dc.contributor.author | Michalski, Grzegorz | |
dc.date.accessioned | 2021-03-23T09:44:07Z | |
dc.date.available | 2021-03-23T09:44:07Z | |
dc.date.issued | 2020-11-06 | |
dc.identifier.issn | 2450-4491 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/34424 | |
dc.description.abstract | In the context of reflections on the breakthrough moments in the history of Poland in the first half of the 20th century, the content of the volume of the journal “Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne” (Educational Sciences. Interdisciplinary Studies) which testifies to the preservation of their historical memory, is discussed. | en |
dc.description.abstract | W kontekście rozważań o momentach przełomowych w dziejach Polski pierwszej połowy wieku XX omówiono zawartość tomu czasopisma „Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne” będącego świadectwem zachowania o nich pamięci historycznej. | pl |
dc.language.iso | pl | |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl |
dc.relation.ispartofseries | Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne;2 | pl |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 | |
dc.subject | breakthrough moments | en |
dc.subject | 20th century | en |
dc.subject | historical memory | en |
dc.subject | momenty przełomowe | pl |
dc.subject | wiek XX | pl |
dc.subject | pamięć historyczna | pl |
dc.title | O zachowaniu pamięci historycznej pierwszej połowy XX wieku. Wprowadzenie do rozważań o przeszłości oświaty | pl |
dc.title.alternative | On Preserving the Historical Memory of the First Half of the 20th Century. Introduction to Considerations about the Past of Education | en |
dc.type | Other | |
dc.page.number | 8-13 | |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Katedra Historii Wychowania i Pedeutologii | pl |
dc.references | Borowiec P. (2013) Czas polityczny po rewolucji. Czas w polskim dyskursie politycznym po 1989 roku, Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. | pl |
dc.references | Grzybowski R. (2011) Dziedzictwo edukacyjne przeszłości: balast czy skarbnica wiedzy? w: Przełomy edukacyjne. Dziedzictwo polskiej teorii i praktyki, W. Szulakiewicz (red.), Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek, s. 21–33. | pl |
dc.references | Majorek Cz. (1995) Warsztat badawczy historyka wychowania dziejów najnowszych w: Stan i perspektywy historii wychowania, W. Jamrożek (red.), Poznań, Wydawnictwo „Eruditus”, s. 55–70. | pl |
dc.references | Szacka B. (2000) Pamięć zbiorowa i wojna, „Przegląd Socjologiczny”, z. 2, t. 49, s. 11–28. | pl |
dc.references | Szulakiewicz W. (2016) Przedmowa. Pamięć i przeszłość w: Umieszczeni w przeszłości. Pamięć w naukach pedagogicznych, W. Szulakiewicz (red.), Toruń, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, s. 7–11. | pl |
dc.contributor.authorEmail | grzegorz.michalski@uni.lodz.pl | |
dc.identifier.doi | 10.18778/2450-4491.11.01 | |
dc.relation.volume | 11 | |