dc.contributor.author | Jaroszuk, Teresa | |
dc.contributor.editor | Sztobryn, Sławomir | |
dc.contributor.editor | Wasilewski, Marcin | |
dc.contributor.editor | Rojek, Marcin | |
dc.date.accessioned | 2021-07-29T11:28:16Z | |
dc.date.available | 2021-07-29T11:28:16Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Jaroszuk T., Teoria wykształcenia w myśli pedagogicznej Bogdana Nawroczyńskiego, [w:] Pedagogika Filozoficzna. T. IV. Metamorfozy filozofii wychowania. Od antyku po współczesność, Sztobryn S., Wasilewski M., Rojek M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012, s. 331-334, DOI: 10.18778/7525-690-1.28 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7525-690-1 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/38304 | |
dc.description | Wykształcenie (w ujęciu Bogdana Nawroczyńskiego przejaw życia duchowego) odgrywało szczególną rolę w jego myśli pedagogicznej. Charakter i znaczenie wykształcenia omówił szeroko w swej znakomitej książce "Zasady nauczania". Zagadnienie wykształcenia rozważał tam w konwencji psychologii strukturalnej i dlatego nazwał je układem spoistym skupionym wokół pewnych wartości. Obok wykształcenia, do układów spoistych, szczególnie ważnych dla pedagoga, Nawroczyński zaliczył charakter i osobowość człowieka. Omówieniu tych kwestii zajęła się autorka niniejszego artykułu. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.
Publikacja dofinansowana ze środków Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego oraz Towarzystwa Pedagogiki Filozoficznej im. B. F. Trentowskiego. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Sztobryn S., Wasilewski M., Rojek M. (red.), Pedagogika Filozoficzna. T. IV. Metamorfozy filozofii wychowania. Od antyku po współczesność, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | teoria wykształcenia | pl_PL |
dc.subject | Bogdan Nawroczyński | pl_PL |
dc.subject | myśl pedagogiczna | pl_PL |
dc.title | Teoria wykształcenia w myśli pedagogicznej Bogdana Nawroczyńskiego | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet Łódzki – Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego 2012 | pl_PL |
dc.page.number | 331-334 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7525-690-1.28 | |
dc.discipline | pedagogika | pl_PL |