Show simple item record

dc.contributor.authorSus, Aleksandra
dc.contributor.editorGregorczyk, Sylwester
dc.contributor.editorUrbanek, Grzegorz
dc.date.accessioned2021-03-23T06:34:08Z
dc.date.available2021-03-23T06:34:08Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationSus A., Efektywność relacji międzyorganizacyjnej sieci onkologicznej. Konceptualizacja kategorii, [w:] Zarządzanie strategiczne w dobie cyfrowej gospodarki sieciowej, S. Gregorczyk, G. Urbanek (red.), WUŁ, Łódź 2020, http://dx.doi.org/10.18778/8220-335-6.41pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8220-335-6
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/34347
dc.description.abstractThe purpose of the article is to conceptualize the category of relationship effectiveness in an interorganizational network and it is a continuation of research conducted in the oncological network in Poland. The study presents the research object, arguments supporting the fact of focusing on 16 entities that make up the explored network, as well as distinguishing features of the efficiency of the network achieving public goals. The article is the conceptual foundation of research financed from the InterEkon project.pl_PL
dc.description.abstractCelem rozdziału jest konceptualizacja kategorii efektywności relacji w międzyorganizacyjnej sieci – jest on kontynuacją badań prowadzonych w sieci onkologicznej w Polsce. W opracowaniu zaprezentowano obiekt badań, argumenty przemawiające za faktem skupienia się na 16 podmiotach tworzących poddaną eksploracji sieć, a także wyróżniki efektywności sieci realizującej cele publiczne. Rozdział stanowi fundament koncepcyjny badań finansowanych ze środków wewnątrzuczelnianego projektu „InterEkon”.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofZarządzanie strategiczne w dobie cyfrowej gospodarki sieciowej;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectsieć międzyorganizacyjnapl_PL
dc.subjectinter-organizational networkpl_PL
dc.subjectsieć onkologicznapl_PL
dc.subjectoncological networkpl_PL
dc.subjectefektywność siecipl_PL
dc.subjectnetwork effectivenesspl_PL
dc.subjectzaangażowaniepl_PL
dc.subjectengagementpl_PL
dc.titleEfektywność relacji międzyorganizacyjnej sieci onkologicznej. Konceptualizacja kategoriipl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number653-665pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wydział Zarządzania, Katedra Strategii i Metod Zarządzaniapl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-336-3
dc.referencesBaines T., Lightfoot H. W., Servitization of the manufacturing firm: Exploring the operations practices and technologies that deliver advanced services, „International Journal of Operations & Production Management” 2013, vol. 34(1), s. 2–35.pl_PL
dc.referencesBar T., Leiponen A., Committee composition and networking in standard setting: the case of wireless telecommunication, „Journal of Economics & Management Strategy”, Spring 2014, vol. 23, no. 1, s. 1–23.pl_PL
dc.referencesBarney D., The Network Society, Polity Press, Cambridge 2007.pl_PL
dc.referencesBorgatti S. P., Foster P. C., The network paradigm in organizational research: A review and typology, „Journal of Management” 2003, vol. 29, no. 6, s. 991–1013.pl_PL
dc.referencesCross R., Gray P., Gerbasi A., Assimakopoulos D., Building engagement form the ground up: How top organizations leverage networks to drive employee engagement, „Organizational Dynamics” 2012, no. 41, s. 202–211.pl_PL
dc.referencesCzakon W., Antecedencje współpracy strategicznej – poziom diady i sieci, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” 2016, no. 421, s. 82–89.pl_PL
dc.referencesCzakon W., Istota relacji sieciowych przedsiębiorstwa, „Przegląd Organizacji” 2005, nr 9, s. 10–13.pl_PL
dc.referencesCzakon W., Sieci międzyorganizacyjne w naukach o zarządzaniu – w kierunku sieciowych modeli biznesu, „Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach” 2015, nr 217, s. 9–18.pl_PL
dc.referencesCzakon W., Sieci w zarządzaniu strategicznym, Wolters Kluwer, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesFu J. S., Li Y., The institutional antecedent toa firm’s interorganizational network portfolios: Evidence from China, „Public Relations Review” 2019, no. 45, s. 1–17.pl_PL
dc.referencesIhm J., Network measures to evaluate stakeholder engagement with nonprofit organizations on social networking sites, „Public Relations Review” 2015, no. 41, s. 501–503.pl_PL
dc.referencesJabłoński A., Spójność hybrydy strategicznej w środowisku sieciowym, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2015.pl_PL
dc.referencesKirman A., Marose S., Giansante S., Pin P., Marginal contribution, reciprocity and equity in segregated groups: Bounded rationality and self-organization in social networks, „Journal of Economics Dynamics & Control” 2007, no. 31, s. 2085–2107.pl_PL
dc.referencesKrupski R. (red.), Zarządzanie przedsiębiorstwem w turbulentnym otoczeniu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesMilward H. B., Provan K. G., A Manager’s Guide to Choosing and Using Collaborative Networks, IBM Center for the Business of Government, Washington 2006.pl_PL
dc.referencesMilward H. B., MacKean G., Casebeer A., Popp J., Lindstrom R., Inter-Organizational Networks. A Review of the Literature to Inform Practice, 2014, http://www.businessofgovernment.org/report/inter-organizational-networks-review-literature-inform-practice (dostęp: 3.01.2020).pl_PL
dc.referencesOdlanicka-Poczobutt M., Knop L., Rozwój i funkcjonowanie sieci w świetle podejścia endogenicznego, „Organizacja i Zarządzanie. Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej” 2016, z. 89, s. 367–377.pl_PL
dc.referencesPesamaa O., Pieper T., Vinhas da Silva R., Black W. C., Hair Jr. J. F., Trust and reciprocity in building inter-personal and inter-organizational commitment in small business co-operatives, „Journal of Co-operative Organization and Management” 2013, no. 1, s. 81–92.pl_PL
dc.referencesProvan K. G., Milward H. B., A Preliminary Theory of Interorganizational Network Effectiveness: A Comparative Study of Four Community Mental Health Systems, „Administrative Science Quarterly” 1995, vol. 40, no. 1, s. 1–33.pl_PL
dc.referencesProvan K. G., Milward H. B., Do networks really work? A framework for evaluating public-sector organizational networks, „Public Administration Review” 2001, vol. 61, no. 4, s. 414–423.pl_PL
dc.referencesPrzybyszewski S., Kontekst w badaniach nad językiem, http://uwm.edu.pl/polonistyka/pliki/article/161/SPrzybyszewski_Kontekst.pdf (dostęp: 3.01.2020).pl_PL
dc.referencesRing P. S., Van de Ven A. H., Developmental Process of Cooperative Interorganizational Relationships, „Academy of Management Review” 1994, vol. 19, no. 1, s. 90–118.pl_PL
dc.referencesStorbacka K., A solution business model: Capabilities and management practices for integrated solutions, „Industrial Marketing Management” 2011, vol. 40(5), s. 699–711.pl_PL
dc.referencesStorbacka K., Windahl C., Nenonen S., Salonen A., Solution business models: Transformation along four continua, „Industrial Marketing Management” 2013, vol. 42(5), s. 705–716.pl_PL
dc.referencesSus A., Organa M., Sulich A., Effectiveness of relations in the interorganizational oncological network in Poland – research assumptions, „Transformations in Business & Economics” 2019, vol. 18, issue 2B, s. 745–766.pl_PL
dc.referencesThorelli H. B., Networks: Between markets and hierarchies, „Strategic Management Journal” 1986, vol. 7(1), s. 37–51.pl_PL
dc.referencesUbeda-Garica M., Claver-Cortes E., Marco-Lajara B., Toward a dynamic construction of organizational ambidexterity: Exploring the synergies between structural differentiation, organizational context, and interorganizational relations, „Journal of Business Research” 2019, https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2019.10.051pl_PL
dc.referencesVandemerwe S., Rada J., Servitization of business: Adding value by adding services, „European Management Journal” 1988, vol. 6(4), s. 314–324.pl_PL
dc.referencesZdziarski M., Analiza sieci, [w:] J. Niemczyk. E. Stańczyk-Hugiet, B. Jasiński (red.), Sieci międzyorganizacyjne. Współczesne wyzwanie dla teorii i praktyki zarządzania, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa 2012, s. 35–42.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8220-335-6.41


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe