Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKrasnodębski, Mikołaj
dc.contributor.editorSztobryn, Sławomir
dc.contributor.editorWasilewski, Marcin
dc.contributor.editorRojek, Marcin
dc.date.accessioned2021-07-29T08:54:21Z
dc.date.available2021-07-29T08:54:21Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationKrasnodębski M., Współczesne inspiracje klasyczną paideią. Próba sformułowania realistycznej filozofii wychowania, [w:] Pedagogika Filozoficzna. T. IV. Metamorfozy filozofii wychowania. Od antyku po współczesność, Sztobryn S., Wasilewski M., Rojek M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012, s. 35-52, DOI: 10.18778/7525-690-1.04pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-690-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/38281
dc.descriptionCzymś zrozumiałym jest, że teorie wychowania zależą od założeń (przedzałożeń) filozoficznych lub ideologicznych, które stanowią ich punkt wyjścia. Autor niniejszy tekst sytuuje w aspekcie klasycznej antropologii i epistemologii, podejmując zagadnienia, które jego zdaniem stanowią źródło inspiracji dla współczesnych ujęć wychowawczych. Są to: • problematyka spotkania i obecności na tle teorii poznania niewyraźnego; • problematyka humanizacji intelektu; • problematyka filozoficznej kontemplacji jako przestrzeni działania pedagogicznego.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. Publikacja dofinansowana ze środków Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego oraz Towarzystwa Pedagogiki Filozoficznej im. B. F. Trentowskiego.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofSztobryn S., Wasilewski M., Rojek M. (red.), Pedagogika Filozoficzna. T. IV. Metamorfozy filozofii wychowania. Od antyku po współczesność, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectteoria poznania niewyraźnegopl_PL
dc.subjectrealistyczna filozofia wychowaniapl_PL
dc.subjecthumanizacja intelektupl_PL
dc.subjectkontemplacja filozoficznapl_PL
dc.subjectklasyczna paideiapl_PL
dc.titleWspółczesne inspiracje klasyczną paideią. Próba sformułowania realistycznej filozofii wychowaniapl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki – Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego 2012pl_PL
dc.page.number35-52pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationNiepaństwowa Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Białymstokupl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-690-1.04
dc.disciplinefilozofiapl_PL
dc.disciplinepedagogikapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe