dc.contributor.author | Bachura-Wojtasik, Joanna | |
dc.contributor.author | Sygizman, Kinga | |
dc.contributor.editor | Barańska-Szmitko, Anna | |
dc.date.accessioned | 2021-06-14T12:47:08Z | |
dc.date.available | 2021-06-14T12:47:08Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Bachura-Wojtasik J., Sygizman K., Technika analizy i sposób opisu artystycznych gatunków radiowych, [w:] Metody badania komunikacji i mediów. Perspektywa teoretyczna i analityczna, A. Barańska-Szmitko (red.), WUŁ, Łódź 2021, https://doi.org/10.18778/8220-429-2.10 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8220-429-2 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/36208 | |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Metody badania komunikacji i mediów. Perspektywa teoretyczna i analityczna; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | narracja radiowa | pl_PL |
dc.subject | reportaż radiowy | pl_PL |
dc.subject | słuchowisko | pl_PL |
dc.title | Technika analizy i sposób opisu artystycznych gatunków radiowych | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8220-430-8 | |
dc.references | Awdiejew Alosza, Habrajska Grażyna (2006), Wprowadzenie do gramatyki komunikacyjnej, t. 2, Oficyna Wydawnicza LEKSEM, Łask. | pl_PL |
dc.references | Bachura Joanna (2012), Odsłony wyobraźni. Współczesne słuchowisko radiowe, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń. | pl_PL |
dc.references | Bachura-Wojtasik Joanna (2016), Literatura audialna między fikcją a niefikcją. „Upowieściowienie” dokumentu a narracje fikcyjne, [w:] Między sztuką a codziennością. W stronę nowej syntezy, t. 1, red. M. Hopfinger, Z. Ziątek, T. Żukowski, Instytut Badań Literackich PAN, Warszawa, s. 184–212. | pl_PL |
dc.references | Bachura-Wojtasik Joanna (2017), Apetyt na życie. Rozważania o fikcji i prawdzie w dokumencie radiowym, [w:] Gatunki w mediach elektronicznych, t. 2, red. I. Hofman, D. Kępa-Figura, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin, s. 81–94. | pl_PL |
dc.references | Barthes Roland (1986), Wstęp do analizy strukturalnej opowiadań, przeł. W. Błońska, „Pamiętnik Literacki”, z. 4, s. 327–359. | pl_PL |
dc.references | Brys Edwin, The mechanic of emotion [maszynopis powielony w posiadaniu autorek artykułu]. | pl_PL |
dc.references | Godlewska-Byliniak Ewelina (2012), Teatr radio-logiczny Tymoteusza Karpowicza, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Habrajska Grażyna (2018), Dyskurs artystyczny, [w:] Dyskurs artystyczny, red. G. Habrajska, Primum Verbum, Łódź (ebook), s. 13–50. | pl_PL |
dc.references | Kopciński Jacek (2008), Nasłuchiwanie. Sztuki na głosy Zbigniewa Herberta, Biblioteka „Więzi”, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Lisowska-Magdziarz Małgorzata (2013), Metodologia badań nad mediami – nurty, kierunki, koncepcje, nowe wyzwania, „Studia Medioznawcze”, nr 2 (53), s. 27–42. | pl_PL |
dc.references | Loewe Iwona (2007), Gatunki paratekstowe w komunikacji medialnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice. | pl_PL |
dc.references | Łastowiecki Janusz (2019), Specyfika odbioru słuchowiska radiowego na przykładzie polskich realizacji gatunku, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń. | pl_PL |
dc.references | Łotman Jurij (1984), Struktura tekstu artystycznego, przeł. A. Tanalska, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Mąka-Malatyńska Katarzyna (2005), Kamera jest niemal jak długopis. Rozmowa z Marią Zmarz-Koczanowicz. Rozmawiała Katarzyna Mąka-Malatyńska, [w:] Klucze do rzeczywistości. Szkice i rozmowy o polskim filmie dokumentalnym po roku 1989, red. M. Hendrykowska, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Adama Mickiewicza, Poznań, s. 199–206. | pl_PL |
dc.references | Pleszkun-Olejniczakowa Elżbieta (2009), Demiurg czy cicerone? O sensie i sposobach istnienia słowa i tekstu audialnego na antenie, [w:] Słowo w kulturze współczesnej, red. W. Kawecki, K. Flader, Warszawa, s. 251–272. | pl_PL |
dc.references | Pleszkun-Olejniczakowa Elżbieta (2012), Muzy rzadko się do radia przyznają. Szkice o słuchowiskach i reportażach radiowych, Primum Verbum, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Stachyra Grażyna (2017), Podcasting jako technologia audio. Perspektywy rozwoju, „Studia Medioznawcze”, nr 1 (68), s. 29–41. | pl_PL |
dc.references | Sygizman Kinga (2018), Kilka uwag o semantyce dźwięku, [w:] Język w radiu. Antologia, red. M. Kita, I. Loewe, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice, s. 175–186. | pl_PL |
dc.references | Tuszewski Jerzy (2007), „Rzeczom pozornie małym nadać rangę wielkich”, czyli o niektórych aspektach reżyserowania radiowych form dokumentalnych, [w:] Seminarium Reportażu poświęcone prezentacji i dyskusji warsztatowej nad radiowym dokumentem artystycznym, Kazimierz Dolny [maszynopis powielony w posiadaniu autorek artykułu]. | pl_PL |
dc.references | Wejs-Milewska Violetta (2007), Radio Wolna Europa na emigracyjnych szlakach pisarzy: Gustaw Herling-Grudziński, Tadeusz Nowakowski, Roman Palester, Czesław Straszewicz, Tymon Terlecki, Arcana, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Wojtak Maria (2019), Wprowadzenie do genologii, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin. | pl_PL |
dc.references | Zwolińska Barbara (2014), Na początku był dźwięk. Twórczość radiowa Feliksa Netza, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | https://sledztwopisma.pl/ [dostęp: 5.02.2020]. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8220-429-2.10 | |