Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWalczak, Anna
dc.contributor.editorSztobryn, Sławomir
dc.contributor.editorWasilewski, Marcin
dc.contributor.editorRojek, Marcin
dc.date.accessioned2021-07-29T10:54:53Z
dc.date.available2021-07-29T10:54:53Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationWalczak A., Obecność i ślad pedagoga jako fenomeny wychowania, [w:] Pedagogika Filozoficzna. T. IV. Metamorfozy filozofii wychowania. Od antyku po współczesność, Sztobryn S., Wasilewski M., Rojek M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012, s. 185-204, DOI: 10.18778/7525-690-1.16pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-690-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/38293
dc.descriptionAutorka w swojej pracy podejmuje problem obecności i śladu pedagoga w wychowaniu. Wychowanie wkomponowane jest w ontologiczno-egzystencjalny status bycia człowiekiem. Ujmując wychowanie w kategoriach ontologicznych – jako obecność – zakładamy, że jest ono po pierwsze faktem wskazującym na własną możność bycia. Po drugie – jako kategoria egzystencjalna – jest permanentnie tworzącą się jakością siebie jako obecności. Indywidualna obecność pedagoga i wychowanka nie jest czymś, o co chodzi w wychowaniu jako wspólnym doświadczeniu osobowym – jest ona niezbędną do niego okazją.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. Publikacja dofinansowana ze środków Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego oraz Towarzystwa Pedagogiki Filozoficznej im. B. F. Trentowskiego.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofSztobryn S., Wasilewski M., Rojek M. (red.), Pedagogika Filozoficzna. T. IV. Metamorfozy filozofii wychowania. Od antyku po współczesność, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectpedagogpl_PL
dc.subjectfenomen wychowaniapl_PL
dc.subjectobecnośćpl_PL
dc.subjectprzemijalność obecnościpl_PL
dc.subjectślad jako obecnośćpl_PL
dc.subjectślad pedagoga w wychowaniupl_PL
dc.titleObecność i ślad pedagoga jako fenomeny wychowaniapl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki – Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego 2012pl_PL
dc.page.number185-204pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-690-1.16
dc.disciplinepedagogikapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe