Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBochner, Arthur P.
dc.date.accessioned2021-03-23T09:34:54Z
dc.date.available2021-03-23T09:34:54Z
dc.date.issued2020-01-02
dc.identifier.issn2450-4491
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/34378
dc.description.abstractIn this essay, originally presented to an audience of colleagues, students, and university faculty, I briefly review the meanings I ascribe to my experience of nearly half a century as a university faculty member. I emphasize the improvisational quality of professorial life, the amusing characters I was able to observe and with whom I often worked, and several unsettling and agitating dimensions of university life that I experienced along the way. Inspired by the challenge of educating the whole person, mind and heart, and passionate about the moral, emotional, and literary urgency of the human sciences, I plan to continue to focus on self-clarifying, evocative, and potentially transforming stories.  en
dc.description.abstractPrezentowany esej, w którym Profesor Arthur Bochner dokonał krótkiego przeglądu znaczeń nadawanych trwającemu prawie pół wieku doświadczeniu pracy na uczelni, został zaprezentowany audytorium złożonemu z koleżanek i kolegów, studentów oraz naukowców z uniwersytetu. Podkreślono w nim improwizację obecną w akademickim życiu zawodowym, przywołano anegdoty o ważnych postaciach, które Profesor miał okazję obserwować i z którymi często pracował. Wskazano również na często destabilizujące, a prawie zawsze poruszające wymiary życia uniwersyteckiego, których doświadczył, krocząc po uniwersyteckiej drodze. Zainspirowany przez wyzwania stojące przed całościową edukacją osoby, umysłu i serca, jak również pełen pasji w odniesieniu do etycznych, emocjonalnych i literackich potrzeb nauk humanistycznych, Profesor przedstawia plan dalszych badań nad samowyjaśniającymi, ewokacyjnymi i potencjalnie transformującymi opowieściami.  pl
dc.language.isoen
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesNauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne;1pl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectevocative autoethnographyen
dc.subjectmemory worken
dc.subjectcompassionate teachingen
dc.subjecttransforming storiesen
dc.subjectArthur P. Bochneren
dc.subjectautoetnografia ewokacyjnapl
dc.subjectpraca pamięcipl
dc.subjectnauczanie współczującepl
dc.subjectopowieści transformującepl
dc.subjectArthur P. Bochnerpl
dc.titleA Meaningful Academic Life: Improvised, Amusing, Unsettlingen
dc.title.alternativeZnaczące życie akademickie: zaimprowizowane, zabawne, zdestabilizowanepl
dc.typeArticle
dc.page.number250-256
dc.contributor.authorAffiliationUniversity of South Floridaen
dc.referencesBecker E. (1973) The Denial of Death, New York, The Free Press.en
dc.referencesBehar R. (1996) The Vulnerable Observer: Anthropology That Breaks Your Heart, Boston, MA, Beacon.en
dc.referencesBochner A. P. (1981) Forming Warm Ideas in: Rigor & Imagination: Essays from the Legacy of Gregory Bateson, C. Wilder-Mott & J. H. Weakland (Eds.), New York, NY, Praeger: 65–81.en
dc.referencesBochner A. P. (1993) The Coercive Grip of Neutrality: Can Psychology Escape?, “Contemporary Psychology,” 38: 537–538.en
dc.referencesBochner A. P. (2002) Love Survives, “Qualitative Inquiry,” 8 (2): 161–170.en
dc.referencesBochner A. P. (2009) Vulnerable Medicine, “Journal of Applied Communication Research,” 37: 159–166.en
dc.referencesBochner A. (2012a) Suffering Happiness: On Autoethnography’s Ethical Calling, “Qualitative Communication Research,” 2 (1): 209–229.en
dc.referencesBochner A. P. (2012b) Bird on the Wire: Freeing the Father Within Me, “Qualitative Inquiry,” 18 (2): 168–173.en
dc.referencesBochner A. (2012c) Between Obligation and Inspiration: Choosing Qualitative Inquiry, “Qualitative Inquiry,” 18 (7): 535–543.en
dc.referencesBochner A. (2014) Coming to Narrative: A Personal History of Paradigm Change in the human Sciences, Walnut Creek, CA, Left Coast Press.en
dc.referencesGoodall H. L. (2005) Narrative Inheritance: A Nuclear Family with Toxic Secrets, “Qualitative Inquiry,” 11: 492–513.en
dc.referencesLeGuin U. (1989) Dancing at the Edge of the World: Thoughts on Words, Women, Places, New York, NY, Grove Press.en
dc.referencesLodge D. (1975) Changing Places: A Tale of Two Campuses, London, Secker & Warburg.en
dc.referencesLodge D. (1984) Small World: An Academic Romance, London, Secker & Warburg.en
dc.referencesLodge D. (1988) Nice Work, London, Secker & Warburg.en
dc.referencesRorty R. (1979) Philosophy and the Mirror of Nature, Princeton, NJ, Princeton University Press.en
dc.referencesRose D. (1990) Living the Ethnographic Life, Thousand Oaks, CA, Sage.en
dc.referencesTompkins J. (1996) A Life in School: What the Teacher Learned, Reading, MA, Addison- Wesley.en
dc.contributor.authorEmailabochner@usf.edu
dc.identifier.doi10.18778/2450-4491.08.17
dc.relation.volume8


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0