Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKasprzak, Rafał
dc.contributor.authorTomaszewski, Albert
dc.contributor.authorZiółkowska, Marta
dc.contributor.editorGregorczyk, Sylwester
dc.contributor.editorUrbanek, Grzegorz
dc.date.accessioned2021-03-23T10:17:18Z
dc.date.available2021-03-23T10:17:18Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationKasprzak R., Tomaszewski A., Ziółkowska M., Operacjonalizacja modelu biznesu w przemysłach kreatywnych – wstępne wyniki badań, [w:] Zarządzanie strategiczne w dobie cyfrowej gospodarki sieciowej, S. Gregorczyk, G. Urbanek (red.), WUŁ, Łódź 2020, http://dx.doi.org/10.18778/8220-335-6.21pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8220-335-6
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/34450
dc.description.abstractThe paper presents the preliminary results of research on the specifics of the operationalization of the business model in creative industries. The issue of business models in creative industries is an emerging research area. The authors argue that the potential associated with adopting business model optics to creative industries is very large. Obtained results of preliminary studies indicate elements of the business model relevant in creative industries and confirm the validity of the assumptions made and research activities carried out.pl_PL
dc.description.abstractRozdział prezentuje wstępne wyniki badań dotyczących specyfiki operacjonalizacji modelu biznesu w przemysłach kreatywnych. Problematyka modeli biznesu w przemysłach kreatywnych jest obszarem stosunkowo niewielu badań. Autorzy przekonują, iż potencjał związany z przyjęciem optyki modelu biznesu do przemysłów kreatywnych jest bardzo duży. Uzyskane wyniki wstępnych badań wskazują elementy modelu biznesu istotne w przemysłach kreatywnych oraz potwierdzają słuszność przyjętych założeń i prowadzonych działań badawczych.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofZarządzanie strategiczne w dobie cyfrowej gospodarki sieciowej;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectmodel biznesupl_PL
dc.subjectbusiness modelpl_PL
dc.subjectprzedsiębiorstwa kreatywnepl_PL
dc.subjectcreative enterprisespl_PL
dc.subjectbusiness model canvaspl_PL
dc.titleOperacjonalizacja modelu biznesu w przemysłach kreatywnych – wstępne wyniki badańpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number351-364pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationSzkoła Główna Handlowa, Kolegium Zarządzania i Finansów, Instytut Zarządzania, Katedra Badań Zachowań Konsumentówpl_PL
dc.contributor.authorAffiliationSzkoła Główna Handlowa, Kolegium Zarządzania i Finansów, Instytut Zarządzania, Katedra Zarządzania Strategicznegopl_PL
dc.contributor.authorAffiliationSzkoła Główna Handlowa, Kolegium Zarządzania i Finansów, Instytut Zarządzania, Zakład Zarządzania Przedsiębiorstwempl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-336-3
dc.referencesAfuah A., Tucci C. L., Biznes internetowy – strategie i modele, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.pl_PL
dc.referencesAmit R., Zott C., Value creation in e‐business, „Strategic Management Journal” 2001, vol. 22(6–7), s. 493–520.pl_PL
dc.referencesDąbrowska A., Rozwój rynku usług w Polsce. Uwarunkowania i perspektywy, Oficyna Wydawnicza SGH – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesDCMS, Creative Industries Mapping Documents 2001, Department for Digital, Culture, Media & Sport, 2001, https://www.gov.uk/government/publications/creative-industries-mapping-documents-2001 (dostęp: 15.01.2020).pl_PL
dc.referencesGassmann O., Frankenberger K., Csik M., The business model navigator: 55 models that will revolutionise your business, Pearson, Harlow 2014.pl_PL
dc.referencesJabłoński A. S., Skalowalność modeli biznesu w środowisku sieciowym, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2015.pl_PL
dc.referencesJanoś-Kresło M., Usługi społeczne w procesie przemian systemowych w Polsce, Oficyna Wydawnicza SGH – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesKasprzak R., Przemysły kreatywne a jakość życia w regionie, [w:] E. Frątczak, T. Panek, T. Słaby (red.), Paradygmaty badawcze jakości życia w ekonomii, zarządzaniu i psychologii, t. 1, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wrocław 2017, s. 102–121.pl_PL
dc.referencesKasprzak R., Przemysły kreatywne w Polsce. Perspektywy i uwarunkowania, Kamon Consulting, 2013, https://www.researchgate.net/publication/311115863_Przemysly_kreatywne_w_Polsce_-_perspektywy_i_uwarunkowania (dostęp: 15.01.2020).pl_PL
dc.referencesKroeber A. L., Kluckhohn C., Culture: A Critical Review of Concepts and Definitions, The Museum, New York 1952.pl_PL
dc.referencesLandoni P., Dell’era C., Frattini F., Messeni Petruzzelli A., Verganti R., Manelli L., Business model innovation in cultural and creative industries: Insights from three leading mobile gaming firms, „Technovation” 2020, vol. 92–93, https://doi.org/10.1016/j.technovation.2019.102084pl_PL
dc.referencesLi F., Digital Technologies and the Changing Business Models in Creative Industries, 48th Hawaii International Conference on System Sciences, 2015, s. 1265–1274, https://doi.org/10.1109/HICSS.2015.154pl_PL
dc.referencesLi F., The digital transformation of business models in the creative industries: A holistic framework and emerging trends, „Technovation” 2018, vol. 92–93, https://doi.org/10.1016/j.tec hnovation.2017.12.004pl_PL
dc.referencesLyubareva I., Benghozi P.-J., Fidele T., Online Business Models in Creative Industries, „International Studies of Management & Organization” 2014, vol. 44(4), s. 43–62, https://doi.org/10.2753/IMO0020-8825440403pl_PL
dc.referencesMoyon E., Lecocq X., Rethinking Business Models in Creative Industries, „International Studies of Management & Organization” 2014, vol. 44(4), s. 83–101, https://doi.org/10.2753/IMO0020-8825440405pl_PL
dc.referencesNogalski B., Modele biznesu jako narzędzia reorientacji strategicznej przedsiębiorstw, „Master of Business Administration” 2009, vol. 17(2), s. 3–14.pl_PL
dc.referencesOsterwalder A., Pigneur Y., Tworzenie modeli biznesowych: Podręcznik wizjonera, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2012.pl_PL
dc.referencesOsterwalder A., Pigneur Y., Tucci C. L., Clarifying business models: Origins, present, and future of the concept, „Communications of the Association for Information Systems” 2005, vol. 16, s. 1–25.pl_PL
dc.referencesSanja P., Sunčica O. P., Marina S., Business models of micro businesses: Empirical evidence from creative industries, „Management: Journal of Contemporary Management Issues” 2017, vol. 22, special issue, s. 1–19.pl_PL
dc.referencesSearle N., Changing Business Models in the Creative Industries: The Cases of Television, Computer Games and Music, SSRN Scholarly Paper ID 1905470, Social Science Research Network, 2011, https://papers.ssrn.com/abstract=1905470 (dostęp: 15.01.2020).pl_PL
dc.referencesSiwek S. E., Copyright Industries in the U. S. Economy: The 2018 Report, International Intellectual Property Alliance (IIPA), Washington 2018.pl_PL
dc.referencesSławińska M., Modele biznesu w handlu detalicznym, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2010.pl_PL
dc.referencesTomaszewski A., Koncepcja lean startup jako odpowiedź na wyzwania twórczej strategii, „Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów” 2018, nr 170, s. 29–40.pl_PL
dc.referencesTomczyk M., Risk in Business Model Operation of Creative Industries, „European Journal of Service Management” 2018, vol. 27(1), no. 3, s. 347–350.pl_PL
dc.referencesWilliams R., Keywords: A vocabulary of culture and society (Revised edition), Oxford University Press, Oxford 1983.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8220-335-6.21


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe