dc.contributor.author | Gara, Jaroslaw | |
dc.contributor.editor | Sztobryn, Sławomir | |
dc.contributor.editor | Wasilewski, Marcin | |
dc.contributor.editor | Rojek, Marcin | |
dc.date.accessioned | 2021-07-29T10:53:17Z | |
dc.date.available | 2021-07-29T10:53:17Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Gara J., Epistemologiczne przesłanki ejdetycznej filozofii wychowania na Husserlowskiej drodze powrotu „do rzeczy samych”, [w:] Pedagogika Filozoficzna. T. IV. Metamorfozy filozofii wychowania. Od antyku po współczesność, Sztobryn S., Wasilewski M., Rojek M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012, s. 171-183, DOI: 10.18778/7525-690-1.15 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7525-690-1 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/38292 | |
dc.description | Po nakreśleniu horyzontów ujmowania przewodniej dla fenomenologii ejdetycznej idei powrotu do „rzeczy samych” oraz wynikającej stąd epistemologicznej i metodologicznej specyfiki badań ejdetycznych, autor podejmie próbę wyodrębnienia pryncypiów ejdetycznej filozofii wychowania. O epistemologiczno-metodologicznej tożsamości sposobu uprawiania filozofii wychowania, którą można określić mianem ejdetycznej, decydować będzie ścisłe nawiązanie do idei przewodnich sformułowanych przez Husserla w "Badaniach logicznych", dziele fundamentalnym z punktu widzenia idei badań ejdetycznych. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.
Publikacja dofinansowana ze środków Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego oraz Towarzystwa Pedagogiki Filozoficznej im. B. F. Trentowskiego. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Sztobryn S., Wasilewski M., Rojek M. (red.), Pedagogika Filozoficzna. T. IV. Metamorfozy filozofii wychowania. Od antyku po współczesność, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | czyste jakości idealne | pl_PL |
dc.subject | kategorialne formy powiązań | pl_PL |
dc.subject | fenomenologia | pl_PL |
dc.subject | ejdetyczna filozofia wychowania | pl_PL |
dc.subject | Edmund Husserl | pl_PL |
dc.title | Epistemologiczne przesłanki ejdetycznej filozofii wychowania na Husserlowskiej drodze powrotu „do rzeczy samych” | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet Łódzki – Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego 2012 | pl_PL |
dc.page.number | 171-183 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Warszawski, Akademia Pedagogiki Specjalnej | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7525-690-1.15 | |
dc.discipline | filozofia | pl_PL |
dc.discipline | pedagogika | pl_PL |