Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorCzarnek-Wnuk, Paulina
dc.date.accessioned2021-12-08T11:19:59Z
dc.date.available2021-12-08T11:19:59Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationCzarnek-Wnuk P., Rozrywkowe oblicze radia komercyjnego, WUŁ, Łódź 2021, https://doi.org/10.18778/8220-689-0pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8220-689-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/39972
dc.description.abstractAutorka publikacji w sposób kompleksowy opisuje sposoby realizowania funkcji rozrywkowej przez wybrane rozgłośnie reprezentujące polski rynek radiowy. Skupia się na trzech podstawowych obszarach działalności stacji: antenowym (programowym), pozastudyjnym (w postaci organizowanych wydarzeń muzycznych czy sportowych) i nowomedialnym (na stronach internetowych, w mediach społecznościowych czy aplikacjach mobilnych). Ich połączenie tworzy swoisty rozrywkowy konglomerat, przestrzeń wypełnioną ludycznością, w której mogą zanurzyć się odbiorcy.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectradio komercyjnepl_PL
dc.subjectgatunki audycji radiowychpl_PL
dc.subjectrozrywka w radiupl_PL
dc.subjectzabawa w radiupl_PL
dc.subjectnowe mediapl_PL
dc.titleRozrywkowe oblicze radia komercyjnegopl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.page.number136pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznejpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-690-6
dc.referencesAdorno T. W., Horkheimer M., Dialektyka oświecenia. Fragmenty filozoficzne, Warszawa 1994.pl_PL
dc.referencesAlbińska K., Poranna audycja radiowa jako hybryda megagatunkowa, Toruń 2017.pl_PL
dc.referencesAntropologia widowisk. Zagadnienia i wybór tekstów, red. L. Kolankiewicz, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesApanowicz J., Metodologia ogólna, Gdynia 2002.pl_PL
dc.referencesAugustyniak T. M., Gra żółtych z czerwonymi, „Press” 2011, nr 3, s. 68–70.pl_PL
dc.referencesAwdiejew A., Habrajska G., Wprowadzenie do gramatyki komunikacyjnej, t. II, Łask 2006.pl_PL
dc.referencesBachtin M., Problemy poetyki Dostojewskiego, Warszawa 1970.pl_PL
dc.referencesBachtin M., Twórczość Franciszka Rabelais’go a kultura ludowa średniowiecza i renesansu, Kraków 1975.pl_PL
dc.referencesBajka Z., Historia mediów, Kraków 2008.pl_PL
dc.referencesBauer Z., „Twój głos w Twoim domu: cztery typy tabloidyzacji, „Oblicza Komunikacji” 2010, nr 3, s. 37–47.pl_PL
dc.referencesBeliczyński J., Organizacja radiowa jako obiekt badań w zarządzaniu mediami, „Studia Medioznawcze” 2012, nr 1, s. 15–32.pl_PL
dc.referencesBeliczyński J., Rozwój organizacji Radio Muzyka Fakty Spółka z o.o. Studium przypadku, Kraków 2010.pl_PL
dc.referencesBełkot A., Karnawalizacja jako pojęcie ludyczne, „Homo Communicativus” 2008, nr 2(4), s. 45–57.pl_PL
dc.referencesBlaustein L., Wybór pism estetycznych, Kraków 2005.pl_PL
dc.referencesBogunia-Borowska M., Codzienność życia społecznego – wyzwania dla socjologii XXI wieku, [w:] Socjologia codzienności, red. P. Sztompka, M. Bogunia-Borowska, Kraków 2008, s. 53–93.pl_PL
dc.referencesCaillois R., Żywioł i ład, Warszawa 1973.pl_PL
dc.referencesCieślik D., Inwazja mocy i żądza pieniądza, „Więź” 2000, nr 5, s. 56–64.pl_PL
dc.referencesCrisell A., Liveness & recording in the media, Chippenham and Eastbourne 2012.pl_PL
dc.referencesCzarnek P., Blisko, coraz bliżej, czyli jak komercyjne rozgłośnie radiowe budują relacje z odbiorcami, [w:] Radio w dobie nowych mediów, red. U. Doliwa, Olsztyn 2014, s. 51–62.pl_PL
dc.referencesCzarnek P., Radio entertainment from the perspective of convergence: case studies of polish commercial radio stations, [w:] Radio: the resilient medium. Papers from the third conference of the ECREA Radio Research Station, red. M. Oliveira, G. Stachyra, G. Starkey, Sunderland 2014, s. 53–64.pl_PL
dc.referencesCzarnek P., Radio w objęciach rozrywki, czyli o przekazie komercyjnych rozgłośni radiowych, [w:] Formy dziennikarstwa: między odpowiedzialnością a sensacją, red. K. Wolny-Zmorzyński, K. Kowalik, K. Bernat i inni, Warszawa–Kraków–Rzeszów 2015, s. 38–48.pl_PL
dc.referencesCzarnek P., „Zabawić się na śmierć”, czyli o obecności rozrywki w polskiej radiofonii komercyjnej, [w:] Media w transformacji, red. A. Gralczyk, K. Marcyński, M. Przybysz, Warszawa 2013, s. 81–94.pl_PL
dc.referencesCzarnek-Wnuk P., Elementy rozrywki w muzycznej audycji towarzyszącej, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica” 2017, nr 1(39), s. 121–133.pl_PL
dc.referencesCzarnek-Wnuk P., Hybrid forms of entertainment in the media, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica” 2017, nr 5(43), s. 67–78.pl_PL
dc.referencesCzarnek-Wnuk P., Mobilność radia – oferta aplikacji polskich nadawców, [w:] Słowo, dźwięk, cisza. Radio i sztuka audialna, red. J. Bachura-Wojtasik, N. Kowalska, Łódź 2021, s. 81–94.pl_PL
dc.referencesCzarnek-Wnuk P., Tradycyjne rozgłośnie radiowe w mediach społecznościowych, „Media – Kultura – Komunikacja Społeczna” 2016, nr 4(12), s. 41–50.pl_PL
dc.referencesCzas wolny – uwarunkowania społeczno-ekonomiczne i przyrodnicze, red. K. Ciżkowicz, M. Sobczak, Bydgoszcz 2007.pl_PL
dc.referencesDunning E., O emocjach w sporcie i wypoczynku, [w:] Socjologia codzienności, red. P. Sztompka, M. Bogunia-Borowska, Kraków 2008, s. 658–677.pl_PL
dc.referencesDyrlica M., Dzieło muzyczne jako komunikat, [w:] Kulturowe kody mediów. Stan obecny i perspektywy rozwoju, red. M. Sokołowski, Toruń 2008, s. 217–232.pl_PL
dc.referencesEco U., Rakiem. Gorąca wojna i populizm mediów, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesElkonin D. B., Psychologia zabawy, Warszawa 1984.pl_PL
dc.referencesFiske J., Zrozumieć kulturę popularną, Kraków 2010.pl_PL
dc.referencesFras J., O pojmowaniu infotainmentu i nadmiernej rozrywkowości mediów masowych we współczesnym medioznawstwie, „Środkowoeuropejskie Studia Polityczne” 2013, nr 1, s. 7–32.pl_PL
dc.referencesGajda S., Współczesny polski dyskurs komiczny, [w:] Humor i karnawalizacja we współczesnej komunikacji językowej, red. J. Mazur, M. Rumińska, Lublin 2007, s. 11–19.pl_PL
dc.referencesGaze M., Komizm językowy w felietonach Tomasza Olbratowskiego, [w:] Polszczyzna i Polacy dawniej i dziś, red. M. Świtała-Cheda, Łódź 2011, s. 35–43.pl_PL
dc.referencesGaze M., Komizm językowy w felietonach Tomasza Olbratowskiego, czyli o tekstach nie dla wszystkich, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców” 2013, nr 20, s. 239–248.pl_PL
dc.referencesGoban-Klas T., Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesGoban-Klas T., Radio jako róg obfitości czy skrzynka Pandory?, [w:] Radio. Szanse i wyzwania, red. T. Leśniak, J. P. Gawlik, Kraków 1997, s. 17–23.pl_PL
dc.referencesGodzic W., Oglądanie i inne przyjemności kultury popularnej, Kraków 1996.pl_PL
dc.referencesGoffman E., Człowiek w teatrze życia codziennego, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesHabrajska G., Wybrane zagadnienia wprowadzające do nauki o komunikowaniu, Łódź 2012.pl_PL
dc.referencesHepp A., Radio and popular culture in Germany: radio culture between comedy and ‘event-isation’, [w:] More than a music box. Radio cultures and communities in a multi-media world, red. A. Crisell, Oksford 2006, s. 201–212.pl_PL
dc.referencesHopfinger M., Literatura i media. Po 1989 roku, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesHuizinga J., Homo ludens. Zabawa jako źródło kultury, Warszawa 1998.pl_PL
dc.referencesIwanicka A., Neoradio – koniec radia, jakie znamy?, „Studia Edukacyjne” 2012, nr 23, s. 91–102.pl_PL
dc.referencesJabłoński A. W., Interpretacje w naukach społecznych – aspekty teoretyczne i metodologiczne, „Teoria Polityki” 2020, nr 4, s. 11–30.pl_PL
dc.referencesJagodziński T., Przekleństwo info-rozrywki, „Znak” 2002, nr 2, s. 5–12.pl_PL
dc.referencesJakubowicz K., Nowa ekologa mediów. Konwergencja a metamorfoza, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesJankowski M., Kulturowe oddziaływanie telewizji w epoce reality shows, Toruń 2004.pl_PL
dc.referencesJenkins H., Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesJeran A., Plotka zawsze realna (i zawsze wirtualna) – o różnicach i podobieństwach w plotkowaniu w świecie realnym i wirtualnym, [w:] Komunikacja społeczna w świecie wirtualnym, red. M. Wawrzak-Chodaczek, Toruń 2008, s. 267–279.pl_PL
dc.referencesJeziński M., Autorska audycja radiowa jako forma rytuału, „Athenaeum. Polskie Studia Politologiczne” 2017, nr 53, s. 139–153.pl_PL
dc.referencesJędrzejewski S., Od radia Marconiego do mediów strumieniowych. Rewolucja technologiczna, ewolucja przekazu i odbioru, Warszawa 2020.pl_PL
dc.referencesJędrzejewski S., Radio w komunikacji społecznej. Rola i tendencje rozwojowe, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesJędrzejewski S., Radiofonia publiczna w Europie w erze cyfrowej, Kraków 2010.pl_PL
dc.referencesKalicińska M., Dom nad rozlewiskiem, Poznań 2006.pl_PL
dc.referencesKantor R., Zabawa w dobie społeczeństwa konsumpcyjnego. Szkice o ludyzmie, ludyczności i powadze, a w istocie o jej braku, Kraków 2013.pl_PL
dc.referencesKarnawalizacja. Tendencje ludyczne w kulturze współczesnej, red. J. Grad, H. Mamzer, Poznań 2004.pl_PL
dc.referencesKempa P., Kształtowanie wizerunku medialnego Radia Zet, [w:] Translokacje i transpozycje w mediach, red. A. Woźny, Wrocław 2003, s. 187–249.pl_PL
dc.referencesKita M., Metafora tygla językowego w mediach a koncepcja konwergencji mediów, [w:] Konwergencja mediów masowych i jej skutki dla współczesnego dziennikarstwa, t. I, red. Z. Oniszczuk, M. Wielopolska-Szymura, Katowice 2012, s. 317–335.pl_PL
dc.referencesKołodziejczyk A., Podejście użytkowania i korzyści w badaniu skutków oddziaływania mediów, [w:] Psychologia wpływu mediów. Wybrane teorie, metody, badania, red. D. Kubicka, A. Kołodziejczyk, Kraków 2007, s. 31–49.pl_PL
dc.referencesKowalski T., Między twórczością a biznesem. Wprowadzenie do zarządzania w mediach i rozrywce, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesKozielski M., Radio – tak, znam, „Press” 2012, nr 10, s. 52–54.pl_PL
dc.referencesKozielski M., Radio cyfrowe tylko publiczne, „Siła Radia”, listopad 2013, s. 33–34.pl_PL
dc.referencesKozielski M., Radiowy paradoks, „Press” 2012, nr 9, s. 60–62.pl_PL
dc.referencesKrawczak E., Medialne formy spędzania czasu wolnego, [w:] „Małe tęsknoty?” Style życia w czasie wolnym we współczesnym społeczeństwie, red. W. Muszyński, Toruń 2009, s. 65–72.pl_PL
dc.referencesKultura przyjemności. Rozważania kulturoznawcze, red. J. Grad, H. Mamzer, Poznań 2005.pl_PL
dc.referencesLato A., Czy media są wolne od rzetelnego informowania? Przekazy komunikacji masowej w „kulturze typu instant”, [w:] Współczesne media. Wolne media?, t. 2 Oddziaływanie mediów, red. I. Hofman, D. Kępa-Figura, Lublin 2010, s. 112–123.pl_PL
dc.referencesLegutko P., Rodziewicz D., Gra w media. Między informacją a deformacją, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesLesňak R., Wstęp do teorii gatunków radiowych, „Zeszyty Prasoznawcze” 1968, nr 4, s. 27–34.pl_PL
dc.referencesLewicka-Śliwa G., Współczesne style życia Polaków – „w czasie” czy „przez czas” wolny, [w:] „Nowy wspaniały świat?” Moda, konsumpcja i rozrywka jako nowe style życia, red. W. Muszyński, Toruń 2009, s. 228–235.pl_PL
dc.referencesLisowska-Magdziarz M., Media powszednie. Środki komunikowania masowego i szerokie paradygmaty medialne w życiu codziennym Polaków u progu XXI wieku, Kraków 2008.pl_PL
dc.referencesLissa Z., Zarys nauki o muzyce, Warszawa–Rzeszów 2007.pl_PL
dc.referencesLoewe I., Gatunki paratekstowe w komunikacji medialnej, Katowice 2007.pl_PL
dc.referencesLoewe I., O dialogu z widzem w polskiej neotelewizji publicznej. Paratekst jako składnik strumienia telewizyjnego, [w:] Dialog a nowe media, red. M. Kita, Katowice 2004, s. 85–103.pl_PL
dc.referencesLudyczny wymiar kultury, red. J. Grad, H. Mamzer, Poznań 2004.pl_PL
dc.referencesMagdoń A., Duch zabawy w mediach, „Zeszyty Prasoznawcze” 1995, nr 3–4, s. 7–16.pl_PL
dc.referencesMarkiewicz W., Radio – „świat z dźwięków”, [w:] Dziennikarstwo i świat mediów, red. Z. Bauer, E. Chudziński, Kraków 2004, s. 282–296.pl_PL
dc.referencesMazur J., Kozieja W., Elementy humoru i karnawalizacji w felietonach mówionych Tomasza Olbratowskiego, [w:] Humor i karnawalizacja we współczesnej komunikacji językowej, red. J. Mazur, M. Rumińska, Lublin 2007, s. 61–67.pl_PL
dc.referencesMcLeish R., Produkcja radiowa, Kraków 2007.pl_PL
dc.referencesMcQuail D., Teoria komunikowania masowego, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesMedia. Komunikacja. Biznes elektroniczny, red. B. Jung, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesMetodologie badań medioznawczych, red. T. Gackowski, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesMetody badań medioznawczych i ich zastosowanie, red. A. Szymańska, M. Lisowska-Magdziarz, A. Hess, Kraków 2018.pl_PL
dc.referencesMiczyńska-Kowalska M., Konsument i jego tożsamość w społeczeństwie ponowoczesnym, [w:] „Nowy wspaniały świat?” Moda, konsumpcja i rozrywka jako nowe style życia, red. W. Muszyński, Toruń 2009, s. 206–217.pl_PL
dc.referencesMielczarek T., Monopol, pluralizm, koncentracja. Środki komunikowania masowego w Polsce w latach 1989–2006, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesMinkner K., O pożytkach myślenia prospektywnego w naukach społecznych, [w:] Antynomie polityczności. Artykuły, eseje i szkice dedykowane Profesor Barbarze Goli, red. K. Minkner, L. Rubisz, Opole 2013, s. 25–36.pl_PL
dc.referencesMiszczak S., Historia radiofonii i telewizji w Polsce, Warszawa 1972.pl_PL
dc.referencesMoraczewski K., Sztuka muzyczna jako dziedzina kultury, Poznań 2007.pl_PL
dc.referencesMrozowski M., Media masowe: władza, rozrywka i biznes, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesMultiplayer. The social aspects of digital gaming, red. T. Quandt, S. Kröger, Londyn–Nowy Jork 2013.pl_PL
dc.referencesMuszyński W., Syndrom braku czasu we współczesnym społeczeństwie, [w:] „Nowy wspaniały świat?” Moda, rozrywka i konsumpcja jako nowe style życia, red. W. Muszyński, Toruń 2009, s. 7–19.pl_PL
dc.referencesNabi R., Krcmar M., Conceptualizating media enjoyment as attitude: implications for mass media effects research, „Communication Theory” 2004, nr 14(4), s. 288–310.pl_PL
dc.referencesNauka o komunikowaniu. Podstawowe orientacje teoretyczne, red. B. Dobek-Ostrowska, Wrocław 2001.pl_PL
dc.referencesNowak P., Ludyczność w komunikacji społecznej. Antykooperacyjność a kontekst, [w:] Nowe zjawiska w języku, tekście i komunikacji III. Kontekst a komunikacja, red. I. Matusiak-Kempa, S. Przybyszewski, Olsztyn 2011, s. 319–324.pl_PL
dc.referencesNowak P., Piechota M., Sarnecki M., Rozrywka w medialnych metaforach konwencjonalnych i oryginalnych, [w:] Nowe zjawiska w języku, tekście i komunikacji IV. Metafory i amalgamaty pojęciowe, red. M. Cichmińska, I. Matusiak-Kempa, Olsztyn 2012, s. 177–196.pl_PL
dc.referencesNowakowski P. T., Fast food dla mózgu, czyli telewizja i okolice, Tychy 2002.pl_PL
dc.referencesNożyński S., Dostępność muzyki a dziennikarstwo muzyczne, [w:] Media jako przestrzenie muzyki, red. M. Parus, A. Trudzik, Gdańsk 2016, s. 81–104.pl_PL
dc.referencesOkoń W., Zabawa a rzeczywistość, Warszawa 1987.pl_PL
dc.referencesOlejnik K., „To dla Ciebie gra Twoje radio” – nadawca i odbiorca stacji radiowej we wspólnej przestrzeni komunikacyjnej, [w:] Przemoc w języku mediów? Analiza semantyczna i pragmatyczna audycji radiowych, red. R. Dybalska, D. Kępa-Figura, P. Nowak, Lublin 2004, s. 205–234.pl_PL
dc.referencesOlszewski W., Media w aspekcie pedagogicznej funkcji czasu wolnego ludzi dorosłych, [w:] Media – Edukacja – Kultura. W stronę edukacji medialnej, red. W. Skrzydlewski, S. Dylak, Rzeszów 2012, s. 435–446.pl_PL
dc.referencesOng W. J., Oralność i piśmienność. Słowo poddane technologii, Lublin 1992.pl_PL
dc.referencesPiasecki K., Wywiad radiowy, [w:] Biblia dziennikarstwa, red. A. Skworz, A. Niziołek, Kraków 2010, s. 498–511.pl_PL
dc.referencesPięta J., Pedagogika czasu wolnego, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesPleszczyński J., Epistemologia komunikacji medialnej. Perspektywa ewolucyjna, Lublin 2013.pl_PL
dc.referencesPleszkun-Olejniczakowa E., Media nasze powszednie, [w:] Poznawanie słowa, red. P. Stalmaszczyk, Łódź 2010, s. 24–60.pl_PL
dc.referencesPleszkun-Olejniczakowa E., „Muzy rzadko się do radia przyznają”. Szkice o słuchowiskach i reportażach radiowych, Łódź 2012.pl_PL
dc.referencesPleszkun-Olejniczakowa E., Słuchowiska Polskiego Radia w okresie piętnastolecia 1925–1939. Fakty, wnioski, przypuszczenia, Łódź 2000.pl_PL
dc.referencesPleszkun-Olejniczakowa E., Słuchowiska Polskiego Radia w okresie piętnastolecia 1925–1939. Rejestr słuchowisk piętnastolecia 1925–1939, Łódź 2000.pl_PL
dc.referencesPodracki J., Wszeborowska H., Rytualne i nierytualne zachowania językowe w polszczyźnie radia i telewizji, [w:] Rytualizacja w komunikacji społecznej i interkulturowej, red. J. Mazur, Lublin 2004, s. 87–97.pl_PL
dc.referencesPolański G., Gratyfikacje z korzystania z mediów, „Edukacja – Technika – Informatyka” 2017, nr 3(21), s. 250–255.pl_PL
dc.referencesPostman N., Zabawić się na śmierć. Dyskurs publiczny w epoce show-businessu, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesPrzyszłość dziennikarstwa radiowego, red. J. Kania, J. Kreft, B. Nierenberg, Kraków 2016.pl_PL
dc.referencesPrzyszłość dziennikarstwa w dojrzałych demokracjach, red. P. J. Anderson, G. Ward, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesRadio i społeczeństwo, red. G. Stachyra, E. Hejno-Pawlak, Lublin 2011.pl_PL
dc.referencesRitzer G., Magiczny świat konsumpcji, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesRozrywka w mediach, red. K. Burska, P. Czarnek, Łódź 2012.pl_PL
dc.referencesRozrywka w mediach i komunikacji społecznej, red. M. Piechota, G. Stachyra, P. Nowak, Lublin 2012.pl_PL
dc.referencesRumińska M., Michała Bachtina teoria karnawalizacji języka, [w:] Humor i karnawalizacja we współczesnej komunikacji językowej, red. J. Mazur, M. Rumińska, Lublin 2007, s. 181–202.pl_PL
dc.referencesRutkowska E., Pełzająca cyfryzacja, „Press” 2014, nr 3, s. 41–43.pl_PL
dc.referencesShusterman R., Enteriainment value. Intrinsic, instrumental and transactional, [w:] Beyond price. Value in culture, economics, and the arts, red. M. Hutter, D. Throsby, Nowy Jork 2008, s. 41–59.pl_PL
dc.referencesSorlin P., Mass media, Wrocław 2001.pl_PL
dc.referencesStachyra G., Gatunki audycji w radiu sformatowanym, Lublin 2008.pl_PL
dc.referencesStachyra G., Ludyczny kontekst komunikacji w radiu, [w:] Nowe zjawiska w języku, tekście i komunikacji III. Kontekst a komunikacja, red. I. Matusiak-Kempa, S. Przybyszewski, Olsztyn 2011, s. 391–401.pl_PL
dc.referencesStachyra G., Perspektywy badania współczesnej genologii radiowej, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica” 2017, nr 1(39), s. 49–70.pl_PL
dc.referencesStachyra G., Radio charitainment. A case study of Radio Eska’s campaign ‘We undress to dress’, [w:] Radio: community, challenges, aesthetics, red. G. Stachyra, Lublin 2013, s. 287–297.pl_PL
dc.referencesStachyra G., Radio w środowisku pracy, „Humanizacja Pracy” 2014, nr 4(278), s. 133–146.pl_PL
dc.referencesStachyra G., Talking for the prize. Dialogue Macrogame Theory as the frame for the radio game show dialogues, „Studia Medioznawcze” 2018, nr 2(73), s. 71–81.pl_PL
dc.referencesStachyra G., The radio plays games, „European Journal of Communication” 2012, nr 27(3), s. 241–256.pl_PL
dc.referencesStarkey G., Radio in context, Houndmills, Basingstoke, Hampshire 2014.pl_PL
dc.referencesSteciąg M., Informacja, wywiad, felieton. Sposób istnienia tradycyjnych gatunków w radiu komercyjnym, Zielona Góra 2006.pl_PL
dc.referencesSteciąg M., Makdonaldyzacja radia, [w:] W lustrze. Wizerunek mediów własny, red. I. Borkowski, A. Woźny, Wrocław 2002, s. 270–276.pl_PL
dc.referencesSułkowski B., Zabawa. Studium socjologiczne, Warszawa 1984.pl_PL
dc.referencesSzczurowski M., Prasa okresu międzywojennego jako źródło do dziejów radiofonii, [w:] Współczesne oblicza mediów, red. J. Marszałek-Kawa, Toruń 2005, s. 164–180.pl_PL
dc.referencesSzkudlarek-Śmiechowicz E., Tekst w radiowej i telewizyjnej debacie politycznej, Łódź 2010.pl_PL
dc.referencesSzlendak T., Co się dzieje z czasem wolnym? Od codziennego znoju i odpoczynku do codzienności, w której czas eksplodował, [w:] Barwy codzienności. Analiza socjologiczna, red. M. Bogunia-Borowska, Warszawa 2009, s. 201–214.pl_PL
dc.referencesSzlendak T., Kozłowski T., Naga małpa przed telewizorem, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesTacchi J., Radio in the (i)home: changing experiences of domestic audio technologies in Britain, [w:] Radio fields: anthropology and wireless sound in the 21st century, red. L. Bessire, D. Fisher, F. Ginsburg, Nowy Jork 2012, s. 233–249.pl_PL
dc.referencesTamborini R., Bowman N. D., Eden A. i inni, Defining media enjoyment as the satisfaction of intrinsic needs, „Journal of Communication” 2010, nr 60, s. 758–777.pl_PL
dc.referencesTeoria karnawalizacji. Konteksty i interpretacje, red. A. Stoff, A. Skubaczewska-Pniewska, Toruń 2011.pl_PL
dc.referencesTodorczuk A., Medium tła, „Siła Radia”, listopad 2013, s. 35–36.pl_PL
dc.referencesToeplitz K. T., Dokąd prowadzą nas media, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesTuszewski J., Paradoks o słowie i dźwięku: rozważania o sztuce radiowej, Toruń 2005.pl_PL
dc.referencesVogel L. H., Entertainment industry economics. A guide for financial analysis, Nowy Jork 2011.pl_PL
dc.referencesVorderer P., Klimmt Ch., Ritterfeld U., Enjoyment: at the heart of media entertainment, „Communication Theory” 2004, nr 14(4), s. 388–408.pl_PL
dc.referencesWeber R., Tamborini R., Westcott-Baker A. i inni, Theorizing flow and media enjoyment as cognitive synchronization of attentional and reward networks, „Communication Theory” 2009, nr 19, s. 397–422.pl_PL
dc.referencesWirth W., Hofer M., Schramm H., Beyond pleasure: exploring the eudaimonic entertainment experience, „Human Communication Research” 2012, nr 38(4), s. 406–428.pl_PL
dc.referencesZadrożyńska A., Homo faber i homo ludens. Etnologiczny szkic o pracy w kulturach tradycyjnej i współczesnej, Warszawa 1983.pl_PL
dc.referencesZnaniecki F., Ludzie teraźniejsi a cywilizacja przyszłości, Warszawa 1974.pl_PL
dc.referencesŻabiński R., Obszary konkurencji na rynku radiowym, „Studia Medioznawcze” 2013, nr 2(53), s. 73–85.pl_PL
dc.referencesDee J., What makes a perfect radio drive time show?, http://www.guardian.co.uk/tv-and-radio/tvandradioblog/2012/apr/03/greg-james-bbc-radio-1-drivetime (dostęp: 15.03.2021).pl_PL
dc.referenceshttps://30lat.rmf.fm (dostęp: 17.05.2021).pl_PL
dc.referencesIFPI, Music listening 2019, https://www.ifpi.org/wp-content/uploads/2020/07/Music-Listening-2019-1.pdf (dostęp: 25.03.2021).pl_PL
dc.referencesIKO, W 2020 roku rynek reklamowy zmalał o 9,3%, tylko radio na plusie, https://www.press.pl/tresc/64693,w-2020-roku-rynek-reklamowy-zmalal-o-9_3-proc__-tylko-radio-na-plusie (dostęp: 08.03.2021).pl_PL
dc.referencesKOZ, Specjalista wkręca, https://www.press.pl/tresc/35603,specjalista-wkreca (dostęp: 29.04.2021).pl_PL
dc.referencesKujawski J. M., Streaming audio w Internecie, http://www.radiotrack.pl/index.php/radio-jako-medium/raporty.html (dostęp: 03.08.2021).pl_PL
dc.referencesMałolepszy M., Matematyczny wzór na szczęście, https://www.p.lodz.pl/pl/matematyczny-wzor-na-szczescie (dostęp: 20.02.2021).pl_PL
dc.referencesMcKee A., Collis C., Nitins T. i inni, Defining entertainment: an approach, „Creative Industries Journal” 2014, nr 7(2), https://www.researchgate.net/publication/265294860_Defining_entertainment_an_approach (dostęp: 25.02.2021).pl_PL
dc.referencesOdwołujemy zimę! – Na Bali z GP Battery, http://www.marketing-news.pl/message.php?art=8617 (dostęp: 15.02.2014).pl_PL
dc.referencesPo co istnieje radio? O radiu publicznym i komercyjnym dyskutują: Hanna Maria Giza, Krzysztof Skowroński, Eugeniusz Smolar oraz Tomasz Wiścicki, oprac. T. Wiścicki, http://www.trojka.net/13,,,po_co_istnieje_radio_miesiecznik_wiez_maj_2000.html (dostęp: 06.12.2020).pl_PL
dc.referencesPrzyjemność, [w:] Słownik języka polskiego (wersja elektroniczna), https://sjp.pwn.pl/szukaj/przyjemno%C5%9B%C4%87.html (dostęp: 24.05.2021).pl_PL
dc.referencesRamsey M., The difference between „listening” and „hearing”, http://www.markramseymedia.com/2007/08/the-difference-between-listening-and-hearing/ (dostęp: 08.12.2020).pl_PL
dc.referencesRoyal Charter for the continuance of the BBC, http://downloads.bbc.co.uk/bbctrust/assets/files/pdf/about/how_we_govern/2016/charter.pdf (dostęp: 14.02.2021).pl_PL
dc.referencesSchramm H., Radio research methods, [w:] The international encyclopedia of communication research methods, red. J. Matthes, Nowy Jork 2017, https://www.researchgate.net/publication/320925813_Radio_Research_Methods (dostęp: 24.02.2021).pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 29 grudnia 1992 roku o radiofonii i telewizji, http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU19930070034 (dostęp: 14.02.2021).pl_PL
dc.referencesWakacyjne puzzle RMF FM, http://www.rmf.fm/f/lato-2013,puzzle.html (dostęp: 23.07.2013).pl_PL
dc.referencesAndrus A., Rozmowa w programie „Sygnały dnia”, Program I PR, 12.07.2010.pl_PL
dc.referencesStarkey G., Radio: the resilience of an established medium, referat wygłoszony podczas konferencji „Stare media w dobie nowych mediów”, 03.06.2014, Olsztyn.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8220-689-0


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe