Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWęsierska, Katarzyna
dc.contributor.editorSobczak, Anna
dc.contributor.editorZnajmiecka-Sikora, Marta
dc.date.accessioned2022-02-03T17:05:19Z
dc.date.available2022-02-03T17:05:19Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationWęsierska K., The (Pre)school Situation of Children with Communication Disorders, [w:] Development and Supporting the Development from the Perspective of the Human Sciences – Opportunities and Threats, Sobczak A., Znajmiecka-Sikora M. (eds.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012, s. 139-153, https://doi.org/10.18778/7525-795-3.11pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-795-3
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/40566
dc.descriptionThe speech screening research conducted by the author of this article among preschool children in Katowice between the years 2003 and 2006 showed consistently maintained speech disorders in children at the level of approximately 44%. 2009). Over the years, the educational environment has been paying attention to the relation between communication disorders and emotional or behavioral problems. It is emphasized that the consequences of communication disorders can be reflected in children’s difficulties in school performance.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofSobczak A., Znajmiecka-Sikora M. (eds.), Development and Supporting the Development from the Perspective of the Human Sciences – Opportunities and Threats, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectcommunication disorderpl_PL
dc.subject(pre)school childrenpl_PL
dc.subjectteacherspl_PL
dc.subjectsupportpl_PL
dc.subjectspeech disorderpl_PL
dc.titleThe (Pre)school Situation of Children with Communication Disorderspl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2012pl_PL
dc.page.number139-153pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniversity of Silesia in Katowice, Polish Language Insitutepl_PL
dc.referencesAlberts J.K., Nakayama T.K., Martin J.N. (2007). Human Communication in Society. Upper Saddle River: Pearson Education Inc.pl_PL
dc.referencesBłachnio K. (2001). Vademecum logopedyczne. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.pl_PL
dc.referencesCantwell D.P., Baker L. (1985). Interrelationship of Communication, Learning, and Psychiatric Disorders in Children [In:] Simon Ch.S. [Ed.]. Communication Skills and Classroom Success. Assessment of Language-Learning Disabled Students. San Diego: College Hill Press, pp. 43-61.pl_PL
dc.referencesChęciek M. (2007). Jąkanie. Diagnoza – terapia – program. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.pl_PL
dc.referencesCudak I., Matyja A. (2009). Akceptacja i tolerancja uczniów z problemami w komunikowaniu się w środowisku szkoły podstawowej. Forum Logopedyczne, 16, pp. 29-30.pl_PL
dc.referencesDramska D. (2001a). Proces instytucjonalizacji zawodu logopedy w Polsce. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytet Śląskiego.pl_PL
dc.referencesDramska D. (2001b). Profesjonalna tożsamość logopedów w Polsce w świetle przeprowadzonych badań. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytet Śląskiego.pl_PL
dc.referencesEbert K.A., Prelock PA. (1994). Teachers’ Perceptions of Their Students with Communication Disorders. Language, Speech, and Hearing Services in Schools, vol. 25, pp. 211-214.pl_PL
dc.referencesGrzybowska A., Łapińska I., Michalska R. (1991). Postawy nauczycieli wobec jąkania. Psychologia Wychowawcza, 2, pp. 139-149.pl_PL
dc.referencesHaynes W.O., Moran M.J., Pindzola R.H. (1990). Communication Disorders. In the Classroom. Dubuque: Kendall Hunt Publishing Company.pl_PL
dc.referencesJastrzębowska G. (2003). Stan i perspektywy opieki logopedycznej w Polsce [In:] Gałkowski T., Jastrzębowska G. [Eds.]. Logopedia – pytania i odpowiedzi. Podręcznik akademicki, pp. 301-314. Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.pl_PL
dc.referencesKania J.T. (2001). Szkice logopedyczne. Lublin: Polskie Towarzystwo Logopedyczne, Zarząd Główny.pl_PL
dc.referencesKasprzyk B., Stasiczek A., Węsierska K. (2005). Szkoła przyjazna uczniowi jąkającemu się – wyzwaniem dla logopedów. Śląskie Wiadomości Logopedyczne, 8, pp. 38-44.pl_PL
dc.referencesLass N.J., Ruscello D.M., Schmitt J.F., Pannbacker M.D., Orlando M.B., Dean K.A., Ruziska J.C., Harkins Bradshaw K. (1992). Teachers’ Perceptions of Stutterers. Language, Speech, and Hearing Services in Schools, vol. 23, pp. 78-81.pl_PL
dc.referencesLees R.M. (2000). Stammering Children in Schools [in:] McCartney E. [ed.]: Speech/Language Therapists and Teachers Working Together. A Systems Approach to Collaboration, pp. 135-149. Londyn: Whurr Publishers.pl_PL
dc.referencesMatyja A., Cudak I,: Akceptacja i tolerancja uczniów z problemami w komunikowaniu się w środowisku szkoły podstawowej. Forum Logopedyczne, 2009, nr 16, s. 29-30.pl_PL
dc.referencesMcCartney E. (2000). Patterns of Collaboration [In:] McCartney E. [Ed.]: Speech/Language Therapists and Teachers Working Together. A Systems Approach to Collaboration, pp. 48-73. London: Whurr Publishers.pl_PL
dc.referencesMichalak-Widera I. (2004). Zaburzenia dyslaliczne u dzieci realizujących edukację elementarną. Śląskie Wiadomości Logopedyczne, no 7, pp. 29-35.pl_PL
dc.referencesMorreale S.P., Spitzberg B.H., Barge J.K.: Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesPhyllis P.P. (1975). Speech and Hearing Problems in the Classroom. Lincoln: Cliffs Notes Inc.pl_PL
dc.referencesPłusajska-Otto A., Węsierska K.(2010). Rola nauczyciela w profilaktyce i terapii jąkania [in:] Baranowicz K., Sobczak A., Znajmiecka-Sikora M. [Eds.]: Rozwój i jego wspieranie w perspektywie nauk o człowieku – teoria i rozwiązania praktyczne, pp. 239-245. Łódź: Pracownia Pedagogiki Specjalnej WNoWUŁ.pl_PL
dc.referencesPłusajska-Otto A., Węsierska K. (2009). Znaczenie współpracy logopedy i nauczyciela w terapii dziecka jąkającego się. “Forum Logopedyczne”, no 17, pp. 29-34.pl_PL
dc.referencesRice M.L. (1993). “Don’t Talk to Him, Hi’s Weird.” A Social Consequences Account of Language and Social Interactions [In:] Kaiser A.P., Gray D.B. [Eds.]. Enhancing Children’s Communication. Research Foundations for Intervention, pp. 139-158.. Maryland: Paul H. Brookes Publishing Co.pl_PL
dc.referencesRice M.L., Sell M.A. (1990). Hadley P.A. Social interactions of speech- and language-impaired children. Journal of Speech and Hearing Research, vol. 34 (6), pp. 1299-1307.pl_PL
dc.referencesRustin L., Cook F., Botterill W., Hughes C., Kelman E. (2002). Stammering. A practical guide for teachers and other professionals. London: David Fulton Publishers Ltd.pl_PL
dc.referencesSkorek E.M. (2000). Dzieci z zaburzeniami mowy wśród rówieśników w klasie szkolnej. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.pl_PL
dc.referencesSobol E., [Ed.], (1999). Mały słownik języka polskiego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl_PL
dc.referencesStecko E. (2001). Zaburzenia mowy u dzieci – wczesne rozpoznawanie i postępowanie logopedyczne. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego.pl_PL
dc.referencesStewart J. [Ed.], (2007). Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl_PL
dc.referencesStewart T., Turnbull J. (2007). Working with Dysfluent Children. Practical Approaches to Assessment and Therapy. Brackley: Speechmark Publishing Ltd.pl_PL
dc.referencesTarkowski Z. (2005). Wizerunek zawodowy i społeczny logopedy [In:] Młynarska M., Smereka T. [Eds.]: Logopedia. Teoria i praktyka, pp. 395-405. Wrocław: Agencja Wydawnicza a linea.pl_PL
dc.referencesTrzaskalik J. (1998). O konieczności badań nad wpływem chorób układu oddechowego na wady u dzieci w województwie katowickim [In:] Nowakowska-Kempna I. [Ed.]: Effata-Otwarcie. Logopedia jako nauka interdyscyplinarna i stosowana. Katowice: Uniwersytet Śląski, pp. 243-249.pl_PL
dc.referencesWęsierska K. (2009). Profilaktyczno-terapeutyczne działania logopedów w środowisku życia dzieci w wieku przedszkolnym. Unpublished doctoral dissertation, prepared under the direction of Professor E. Syrek at the University of Silesia. Katowice.pl_PL
dc.referencesWęsierska K. (2007). Profilaktyka logopedyczna w edukacji przedszkolnej – rola nauczyciela. Wychowanie na co Dzień, 6 (165), pp. 8-11.pl_PL
dc.referencesWintgens A. (2002). Links Between Emotional/Behavioral Problems and Communication Difficulties [In:] Kersner M., Wright J.A. [Eds.]. How to Manage Communication Problems in Young Children, pp. 63-74.. London: David Fulton Publishers.pl_PL
dc.referencesVan Riper Ch., Erickson R.L.: Speech Correction. An Introduction to Speech Pathology and Audiology. Allyn and Bacon, Needham Heights.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-795-3.11
dc.disciplinenauki socjologicznepl_PL
dc.disciplinepsychologiapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe