Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKurek, Artur
dc.contributor.editorMakowska-Iskierka, Marzena
dc.contributor.editorWojciechowska, Jolanta
dc.date.accessioned2021-08-24T07:36:13Z
dc.date.available2021-08-24T07:36:13Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationKurek A., Możliwości wykorzystania metod andragogiki w krajoznawstwie turystycznym, [w:] Warsztaty z Geografii Turyzmu, Tom 11, Krajoznawstwo a turystyka, Makowska-Iskierka M., Wojciechowska J. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2021, s. 147-161, DOI: 10.18778/8220-576-3.08pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8220-576-3
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/38815
dc.description.abstractCoraz więcej osób starszych bierze udział w turystyce poznawczej, co sprawia, że organizatorzy takich wyjazdów muszą dostosować sposób prezentacji walorów turystycznych do tej grupy odbiorców. Celem artykułu jest przeniesienie doświadczeń związanych z kształceniem dorosłych na grunt krajoznawstwa turystycznego. Całość została podzielona na cztery części, w których zgodnie z zasadą od ogółu do szczegółu, zajęto się andragogiką i jej metodami, modelem właściwego zachowania przewodnika w pracy z osobami dorosłymi oraz selekcją metod właściwych dla dorosłych turystów. Artykuł kończy podsumowanie, w którym jednoznacznie wskazuje się na potrzebę wykorzystania andragogiki w krajoznawstwie.pl_PL
dc.description.abstractAn increasing percentage of older people participating in cognitive tourism forces the organizers of such trips to adapt their way of presenting what is of tourist value. The article is an attempt to transfer experience related to adult education to the field of tourism. It is divided into four parts: the first describes andragogy and its methods, the next focuses on the model of behavior for a guide while working with adults, followed by one describing the selection methods appropriate for this group of tourists. The article ends with an epilogue that clearly indicates the need to use andragogy in preparing sightseeing.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofMakowska-Iskierka M., Wojciechowska J. (red.), Warsztaty z Geografii Turyzmu, Tom 11, Krajoznawstwo a turystyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2021;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectkrajoznawstwopl_PL
dc.subjectandragogikapl_PL
dc.subjectturystykapl_PL
dc.subjectsightseeingpl_PL
dc.subjectandragogypl_PL
dc.subjecttourismpl_PL
dc.titleMożliwości wykorzystania metod andragogiki w krajoznawstwie turystycznympl_PL
dc.title.alternativeOpportunities for using the methods of andragogy in sightseeing
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2021; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2021pl_PL
dc.page.number147-161pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationAWF Krakówpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-577-0
dc.contributor.authorBiographicalnoteKurek Artur – dr, Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie. Zainteresowania: historia turystyki i rekreacji, metodyka turystyki poznawczej; dyscyplina: nauki o komunikacji społecznej i mediach.pl_PL
dc.referencesGołembski, G. (red.) (2003). Vademecum pilota grup turystycznych. Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.pl_PL
dc.referencesKaczor, E. (2001). Metodyka organizowania, programowania oraz technika prowadzenia wycieczek. Lider, 7 (8), 14–15.pl_PL
dc.referencesKruczek, Z. (red.) (2014). Kompendium pilota wycieczek. Kraków: Proksenia.pl_PL
dc.referencesKruczek, Z., Kurek, A., Nowacki, M. (2012). Krajoznawstwo. Zarys teorii i metodyki. Kraków: Proksenia.pl_PL
dc.referencesKupisiewicz, C. (1976). Podstawy dydaktyki ogólnej. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.pl_PL
dc.referencesMeyer, B. (red.) (2006). Obsługa ruchu turystycznego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl_PL
dc.referencesOkoń, W. (1995). Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Warszawa: „Żak”.pl_PL
dc.referencesPięta, J. (2004). Pedagogika czasu wolnego. Warszawa: Wyższa Szkoła Ekonomiczna.pl_PL
dc.referencesPółturzycki, J. (1991). Dydaktyka dorosłych. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.pl_PL
dc.referencesPrzecławski, K. (1996). Człowiek a turystyka. Zarys socjologii turystyki. Kraków: Albis.pl_PL
dc.referencesReliga, J., Szpilska, M. (2006). Metody wizualizacji w kształceniu dorosłych. Edukacja Ustawiczna Dorosłych, 2, 68–72.pl_PL
dc.referencesSośnicki, K. (1959). Dydaktyka ogólna. Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich.pl_PL
dc.referencesThomson, P. (1998). Sposoby komunikacji interpersonalnej. Poznań: Zysk i S-ka.pl_PL
dc.referencesTuros, L. (2004). Andragogika ogólna. Warszawa: Żak.pl_PL
dc.referencesUrbańczyk, F. (1973). Dydaktyka dorosłych. Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich.pl_PL
dc.referencesWójcik, E. (2000). Metody aktywizujące w pedagogice grup. Kraków: Rubikon.pl_PL
dc.referencesWujek, T. (red.) (2006). Wprowadzenie do andragogiki. Radom: Instytut Technologii Eksploatacji.pl_PL
dc.referencesZaorska, Z., Kędzior-Niczyporuk, E. (2000). Aktywność jako wartość – turystyka w starszym wieku. Grupa i Zabawa, 2, 2–6.pl_PL
dc.contributor.authorEmailartur.kurek@awf.krakow.plpl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8220-576-3.08
dc.disciplinegeografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzennapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe