Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorLewandowski, Edmund
dc.date.accessioned2021-05-06T08:19:40Z
dc.date.available2021-05-06T08:19:40Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1506-6541
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/35409
dc.description.abstractW sensie filozoficznym tożsamość jest synonimem jakości i antonimem nieokreśloności. Można przyjąć, że jakość oznacza „tożsamą z bytem określoność” (Hegel). Jakość bytu to całokształt jego własności. Tracąc swą jakość, byt przestaje być sobą, traci tożsamość. Hegel uczył, że jednością bytu i niebytu jest „stawanie się” . Natura ma charakter procesualny. Każdy byt ulega zmianom. W ramach pewnej miary zawsze jest tym samym, lecz nigdy takim samym. To znaczy, że istnieje jakiś substrat, który jest podłożem zmian, przyjmuje różne formy, rozmaicie się przejawia, ale sam niby się nie zmienia.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherInterdyscyplinarny Zespół Badania Wsi UŁpl_PL
dc.relation.ispartofseriesZeszyty Wiejskie;15
dc.subjectsłowianiepl_PL
dc.subjecttożsamośćpl_PL
dc.subjectreligiapl_PL
dc.titleProblem tożsamości Słowianpl_PL
dc.title.alternativeProblem of Slav people identitypl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number28-52pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.disciplinenauki o kulturze i religiipl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord