretical knowledge in the field of law, psychology and pedagogy as well as information from practitioners, namely pedagogues and psychologists serving in penitentiary units and teachers working in prison-affiliated educational establishments but also lecturers running their own courses.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofSobczak A., Znajmiecka-Sikora M. (eds.), Development and Supporting the Development from the Perspective of the Human Sciences – Opportunities and Threats, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjecteducationpl_PL
dc.subjectpenitentiariespl_PL
dc.subjectremand centrespl_PL
dc.subjectrecruitment procedurespl_PL
dc.subjectprison-affiliated schools operationpl_PL
dc.subjectimpact instrumentspl_PL
dc.titleEducation in Penitentiaries and Remand Centres as a Form of Impact Instrumentspl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2012pl_PL
dc.page.number379-391pl_PL
dc.referencesBadowska – Hodyr, M. (2008). Poziom prizonizacji sprawców przestępstw przeciwko mieniu. [In:] W. Ambrozik, H. Machel, P. Stępniak (red.) Misja Służby Więziennej a jej zadania wobec aktualnej polityki karnej i oczekiwań społecznych. IV Polski Kongres Penitencjarny. Poznań – Gdańsk – Warszawa: UAM, UG, Pedagogium WSPR i CZSW.pl_PL
dc.referencesCiosek, M. (2003). Psychologia sądowa i penitencjarna. Wyd.2. Warszawa: Wyd. Prawnicze LexisNexis.pl_PL
dc.referencesInstrukcja Nr 1/2011 Dyrektora Generalnego Służby Więziennej z dnia 13 lipca 2011 r. w sprawie szczegółowego trybu organizowania nauczania w szkołach oraz szkolenia kursowego w zakładach karnych i aresztach śledczych.pl_PL
dc.referencesGulin, W.(1994). Empatia dzieci i młodzieży. Lublin: TNKUL.pl_PL
dc.referencesGulin, W. (2006). Filozoficzne korzenie empatii. Studia Psychologica. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego. s. 207- 221.pl_PL
dc.referencesHołyst, B. (2008). Oddziaływania penitencjarne jako sposób zapobiegania przestępczości. [In:] W. Ambrozik, H. Machel, P. Stępniak (red.) Misja Służby Więziennej a jej zadania wobec aktualnej polityki karnej i oczekiwań społecznych. IV Polski Kongres Penitencjarny. Poznań – Gdańsk – Warszawa: UAM, UG, Pedagogium WSPR i CZSW.pl_PL
dc.referencesKamiński, M. M. (2006). Gry więzienne. Tragikomiczny świat polskiego więzienia. Warszawa: Oficyna Naukowa.pl_PL
dc.referencesKaraszewska, H. (2008). Proces resocjalizacji penitencjarnej w opinii wychowawców więziennych. [In:] W. Ambrozik, H. Machel, P. Stępniak (Eds.) Misja Służby Więziennej a jej zadania wobec aktualnej polityki karnej i oczekiwań społecznych. IV Polski Kongres Penitencjarny. Poznań – Gdańsk – Warszawa: UAM, UG, Pedagogium WSPR i CZSW.pl_PL
dc.referencesKeller K., Kopczuk J. (2006). Oddziały penitencjarne. Próba wdrożenia nowej struktury organizacyjnej w jednostkach OISW Białystok w latach 2002 – 2006. [In:] K.Keller, J. Kopczuk (Eds.) Nowa struktura organizacyjna jednostek penitencjarnych. Białystok: OISW w Białymstoku.pl_PL
dc.referencesKolęda, K. (1995). Klawisze i złodzieje. Warszawa: Polski Dom Wydawniczy Sp.z o.o.pl_PL
dc.referencesLelental, S. (2010). Kodeks karny wykonawczy. Komentarz. Wyd.3. Warszawa: Wyd. C.H.Beck.pl_PL
dc.referencesMachel, H. (2003). Więzienie jako instytucja karna i resocjalizacyjna. Gdańsk: Arche.pl_PL
dc.referencesMachel, H. (2008). Czy więzienie może wychowywać – spór o poprawczą funkcję więzienia. [In:] W. Ambrozik, H. Machel, P. Stępniak (Eds.) Misja Służby Więziennej a jej zadania wobec aktualnej polityki karnej i oczekiwań społecznych. IV Polski Kongres Penitencjarny. Poznań – Gdańsk – Warszawa: UAM, UG, Pedagogium WSPR i CZSW.pl_PL
dc.referencesMichniewicz, I., Michaniewicz, R. (2006). Szkolne wychowanie fizyczne we wspomnieniach skazanych (na podstawie pamiętników). [In:] K. Klukowski, P. Łapiński, A. Wiza, A. Kaczmarek (Eds.) Promocja zdrowia we współczesnym więziennictwie. Kalisz: COSSW, PSNARiT, PTNKF SKFwW.pl_PL
dc.referencesMiłkowska, G. (2009). Dostrzec w skazanym człowieka. [In:] T. Szymanowski (red.) O pomocy w powrocie do społeczeństwa. W 100 – lecie powstania Patronatu. Białystok: Stowarzyszenie Penitencjarne Patronat.pl_PL
dc.referencesPawela, S. (2008). Społeczeństwo wobec zjawiska przestępczości. [In:] W. Ambrozik, H. Machel, P. Stępniak (Eds.) Misja Służby Więziennej a jej zadania wobec aktualnej polityki karnej i oczekiwań społecznych. IV Polski Kongres Penitencjarny. Poznań – Gdańsk – Warszawa: UAM, UG, Pedagogium WSPR i CZSW.pl_PL
dc.referencesPierzchała, K., Cekierka, C. (2008). Zwalczanie patologii społecznych w systemie penitencjarnym Polski i USA. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.pl_PL
dc.referencesPoklek, R. (2008). Aktywność fizyczna a syndrom agresji osób pozbawionych wolności. Kalisz: COSSW.pl_PL
dc.referencesRozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 13 lutego 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu prowadzenia nauczania w zakładach karnych. Dz.U.04.37.337.pl_PL
dc.referencesSzlęzak – Kawa, E. (2011). E – learning szansą dla skazanych. Forum Penitencjarne Nr 02 (153).pl_PL
dc.referencesTomaszewski, T. (2011). Nauczanie w zakładach karnych. [In:] Oddziaływania penitencjarne i terapeutyczne w zakładach karnych i aresztach śledczych w 2010 r. Warszawa: CZSW Biuro Penitencjarne.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny wykonawczy (Dz. U. 97.90.557 z dnia 5 sierpnia 1997 r.).pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-795-3.25
dc.disciplinepedagogikapl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe