dc.contributor.author | Rojek, Marcin | |
dc.contributor.editor | Sztobryn, Sławomir | |
dc.contributor.editor | Wasilewski, Marcin | |
dc.contributor.editor | Rojek, Marcin | |
dc.date.accessioned | 2021-07-29T11:03:56Z | |
dc.date.available | 2021-07-29T11:03:56Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Rojek M., Uczenie się w przestrzeni życia w świetle filozofii racjowitalizmu. Ku pedagogicznej konceptualizacji życia, [w:] Pedagogika Filozoficzna. T. IV. Metamorfozy filozofii wychowania. Od antyku po współczesność, Sztobryn S., Wasilewski M., Rojek M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012, s. 215-226, DOI: 10.18778/7525-690-1.18 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7525-690-1 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/38295 | |
dc.description | Autor tekstu w swojej pracy zwraca uwagę, że mimo tego, iż życie i uczenie się są ze sobą nierozerwalnie związane, to literatura pedagogiczna mocno ukierunkowana jest na "uczenie się", zaś o życiu pedagodzy zdają się nie myśleć i się nim nie zajmują. W swojej całej historii pedagogika jak dotąd nie stworzyła terminologii, która pozwalałaby formalnie mówić o ludzkim życiu, a we współczesnej literaturze pedagogicznej brak jest nawet najogólniejszych konceptualizacji problematyki życia. Żaden ze współczesnych słowników pedagogicznych nie zawiera definicji „życia”. Dominuje rozumienie intuicyjne. Dlatego też autor stawia trzy hipotezy, które w swojej pracy omawia. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.
Publikacja dofinansowana ze środków Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego oraz Towarzystwa Pedagogiki Filozoficznej im. B. F. Trentowskiego. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Sztobryn S., Wasilewski M., Rojek M. (red.), Pedagogika Filozoficzna. T. IV. Metamorfozy filozofii wychowania. Od antyku po współczesność, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | uczenie się | pl_PL |
dc.subject | filozofia racjowitalizmu | pl_PL |
dc.subject | pedagogiczna konceptualizacja życia | pl_PL |
dc.subject | przestrzeń życia | pl_PL |
dc.subject | José Ortega y Gasset | pl_PL |
dc.subject | Julián Marias | pl_PL |
dc.title | Uczenie się w przestrzeni życia w świetle filozofii racjowitalizmu. Ku pedagogicznej konceptualizacji życia | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet Łódzki – Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego 2012 | pl_PL |
dc.page.number | 215-226 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7525-690-1.18 | |
dc.discipline | filozofia | pl_PL |
dc.discipline | pedagogika | pl_PL |