dc.contributor.author | Bochner, Arthur P. | |
dc.date.accessioned | 2021-03-23T09:34:54Z | |
dc.date.available | 2021-03-23T09:34:54Z | |
dc.date.issued | 2020-01-02 | |
dc.identifier.issn | 2450-4491 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/34378 | |
dc.description.abstract | In this essay, originally presented to an audience of colleagues, students, and university faculty, I briefly review the meanings I ascribe to my experience of nearly half a century as a university faculty member. I emphasize the improvisational quality of professorial life, the amusing characters I was able to observe and with whom I often worked, and several unsettling and agitating dimensions of university life that I experienced along the way. Inspired by the challenge of educating the whole person, mind and heart, and passionate about the moral, emotional, and literary urgency of the human sciences, I plan to continue to focus on self-clarifying, evocative, and potentially transforming stories.
| en |
dc.description.abstract | Prezentowany esej, w którym Profesor Arthur Bochner dokonał krótkiego przeglądu znaczeń nadawanych trwającemu prawie pół wieku doświadczeniu pracy na uczelni, został zaprezentowany audytorium złożonemu z koleżanek i kolegów, studentów oraz naukowców z uniwersytetu. Podkreślono w nim improwizację obecną w akademickim życiu zawodowym, przywołano anegdoty o ważnych postaciach, które Profesor miał okazję obserwować i z którymi często pracował. Wskazano również na często destabilizujące, a prawie zawsze poruszające wymiary życia uniwersyteckiego, których doświadczył, krocząc po uniwersyteckiej drodze. Zainspirowany przez wyzwania stojące przed całościową edukacją osoby, umysłu i serca, jak również pełen pasji w odniesieniu do etycznych, emocjonalnych i literackich potrzeb nauk humanistycznych, Profesor przedstawia plan dalszych badań nad samowyjaśniającymi, ewokacyjnymi i potencjalnie transformującymi opowieściami.
| pl |
dc.language.iso | en | |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl |
dc.relation.ispartofseries | Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne;1 | pl |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 | |
dc.subject | evocative autoethnography | en |
dc.subject | memory work | en |
dc.subject | compassionate teaching | en |
dc.subject | transforming stories | en |
dc.subject | Arthur P. Bochner | en |
dc.subject | autoetnografia ewokacyjna | pl |
dc.subject | praca pamięci | pl |
dc.subject | nauczanie współczujące | pl |
dc.subject | opowieści transformujące | pl |
dc.subject | Arthur P. Bochner | pl |
dc.title | A Meaningful Academic Life: Improvised, Amusing, Unsettling | en |
dc.title.alternative | Znaczące życie akademickie: zaimprowizowane, zabawne, zdestabilizowane | pl |
dc.type | Article | |
dc.page.number | 250-256 | |
dc.contributor.authorAffiliation | University of South Florida | en |
dc.references | Becker E. (1973) The Denial of Death, New York, The Free Press. | en |
dc.references | Behar R. (1996) The Vulnerable Observer: Anthropology That Breaks Your Heart, Boston, MA, Beacon. | en |
dc.references | Bochner A. P. (1981) Forming Warm Ideas in: Rigor & Imagination: Essays from the Legacy of Gregory Bateson, C. Wilder-Mott & J. H. Weakland (Eds.), New York, NY, Praeger: 65–81. | en |
dc.references | Bochner A. P. (1993) The Coercive Grip of Neutrality: Can Psychology Escape?, “Contemporary Psychology,” 38: 537–538. | en |
dc.references | Bochner A. P. (2002) Love Survives, “Qualitative Inquiry,” 8 (2): 161–170. | en |
dc.references | Bochner A. P. (2009) Vulnerable Medicine, “Journal of Applied Communication Research,” 37: 159–166. | en |
dc.references | Bochner A. (2012a) Suffering Happiness: On Autoethnography’s Ethical Calling, “Qualitative Communication Research,” 2 (1): 209–229. | en |
dc.references | Bochner A. P. (2012b) Bird on the Wire: Freeing the Father Within Me, “Qualitative Inquiry,” 18 (2): 168–173. | en |
dc.references | Bochner A. (2012c) Between Obligation and Inspiration: Choosing Qualitative Inquiry, “Qualitative Inquiry,” 18 (7): 535–543. | en |
dc.references | Bochner A. (2014) Coming to Narrative: A Personal History of Paradigm Change in the human Sciences, Walnut Creek, CA, Left Coast Press. | en |
dc.references | Goodall H. L. (2005) Narrative Inheritance: A Nuclear Family with Toxic Secrets, “Qualitative Inquiry,” 11: 492–513. | en |
dc.references | LeGuin U. (1989) Dancing at the Edge of the World: Thoughts on Words, Women, Places, New York, NY, Grove Press. | en |
dc.references | Lodge D. (1975) Changing Places: A Tale of Two Campuses, London, Secker & Warburg. | en |
dc.references | Lodge D. (1984) Small World: An Academic Romance, London, Secker & Warburg. | en |
dc.references | Lodge D. (1988) Nice Work, London, Secker & Warburg. | en |
dc.references | Rorty R. (1979) Philosophy and the Mirror of Nature, Princeton, NJ, Princeton University Press. | en |
dc.references | Rose D. (1990) Living the Ethnographic Life, Thousand Oaks, CA, Sage. | en |
dc.references | Tompkins J. (1996) A Life in School: What the Teacher Learned, Reading, MA, Addison- Wesley. | en |
dc.contributor.authorEmail | abochner@usf.edu | |
dc.identifier.doi | 10.18778/2450-4491.08.17 | |
dc.relation.volume | 8 | |