dc.contributor.author | Szudra-Barszcz, Anna | |
dc.contributor.editor | Sztobryn, Sławomir | |
dc.contributor.editor | Wasilewski, Marcin | |
dc.contributor.editor | Rojek, Marcin | |
dc.date.accessioned | 2021-07-29T08:59:04Z | |
dc.date.available | 2021-07-29T08:59:04Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Szudra-Barszcz A., Tomasza z Akwinu koncepcja nauczyciela i jej aktualność na podstawie traktatu De Magistro, [w:] Pedagogika Filozoficzna. T. IV. Metamorfozy filozofii wychowania. Od antyku po współczesność, Sztobryn S., Wasilewski M., Rojek M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012, s. 71-82, DOI: 10.18778/7525-690-1.07 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7525-690-1 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/38284 | |
dc.description | Celem niniejszego artykułu jest próba ujęcia Tomaszowej koncepcji wiedzy i mądrości, wyjaśnienie istoty nauczania oraz wskazanie na szczegółowe problemy wyznaczające etos nauczyciela-mistrza. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.
Publikacja dofinansowana ze środków Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego oraz Towarzystwa Pedagogiki Filozoficznej im. B. F. Trentowskiego. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Sztobryn S., Wasilewski M., Rojek M. (red.), Pedagogika Filozoficzna. T. IV. Metamorfozy filozofii wychowania. Od antyku po współczesność, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Tomasza z Akwinu | pl_PL |
dc.subject | koncepcja nauczyciela | pl_PL |
dc.subject | traktat De Magistro | pl_PL |
dc.subject | wiedza (scientia) | pl_PL |
dc.subject | mądrość (sapientia) | pl_PL |
dc.subject | istota pracy nauczyciela | pl_PL |
dc.subject | etos nauczyciela-mistrza | pl_PL |
dc.title | Tomasza z Akwinu koncepcja nauczyciela i jej aktualność na podstawie traktatu De Magistro | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet Łódzki – Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego 2012 | pl_PL |
dc.page.number | 71-82 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7525-690-1.07 | |
dc.discipline | filozofia | pl_PL |
dc.discipline | historia | pl_PL |
dc.discipline | pedagogika | pl_PL |