Show simple item record

dc.contributor.authorBudajczak, Marek
dc.date.accessioned2021-07-23T10:16:18Z
dc.date.available2021-07-23T10:16:18Z
dc.date.issued2021-07-01
dc.identifier.issn2450-4491
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/38148
dc.description.abstractThe article, based on the original definition of education, deals with the various circumstances of spiritualizing education, meant as an introduction to functioning within a certain religion, and, with educational introduction to so-called high culture. The paper ends with some remarks about the closeness of high culture and the religious spirit.en
dc.description.abstractArtykuł, na bazie autorskiej definicji edukacji, traktuje generalnie o różnych okolicznościach, z jednej strony edukacji uduchawiającej, jako wprowadzającej do funkcjonowania w obrębie pewnej religii, z drugiej zaś o edukacji, do której wprowadza się tzw. kulturę wysoką, by zakończyć uwagami o bliskości kultury wysokiej i ducha religijnego.pl
dc.language.isoen
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesNauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne;1pl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjecteducationen
dc.subjectspiritualizing educationen
dc.subjecteducation that is spiritualizeden
dc.subjectedukacjapl
dc.subjectedukacja uduchawiającapl
dc.subjectuduchawianie edukacjipl
dc.titleSpiritualizing Education and Education that is Spiritualizeden
dc.title.alternativeEdukacja uduchawiająca a uduchawianie edukacjipl
dc.typeArticle
dc.page.number77-87
dc.contributor.authorAffiliationUniversity of Adam Mickiewicz in Poznanen
dc.referencesBoroch, R. (2013) Kultura w systematyce Alfreda L. Kroebera i Clyde’a Kluckhohna, Warszawa, BEL Studio.en
dc.referencesBradley, R. (2006) Solving the Crisis in Homeschooling: Exposing seven major blind spots of homeschoolers, CreateSpace Independent Publishing Platform.en
dc.referencesGatto, J. T. (2000) The Underground History of American Education: A Schoolteacher’s Intimate Investigation Into the Problem of Modern Schooling, Odysseus Group.en
dc.referencesHeller, M. (2016) Wierzę, żeby zrozumieć, rozmawiają Wojciech Bonowicz, Bartosz Brożek, Zbigniew Liana, Kraków, CC Press. Znak, p. 327.en
dc.referencesKwieciński, Z. (2017) The Sociopathology of Education, Wrocław, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej.en
dc.referencesTarkowski, A. (w rozmowie z Jerzym Illgiem i Leonardem Neugerem). Zwierciadło (2016), Kraków, Wydawnictwo Znak.en
dc.referenceshttp://www.usreligioncensus.org/ [date accessed: 27.11.2020].en
dc.referenceshttps://archive.org/stream/MagisterLudi-TheGlassBeadGame-HermanHesse/hesseludi_djvu.txt [date accessed: 27.11.2020].en
dc.referenceshttps://biblehub.com/matthew/4-4.htm [date accessed: 27.11.2020].en
dc.referenceshttps://en.wikipedia.org/wiki/Ignoramus_et_ignorabimus [date accessed: 27.11.2020].en
dc.referenceshttps://en.wikipedia.org/wiki/List_of_former_atheists_and_agnostics [date accessed: 27.11.2020].en
dc.referenceshttps://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?uri=CELEX:12016P/TXT&from=DE [date accessed: 27.11.2020].en
dc.referenceshttps://www.dailymail.co.uk/news/article-8964325/Home-schooling-BANNEDFrance-Macrons-fight-against-Islamic-extremism.html [date accessed: 27.11.2020].en
dc.referenceshttps://www.pewforum.org/2012/12/18/global-religious-landscape-unaffiliated/ [date accessed: 27.11.2020].en
dc.referenceshttps://www.sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/kon1.htm [date accessed: 27.11.2020].en
dc.referenceshttps://www.unic.un.org.pl/documents/declaration.php [date accessed: 27.11.2020].en
dc.contributor.authorEmailputaiszy@amu.edu.pl
dc.identifier.doi10.18778/2450-4491.12.06
dc.relation.volume12


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0