Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBachura-Wojtasik, Joanna
dc.contributor.authorSygizman, Kinga
dc.contributor.editorBarańska-Szmitko, Anna
dc.date.accessioned2021-06-14T12:47:08Z
dc.date.available2021-06-14T12:47:08Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationBachura-Wojtasik J., Sygizman K., Technika analizy i sposób opisu artystycznych gatunków radiowych, [w:] Metody badania komunikacji i mediów. Perspektywa teoretyczna i analityczna, A. Barańska-Szmitko (red.), WUŁ, Łódź 2021, https://doi.org/10.18778/8220-429-2.10pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8220-429-2
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/36208
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofMetody badania komunikacji i mediów. Perspektywa teoretyczna i analityczna;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectnarracja radiowapl_PL
dc.subjectreportaż radiowypl_PL
dc.subjectsłuchowiskopl_PL
dc.titleTechnika analizy i sposób opisu artystycznych gatunków radiowychpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznejpl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznejpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-430-8
dc.referencesAwdiejew Alosza, Habrajska Grażyna (2006), Wprowadzenie do gramatyki komunikacyjnej, t. 2, Oficyna Wydawnicza LEKSEM, Łask.pl_PL
dc.referencesBachura Joanna (2012), Odsłony wyobraźni. Współczesne słuchowisko radiowe, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.pl_PL
dc.referencesBachura-Wojtasik Joanna (2016), Literatura audialna między fikcją a niefikcją. „Upowieściowienie” dokumentu a narracje fikcyjne, [w:] Między sztuką a codziennością. W stronę nowej syntezy, t. 1, red. M. Hopfinger, Z. Ziątek, T. Żukowski, Instytut Badań Literackich PAN, Warszawa, s. 184–212.pl_PL
dc.referencesBachura-Wojtasik Joanna (2017), Apetyt na życie. Rozważania o fikcji i prawdzie w dokumencie radiowym, [w:] Gatunki w mediach elektronicznych, t. 2, red. I. Hofman, D. Kępa-Figura, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin, s. 81–94.pl_PL
dc.referencesBarthes Roland (1986), Wstęp do analizy strukturalnej opowiadań, przeł. W. Błońska, „Pamiętnik Literacki”, z. 4, s. 327–359.pl_PL
dc.referencesBrys Edwin, The mechanic of emotion [maszynopis powielony w posiadaniu autorek artykułu].pl_PL
dc.referencesGodlewska-Byliniak Ewelina (2012), Teatr radio-logiczny Tymoteusza Karpowicza, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHabrajska Grażyna (2018), Dyskurs artystyczny, [w:] Dyskurs artystyczny, red. G. Habrajska, Primum Verbum, Łódź (ebook), s. 13–50.pl_PL
dc.referencesKopciński Jacek (2008), Nasłuchiwanie. Sztuki na głosy Zbigniewa Herberta, Biblioteka „Więzi”, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLisowska-Magdziarz Małgorzata (2013), Metodologia badań nad mediami – nurty, kierunki, koncepcje, nowe wyzwania, „Studia Medioznawcze”, nr 2 (53), s. 27–42.pl_PL
dc.referencesLoewe Iwona (2007), Gatunki paratekstowe w komunikacji medialnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.pl_PL
dc.referencesŁastowiecki Janusz (2019), Specyfika odbioru słuchowiska radiowego na przykładzie polskich realizacji gatunku, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.pl_PL
dc.referencesŁotman Jurij (1984), Struktura tekstu artystycznego, przeł. A. Tanalska, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMąka-Malatyńska Katarzyna (2005), Kamera jest niemal jak długopis. Rozmowa z Marią Zmarz-Koczanowicz. Rozmawiała Katarzyna Mąka-Malatyńska, [w:] Klucze do rzeczywistości. Szkice i rozmowy o polskim filmie dokumentalnym po roku 1989, red. M. Hendrykowska, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Adama Mickiewicza, Poznań, s. 199–206.pl_PL
dc.referencesPleszkun-Olejniczakowa Elżbieta (2009), Demiurg czy cicerone? O sensie i sposobach istnienia słowa i tekstu audialnego na antenie, [w:] Słowo w kulturze współczesnej, red. W. Kawecki, K. Flader, Warszawa, s. 251–272.pl_PL
dc.referencesPleszkun-Olejniczakowa Elżbieta (2012), Muzy rzadko się do radia przyznają. Szkice o słuchowiskach i reportażach radiowych, Primum Verbum, Łódź.pl_PL
dc.referencesStachyra Grażyna (2017), Podcasting jako technologia audio. Perspektywy rozwoju, „Studia Medioznawcze”, nr 1 (68), s. 29–41.pl_PL
dc.referencesSygizman Kinga (2018), Kilka uwag o semantyce dźwięku, [w:] Język w radiu. Antologia, red. M. Kita, I. Loewe, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice, s. 175–186.pl_PL
dc.referencesTuszewski Jerzy (2007), „Rzeczom pozornie małym nadać rangę wielkich”, czyli o niektórych aspektach reżyserowania radiowych form dokumentalnych, [w:] Seminarium Reportażu poświęcone prezentacji i dyskusji warsztatowej nad radiowym dokumentem artystycznym, Kazimierz Dolny [maszynopis powielony w posiadaniu autorek artykułu].pl_PL
dc.referencesWejs-Milewska Violetta (2007), Radio Wolna Europa na emigracyjnych szlakach pisarzy: Gustaw Herling-Grudziński, Tadeusz Nowakowski, Roman Palester, Czesław Straszewicz, Tymon Terlecki, Arcana, Kraków.pl_PL
dc.referencesWojtak Maria (2019), Wprowadzenie do genologii, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin.pl_PL
dc.referencesZwolińska Barbara (2014), Na początku był dźwięk. Twórczość radiowa Feliksa Netza, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.pl_PL
dc.referenceshttps://sledztwopisma.pl/ [dostęp: 5.02.2020].pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8220-429-2.10


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe