Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGara, Jaroslaw
dc.contributor.editorSztobryn, Sławomir
dc.contributor.editorWasilewski, Marcin
dc.contributor.editorRojek, Marcin
dc.date.accessioned2021-07-29T10:53:17Z
dc.date.available2021-07-29T10:53:17Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationGara J., Epistemologiczne przesłanki ejdetycznej filozofii wychowania na Husserlowskiej drodze powrotu „do rzeczy samych”, [w:] Pedagogika Filozoficzna. T. IV. Metamorfozy filozofii wychowania. Od antyku po współczesność, Sztobryn S., Wasilewski M., Rojek M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012, s. 171-183, DOI: 10.18778/7525-690-1.15pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-690-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/38292
dc.descriptionPo nakreśleniu horyzontów ujmowania przewodniej dla fenomenologii ejdetycznej idei powrotu do „rzeczy samych” oraz wynikającej stąd epistemologicznej i metodologicznej specyfiki badań ejdetycznych, autor podejmie próbę wyodrębnienia pryncypiów ejdetycznej filozofii wychowania. O epistemologiczno-metodologicznej tożsamości sposobu uprawiania filozofii wychowania, którą można określić mianem ejdetycznej, decydować będzie ścisłe nawiązanie do idei przewodnich sformułowanych przez Husserla w "Badaniach logicznych", dziele fundamentalnym z punktu widzenia idei badań ejdetycznych.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. Publikacja dofinansowana ze środków Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego oraz Towarzystwa Pedagogiki Filozoficznej im. B. F. Trentowskiego.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofSztobryn S., Wasilewski M., Rojek M. (red.), Pedagogika Filozoficzna. T. IV. Metamorfozy filozofii wychowania. Od antyku po współczesność, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectczyste jakości idealnepl_PL
dc.subjectkategorialne formy powiązańpl_PL
dc.subjectfenomenologiapl_PL
dc.subjectejdetyczna filozofia wychowaniapl_PL
dc.subjectEdmund Husserlpl_PL
dc.titleEpistemologiczne przesłanki ejdetycznej filozofii wychowania na Husserlowskiej drodze powrotu „do rzeczy samych”pl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki – Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego 2012pl_PL
dc.page.number171-183pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Warszawski, Akademia Pedagogiki Specjalnejpl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-690-1.15
dc.disciplinefilozofiapl_PL
dc.disciplinepedagogikapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe