dc.contributor.author | Kielar, Marzanna Bogumiła | |
dc.contributor.editor | Sztobryn, Sławomir | |
dc.contributor.editor | Wasilewski, Marcin | |
dc.contributor.editor | Rojek, Marcin | |
dc.date.accessioned | 2021-07-29T11:10:10Z | |
dc.date.available | 2021-07-29T11:10:10Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Kielar M. B., Integralny Pluralizm Metodologiczny – nowe podejście w badaniach edukacyjnych, [w:] Pedagogika Filozoficzna. T. IV. Metamorfozy filozofii wychowania. Od antyku po współczesność, Sztobryn S., Wasilewski M., Rojek M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012, s. 231-255, DOI: 10.18778/7525-690-1.20 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7525-690-1 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/38297 | |
dc.description | Integralny Pluralizm Metodologiczny (któremu badaczka poświęca ten artykuł) wyrasta z teorii integralnej, której twórcą jest współczesny amerykański psycholog i filozof, Ken Wilber. Budując teorię integralną, amerykański badacz uznał podstawowe (choć niepełne) rozstrzygnięcia węższych podejść i – odrzucając ich ekstremistyczne wypaczenia – włączył je w swój ogląd rzeczy, tworząc syntezę wyższego rzędu. Wilber wiąże imponującą liczbę znaczących rozstrzygnięć ze wszystkich głównych dziedzin wiedzy – na poziomie orientujących uogólnień (tj. ogólnych prawd, co do których panuje niemal powszechna zgoda) – w pełną, logiczną i wiarygodną wizję. Będąca syntezą dostępnej wiedzy teoria integralna Wilbera opiera się na modelu AQAL4 i jego pięciu elementach składowych oraz na Integralnym Pluralizmie Metodologicznym. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.
Publikacja dofinansowana ze środków Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego oraz Towarzystwa Pedagogiki Filozoficznej im. B. F. Trentowskiego. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Sztobryn S., Wasilewski M., Rojek M. (red.), Pedagogika Filozoficzna. T. IV. Metamorfozy filozofii wychowania. Od antyku po współczesność, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Integralny Pluralizm Metodologiczny | pl_PL |
dc.subject | teoria integralna | pl_PL |
dc.subject | Ken Wilber | pl_PL |
dc.subject | cztery wymiary istnienia | pl_PL |
dc.subject | cztery ćwiartki | pl_PL |
dc.subject | wymiar – perspektywa | pl_PL |
dc.subject | osiem rodzin metodologicznych | pl_PL |
dc.subject | model AQAL | pl_PL |
dc.title | Integralny Pluralizm Metodologiczny – nowe podejście w badaniach edukacyjnych | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet Łódzki – Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego 2012 | pl_PL |
dc.page.number | 231-255 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7525-690-1.20 | |
dc.discipline | filozofia | pl_PL |
dc.discipline | pedagogika | pl_PL |
dc.discipline | psychologia | pl_PL |