• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Geograficznych | Faculty of Geographical Sciences
  • Artykuły naukowe | Articles
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Geograficznych | Faculty of Geographical Sciences
  • Artykuły naukowe | Articles
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Turystyczne logo

No Thumbnail [100%x80]
View/Open
tekst artykułu (374.5Kb)
tablica do artykułu (545.1Kb)
Date
2002
Author
Stasiak, Andrzej
Metadata
Show full item record
Abstract
Zagadnienia wizualnej identyfikacji firmy i produktu od dawna poruszane są w literaturze przedmiotu. Prace te rzadko jednak poświęcone są firmom i usługom turystycznym, a przecież problematyka efektywnego wykorzystywania logo w turystyce wydaje się istotna z co najmniej trzech powodów. Po pierwsze - z powodu konieczności odróżnienia się od konkurencji, oferującej w gruncie rzeczy bardzo podobne produkty, po drugie - możliwości odwołania się do sfery uczuć i emocji przy sprzedaży nieuchwytnych, nienamacalnych usług turystycznych, po trzecie wreszcie - łatwości posługiwania się w komunikacji międzynarodowej ogólnie zrozumiałym obrazem. W artykule zaprezentowano najważniejsze zagadnienia teoretyczne dotyczące logo. Na wstępie określono miejsce znaku graficznego w systemie marki. Następnie przedstawiono definicję logo, a także jego podstawowe warianty, elementy składowe i funkcje. Omówiono również główne kategorie znaków graficznych oraz ich rodzaje wynikające z przyjętej strategii marki i charakteru zakodowanych informacji. Swoistym podsumowaniem tej części pracy są zasady tworzenia skutecznego logo, w tym m.in. etapy kreowania znaku graficznego i pożądane cechy dobrego logo. W końcowej części artykułu zaprezentowano najciekawsze przykłady turystycznych znaków graficznych wykorzystujących symbole powszechnie kojarzone z podróżowaniem. Analizie towarzyszy tablica z omawianymi znakami.
URI
http://hdl.handle.net/11089/3483
Collections
  • Artykuły naukowe | Articles [167]

University of Lodz Repository

Contact Us | Send Feedback | Accessibility
 

 


University of Lodz Repository

Contact Us | Send Feedback | Accessibility
 

 

NoThumbnail