dc.contributor.author | Sobczak, Anna | |
dc.contributor.editor | Sobczak, Anna | |
dc.contributor.editor | Znajmiecka-Sikora, Marta | |
dc.date.accessioned | 2022-02-03T17:12:38Z | |
dc.date.available | 2022-02-03T17:12:38Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Sobczak A., A Sense of Moral Obligation of Slightly Mentally Handicapped Youth, [w:] Development and Supporting the Development from the Perspective of the Human Sciences – Opportunities and Threats, Sobczak A., Znajmiecka-Sikora M. (eds.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012, s. 195-219, https://doi.org/10.18778/7525-795-3.14 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7525-795-3 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/40569 | |
dc.description | The issue of human moral development has been a subject of interest in many scientific fields for years. Each society has its own clearly defined morality which is expressed by “a set of norms and patterns of behavior that relate to acts recognized in the common mind as good and bad”. The results of own research indicate that there was a correlation between age and the level of the sense of moral obligation of slightly mentally handicapped young people. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Sobczak A., Znajmiecka-Sikora M. (eds.), Development and Supporting the Development from the Perspective of the Human Sciences – Opportunities and Threats, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | moral obligation | pl_PL |
dc.subject | slightly mentally handicapped youth | pl_PL |
dc.subject | system of values | pl_PL |
dc.subject | norms | pl_PL |
dc.subject | relationships | pl_PL |
dc.title | A Sense of Moral Obligation of Slightly Mentally Handicapped Youth | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2012 | pl_PL |
dc.page.number | 195-219 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | University of Lodz, Faculty of Educational Sciences, Laboratory of Special Education, 91-433 Łódź, Smugowa 10/12 Poland | pl_PL |
dc.references | Birch A., Malim T. (1998). Psychologia rozwojowa w zarysie. Warszawa: PWN. | pl_PL |
dc.references | Chełstowski K. (2003). Świat wartości młodzieży z upośledzeniem umysłowym stopnia lekkiego. Szkoła Specjalna, 4 , p. 202-211. | pl_PL |
dc.references | Giryński A. (1989). Funkcjonowanie młodzieży upośledzonej umysłowo w stopniu lekkim w rolach społecznych. Warszawa: WSPS. | pl_PL |
dc.references | Giryński A. (1996). Wartości w świecie młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie. Wybory- postawy - zachowania interpersonalne. Białystok: eRBe. | pl_PL |
dc.references | Giryński A. (1993). Nastawienie empatyczne a poziom wrażliwości moralnej dzieci lekko upośledzonych umysłowo. Kultura i Edukacja, 2/4. | pl_PL |
dc.references | Harwas-Napierała B., Trempała J. (2000). Psychologia rozwoju człowieka. Rozwój funkcji psychicznych. Warszawa: PWN. | pl_PL |
dc.references | Harwas-Napierała B., Trempała J. (2002). Psychologia rozwoju człowieka. Rozwój funkcji poznawczych, v. 3. Warszawa: PWN. | pl_PL |
dc.references | Kościelska M. (1984). Upośledzenie umysłowe a rozwój społeczny. Warszawa: PWN. | pl_PL |
dc.references | Łobocki M. (2002). Wychowanie moralne w zarysie. Kraków: Impuls. | pl_PL |
dc.references | Muszyński H. (1983). Rozwój moralny. Warszawa: WSiP. | pl_PL |
dc.references | Ossowska M. (2000). Normy moralne. Warszawa: PWN. | pl_PL |
dc.references | Piaget J. (1967). Rozwój ocen moralnych dziecka. Warszawa: PWN. | pl_PL |
dc.references | Pilecki J. (1986). Kształtowanie się ocen moralnych u upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim uczniów klas V-VIII. Psychologia Wychowawcza, 5, p. 551-559. | pl_PL |
dc.references | Trempała J. (1993). Rozumowanie moralne i odporność dzieci na pokusę oszustwa. Bydgoszcz Vasta R., Haith M.M., Miller S.A (1995). Psychologia dziecka. Warszawa: WSiP. | pl_PL |
dc.references | Witkowski T. (1967). Z badań nad wrażliwością moralną dzieci o obniżonej sprawności umysłowej. Roczniki filozoficzne, v.15, Lublin: KUL. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7525-795-3.14 | |
dc.discipline | nauki o zdrowiu | pl_PL |
dc.discipline | nauki socjologiczne | pl_PL |
dc.discipline | psychologia | pl_PL |