dc.contributor.author | Jastrzębska-Puzowska, Iwona | |
dc.contributor.editor | Gołąb, Mariusz | |
dc.contributor.editor | Schiller, Natalia | |
dc.date.accessioned | 2021-10-05T14:26:05Z | |
dc.date.available | 2021-10-05T14:26:05Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | Jastrzębska-Puzowska I., Hobo, boho, grunge – od antyestetyki i kontestacji do „targowiska próżności”, [w:] Moda: model(ka) i czytelnicy. O ikonicznych reprezentacjach w kulturze, Gołąb M., Schiller N. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego; Wydawnictwo Biblioteki Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej; Akademia Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi, Łódź 2015, s. 224-229, DOI: 10.18778/8088-155-6.18 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8088-155-6 | |
dc.identifier.isbn | 978-83-65501-02-8 | |
dc.identifier.isbn | 978-83-65403-13-1 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/39343 | |
dc.description | Hobo, boho i grunge to nurty obecne we współczesnej modzie. Inspiracją do powstania każdego z nich były wzorce kulturowe wyrosłe z kontestacji bieżącej rzeczywistości. Autorka zwraca uwagę, że współcześnie ich antyestetyka, bunt wobec konsumpcjonizmu i mieszczańskiej moralności, za sprawą mody i związanego z nią przemysłu zostały „sprzedane” na „targowisku próżności”. Pewne elementy tych nurtów lub wprost całe stylizacje stały się bowiem inspiracjami przy tworzeniu kolekcji „haute couture”, „pret-a-porter” czy tzw. sieciówek. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego; Wydawnictwo Biblioteki Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej; Akademia Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Gołąb M., Schiller N. (red.), Moda: model(ka) i czytelnicy. O ikonicznych reprezentacjach w kulturze, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego;Wydawnictwo Biblioteki Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej; Akademia Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi, Łódź 2015; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | hobo | pl_PL |
dc.subject | boho | pl_PL |
dc.subject | grunge | pl_PL |
dc.subject | bunt | pl_PL |
dc.subject | tradycja | pl_PL |
dc.subject | trend | pl_PL |
dc.subject | moda | pl_PL |
dc.subject | "targowisko próżności" | pl_PL |
dc.title | Hobo, boho, grunge – od antyestetyki i kontestacji do „targowiska próżności” | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © copyright by Uniwersytet Łódzki – Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015; © copyright for this edition by Wydawnictwo Biblioteki PWSFTviT, Łódź 2015; © copyright for this edition by Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi, Łódź 2015 | pl_PL |
dc.page.number | 224-229 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8088-156-3 | |
dc.identifier.doi | 10.18778/8088-155-6.18 | |
dc.discipline | nauki o kulturze i religii | pl_PL |
dc.discipline | nauki o sztuce | pl_PL |