Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMichalski, Grzegorz
dc.date.accessioned2021-03-23T09:44:08Z
dc.date.available2021-03-23T09:44:08Z
dc.date.issued2020-11-06
dc.identifier.issn2450-4491
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/34425
dc.description.abstractIn the context of reflections on the breakthrough moments in the history of Poland in the first half of the 20th century, the content of the volume of the journal “Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne” (Nowis. Interdisciplinary Studies) which testifies to the preservation of their historical memory, is discussed.en
dc.description.abstractW kontekście rozważań o momentach przełomowych w dziejach Polski pierwszej połowy wieku XX omówiono zawartość tomu czasopisma „Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne” będącego świadectwem zachowania o nich pamięci historycznej.pl
dc.language.isoen
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesNauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne;2pl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectbreakthrough momentsen
dc.subject20th centuryen
dc.subjecthistorical memoryen
dc.subjectmomenty przełomowepl
dc.subjectwiek XXpl
dc.subjectpamięć historycznapl
dc.titleOn Preserving the Historical Memory of the First Half of the 20th Century. Introduction to Considerations about the Past of Educationen
dc.title.alternativeO zachowaniu pamięci historycznej pierwszej połowy XX wieku. Wprowadzenie do rozważań o przeszłości oświatypl
dc.typeOther
dc.page.number14-19
dc.referencesBorowiec P. (2013) Czas polityczny po rewolucji. Czas w polskim dyskursie politycznym po 1989 roku, Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.en
dc.referencesGrzybowski R. (2011) Dziedzictwo edukacyjne przeszłości: balast czy skarbnica wiedzy? in: Przełomy edukacyjne. Dziedzictwo polskiej teorii i praktyki.en
dc.referencesDziedzictwo polskiej teorii i praktyki, W. Szulakiewicz (ed.), Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek: 21–33.en
dc.referencesMajorek Cz. (1995) Warsztat badawczy historyka wychowania dziejów najnowszych in: Stan i perspektywy historii wychowania, W. Jamrożek (ed.), Poznań, Wydawnictwo “Eruditus”: 55–70.en
dc.referencesSzacka B. (2000) Pamięć zbiorowa i wojna, “Przegląd Socjologiczny”, 2 (49): 11–28.en
dc.referencesSzulakiewicz W. (2016) Przedmowa. Pamięć i przeszłość in: Umieszczeni w przeszłości. Pamięć w naukach pedagogicznych, W. Szulakiewicz (ed.), Toruń, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika: 7–11.en
dc.contributor.authorEmailgrzegorz.michalski@uni.lodz.pl
dc.identifier.doi10.18778/2450-4491.11.02
dc.relation.volume11


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0