Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorCzernek-Marszałek, Katarzyna
dc.contributor.editorGregorczyk, Sylwester
dc.contributor.editorUrbanek, Grzegorz
dc.date.accessioned2021-03-22T08:27:16Z
dc.date.available2021-03-22T08:27:16Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationCzernek-Marszałek K., Wiążący i pomostowy kapitał społeczny we współpracy przedsiębiorców sektora turystycznego, [w:] Zarządzanie strategiczne w dobie cyfrowej gospodarki sieciowej, S. Gregorczyk, G. Urbanek (red.), WUŁ, Łódź 2020, http://dx.doi.org/10.18778/8220-335-6.15pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8220-335-6
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/34343
dc.description.abstractIn inter-organizational relations, in particular in cooperation, social capital plays a key role. This is both so-called bonding capital – based on closer relationships with entities belonging to one social group and bridging capital – built between entities belonging to different groups. The purpose aim of the chapter is to present the importance of both types of social capital – bonding and bridging – and the relationship between them for undertaking and developing inter-organizational cooperation in the tourism sector. The research carried out with tourist entrepreneurs was used. It was found that in the cooperation of tourism enterprises, the use of both types of capital is needed and they are complementary to each other. The right relations (proportions) between them are also important and they change depending on the conditions of cooperation.pl_PL
dc.description.abstractW relacjach międzyorganizacyjnych, w szczegolności we wspołpracy, kluczowe znaczenie odgrywa kapitał społeczny. Jest to zarówno tzw. kapitał wiążący – oparty na bliższych relacjach z podmiotami należącymi do jednej grupy społecznej, jak i tzw. pomostowy – budowany między osobami należącymi do rożnych grup. Celem opracowania jest przestawienie znaczenia obu typów kapitału społecznego – wiążącego i pomostowego – oraz relacji między nimi dla podejmowania i rozwoju współpracy międzyorganizacyjnej w sektorze turystycznym. W rozdziale przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych w formie wywiadów z przedsiębiorcami turystycznymi. Ustalono, iż kooperacja między nimi wymaga wykorzystania obu typów kapitału i mają one względem siebie charakter komplementarny. Ważne są też relacje (proporcje) między nimi, zmieniające się w zależności od uwarunkowań współpracy.
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofZarządzanie strategiczne w dobie cyfrowej gospodarki sieciowej;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectkapitał społecznypl_PL
dc.subjectsocial capitalpl_PL
dc.subjectkapitał wiążącypl_PL
dc.subjectbonding capitalpl_PL
dc.subjectkapitał pomostowypl_PL
dc.subjectbridging capitalpl_PL
dc.subjectsektor turystykipl_PL
dc.subjecttourism sectorpl_PL
dc.titleWiążący i pomostowy kapitał społeczny we współpracy przedsiębiorców sektora turystycznegopl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number229-243pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Kolegium Zarządzania, Katedra Teorii Zarządzaniapl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-336-3
dc.referencesBartkowski J., Kapitał społeczny i jego oddziaływanie na rozwój w ujęciu socjologicznym, [w:] M. Herbst (red.), Kapitał ludzki i kapitał społeczny a rozwój regionalny, „Wydawnictwo Naukowe Scholar Sp. z o.o., Warszawa 2007, s. 54–97.pl_PL
dc.referencesBurt R. S., The Social Capital of Structural Holes, [w:] M. F. Guillen, R. Collins, P. England, M. Meyer (red.), The New Economic Sociology: Developments in an Emerging Field, Russell Sage Foundation New York 2002, s. 148–190.pl_PL
dc.referencesGranovetter M. S., The strength of weak ties, [w:] S. Leinhardt (red.), Social networks, Academic Press, New York 1977, s. 347–367.pl_PL
dc.referencesJack S. L., The role, use and activation of strong and weak network ties: A qualitative analysis, „Journal of Management Studies” 2005, vol. 42(6), s. 1233–1259.pl_PL
dc.referencesJack S., Dodd S. D., Anderson A. R., Change and the development of entrepreneurial networks over time: a processual perspective, „Entrepreneurship & Regional Development”, 20 March 2008, s. 125–159.pl_PL
dc.referencesMacke J., Dilly E. K., Social capital dimensions in collaborative networks: The role of linking social capital, „International Journal of Social Inquiry” 2010, vol. 3(2), s. 121–136.pl_PL
dc.referencesNonino F., The network dimensions of intra-organizational social capital, „Journal of Management & Organization” 2013, vol. 19(4), s. 454–477.pl_PL
dc.referencesOnyx J., Bullen P., Measuring social capital in five communities, „The Journal of Applied Behavioral Science” 2000, vol. 36(1), s. 23–42.pl_PL
dc.referencesPutnam R. D., Demokracja w działaniu. Tradycje obywatelskie we współczesnych Włoszech, Wydawnictwo Znak, Warszawa − Kraków 1995.pl_PL
dc.referencesRostila M., The facets of social capital, „Journal for the Theory of Social Behaviour” 2011, vol. 41(3), s. 308–326.pl_PL
dc.referencesTaylor D. W., Jones O., Boles K., Building social capital through action learning: an insight into the entrepreneur, „Education + Training” 2004, vol. 46(5), s. 226–235.pl_PL
dc.referencesUzzi B., Social structure and competition in interfirm networks: The paradox of embeddedness, „Administrative Science Quarterly” 1997, s. 35–67.pl_PL
dc.referencesWoolcock M., Narayan D., Social capital: Implications for development theory, research, and policy, „The World Bank Research Observer” 2000, vol. 15(2), s. 225–249.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8220-335-6.15


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe