Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSzmidt, Krzysztof
dc.date.accessioned2021-06-01T11:36:13Z
dc.date.available2021-06-01T11:36:13Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationSzmidt K. J., Edukacyjne uwarunkowania rozwoju kreatywności, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017, DOI: 10.18778/8088-703-9pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-703-9
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/36071
dc.descriptionW prezentowanym tomie autor, pionier badań nad twórczością, zwłaszcza w kontekście edukacyjnym, zbiera wyniki swoich dotychczasowych refleksji. Czytelnik otrzymuje unikatową na polskim rynku publikację o twórczości, która zawiera opisy i analizę procesów twórczych, refleksję nad pedagogiką ich inspirowania i utrwalania, a także prezentację metod badania twórczości. Autor, zajmując się uwarunkowaniami edukacyjnymi twórczości, pokazuje również omawiane zagadnienie w szerszym kontekście społeczno-kulturowym – definiuje ważne czynniki wspierania twórczości jako postawy i sposobu działalności człowieka.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectkreatywność uczniówpl_PL
dc.subjectjakość kształceniapl_PL
dc.subjectedukacja kulturalnapl_PL
dc.subjecttwórczośćpl_PL
dc.subjectpedagogika twórczościpl_PL
dc.titleEdukacyjne uwarunkowania rozwoju kreatywnościpl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Krzysztof J. Szmidt, Łódź 2017, © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2017pl_PL
dc.page.number246pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu Katedra Edukacji Artystycznej i Pedagogiki Twórczości, Zakład Pedagogiki Twórczościpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-704-6
dc.referencesEdukacja według Torrance’a, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja” 2004, nr 4(28), s. 27–45.pl_PL
dc.referencesEpifania i doświadczenie krystalizujące w biografii twórczej – próba zarysowania pola badawczego, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja” 2012, nr 4/60, s. 73–87.pl_PL
dc.referencesKluczowe kompetencje nauczyciela twórczości jako diagnosty, [w:] B. Niemierko, M.K. Szmigel (red.), Diagnozowanie twórczości uczniów i nauczycieli, Polskie Towarzystwo Diagnostyki Edukacyjnej, Kraków 2016, s. 25–40.pl_PL
dc.referencesKreatywność ogólna czy specyficzna: poważny problem badawczy czy pseudoproblem?: Czym jest kreatywność i dlaczego dotyczy ludzi, nie rzeczy? Próba odpowiedzi na pytanie pierwsze, [w:] I. Pufal-Struzik, Z. Okraj (red.), Kreatywność. Pytania i odpowiedzi, Wydawnictwo UJK, Kielce 2015, s. 15–27.pl_PL
dc.referencesKult przystępności, schlebiania i zwyczajności – Franka Furediego diagnoza kultury i edukacji kulturalnej, „Pedagogika Kultury” 2008, nr 4, s. 57–68.pl_PL
dc.referencesNauczyciele przeciwko kreatywności uczniów, [w:] J. Bonar i A. Buła (red.), Poznać – Zrozumieć – Doświadczyć. Konstruowanie wiedzy nauczyciela wczesnej edukacji, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2013, s. 147–159.pl_PL
dc.referencesNuda jako problem pedagogiczny, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja” 2013, nr 3(63), s. 55–69.pl_PL
dc.referencesOd potencjalności do transgresji historycznych – kreatywność na różnych poziomach, „Chowanna” 2014, t. 2(43), s. 17–40.pl_PL
dc.referencesSzkoła wyższa kuźnią geniuszy czy buchalterów naukowych? Rozważania krytyczne o jakości kształcenia w świetle teorii pomiaru geniuszu naukowego Deana K. Simontona, [w:] J. Piekarski, L. Tomaszewska, A. Głowala, M. Kamińska (red.), Nowa jakość w edukacji, Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej, Płock 2013, s. 32–43.pl_PL
dc.referencesUmysł pod kluczem (maturalnym), „Psychologia w Szkole”, nr 3(19), s. 117–124.pl_PL
dc.referencesWarunki sukcesu twórczego – Pogłębione ćwiczenia (deliberate practice), zasada 10 tysięcy godzin oraz zacięcie (grit). Rzecz o tym, kiedy twórca codzienny staje się mistrzem, [w:] J. Uszyńska-Jarmoc, B. Kunat (red.), Twórczość codzienna jako aktywność całożyciowa człowieka, Trans Humana, Białystok 2015, s. 127–137.pl_PL
dc.referencesWalidacja komunikacyjna w analizie wyników badań pedagogicznych, „Przegląd Badań Edukacyjnych” 2014, nr 10(2), s. 235–255. Współautor – M. Modrzejewska-Świgulska.pl_PL
dc.referencesZa dużo twórczości? Pułapki twórczości codziennej i amatorskiej w kulturze nadmiaru, kiczu i braku smaku, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja” 2015, t. 18, nr 2(70), s. 79–95.pl_PL
dc.referencesAdair J. (2008), Sztuka twórczego myślenia, Wolters Kluwer Polska, Kraków.pl_PL
dc.referencesAdamek I., Bałachowicz J., red. (2013), Kompetencje kreatywne nauczyciela wczesnej edukacji dziecka, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl_PL
dc.referencesAltszuller H. (1972), Algorytm wynalazku, Wiedza Powszechna, Warszawa.pl_PL
dc.referencesAmabile T.M. (1996), Creativity in Context. Update to the Social Psychology of Creativity, Westview Press.pl_PL
dc.referencesAnastasi A., Urbina S. (1999), Testy psychologiczne, Pracownia Testów Psychologicznych PTP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesAntoszkiewicz J. (1990), Metody heurystyczne. Twórcze rozwiązywanie problemów, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesAntoszkiewicz J.D., red. (1999), Metody rozwiązywania problemów w warunkach małego przedsiębiorstwa, SGH, Warszawa.pl_PL
dc.referencesAranowska E. (2012). Funkcje krytyki twórczości fotograficznej na przykładzie portalu internetowego Digart.pl, mps pracy magisterskiej napisanej pod kier. K.J. Szmidta, Katedra Badań Edukacyjnych UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesBaer J. (1993), Divergent Thinking and Creativity: A Task-specific Approach, Erlbaum, Hillsdale.pl_PL
dc.referencesBaer J. (1998), The case for domain specificity of creativity, „Creativity Research Journal”, vol. 11, no. 2.pl_PL
dc.referencesBaer J. (2010), Is creativity domain specific?, [w:] J.C. Kaufman, R.J. Sternberg (eds), The Cambridge Handbook of Creativity, Cambridge University Press, New York.pl_PL
dc.referencesBaer J. (2012a), Domain specificity and the limits of creativity, „Journal of Creative Behavior”, vol. 46.pl_PL
dc.referencesBaer J. (2012b), Domain specificity of creativity: Implications for early education, [w:] O. Saracho (ed.), Contemporary Perspectives on Research in Creativity in Early Childhood Education, Information Age Publishing, Charlotte.pl_PL
dc.referencesBaer J., Kaufman J.C. (2012), Being Creative Inside and Outside the Classroom. How to Boost Your Students’ Creativity – and Your Own, Sense Publishers, Rotterdam.pl_PL
dc.referencesBallard E. (2011), Epiphany. True Stories of Sudden Insight to Inspire, Encourage and Transform, Crown Publishing Group, New York.pl_PL
dc.referencesBałachowicz J., Adamek I., red. (2017), Kreatywność jako wymiar profesjonalizacji przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji, Wydawnictwo APS, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBarber B.J. (2008), Skonsumowani. Jak rynek psuje dzieci, infantylizuje dorosłych i połyka obywateli, MUZA SA, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBarell J. (2003), Developing More Curious Minds, ASCD, Alexandria.pl_PL
dc.referencesBeghetto R.A. (2013), Killing Ideas Softly? The Promise and Perils of Creativity in the Classroom, Information Age Publishing Inc., Charlotte.pl_PL
dc.referencesBeghetto R.A., Kaufman J.C. (2007), Toward a broader conception of creativity: A case for “mini-c” creativity, „Psychology of Aesthetic, Creativity, and the Arts”, no. 1pl_PL
dc.referencesBeghetto R.A., Kaufman J.C. (2010), Broadening conceptions of creativity in the classroom, [w:] R.A. Beghetto, J.C. Kaufman (eds), Nurturing Creativity in the Classroom, Cambridge University Press, New York 2010.pl_PL
dc.referencesBeghetto R.A., Kaufman J.C. (2017), Theories of creativity, [w:] J.A. Plucker (ed.), Creativity and Innovation. Theory, Research and Practice, Prufrock Press, Waco.pl_PL
dc.referencesBeghetto R.A., Kaufman J.C., eds (2010), Nurturing Creativity in the Classroom, Cambridge University Press, New York.pl_PL
dc.referencesBerlyne D.E. (1960), Conflict, Arousal and Curiosity, McGraw-Hill, New York.pl_PL
dc.referencesBeveridge W.I.B. (1960), Sztuka badań naukowych, PZWL, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBloom A. (1997), Umysł zamknięty, Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań.pl_PL
dc.referencesBolecki W. (2008), Fragmenty? Tak. Ale z głową, „Dziennik”, 11.07.pl_PL
dc.referencesBonar J. (2008), Rozwijanie kreatywności uczniów klas początkowych poprzez zadania dydaktyczne w toku kształcenia zintegrowanego, Wydawnictwo UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesBonar J., Dylak S., Burakowska E., Dąbrowski M., Dereń A., Dydyńska Ł., Pąchalska D., Pregler A., Szmidt K.J., Tąpała E., Torbicka E. (2002), Program nauczania zintegrowanego dla I etapu kształcenia w szkole podstawowej „Przygoda z klasą”, WSiP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBonda K. (2015), Maszyna do pisania. Kurs kreatywnego pisania, Muza S.A., Warszawa.pl_PL
dc.referencesBytheway C.W. (2007), Fast Creativity and Innovation. Rapidly Improving Processes, Product Development and Solving Complex Problems, J. Ross Publishing Inc., Fort Lauderdale.pl_PL
dc.referencesCałek A. (2012), Adam Mickiewicz – Juliusz Słowacki. Psychobiografia naukowa, Wydawnictwo UJ, Kraków.pl_PL
dc.referencesCałek A. (2013), Biografia naukowa: od koncepcji do narracji. Interdyscyplinarność, teorie, metody badawcze, Wydawnictwo UJ, Kraków.pl_PL
dc.referencesCałek A., Tokarz A. (2004), Metoda psychobiograficzna w badaniu procesu twórczego, [w:] S. Popek (red.), Twórczość w teorii i praktyce, Wydawnictwo UMCS, Lublin.pl_PL
dc.referencesCarlile O., Jordan A. (2012), Approaches to Creativity. A Guide for Teachers, Open University Press, New York.pl_PL
dc.referencesChmielińska A. [w druku], Beyonders: ludzie twórczy. Wprowadzenie do transgresyjnej koncepcji osobowości twórczej E.P. Torrance’a, [w:] J. Zdybel (red.), Idea kreatywności, Wydawnictwo UMCS, Lublin.pl_PL
dc.referencesChruszczewski M.H. (2013), Zdolności w akcji, Wydawnictwo UW, Warszawa.pl_PL
dc.referencesClark Ch.C. (2010), Brainstorming. The Dynamic New Way to Create Successful Ideas, Classic Business Bookshelf, Nashville.pl_PL
dc.referencesCole Miller B. (2012), Quick Brainstorming Activities for Busy Managers, AMACON, New York.pl_PL
dc.referencesColvin G. (2009), Talent jest przeceniany. Co odróżnia najlepszych od całej reszty, MT Biznes Sp. z o.o, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCoyle D. (2011), Kod talentu, Wydawnictwo Penelopa, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCraft A. (2000), Creativity Across the Primary Curriculum. Framing and Developing Practice, Routledge, London.pl_PL
dc.referencesCraft A., Jeffrey B., Libeling M., eds (2001), Creativity in Education, Continuum, London-New York.pl_PL
dc.referencesCreswell J. W. (2014), Projektowanie badań naukowych. Metody ilościowe, jakościowe i mieszane, Wydawnictwo UJ, Kraków.pl_PL
dc.referencesCropley A.J. (1992), More Ways than One: Fostering Creativity in the Classroom, Ablex Publishing Co., Norwood.pl_PL
dc.referencesCropley A.J. (1999), Definitions of creativity, [w:] M.A. Runco, S.R. Pritzker (eds), Encyclopedia of Creativity, Academic Press, San Diego.pl_PL
dc.referencesCropley A.J. (2001), Creativity in Education and Learning. A Guide for Teachers and Educators, Kogan Page, London.pl_PL
dc.referencesCropley A.J., Cropley D. (2009), Fostering Creativity. A Diagnostic Approach for Higher Education and Organizations, Hampton Press Inc., Cresskill.pl_PL
dc.referencesCropley D.H., Cropley A.J. (2015), The Psychology of Innovation in Organizations, Cambridge University Press, New York.pl_PL
dc.referencesCropley D.H., Kaufman J.C., Cropley J.C. (2013), Understanding malevolent creativity, [w:] K. Thomas, J. Chan (eds), Handbook of Research on Creativity, Edward Elgar Publishing, Inc., Cheltenham.pl_PL
dc.referencesCropley D.H., Cropley A.J., Kaufman J.C., Runco M.A., eds (2010), The Dark Side of Creativity, Cambridge University Press, New York.pl_PL
dc.referencesCsikszentmihalyi M. (1975), Beyond boredom and anxiety, Jossey-Bass, San Francisco.pl_PL
dc.referencesCsikszentmihalyi M. (1988), Society, culture and person: a system view of creativity, [w:] R.J. Sternberg (ed.), The Nature of Creativity, Cambridge University Press, New York.pl_PL
dc.referencesCsikszentmihalyi M. (1996), Creativity. Flow and the Psychology of Discovery and Invention, Harper Perennial, New York.pl_PL
dc.referencesCsikszentmihalyi M. (1997), Przepływ. Psychologia optymalnego doświadczenia, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCsikszentmihalyi M. (1998), Urok codzienności. Psychologia emocjonalnego przepływu, Wydawnictwo CiS, Wydawnictwo W.A.B., Warszawa.pl_PL
dc.referencesCudowska A. (2004), Kształtowanie twórczych orientacji życiowych w procesie edukacji, Trans Humana, Białystok.pl_PL
dc.referencesCudowska A. (2014), Twórcze orientacje życiowe w dialogu edukacyjnym. Studium teoretyczno-empiryczne, Trans Humana, Białystok.pl_PL
dc.referencesCudowska A. (2017), Twórcze orientacje życiowe. Zdrowie i dobrostan, Wydawnictwo UwB, Białystok.pl_PL
dc.referencesCybis N., Drop E., Rowiński T., Cieciuch J. (2013), Uczeń zdolny – analiza dostępnych narzędzi diagnostycznych, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCzaja-Chudyba I. (2009), Jak rozwijać zdolności dziecka?, WSiP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCzaja-Chudyba, I (2013). Kompetencje krytyczne w twórczej refleksji nauczycieli, [w:] I. Adamek i J. Bałachowicz (red.), Kompetencje kreatywne nauczycieli wczesnej edukacji dziecka, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl_PL
dc.referencesCzapliński, P. (2013), Literatura i nadmiar, „Kultura Współczesna”, nr 1.pl_PL
dc.referencesCzapiński P., Śliwiński P., red. (1999), Nuda w kulturze, Rebis, Poznań.pl_PL
dc.referencesCzartkowski A. (2010), Beethoven. Próba portretu duchowego, PIW, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCzelakowska D.J. (2005), Stymulacja kreatywności językowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków.pl_PL
dc.referencesDacey J., Conklin W. (2013), Creativity and the Standards, Shell Education, Huntington Beach.pl_PL
dc.referencesDavidson J.E. (2003), Insights about insightful problem solving, [w:] J.E. Davidson, R.J. Sternberg (eds), The Psychology of Problem Solving, Cambridge University Press, New York.pl_PL
dc.referencesDenzin N.K. (1989), Interpretative Biography, Sage Publications, Newbury Park.pl_PL
dc.referencesDobrołowicz J. (2002), Kreatywność uczniów a ich osiągnięcia szkolne, Wydawnictwo Akademii Świętokrzyskiej, Kielce.pl_PL
dc.referencesDobrołowicz W. (1993), Psychika i bariery, WSiP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDominiak D. (2012), Internet jako nowa przestrzeń rozwoju twórczości amatorskiej, mps pracy magisterskiej napisanej pod kier. K.J. Szmidta, Katedra Badań Edukacyjnych UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesDuckworth A.L. (2016), Upór. Potęga pasji i wytrwałości, Galaktyka, Łódź.pl_PL
dc.referencesDuckworth A.L., Peterson C., Metthews M.D., Kelly D.R. (2007), Grit: Perseverance and Passion for Long-Term Goals, „Journal of Personality and Social Psychology”, no. 92.pl_PL
dc.referencesDunn J.S. (2000), Creativity: An interview with Dr. E. Paul Torrance, „Psychology Online Journal” http://www.psychjournal.com/Interviews/November00_Torrance1.htm (dostęp 14.09.2017).pl_PL
dc.referencesDweck C. (2013), Nowa psychologia sukcesu, Muza S.A., Warszawa.pl_PL
dc.referencesDyrda B. (2012), Edukacyjne wspieranie rozwoju uczniów zdolnych. Studium społeczno-pedagogiczne, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa.pl_PL
dc.referencesEberle B. (1996), SCAMPER ON. Games for Imagination Development, Prufrock Press, Waco, Texas.pl_PL
dc.referencesEkvall G., Ryhammar L., The creative climate: Its determinants and effects at Swedish University, „Creative Research Journal” 1999, vol. 12, no. 4.pl_PL
dc.referencesEricsson K.A. (2003), The acquisition of expert performance as problem solving: Construction and modification of mediating mechanism through deliberate practice, [w:] R.J. Sternberg and J.E. Davidson (eds), The Psychology of Problem Solving, Cambridge University Press, New York.pl_PL
dc.referencesEricsson K.A. (2006a), An introduction to Cambridge Handbook of Expertise and Expert Performance: Its development, organization and content, [w:] K.A. Ericsson, N. Charness, P.J. Feltovich, R.R. Hoffman (eds), The Cambridge Handbook of Expertise and Expert Performance, Cambridge University Press, New York.pl_PL
dc.referencesEricsson K.A. (2006b), The influence of experience and deliberate practice on development of superior expert performance, [w:] K.A. Ericsson, N. Charness, P.J. Feltovich, R.R. Hoffman (eds), The Cambridge Handbook of Expertise and Expert Performance, Cambridge University Press, New York.pl_PL
dc.referencesEricsson K.A., Krampe R.T. (1992), The Role of Deliberate Practice in Acquisition of Expert Performance, Institute of Cognitive Science, University of Colorado, Boulder 1992.pl_PL
dc.referencesEricsson K.A., Lehman A.C. (1996), Expert and exceptional performance: Evidence of maximal adaptations on task constraints, „Annual Review of Psychology”.pl_PL
dc.referencesEricsson K.A., Lehmann A.C. (1999), Expertise, [w:] M.A. Runco, S.R. Pritzker (eds), Encyclopedia of Creativity, Academic Press, San Diego.pl_PL
dc.referencesEricsson K.A., Nandagopal K., Roring R.W. (2005), Giftedness viewed from the expert-performance perspective, „Journal for the Education of the Gifted”, no. 28.pl_PL
dc.referencesEricsson A., Pool R. (2016), Peak. Secrets from the New Science of Expertise, An Eamon Dolan Book, Boston.pl_PL
dc.referencesEricsson K.A., Prietula M.J., Cokley E.T. (2007), The making of an expert, „Harvard Business Review”, July.pl_PL
dc.referencesEriksen T.H. (2001), Tyrania chwili. Szybko i wolno płynący czas w erze informacji, PIW, Warszawa.pl_PL
dc.referencesFarmer R.F., Sundberg N.D. (1986), Boredom proneness: The development and correlates of a new scale, „Journal of Personality Assessment”, no. 50.pl_PL
dc.referencesFasko D. (2001), Education and creativity, „Creative Research Journal”, vol. 13, no. 3 & 4.pl_PL
dc.referencesFaulkner D., Coates D. (2011), Exploring childres’s creative narratives: some theoretical, methodological and applied perspectives, [w:] Exploring Children’s Creative Narratives, Routledge, New York.pl_PL
dc.referencesFazlagić J. (2015), Kreatywni w biznesie, Wydawnictwo Poltext, Warszawa.pl_PL
dc.referencesFeist J.G. (2010), The function of personality in creativity: The nature and nurture of the creative personality, [w:] J.C. Kaufman, R.J. Sternberg (eds), The Cambridge Handbook of Creativity, Cambridge University Press, New York.pl_PL
dc.referencesFisher R. (1999), Uczymy jak myśleć, WSiP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesFishkin A.S., Cramond B., Olszewski-Kubilius P. (eds), (1999), Investigating Creativity in Youth. Research and Methods, Hampton Press, Inc., Cresskill, NJ.pl_PL
dc.referencesFlick U. (2010), Projektowanie badania jakościowego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesFlick U. (2011), Jakość w badaniach jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesForysiak M. (2012), Rola osób znaczących w rozwoju zdolności, niepublikowana praca licencjacka napisana pod kier. K.J. Szmidta, Katedra Badań Edukacyjnych UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesFuredi F. (1997), Culture and Fear, Continuum Press, London.pl_PL
dc.referencesFuredi F. (2003), Therapy Culture, Routledge, London.pl_PL
dc.referencesFuredi F. (2005), Polities of Fear, Continuum Press, London.pl_PL
dc.referencesFuredi F. (2007), Invitation to Terror, Continuum Press, London.pl_PL
dc.referencesFuredi F. (2008), Gdzie się podziali wszyscy intelektualiści?, PIW, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGadacz T. (2013), W podziemiach mądrości, „Tygodnik Powszechny”, nr 21.pl_PL
dc.referencesGalewska-Kustra M. (2012), Szkoła wspierająca twórczość uczniów. Teoria i przykład praktyki, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.pl_PL
dc.referencesGardner H. (1993), Creating Minds. An Anatomy o Creativity Seen through the Lives of Freud, Picasso, Stravinsky, Eliot, Graham and Gandhi, Basic Books, New York.pl_PL
dc.referencesGardner H. (1994), The creators’ patterns, [w:] D.H. Feldman, M. Csikszentmihalyi, H. Gardner, Changing the World. A Framework for the Study of Creativity, Praeger, Westport, Connecticut.pl_PL
dc.referencesGardner H. (1998), Niepospolite umysły, Wydawnictwo CiS, Wydawnictwo W.A.B., Warszawa.pl_PL
dc.referencesGardner H. (2002), Inteligencje wielorakie. Teoria w praktyce, Media Rodzina, Poznań.pl_PL
dc.referencesGardner H. (2009), Inteligencje wielorakie. Nowe horyzonty w teorii i praktyce, MT Biznes, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGibbs G. (2011), Analizowanie danych jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGiza T. (2006), Socjopedagogiczne uwarunkowania procesu identyfikowania oraz rozwoju zdolności uczniów w szkole, Wydawnictwo Akademii Świętokrzyskiej, Kielce.pl_PL
dc.referencesGladwell M. (2009), Poza schematem. Sekrety ludzi sukcesu, Wydawnictwo Znak, Kraków.pl_PL
dc.referencesGleick J. (2003), Szybciej, Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań.pl_PL
dc.referencesGoff K. (1998), Everyday Creativity, Little Ox Books, Stillwater.pl_PL
dc.referencesGosline A. (2011), Kwintesencja nudy, „Charaktery”, nr 8(175).pl_PL
dc.referencesGóralski A. (1980), Kształtowanie grup twórczego myślenia, [w:] A. Góralski (red.), Zadanie. Metoda. Rozwiązanie, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGóralski A. (1989), Twórcze rozwiązywanie zadań, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGóralski A. (1990), Być nowatorem. Poradnik twórczego myślenia, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGóralski A. (1998), Wzorce twórczości, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGóralski A. (2003), Teoria twórczości. Eseje filozoficzne i pedagogiczne, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGóralski A. (b.r.w.), Reguły treningu twórczości, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGóralski A. (red.), Zadanie. Metoda. Rozwiązanie. Techniki twórczego myślenia, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa, z. 1/1977, z. 2/1978, z. 3/1980, z. 4/1981, z. 5/1984.pl_PL
dc.referencesGray D., Brown S., Macanufo J. (2011), Gamestorming. Gry biznesowe dla innowatorów, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGriswold W. (2013). Socjologia kultury. Kultury i społeczeństwa w zmieniającym się świecie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGroborz M., Ślifierz-Wasilewska S. (2003), Dwa oblicza twórczego myślenia: generowanie idei i ich ocena, [w:] K.J. Szmidt (red.), Dydaktyka twórczości. Koncepcje – problemy – rozwiązania, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl_PL
dc.referencesGrohman M., Szmidt, K. J. (2013), Teaching for creativity: how to shape creative attitudes in teachers and students, [w:] M. Gregorson, H. Snyder & J. C. Kaufman (eds), Teaching Creatively and Teaching for Creativity, Springer Publishing Company, New York.pl_PL
dc.referencesGruber H.E., Wallace D.B. (1989), Creative People at Work, Oxford University Press, New York.pl_PL
dc.referencesGuba E.G., Lincoln Y.S. (2009), Kontrowersje wokół paradygmatów, sprzeczności i wyłaniające się zbieżności, [w:] N.K. Denzin, Y.S. Lincoln (red.), Metody badań jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGurycka A. (1977), Przeciw nudzie. O aktywności, Instytut Wydawniczy „Nasza Księgarnia”, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHadamard J. (1964), Psychologia odkryć matematycznych, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHalpern D.F. (2010), Creativity in college classroom, [w:] R.A. Beghetto, J.C. Kaufman (eds), Nurturing Creativity in the Classroom, Cambridge University Press, New York.pl_PL
dc.referencesHambrick D.Z., Oswald F.L., Altmann E.M., Meinz E.J., Gobet F., Campitelli G. (2014), Deliberate practice: is that all it takes to became an expert?, „Intelligence”, no. 45.pl_PL
dc.referencesHammersley M., Atkinson P. (2000), Metody badań terenowych, Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań.pl_PL
dc.referencesHayes R.J. (1989), Cognitive processes in creativity, [w:] J.A. Glover, R.R. Ronning, C.R. Reynolds (eds), Handbook of Creativity, Plenum, New York.pl_PL
dc.referencesHealy S.D. (1984), Boredom, Self and Culture, Toronto.pl_PL
dc.referencesHelson R. (1999), A longitudinal study of creative personality in women, „Creativity Research Journal”, no. 12.pl_PL
dc.referencesHelling I.K. (1990), Metoda badań biograficznych, [w:] J. Włodarek i M. Ziółkowski (red.), Metoda biograficzna w socjologii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHennessey B.A. (2010), Intrinsic motivation and creativity in the classroom: Have we come full circle?, [w:] R.A. Beghetto, J.C. Kaufman (eds), Nurturing Creativity in the Classroom, Cambridge University Press, New York.pl_PL
dc.referencesHiggins J.M. (1994), 101 Creative Problem Solving Techniques, New Management Publishing Company, Inc., Winter Park.pl_PL
dc.referencesHoutz J.C., ed. (2003), The Educational Psychology of Creativity, Hampton Press, Inc., Cresskill.pl_PL
dc.referencesIsaksen S.G. (1998), Review Of Brainstorming Research: Six Critical Issues for Inquiry, Monograph 302, Creativity Research Unit, Creative Problem Solving Group, Buffalo.pl_PL
dc.referencesJackson N., Oliver M., Shaw M., Wisdom J., eds (2006), Developing Creativity in Higher Education. An imaginative curriculum, Routledge, New York.pl_PL
dc.referencesJastrzębska E. (2011), Strategie psychodydaktyki twórczości w kształceniu językowym (na przykładzie języka francuskiego), Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl_PL
dc.referencesJaworska T., Leppert R., red. (2001), Wprowadzenie do pedagogiki, wyd. II, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl_PL
dc.referencesJemielniak D., red. (2012), Badania jakościowe, t. I i II, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJohnson A.S., Fishkin A.S. (1999), Assessment of cognitive and affective behaviors related to creativity, [w:] A.S. Fishkin, B. Cramond, P. Olszewski-Kubilius (eds), Investigating Creativity in Youth. Research and Methods, Hampton Press, Cresskill.pl_PL
dc.referencesJohnson D. (2015), Teaching Outside the Lines. Developing Creativity in Every Learnrer, Corwin, Thousand Oaks.pl_PL
dc.referencesKabat M. (2013), Kreatywność w edukacji nauczyciela, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań.pl_PL
dc.referencesKafar M. (2011), Biograficzne epifanie w kontekście tworzenia podstaw jakościowego kolektywu myślowego, [w:] M. Kafar (red.), Biografie naukowe. Perspektywa transdyscyplinarna, Wydawnictwo UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesKalat J.W. (2006), Biologiczne podstawy psychologii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKamiński A. (1971), Zespoły amatorskie jako zespoły samokształcenia, [w:] Zespoły amatorskie jako zespoły samokształcenia, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKamiński A. (1978), Studia i szkice pedagogiczne, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKarwowski M. (2009), Zgłębianie kreatywności. Studia nad pomiarem poziomu i stylu twórczości, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKarwowski M. (2010), Kreatywność – feeria rozumień, uwikłań, powodów. Teoretyczno-empiryczna prolegomena, [w:] M. Karwowski, A. Gajda (red.), Kreatywność (nie tylko) w klasie szkolnej, Wydawnictwo APS, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKarwowski M., red. (2009), Identyfikacja potencjału twórczego. Teoria. Metodologia. Diagnostyka, Wydawnictwo APS, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKaufmann A., Fustier M., Drevet A. (1975), Inwentyka. Metody poszukiwania twórczych rozwiązań, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKaufman J.C. (2011), Kreatywność, Wydawnictwo APS, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKaufman J.C. (2016), Creativity 101, second ed., Springer Publishing Company, New York.pl_PL
dc.referencesKaufman J.C., Beghetto R.A. (2009), Creativity in the schools. A rapidly developing area of positive psychology, [w:] R. Gilman, E. Scott Huebner, M.J. Furlong (eds), Handbook of Positive Psychology in Schools, Routledge, New York–London.pl_PL
dc.referencesKaufman J.C., Beghetto R.A. (2017), Theories of creativity, [w:] J.A. Plucker (ed.), Creativity and Innovation. Theory, Research and Practice, Prufrock Press Inc., Waco.pl_PL
dc.referencesKaufman J.C., Plucker J.A., Baer J. (2008), Essential of Creative Assessment, John Wiley and Sons, Hoboken.pl_PL
dc.referencesKaufman J.C., Sternberg R.J., eds (2010), The Cambridge Handbook of Creativity, Cambridge University Press, New York.pl_PL
dc.referencesKaufman S.B. (2013). Ungifted. Intelligence Redefined, Basic Book, New York.pl_PL
dc.referencesKaufman S.B., Gregoire C. (2015), Wired to Create. Unraveling the Mysteries of the Creative Mind, A Perigee Book, New York.pl_PL
dc.referencesKelley T. (2003), Sztuka innowacji, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKim R., Klinger K., Profesor z maturą na dwa, „Dziennik”, 06.06.2008.pl_PL
dc.referencesKing B., Schlicksupp W. (1999), The Idea Edge. Transforming Creative Thought into Organizational Excellence, GOAL/OPC, Salem.pl_PL
dc.referencesKlejnocki J., Klucz jest do chrzanu, „Dziennik”, 07.05.2008.pl_PL
dc.referencesKlus-Stańska D. (2000), Po co nam wiedza potoczna w szkole?, [w:] K. Kruszewski (red.), Pedagogika w pokoju nauczycielskim, WSiP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKlus-Stańska D.(2008), Obszary zgody na twórczość dziecięcą we wczesnej edukacji, [w:] E. Szatan, D. Bronk (red.), Gdyby Einstein współcześnie chodził do szkoły... Dziecko i twórczość w pedagogice wczesnoszkolnej, Wydawnictwo UG, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesKluska P. (2007), Nuda – jej doświadczanie i przełamywanie w opiniach studentów pedagogiki, mps pracy magisterskiej napisanej pod kier. K.J. Szmidta, Katedra Badań Edukacyjnych UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesKopaliński W. (1980), Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych, Wiedza Powszechna, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKosslyn S.M., Rosenberg S.R. (2006), Psychologia. Mózg – człowiek – świat, Wydawnictwo Znak, Kraków.pl_PL
dc.referencesKozielecki J. (1969), Rozwiązywanie problemów, PZWS, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKozielecki J. (1997), Transgresje i kultura. Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 1997.pl_PL
dc.referencesKozielecki J. (1998), Człowiek wielowymiarowy, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKozielecki J. (2001), Psychotransgresjonizm. Nowy kierunek psychologii, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKozielecki J. (2008), Psychologia w wielkim świecie, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKozłowski W. (2004), Twórcze dziecko w szkole – możliwości rozwoju, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKrasoń K. (2005), Dziecięce odkrywanie tekstu literackiego. Kinestetyczne interpretacje liryki, Wydawnictwo UŚ, Katowice.pl_PL
dc.referencesKrasoń K. (2011), Skala Postaw Twórczych i Odtwórczych (SPTO): podręcznik testu – wersja dla uczniów szkoły podstawowej klas I–III, Krakowskie Towarzystwo Edukacyjne, Kraków.pl_PL
dc.referencesKrasoń K. (2013), Cielesność aktu tworzenia w teatrze ruchu, Universitas, Kraków.pl_PL
dc.referencesKruszewski K., red. (2005), Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKubicka D. (2003), Twórcze działanie dziecka w sytuacji zabawowo-zadaniowej, Wydawnictwo UJ, Kraków.pl_PL
dc.referencesKubinowski D. (2010), Jakościowe badania pedagogiczne. Filozofia – Metodyka – Ewaluacja, Wydawnictwo UMCS, Lublin.pl_PL
dc.referencesKubinowski D. (2013), Idiomatyczność. Synergia. Emergencja. Rozwój badań jakościowych w pedagogice polskiej na przełomie XX i XXI wieku, Wydawnictwo Makmed, Lublin.pl_PL
dc.referencesKwieciński Z. (2002), Wykluczanie, Wydawnictwo UMK, Toruń.pl_PL
dc.referencesKwieciński Z., Śliwerski B., red. (2003), Pedagogika. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKvale S. (2004), InterViews. Wprowadzenie do jakościowego wywiadu badawczego, Trans Humana, Białystok.pl_PL
dc.referencesKvale S. (2010), Prowadzenie wywiadów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLasocińska K. (2011), Życie poza schematem. Analiza biografii twórców, Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej, Łódź.pl_PL
dc.referencesLasocińska K., Wawrzyniak J.K. (2013), Autobiografia jako twórcze wyzwanie. Scenariusze warsztatów biograficznych, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLepalczyk I., Badura J., red. (1987), Elementy diagnostyki pedagogicznej, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLigęza W. (2017), Co dzieci wiedzą o twórczości i tworzeniu?, Wydawnictwo PETRUS, Kraków.pl_PL
dc.referencesLimont W. (2007), „Stań na ramionach gigantów”, czyli uczeń zdolny jako problem wychowawczy, [w:] M. Dudzikowa, M. Czerepaniak-Walczak (red.), Wychowanie. Pojęcia. Procesy. Konteksty, t. 3, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesLimont W. (2008), Education towards leadership in creativity, „Problemy Wczesnej Edukacji”, nr 1(7).pl_PL
dc.referencesLimont W. (2010), Uczeń zdolny. Jak go rozpoznać i jak z nim pracować, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesLimont W., Dreszer J., Bedyńska S., Piechowski M. (2008), Overexcitability and creative attitude of gifted students, „Problemy Wczesnej Edukacji”, nr 1(7).pl_PL
dc.referencesLincoln Y.S., Guba E. (1985), Naturalistic Inquiry, Sage, Beverly Hills.pl_PL
dc.referencesŁysiak W. (2014), Nuda, „Do Rzeczy”, 18–24.01.2014, nr 34/082.pl_PL
dc.referencesMagda-Adamowicz M. (2005), Twórczość dzieci we wczesnej edukacji, Wyższa Szkoła Menedżerska, Legnica.pl_PL
dc.referencesMagda-Adamowicz M. (2012), Obraz twórczych pedagogicznie nauczycieli klas początkowych, wyd. II zm., Wydawnictwo A. Marszałek, Toruń.pl_PL
dc.referencesMagyari-Beck I. (1990), Creatology, [w:] M.A. Runco, S.R. Pritzker (eds), Encyclopedia of Creativity, Academic Press, San Diego.pl_PL
dc.referencesMaisel E., Maisel A. (2010), Brainstorm. Harnessing the Power of Productive Obsessions, New World Library, Novato.pl_PL
dc.referencesMarek G.R. (2009), Beethoven. Biografia geniusza, wyd. III, Wydawnictwo W.A.B., Warszawa.pl_PL
dc.referencesMartyniak Z. (1985), Inwentyka przemysłowa, IWZZ, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMaruszewski T. (2011), Psychologia poznania. Umysł i świat, wyd. II, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesMaslow A.H. (1990), Motywacja i osobowość, Instytut Wydawniczy Pax, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMaslow A.H. (2004), W stronę psychologii istnienia, Rebis, Poznań.pl_PL
dc.referencesMatczak A., Jaworowska A., Stańczak J. (2000), Rysunkowy Test Twórczego Myślenia K.K. Urbana i H.G. Jellena TCT-DP. Podręcznik, Pracownia Testów Psychologicznych PTP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMcDonald M.G. (2005), Epiphanies: An Existential, Philosophical and Psychological Inquiry, University of Technology, Sidney.pl_PL
dc.referencesMcKinley Runyan W. (1992), Historie życia a psychobiografia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMendecka G. (2015), Doświadczenia szkolne wybitnych twórców, „Psychologia Wychowawcza”, t. L(LXIV), nr 8.pl_PL
dc.referencesMichael W.B. (2003), Guilford’s structure of intellect and structure-of-intellect problem-solving models, [w:] J.C. Houtz (ed.), The Educational Psychology of Creativity, Hampton Press, Inc., Cresskill.pl_PL
dc.referencesMichalko M. (2006), Thinkertoys. A Handbook of Business Creativity, sec. ed., Ten Speed Press, Berkeley, California.pl_PL
dc.referencesMietzel G. (2002), Psychologia kształcenia, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesMilerski B., Śliwerski B., red. (2002), Pedagogika. Leksykon PWN, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMiles M.B., Huberman A.M. (2000), Analiza danych jakościowych, Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckie, Białystok.pl_PL
dc.referencesMillar G.W. (1995), E. Paul Torrance: The Creative Man, Ablex, Greenwich, CT.pl_PL
dc.referencesMiller W.C., Baca C.J. (2001), Quantum Change: When Epiphanies and Sudden Insights Transform Ordinary Lives, The Guilford Press, New York.pl_PL
dc.referencesModrzejewska-Świgulska M. (2005), Twórczość przez małe „t” – wstępna analiza koncepcji Anny Craft, [w:] W. Limont, J. Cieślikowska (red.), Wybrane zagadnienia edukacji uczniów zdolnych, t. 1, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl_PL
dc.referencesModrzejewska-Świgulska M. (2009), Badanie twórczości codziennej – perspektywa biograficzna, [w:] K.J. Szmidt (red.), Metody pedagogicznych badań nad twórczością. Teoria i empiria, Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej, Łódź.pl_PL
dc.referencesModrzejewska-Świgulska M. (2010), Twórczość codzienna pedagogów w perspektywie biograficznej, niepublikowana praca doktorska, napisana pod kier. K.J. Szmidta. Wydział Nauk o Wychowaniu UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesModrzejewska-Świgulska M. (2013), Twórczość codzienna jako zasób wspierający dobrostan ludzi, [w:] K.J. Szmidt, M. Modrzejewska-Świgulska (red.), Zasoby twórcze człowieka. Wprowadzenie do pedagogiki pozytywnej, Wydawnictwo UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesModrzejewska-Świgulska M. (2014), Twórczość codzienna w narracjach pedagogów, Wydawnictwo UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesMoran S., Cropley D., Kaufman J., eds (2014), The Ethics of Creativity, Palgrave Macmillan, New York.pl_PL
dc.referencesMumford M.D., Norris D.G. (1999), Heuristics, [w:] M.A.Runco, S. Pritzker (eds), Encyclopedia of Creativity, vol. 1, Academic Press, San Diego.pl_PL
dc.referencesMyers R.E., Torrance E.P. (1964), Invitation to Thinking and Doing, Ginn, Lexington, MA.pl_PL
dc.referencesMyers R.E., Torrance E.P. (1965a), Can You Imagine?, Lexington, MA: Ginn, Lexington, MA.pl_PL
dc.referencesMyers R.E., Torrance E.P. (1965b), Invitations to Speaking and Writing Creatively, Ginn, Lexington, MA.pl_PL
dc.referencesMyers R.E., Torrance E.P. (1966a), For Those Who Wonder, Ginn, Lexington, MA.pl_PL
dc.referencesMyers R.E., Torrance E.P. (1966b), Plots, Puzzles and Plays, Ginn, Lexington, MA.pl_PL
dc.referencesMyers R.E., Torrance E.P. (2003), What Next? Futuristic Scenarios for Creative Problem Solving, Prufrock Press Inc., Waco.pl_PL
dc.referencesMyrdzik B., Karwatowska M., red. (2011) Twórczość w szkole. Rzeczywiste i możliwe aspekty zagadnienia, Wydawnictwo UMCS, Lublin.pl_PL
dc.referencesNęcka E. (2001), Psychologia twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesNiemierko B. (2009), Diagnostyka edukacyjna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesNisbett R.E. (2016), Mindware. Narzędzia skutecznego myślenia, Smak Słowa, Sopot.pl_PL
dc.referencesNowakowska M. (1975), Psychologia opisowa z elementami naukometrii, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesOkraj Z. (2012), Funkcje dyskusji w stymulowaniu twórczego myślenia studentów, Wydawnictwo Uniwersytetu J. Kochanowskiego, Kielce.pl_PL
dc.referencesOkraj Z. (2013), Alfabet twórczych dyskusji, Oficyna Wydawnicza „STON2”, Kielce.pl_PL
dc.referencesOkraj Z. (2015), Twórcze rozwiązywanie problemów z zastosowaniem nowych technik dyskusji. Teoria – badania – trening, Wydawnictwo UJK, Kielce.pl_PL
dc.referencesOlechnicki, K. (2013), Łap chwilę… powoli. O tym, jak fotografujący radzą sobie z nad-łatwością produkcji obrazów, „Kultura Współczesna”, nr 1.pl_PL
dc.referencesOsborn A.F. (1957), Applied Imagination, Scribner, New York.pl_PL
dc.referencesParnes S.J., ed. (1992), Sourcebook for Creative Problem Solving, Creative Education Foundation Press, Buffalo, New York.pl_PL
dc.referencesParys K. (2013), Przestrzeń dla kreatywności uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl_PL
dc.referencesPaulus P.B., Brown V.C. (2003), Enhancing ideational creativity in groups: Lessons from research on brainstorming, [w:] P.B. Paulus, B.A. Nijstad (eds), Group Creativity: Innovation Through Collaboration, Oxford University Press, New York.pl_PL
dc.referencesPerrott E. (1995), Efektywne nauczanie, WSiP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPietrasiński Z. (1969), Myślenie twórcze, PZWS, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPiirto J. (2004), Understanding Creativity, Great Potential Press, Inc., Scottsdale.pl_PL
dc.referencesPiirto J. (2011), Creativity for 21st Century Skills. How to Embed Creativity into the Curriculum, Sense Publishers, Rotterdam.pl_PL
dc.referencesPiirto J., ed. (2014), Organic Creativity in the Classroom. Teaching to Intuition in Academics and the Arts, Prufrock Press Inc., Waco.pl_PL
dc.referencesPilch T., Lalak D., red. (1999), Elementarne pojęcia pedagogiki społecznej i pracy socjalnej, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPiotrowski K.T. (2009), Jak oceniać twórczość uczniów w szkole, „Psychologia w Szkole”, nr 2(26).pl_PL
dc.referencesPlucker J.A. (1999), Is the proof in the pudding? Reanalyses of Torrance’s (1958 to Present) Longitudinal Data, „Creativity Research Journal”, vol. 12, no. 2, Special Issue: Longitudinal Studies of Creativity, ed. Runco M.A.pl_PL
dc.referencesPlucker J.A., Makel M.C. (2010), Assessment of creativity, [w:] J.C. Kaufman, R.J. Sternberg (eds), The Cambridge Handbook of Creativity, Cambridge University Press, New York.pl_PL
dc.referencesPlucker J.A., ed. (2017), Creativity & Innovation. Theory, Research and Practice, Prufrock Press, Waco.pl_PL
dc.referencesPłóciennik E. (2010), Stymulowanie zdolności twórczych dziecka. Weryfikacja techniki obrazków dynamicznych, Wydawnictwo UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesPłóciennik E. (2011), Obraz jako czynnik wspomagający rozwój twórczości dziecka, „Chowanna”, t. 1(36).pl_PL
dc.referencesPłóciennik E. (2016a), Rozwijanie mądrości dziecka. Koncepcje i wskazówki metodyczne, Wydawnictwo UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesPłóciennik E. (2016b), Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć dla młodzieży, Wydawnictwo UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesPłóciennik E. (2016c), Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej, Wydawnictwo UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesPłóciennik E., Just M. i in. (2009), Metoda i wyobraźnia. Podręcznik dla nauczyciela. Lekcje twórczości w klasie I, Wydawnictwo Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPolya G. (1964), Jak to rozwiązać? Nowy aspekt metody matematycznej, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPope R. (2005), Creativity. Theory, History, Practice, Routledge, London and New York.pl_PL
dc.referencesPopek S. (2000), Kwestionariusz Twórczego Zachowania KANH, wyd. 2, Wydawnictwo UMCS, Lublin.pl_PL
dc.referencesPopek S. (2010), Psychologia twórczości plastycznej, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl_PL
dc.referencesPostman N. (1995), Technopol. Triumf techniki nad kulturą, PIW, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPostman N. (2001), W stronę XVIII stulecie, PIW, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPostman N. (2002), Zabawić się na śmierć, MUZA SA., Warszawa.pl_PL
dc.referencesProctor T. (2002), Twórcze rozwiązywanie problemów, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesPrzyborowska B. (2013), Pedagogika innowacyjności. Między teorią a praktyką, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń.pl_PL
dc.referencesPufal-Struzik I. (2006), Podmiotowe i społeczne warunki twórczej aktywności artystów, Wydawnictwo Uczelniane Wszechnica Świętokrzyska, Kielce.pl_PL
dc.referencesPufal-Struzik I., Okraj Z., red. (2015), Kreatywność. Pytania i odpowiedzi, Wydawnictwo UJK w Kielcach, Kielce.pl_PL
dc.referencesPufal-Struzik I., Okraj Z., red. (2016), Kreatywność. Między mitami, stereotypami a rzeczywistością, Wydawnictwo UJK w Kielcach, Kielce.pl_PL
dc.referencesRichards R., (2007a). Everyday creativity: Our hidden potential, [w:] R. Richards (ed.), Everyday Creativity and New Views of Human Nature. Psychological, Social and Spiritual Perspectives, American Psychological Association, Washington.pl_PL
dc.referencesRichards R., (2007b). Introduction, [w:] R. Richards (ed.), Everyday Creativity and New Views of Human Nature. Psychological, Social and Spiritual Perspectives, American Psychological Association, Washington.pl_PL
dc.referencesRobinson K. (2001), Out of Our Minds. Learning to be Creative, Capstone Publishing Ltd., Oxford.pl_PL
dc.referencesRobinson K., Aronica L. (2015), Kreatywne szkoły. Oddolna rewolucja, która zmienia szkoły, Element Wydawnictwo, Kraków.pl_PL
dc.referencesRobinson K., Aronica L. (2016), Oblicza umysłu. Ucząc się kreatywności, Element Wydawnictwo, Gliwice.pl_PL
dc.referencesRunco M.A. (2003). Idea evaluation, divergent thinking and creativity, [w:] M.A. Runco (ed.), Critical Creative Processes, Hampton Press, Inc., Creeskill.pl_PL
dc.referencesRunco M.A. (2007): To understand is to create: An epistemological perspective on human nature and personal creativity, [w:] R. Richards (ed.), Everyday Creativity and New Views of Human Nature. Psychological, Social, and Spiritual Perspectives, American Psychological Association, Washington.pl_PL
dc.referencesRunco M.A. (2010), Education based on a parsimonious theory of creativity, [w:] R.A. Beghetto, J.C. Kaufman (eds), Nurturing Creativity in the Classroom, Cambridge University Press, New York.pl_PL
dc.referencesRunco M.A. (2014), Creativity. Theories and Themes: Research, Development and Practice, second ed., Academic Press, San Diego.pl_PL
dc.referencesRunco M.A., Chand I. (1994), Problem finding, evaluative thinking, and creativity, [w:] M.A. Runco (ed.), Problem Finding, Problem Solving and Creativity, Norwood: Ablex Publishing Corporation.pl_PL
dc.referencesRunco M.A., ed. (2013), Divergent Thinking and Creative Potential, Hampton Press Inc., New York.pl_PL
dc.referencesRunco M.A., Pritzker S., eds (1999), Encyclopedia of Creativity, Academic Press, San Diego.pl_PL
dc.referencesSaracho O.N. (2012a): The creative process in early childhood education, [w:] O. Saracho (ed.), Contemporary Perspectives on Research in Creativity in Early Childhood Education, Information Age Publishing, Charlotte.pl_PL
dc.referencesSaracho O.N. (2012b), Teachers’ perceptions and behaviors on creativity, [w:] O. Saracho (ed.), Contemporary Perspectives on Research in Creativity in Early Childhood Education, Information Age Publishing, Charlotte.pl_PL
dc.referencesSawyer K. (2013), Zig Zag. The Suprising Path to Greater Creativity, Jossey-Bass, San Francisco.pl_PL
dc.referencesSawyer R.K. (2010), Learning for creativity, [w:] R.A. Beghetto, J.C. Kaufman (eds), Nurturing Creativity in the Classroom, Cambridge University Press, New York.pl_PL
dc.referencesSawyer R.K. (2012), Explaining Creativity. The Science of Human Innovation, second edition, Oxford University Press, New York.pl_PL
dc.referencesScannell M., Mulvihill M. (2012), The Big Book of Brainstorming Games, McGraw-Hill Publishing, New York.pl_PL
dc.referencesSchoenfeld A.H. (1980), Jak nauczać twórczego rozwiązywania zadań, [w:] Zadanie – metoda – rozwiązanie, z. 3, red. A. Góralski, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSeeling T. (2012), inGenius. A Crash Course on Creativity, HarperCollins, New York.pl_PL
dc.referencesSeligman M.E.P., Pełnia życia. Nowe spojrzenie na kwestię szczęścia i dobrego życia, Media Rodzina, Poznań 2011.pl_PL
dc.referencesSilverman D. (2007), Interpretacja danych jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSilverman D. (2008), Prowadzenie badań jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSimonton D.K. (1984), Genius, Creativity and Leadership. Historiometric Inquires, Harvard University Press, Cambridge.pl_PL
dc.referencesSimonton D.K. (1988), Scientific Genius: A Psychology of Science, Cambridge University Press, Cambridge.pl_PL
dc.referencesSimonton D.K. (1990), Psychology, Science and History: An Introduction to Historiometry, Yale University Press, New Haven.pl_PL
dc.referencesSimonton D.K. (1997), Historiometric Studies of Creative Genius, [w:] M.A. Runco (ed.), The Creativity Research Handbook, vol. 1, Hampton Press, Cresskill.pl_PL
dc.referencesSimonton D.K. (1999a), Creativity from a Historiometric Perspective, [w:] R.J. Sternberg (ed.), Handbook of Creativity, Cambridge University Press, New York.pl_PL
dc.referencesSimonton D.K. (1999b), Genius 101, Springer Publishing Company, New York 2009.pl_PL
dc.referencesSimonton D.K. (1999c), Origins of Genius. Darwinian Perspectives on Creativity, Oxford University Press, New York.pl_PL
dc.referencesSimonton D.K. (2004), Creativity in Science. Chance, Logic, Genius and Zeitgeist, Cambridge University Press, New York.pl_PL
dc.referencesSimonton D.K. (2009). Genius 101, Springer Publishing Company, New York.pl_PL
dc.referencesSimonton D.K. (2010), Geniusz, Wydawnictwo APS, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSkorecka L. (2010), Prakseologiczny wymiar pedagogiki twórczości w pracy nauczyciela, Wydawnictwo WSP TWP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSławecki B. (2012), Znaczenie paradygmatów w badaniach jakościowych, [w:] D. Jemielniak (red.), Badania jakościowe. Podejścia i teorie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSokal A., Bricmont J. (b.r.w.), Modne bzdury. O nadużywaniu pojęć z zakresu nauk ścisłych przez postmodernistycznych intelektualistów, Pruszyński i S-ka, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSołowiej J. (1988), Koncepcja kształcenia C. Rogersa i E.P. Torrance’a, Uniwersytet Gdański, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesSpacks P.M. (1995), Boredom: The Literary History of a State of Mind, Chicago.pl_PL
dc.referencesStachowski R. (2008), O niektórych problemach metodologicznych pomiaru w psychologii, [w:] R. Stachowski, W. Zeidler (red.), Opisowa metodologia badań psychologicznych. Studia i przykłady, Visja Press & IT, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStańczyk P. (2012), Nuda w szkole – między alienacją a emancypacją, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, nr 3.pl_PL
dc.referencesStarko A.J. (1999), Problem finding: A key to creative productivity, [w:] A.S. Fishkin, B. Cramond, P. Olszewski-Kubilius (eds), Investigating Creativity in Youth. Research and Methods, Hampton Press, Inc., Cresskill.pl_PL
dc.referencesStarko A.J. (2005), Creativity in the Classroom. Schools of Curious Delight, third ed., Lawrence Erlbaum Associates, Publishers, Mahwah.pl_PL
dc.referencesStarko A.J. (2014), Creativity in the Classroom. Schools of Curious Delight, 4th edition, Routledge, New York and London.pl_PL
dc.referencesStasiakiewicz M. (1999), Twórczość i interakcja, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań.pl_PL
dc.referencesStawinoga R. (2007), Twórczość językowa dziecka w teorii i praktyce edukacyjnej, Wydawnictwo UMCS, Lublin.pl_PL
dc.referencesSternberg R.J. (2001), Psychologia poznawcza, WSiP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSternberg R.J. (2005), The domain generality versus domain specificity debate: How should it be posed?, [w:] J.C. Kaufman & J. Baer (eds), Creativity Across Domains: Faces of Muse, Erlbaum, Hillsdale.pl_PL
dc.referencesSternberg R.J., Grigorenko E.L. (2007), Teaching for Successful Intelligence, second ed., Corwin Press, Thousand Oaks.pl_PL
dc.referencesSternberg R.J., Jarvin L., Grigorenko E.L. (2009), Teaching for Wisdom, Intelligence, Creativity and Success, Corwin, Thousand Oaks.pl_PL
dc.referencesSternberg R.J., Spear-Swerling L., (2003), Jak nauczyć dzieci myślenia, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesSternberg R.J., Williams W.M. (1996), How to Develop Student Creativity, ASCD, Alexandria.pl_PL
dc.referencesStokes P.D. (1999), Novelty, [w:] M.A. Runco., S. Pritzker (eds), Encyclopedia of Creativity, Academic Press, San Diego.pl_PL
dc.referencesSzlendak, T. (2013), Kultura nadmiaru w czasach niedomiaru, „Kultura Współczesna”, nr 1.pl_PL
dc.referencesSzmidt K.J. (1994), Elementarz twórczego życia, Wydawnictwo INTRA, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSzmidt K.J. (2001a), Doświadczenie „przepływu” jako kategoria pedagogiczna, [w:] E. Marynowicz- Hetka, J. Piekarski, D. Śmierzyński (red.), Problemy teoretyczno-metodologiczne pedagogiki społecznej i pracy socjalnej, Wydawnictwo Łódzkie, Łódź.pl_PL
dc.referencesSzmidt K.J. (2001b), Szkice do pedagogiki twórczości, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl_PL
dc.referencesSzmidt K.J. (2003a), Czy twórczość można zmierzyć? Spory wokół psychometrycznych metod badania twórczości, [w:] E. Dombrowska i A. Niedźwiedzka (red.), Twórczość – wyzwanie XXI wieku, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl_PL
dc.referencesSzmidt K.J. (2003b), Koncepcja rozwijania zdolności twórczych uczniów w klasie III dla programu kształcenia zintegrowanego „Przygoda z klasą”, cz. 1 i 2, mps na prawach autorskich, WSiP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSzmidt K.J. (2003c), Szkoła przeciw myśleniu pytajnemu uczniów: próba określenia problemu, sugestie rozwiązania, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, nr 2.pl_PL
dc.referencesSzmidt K.J. (2004a), Systemowe teorie twórczości i ich pedagogiczne implikacje, [w:] S. Popek (red.), Twórczość w teorii i praktyce, Wydawnictwo UMCS, Lublin.pl_PL
dc.referencesSzmidt K.J. (2004b), Twórczość i jej wspieranie w ujęciu Aleksandra Kamińskiego, [w:] E. Marynowicz- Hetka, H. Kubicka, M. Granosik (red.), Aleksander Kamiński i jego twórczość pedagogiczna, Wydawnictwo UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesSzmidt K.J. (2005), Podejścia i metody w psychopedagogicznych badaniach twórczości. Część 1. Podejście psychometryczne, „Przegląd Badań Edukacyjnych”, nr 1(1).pl_PL
dc.referencesSzmidt K.J. (2006), Jak badać szkołę? Poszukiwania własne poza stereotypem, [w:] M. Dziemianowicz, D. Gołębniak i R. Kwaśnica (red.), Przetrwanie i rozwój jako niezbywalne powinności wychowania, Wydawnictwo Naukowe DSWE TWP, Wrocław.pl_PL
dc.referencesSzmidt K.J. (2007), Pedagogika twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesSzmidt K.J. (2008a), Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych, Wydawnictwo HELION, Gliwice.pl_PL
dc.referencesSzmidt K.J. (2008b), Umysł pod kluczem (maturalnym), „Psychologia w Szkole”, nr 3(19).pl_PL
dc.referencesSzmidt K.J. (2009a), Mity na temat twórczości dzieci i próba ich dekonspiracji, [w:] K.J. Szmidt, W. Ligęza (red.), Twórczość dzieci i młodzieży. Stymulowanie – badanie – wsparcie, OTE „Kangur”, PSK, Kraków.pl_PL
dc.referencesSzmidt K.J. (2009b), Twórcze nauczanie a nauczanie twórczości w klasach I–III: problem nie tylko terminologiczny, [w:] Nauczyciel wczesnej edukacji w kontekście zmian cywilizacyjnych, red. W. Leżańska, Wydawnictwo UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesSzmidt K.J. (2009c), W kierunku „kreatologii”. Charakterystyka najnowszych syntez wiedzy o twórczości ( Weisberg, Runco, Sawyer), [w:] S. Popek, R.E. Bernacka, C.W. Domański, B. Gawda, D. Turska, A.W. Zawadzka (red.), Psychologia twórczości. Nowe horyzonty, Wydawnictwo UMCS, Lublin.pl_PL
dc.referencesSzmidt K.J. (2010), ABC kreatywności, Difin S.A., Warszawa.pl_PL
dc.referencesSzmidt K.J. (2011), Konkurs, czyli porażka. Szkolna praktyka stymulowania zdolności uczniów, [w:] J. Bonar, A. Buła (red.), Poznać – zrozumieć – doświadczyć. Teoretyczne podstawy praktycznego kształcenia nauczycieli wczesnej edukacji, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl_PL
dc.referencesSzmidt K.J. (2013a), Pedagogika twórczości, wydanie drugie poszerzone, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot.pl_PL
dc.referencesSzmidt K.J. (2013b), Szkoła wyższa kuźnią geniuszy czy buchalterów naukowych? Rozważania krytyczne o jakości kształcenia w świetle teorii pomiaru geniuszu naukowego Deana K. Simontona, [w:] J. Piekarski, L. Tomaszewska, A. Głowala, M. Kamińska (red.), Nowa jakość w edukacji, Wydawnictwo PWSZ, Płock.pl_PL
dc.referencesSzmidt K.J. (2013c), Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych, wyd. drugie poszerzone, Wydawnictwo HELION, Gliwice.pl_PL
dc.referencesSzmidt K.J. (2014), Od potencjalności do transgresji historycznych – kreatywność na różnych poziomach, „Chowanna”, nr 2(43).pl_PL
dc.referencesSzmidt K.J. (2015), Pogłębione ćwiczenia (deliberate practice), zasada 10 tysięcy godzin oraz zacięcie (grit). Rzecz o tym, kiedy twórca codzienny staje się mistrzem, [w:] J. Uszyńska-Jarmoc, B. Kunat (red.), Twórczość codzienna jako aktywność całożyciowa człowieka, Trans Humana, Białystok 2015.pl_PL
dc.referencesSzmidt K.J. (2016a), Kluczowe kompetencje nauczyciela twórczości jako diagnosty, [w:] B. Niemierko, M.K. Szmigel (red.), Diagnozowanie twórczości uczniów i nauczycieli, Polskie Towarzystwo Diagnostyki Edukacyjnej, Kraków.pl_PL
dc.referencesSzmidt K.J. (2016b), Kreatywność w klasie szkolnej: cywilizacyjna konieczność i pedagogiczna obawa, „Psychologia Wychowawcza”, nr 9, t. 51(65).pl_PL
dc.referencesSzmidt K.J. (2016c), Naukowe biografie twórców i kryteria ich poprawności albo głos w obronie biografii „nienaukowych”, [w:] M. Modrzejewska-Świgulska (red.), Badania biograficzne nad twórczością. Teoria i empiria, Wydawnictwo UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesSzmidt K.J. (2016d), Sesje twórczej pomysłowości dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych, Wydawnictwo HELION, Gliwice.pl_PL
dc.referencesSzmidt K.J. (w druku), Turystyka wygodna. Poradnik dla pracowników biur podróży i ich klientów, Wydawnictwo UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesSzmidt K.J., Modrzejewska-Świgulska M. (2011), Psychopedagogiczne badania biograficzne nad twórczością – krytyczny przegląd wybranych stanowisk, [w:] E. Dubas, W. Świtalski (red.), Uczenie się z biografii innych, Wydawnictwo UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesSzmidt K.J., red. (2003), Dydaktyka twórczości. Koncepcje – problemy – rozwiązania, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl_PL
dc.referencesSzmidt K.J., Modrzejewska-Świgulska M., red. (2013), Zasoby twórcze człowieka. Wprowadzenie do pozytywnej, Wydawnictwo UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesSzuman, S. (1990), O sztuce i wychowaniu estetycznym, WSiP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSzymański M.S. (1987), Twórczość i style poznawcze uczniów, WSiP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSzymczak T., red. (1998), Słownik języka polskiego PWN, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesŚliwerski B. (1998), Współczesne teorie i nurty wychowania, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl_PL
dc.referencesTatarkiewicz W. (1975), Dzieje sześciu pojęć, Ossolineum, Wrocław.pl_PL
dc.referencesTaylor I.A. (1975), An emerging view of creative actions, [w:] I.A. Taylor, J.W. Getzels (eds), Perspectives in Creativity, Aldine Transaction, Chicago.pl_PL
dc.referencesThompson B., Subotnik R.E., eds (2010), Methodologies for Conducting Research on Giftedness, APA, Washington.pl_PL
dc.referencesTighe E., Picariello M.L., Amabile T.M. (2003), Environmental influences on motivation and creativity in the classroom, [w:] J.C. Houtz (ed.), The Educational Psychology of Creativity, Hampton Press, Inc., Cresskill.pl_PL
dc.referencesTokarz A. (2005), Dynamika procesu twórczego, Wydawnictwo UJ, Kraków.pl_PL
dc.referencesTomczak P. (2010), August Strindberg – zespolenie życia i twórczości, [w:] R. Zawadzki (red.), Portrety psychologiczne, Wydawnictwo UW, Warszawa.pl_PL
dc.referencesToohey P. (2012), Historia nudy, Bellona, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTorr G. (2011), Zarządzanie kreatywnymi pracownikami, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTorrance E.P. (1962), Guiding Creative Talent, Prentice-Hall. Inc., Englewood Cliffs, New Jork.pl_PL
dc.referencesTorrance E.P. (1965), Rewarding Creative Behavior, Englewood Cliffs, New Jork, Prentice-Hall.pl_PL
dc.referencesTorrance E.P. (1970), Encouraging Creativity in the Classroom, Dubuque, IA: William C. Brown, Prufrock Press, Inc. Waco.pl_PL
dc.referencesTorrance E.P. (1972), Predictive validity of the Torrance tests of creative thinking, „Journal of Creative Behavior”, no. 6.pl_PL
dc.referencesTorrance E.P. (1977), Creativity in the Classroom, Washington, DC: National Education Association.pl_PL
dc.referencesTorrance E.P. (1979), The Search for Satori and Creativity, Buffalo, NY: Bearly Limited.pl_PL
dc.referencesTorrance E.P. (1984), Mentor Relationship, Bearly Limited, Buffalo, New York.pl_PL
dc.referencesTorrance E.P. (1987a), Can we teach children to think creatively?, [w:] S.G. Isaksen (ed.), Frontiers of Creatively Research: Beyond the Basics, Bearly Limited, Buffalo, New York.pl_PL
dc.referencesTorrance E.P. (1987b), Future career image as a predictor of creative achievement in 22-years longitudinal study, „Psychological Reports”, no. 60.pl_PL
dc.referencesTorrance E.P. (1988), The nature of creativity as manifest in its testing, [w:] R.J. Sternberg (ed.), The Nature of Creativity, Cambridge University Press, New York.pl_PL
dc.referencesTorrance E.P. (1990), Torrance Tests of Creative Thinking, Scholastic Testing Service, Bensenville, Il.pl_PL
dc.referencesTorrance E.P. (1993), The beyonders in a 30 years longitudinal study of creative achievement, „Roeper Review”, no. 15.pl_PL
dc.referencesTorrance E.P. (1995), Why Fly? A Philosophy of Creativity, Ablex Publishing Corp, Norwood, New York.pl_PL
dc.referencesTorrance E.P. (2000), Reflections on career in creative teaching, [w:] E.P. Torrance (ed.), On the Edge and Keeping on the Edge, The University of Georgia Annual Lectures On Creativity, Ablex Publishing, Westport.pl_PL
dc.referencesTorrance E.P. (2003), Reflections on emerging insights on the educational psychology of creativity, [w:] J.C. Houtz (ed.), The Educational Psychology of Creativity, Hampton Press, Inc., Cresskill, New Jersey.pl_PL
dc.referencesTorrance E.P., Goff K. (1989), A quiet revolution, „Journal of Creative Behavior”, no. 23.pl_PL
dc.referencesTorrance E.P., Goff K. (1990), Fostering Academic Creativity in Gifted Students, ERIC Digest, E484, Reston, VA: Council for Exceptional Children.pl_PL
dc.referencesTorrance E.P., Myers R.E. (1970), Creative Learning and Teaching, Harper and Row, New York.pl_PL
dc.referencesTorrance E.P., Safter E.P. (1990), The Incubation Model of Teaching, Bearly Limited, Buffalo, New York.pl_PL
dc.referencesTorrance E.P., Safter H.T. (1999), Making the Creative Leap Beyond..., Creative Education Foundation Press, Buffalo, New York.pl_PL
dc.referencesTorrance E.P., Sisk D.A. (1997), Gifted and Talented Children in the Regular Classroom, Creative Education Foundation Press, Buffalo.pl_PL
dc.referencesTorrance E.P., ed. (2000), On the Edge and Keeping on the Edge, The University of Georgia Annual Lectures On Creativity, Ablex Publishing, Westport.pl_PL
dc.referencesTreffinger D.J. (1994), Productive thinking: Toward authentic instruction and assessment, „Journal of Secondary Gifted Education”, no. 6(1).pl_PL
dc.referencesTreffinger D.J., Schoonover P.F., Selby E.C. (2013), Educating for Creativity & Innovation, Prufrock Press Inc., Waco.pl_PL
dc.referencesTwórczy uniwersytet – twórczy student. Przewodnik dla studentów Uniwersytetu Łódzkiego, 2013, oprac. zbiorowe, Wydawnictwo UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesUszyńska-Jarmoc J. (2003), Twórcza aktywność dziecka. Teoria – rzeczywistość – perspektywy rozwoju, Trans Humana, Białystok.pl_PL
dc.referencesUszyńska-Jarmoc J. (2007), Od twórczości potencjalnej do autokreacji w szkole, Wydawnictwo Akademickie Trans Humana, Białystok.pl_PL
dc.referencesRaina M.K. (2000), The Creative Passion: E. Paul Torrance’s Voyages of Discovering Creativity, Ablex Publishing Corp., Norwood, NJ.pl_PL
dc.referencesSzmidt K.J. (2009d), Współczesne podejścia w pedagogicznych badaniach nad twórczością: przegląd wybranych stanowisk, [w:] K.J. Szmidt (red.), Metody pedagogicznych badań nad twórczością. Teoria i empiria, Wydawnictwo AHE, Łódź.pl_PL
dc.referencesUszyńska-Jarmoc J. (2011), Czego nie wiemy o twórczości w szkole? Obszary zdeformowane, ignorowane i/lub zaniedbane, „Chowanna”, nr 1 (36).pl_PL
dc.referencesUszyńska-Jarmoc J., Kunat B., Mantur J. (2015), Zdolny, ale jak? (Auto)diagnoza zdolności i uzdolnień uczniów, Centrum Kształcenia Ustawicznego i UwB, Białystok.pl_PL
dc.referencesUszyńska-Jarmoc J., Kunat B., red. (2015), Twórczość codzienna jako aktywność całożyciowa człowieka, Trans Humana, Białystok.pl_PL
dc.referencesVan Gundy A.B. (1995), Brain Boosters for Business Advantage, Pfeiffer and Company, Oxford.pl_PL
dc.referencesVan Gundy A.B. (2005), 101 Activities for Teaching Creativity and Problem Solving, Pfeiffer, San Francisco.pl_PL
dc.referencesVan Tassel-Baska, J.L., ed. (2008), Alternative Assessments with Gifted and Talented Students, Prufrock Press Inc, Waco.pl_PL
dc.referencesWallas G. (1926), The Art of Thought, Harcourt, Brace and World, New York.pl_PL
dc.referencesWalters J., Gardner H. (1986), The crystallizing experience: Discovering a intellectual gift, [w:] R.J. Sternberg, J. Davidson (eds), Conceptions of Giftedness, Cambridge University Press, New York.pl_PL
dc.referencesWeiner E. (2016), Genialni. W pogoni za tajemnicą geniuszu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWeisberg R.W. (1999), Creativity and knowledge: A challenge to theories, [w:] R.J. Sternberg (ed.), Handbook of Creativity, Cambridge University Press, New York.pl_PL
dc.referencesWeisberg RW. (2006), Creativity. Understanding Innovation in Problem Solving, Science, Invention and the Arts, John Wiley & Sons Inc., Hoboken.pl_PL
dc.referencesWinter R. (2012), Nuda w kulturze rozrywki. Poradnik, Wydawnictwo WAM, Kraków.pl_PL
dc.referencesWiterska K. (2010), Drama na różnych poziomach kształcenia, Wydawnictwo AHE, Łódź.pl_PL
dc.referencesWiterska K. (2011), Drama. Techniki, strategie, scenariusze, Wydawnictwo Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWiterska K. (2014), Drama. Przewodnik po koncepcjach, technikach i miejscach, Wydawnictwo Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWiterska K. (2016), Drama. Edukacja rówieśnicza. Profilaktyka, Wydawnictwo Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWojnar K. (2016), Polska klasa kreatywna, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWojtczuk-Turek A. (2008), Rozwijanie kompetencji twórczych, SGH, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWróblewska M. (2015), Kompetencje twórcze w dorosłości, Wydawnictwo Uniwersyteckie Trans Humana, Białystok.pl_PL
dc.referencesZawadzki R., red. (2010), Portrety psychologiczne, Wydawnictwo UW, Warszawa.pl_PL
dc.referencesZiemski S. (1972), Problemy dobrej diagnozy, Wiedza Powszechna, Warszawa.pl_PL
dc.referencesZwolińska E.W., red. (2005), Edukacja kreatywna, Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej, Bydgoszcz.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-703-9
dc.disciplinepedagogikapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe