dc.contributor.author | Srokosz, Jacek | |
dc.contributor.editor | Król, Małgorzata | |
dc.contributor.editor | Bartczak, Adam | |
dc.contributor.editor | Zalewska, Monika | |
dc.date.accessioned | 2021-05-28T09:30:51Z | |
dc.date.available | 2021-05-28T09:30:51Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Srokosz J., Między humanizmem a technicyzmem. Spór o model nauczania prawa w polskim dyskursie prawniczym, [w:] Jurysprudencja 3. Integracja zewnętrzna i wewnętrzna nauk prawnych cz. 2, Król M., Bartczak A., Zalewska M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 45-59, DOI: 10.18778/7969-149-4.04 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7969-149-4 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/35962 | |
dc.description | Celem autora niniejszego opracowania jest ukazanie, iż osią sporu nad kształtem edukacji prawniczej, jaki od dawna toczy się w Polsce, jest debata pomiędzy humanistyczną a technicystyczną perspektywą postrzegania roli nauki uniwersyteckiej. Przyjęcie jednej z wymienionych perspektyw powoduje konsekwencje wynikające z takiego postrzegania – czyli określenie roli prawnika w relacjach społecznych, co z kolei wpływa na sposób jego kształcenia. Omówienie kształtu edukacji prawniczej w zależności od przyjętej perspektywy wymaga skrótowego nakreślenia, jak należy rozumieć każdą ze wspomnianych perspektyw. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Król M., Bartczak A., Zalewska M. (red.), Integracja zewnętrzna i wewnętrzna nauk prawnych cz. 2, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014; | |
dc.relation.ispartofseries | Jurysprudencja;3 | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | humanizm | pl_PL |
dc.subject | technicyzm | pl_PL |
dc.subject | model nauczania prawa | pl_PL |
dc.subject | prawoznawstwo | pl_PL |
dc.title | Między humanizmem a technicyzmem. Spór o model nauczania prawa w polskim dyskursie prawniczym | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2014 | pl_PL |
dc.page.number | 45-59 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Opolski, Wydział Prawa i Administracji, Katedra Teorii i Filozofii Prawa | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7969-149-4.04 | |
dc.discipline | nauki prawne | pl_PL |