Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKozera, Dominika
dc.contributor.editorKarwowska, Marzena
dc.contributor.editorGrabowski, Mateusz
dc.contributor.editorŻukowska, Kamila
dc.date.accessioned2021-10-13T13:54:09Z
dc.date.available2021-10-13T13:54:09Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationKozera D., Mity odkryte na nowo – współczesny przekład mitów na przykładzie twórczości Olgi Tokarczuk i Margaret Atwood, [w:] Trwała obecność mitu w literaturze i kulturze, Karwowska M., Grabowski M., Żukowska K. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 161-171, DOI: 10.18778/7969-985-8.13pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-985-8
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/39384
dc.descriptionCelem artykułu jest scharakteryzowanie procesu odradzania się mitu w literaturze współczesnej oraz próby jego redefinicji. Analizę tych zagadnień zilustrowano na przykładzie dwóch przekładów autorstwa Margaret Atwood i Olgi Tokarczuk.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofKarwowska M., Grabowski M., Żukowska K. (red.), Trwała obecność mitu w literaturze i kulturze, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectmitpl_PL
dc.subjectredefinicja mitupl_PL
dc.subjectliteratura współczesnapl_PL
dc.subjectOlga Tokarczykpl_PL
dc.subjectMargaret Atwoodpl_PL
dc.subjectuniwersalizmpl_PL
dc.titleMity odkryte na nowo – współczesny przekład mitów na przykładzie twórczości Olgi Tokarczuk i Margaret Atwoodpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number161-171pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUMCS w Lublinie, Wydział Humanistyczny, Zakład Literatury Angielskiej, Pl. Marii Curie-Skłodowskiej 4A, Lublinpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-986-5
dc.contributor.authorBiographicalnoteMagister filologii angielskiej, magister DKiS, obecnie doktorantka studiów neofilologicznych w zakresie literaturoznawstwa i kulturoznawstwa na UMCS. Autorka interesuje się fantastyką postapokaliptyczną, filmoznawstwem oraz tematyką baśni i mitów w postmodernistycznym ujęciu, a także pojęciem opowieści transmedialnej.pl_PL
dc.referencesAtwood M., Penelopiada, przeł. M. Konikowska, Kraków 2005.pl_PL
dc.referencesDrury N., Psychologia transpersonalna. Ludzki potencjał, przeł. H. Smagacz, Poznań 1995.pl_PL
dc.referencesHall S., Encoding/Decoding, [w:] Media and Culture Studies: KeyWorks, red. G.D. Meenakshi, D.M. Kellner, Oxford 2001 [tłum. własne].pl_PL
dc.referencesMcQuail D., Teoria komunikowania masowego, przeł. M. Bucholc, A. Szulżycka, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesTokarczuk O., Anna In w grobowcach świata, Kraków 2006.pl_PL
dc.referencesWielek M., O Bogu, który kocha opowieści i człowieku, który lubi opowiadać http://www.list.media.pl/nr-2-2009-o-bogu-ktry-kocha-opowieci/o-bogu-ktry-kocha-opowieci-i-czowieku-ktry-lubi-opowiada/ (data dostępu: 10.06.2015).pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-985-8.13
dc.disciplineliteraturoznawstwopl_PL
dc.disciplinenauki o kulturze i religiipl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe