dc.contributor.author | Michalski, Łukasz M. | |
dc.contributor.editor | Sztobryn, Sławomir | |
dc.contributor.editor | Wasilewski, Marcin | |
dc.contributor.editor | Rojek, Marcin | |
dc.date.accessioned | 2021-07-29T11:18:42Z | |
dc.date.available | 2021-07-29T11:18:42Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Michalski Ł., Filozofia narracji historycznopedagogicznej Bogdana Nawroczyńskiego, [w:] Pedagogika Filozoficzna. T. IV. Metamorfozy filozofii wychowania. Od antyku po współczesność, Sztobryn S., Wasilewski M., Rojek M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012, s. 293-305, DOI: 10.18778/7525-690-1.25 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7525-690-1 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/38301 | |
dc.description | Autor w swojej pracy omawia wydaną w roku 1938 "Polska myśl pedagogiczna", w której Bogdan Nawroczyński daje się poznać jako świetny historyk myśli. W przekonaniu autora artykułu książka Bogdana Nawroczyńskiego jest modelowym podręcznikiem, którego wysoka wartość płynie – paradoksalnie – z faktu, że jest to projekt nieudany. Warto zatem w perspektywie namysłu nad kształtem współczesnych strategii narracji historycznopedagogicznej pochylić się nad wspomnianym dziełem | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.
Publikacja dofinansowana ze środków Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego oraz Towarzystwa Pedagogiki Filozoficznej im. B. F. Trentowskiego. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Sztobryn S., Wasilewski M., Rojek M. (red.), Pedagogika Filozoficzna. T. IV. Metamorfozy filozofii wychowania. Od antyku po współczesność, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Bogdan Nawroczyński | pl_PL |
dc.subject | narracja historycznopedagogiczna | pl_PL |
dc.subject | intryga | pl_PL |
dc.subject | naród | pl_PL |
dc.subject | dzieje doktryn i prądów pedagogicznych | pl_PL |
dc.subject | dzieje szkół i instytucji oświatowo-wychowawczych | pl_PL |
dc.subject | dzieje historiografii pedagogicznej | pl_PL |
dc.title | Filozofia narracji historycznopedagogicznej Bogdana Nawroczyńskiego | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet Łódzki – Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego 2012 | pl_PL |
dc.page.number | 293-305 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Śląski w Katowicach | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7525-690-1.25 | |
dc.discipline | filozofia | pl_PL |
dc.discipline | pedagogika | pl_PL |