dc.contributor.author | Walczak, Anna | |
dc.contributor.editor | Sztobryn, Sławomir | |
dc.contributor.editor | Wasilewski, Marcin | |
dc.contributor.editor | Rojek, Marcin | |
dc.date.accessioned | 2021-07-29T10:54:53Z | |
dc.date.available | 2021-07-29T10:54:53Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Walczak A., Obecność i ślad pedagoga jako fenomeny wychowania, [w:] Pedagogika Filozoficzna. T. IV. Metamorfozy filozofii wychowania. Od antyku po współczesność, Sztobryn S., Wasilewski M., Rojek M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012, s. 185-204, DOI: 10.18778/7525-690-1.16 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7525-690-1 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/38293 | |
dc.description | Autorka w swojej pracy podejmuje problem obecności i śladu pedagoga w wychowaniu. Wychowanie wkomponowane jest w ontologiczno-egzystencjalny status bycia człowiekiem. Ujmując wychowanie w kategoriach ontologicznych – jako obecność – zakładamy, że jest ono po pierwsze faktem wskazującym na własną możność bycia. Po drugie – jako kategoria egzystencjalna – jest permanentnie tworzącą się jakością siebie jako obecności. Indywidualna obecność pedagoga i wychowanka nie jest czymś, o co chodzi w wychowaniu jako wspólnym doświadczeniu osobowym – jest ona niezbędną do niego okazją. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.
Publikacja dofinansowana ze środków Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego oraz Towarzystwa Pedagogiki Filozoficznej im. B. F. Trentowskiego. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Sztobryn S., Wasilewski M., Rojek M. (red.), Pedagogika Filozoficzna. T. IV. Metamorfozy filozofii wychowania. Od antyku po współczesność, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | pedagog | pl_PL |
dc.subject | fenomen wychowania | pl_PL |
dc.subject | obecność | pl_PL |
dc.subject | przemijalność obecności | pl_PL |
dc.subject | ślad jako obecność | pl_PL |
dc.subject | ślad pedagoga w wychowaniu | pl_PL |
dc.title | Obecność i ślad pedagoga jako fenomeny wychowania | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet Łódzki – Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego 2012 | pl_PL |
dc.page.number | 185-204 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7525-690-1.16 | |
dc.discipline | pedagogika | pl_PL |