Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSobczak, Anna
dc.contributor.editorSobczak, Anna
dc.contributor.editorZnajmiecka-Sikora, Marta
dc.date.accessioned2022-02-03T17:12:38Z
dc.date.available2022-02-03T17:12:38Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationSobczak A., A Sense of Moral Obligation of Slightly Mentally Handicapped Youth, [w:] Development and Supporting the Development from the Perspective of the Human Sciences – Opportunities and Threats, Sobczak A., Znajmiecka-Sikora M. (eds.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012, s. 195-219, https://doi.org/10.18778/7525-795-3.14pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-795-3
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/40569
dc.descriptionThe issue of human moral development has been a subject of interest in many scientific fields for years. Each society has its own clearly defined morality which is expressed by “a set of norms and patterns of behavior that relate to acts recognized in the common mind as good and bad”. The results of own research indicate that there was a correlation between age and the level of the sense of moral obligation of slightly mentally handicapped young people.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofSobczak A., Znajmiecka-Sikora M. (eds.), Development and Supporting the Development from the Perspective of the Human Sciences – Opportunities and Threats, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectmoral obligationpl_PL
dc.subjectslightly mentally handicapped youthpl_PL
dc.subjectsystem of valuespl_PL
dc.subjectnormspl_PL
dc.subjectrelationshipspl_PL
dc.titleA Sense of Moral Obligation of Slightly Mentally Handicapped Youthpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2012pl_PL
dc.page.number195-219pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniversity of Lodz, Faculty of Educational Sciences, Laboratory of Special Education, 91-433 Łódź, Smugowa 10/12 Polandpl_PL
dc.referencesBirch A., Malim T. (1998). Psychologia rozwojowa w zarysie. Warszawa: PWN.pl_PL
dc.referencesChełstowski K. (2003). Świat wartości młodzieży z upośledzeniem umysłowym stopnia lekkiego. Szkoła Specjalna, 4 , p. 202-211.pl_PL
dc.referencesGiryński A. (1989). Funkcjonowanie młodzieży upośledzonej umysłowo w stopniu lekkim w rolach społecznych. Warszawa: WSPS.pl_PL
dc.referencesGiryński A. (1996). Wartości w świecie młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie. Wybory- postawy - zachowania interpersonalne. Białystok: eRBe.pl_PL
dc.referencesGiryński A. (1993). Nastawienie empatyczne a poziom wrażliwości moralnej dzieci lekko upośledzonych umysłowo. Kultura i Edukacja, 2/4.pl_PL
dc.referencesHarwas-Napierała B., Trempała J. (2000). Psychologia rozwoju człowieka. Rozwój funkcji psychicznych. Warszawa: PWN.pl_PL
dc.referencesHarwas-Napierała B., Trempała J. (2002). Psychologia rozwoju człowieka. Rozwój funkcji poznawczych, v. 3. Warszawa: PWN.pl_PL
dc.referencesKościelska M. (1984). Upośledzenie umysłowe a rozwój społeczny. Warszawa: PWN.pl_PL
dc.referencesŁobocki M. (2002). Wychowanie moralne w zarysie. Kraków: Impuls.pl_PL
dc.referencesMuszyński H. (1983). Rozwój moralny. Warszawa: WSiP.pl_PL
dc.referencesOssowska M. (2000). Normy moralne. Warszawa: PWN.pl_PL
dc.referencesPiaget J. (1967). Rozwój ocen moralnych dziecka. Warszawa: PWN.pl_PL
dc.referencesPilecki J. (1986). Kształtowanie się ocen moralnych u upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim uczniów klas V-VIII. Psychologia Wychowawcza, 5, p. 551-559.pl_PL
dc.referencesTrempała J. (1993). Rozumowanie moralne i odporność dzieci na pokusę oszustwa. Bydgoszcz Vasta R., Haith M.M., Miller S.A (1995). Psychologia dziecka. Warszawa: WSiP.pl_PL
dc.referencesWitkowski T. (1967). Z badań nad wrażliwością moralną dzieci o obniżonej sprawności umysłowej. Roczniki filozoficzne, v.15, Lublin: KUL.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-795-3.14
dc.disciplinenauki o zdrowiupl_PL
dc.disciplinenauki socjologicznepl_PL
dc.disciplinepsychologiapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe