Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorJastrzębska-Puzowska, Iwona
dc.contributor.editorGołąb, Mariusz
dc.contributor.editorSchiller, Natalia
dc.date.accessioned2021-10-05T14:26:05Z
dc.date.available2021-10-05T14:26:05Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationJastrzębska-Puzowska I., Hobo, boho, grunge – od antyestetyki i kontestacji do „targowiska próżności”, [w:] Moda: model(ka) i czytelnicy. O ikonicznych reprezentacjach w kulturze, Gołąb M., Schiller N. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego; Wydawnictwo Biblioteki Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej; Akademia Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi, Łódź 2015, s. 224-229, DOI: 10.18778/8088-155-6.18pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-155-6
dc.identifier.isbn978-83-65501-02-8
dc.identifier.isbn978-83-65403-13-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/39343
dc.descriptionHobo, boho i grunge to nurty obecne we współczesnej modzie. Inspiracją do powstania każdego z nich były wzorce kulturowe wyrosłe z kontestacji bieżącej rzeczywistości. Autorka zwraca uwagę, że współcześnie ich antyestetyka, bunt wobec konsumpcjonizmu i mieszczańskiej moralności, za sprawą mody i związanego z nią przemysłu zostały „sprzedane” na „targowisku próżności”. Pewne elementy tych nurtów lub wprost całe stylizacje stały się bowiem inspiracjami przy tworzeniu kolekcji „haute couture”, „pret-a-porter” czy tzw. sieciówek.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego; Wydawnictwo Biblioteki Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej; Akademia Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzipl_PL
dc.relation.ispartofGołąb M., Schiller N. (red.), Moda: model(ka) i czytelnicy. O ikonicznych reprezentacjach w kulturze, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego;Wydawnictwo Biblioteki Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej; Akademia Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi, Łódź 2015;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjecthobopl_PL
dc.subjectbohopl_PL
dc.subjectgrungepl_PL
dc.subjectbuntpl_PL
dc.subjecttradycjapl_PL
dc.subjecttrendpl_PL
dc.subjectmodapl_PL
dc.subject"targowisko próżności"pl_PL
dc.titleHobo, boho, grunge – od antyestetyki i kontestacji do „targowiska próżności”pl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© copyright by Uniwersytet Łódzki – Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015; © copyright for this edition by Wydawnictwo Biblioteki PWSFTviT, Łódź 2015; © copyright for this edition by Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi, Łódź 2015pl_PL
dc.page.number224-229pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczypl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-156-3
dc.identifier.doi10.18778/8088-155-6.18
dc.disciplinenauki o kulturze i religiipl_PL
dc.disciplinenauki o sztucepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe