Show simple item record

dc.contributor.authorGutkowska-Ociepa, Katarzyna
dc.contributor.editorGärdenfors, Peter
dc.contributor.editorPowers, William
dc.contributor.editorPłuciennik, Jarosław
dc.contributor.editorWróblewski, Michał
dc.date.accessioned2020-12-17T16:28:39Z
dc.date.available2020-12-17T16:28:39Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationGutkowska-Ociepa K., Afterpop: the Almost Perfect Convergence, [w:] On-line/Off-line - Between Text and Experience. Writing as a Lifestyle, Gärdenfors P., Powers W., Płuciennik J., Wróblewski M. (red.), Łódź University Press, Jagiellonian University Press, Łódź-Kraków 2015, s. 321-337, doi: 10.18778/7969-821-9.18pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-821-9
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/32954
dc.description.abstractThis paper focuses on one of the newest notions in Spanish literary theory created by Eloy Fernández Porta in his work Afterpop. La literatura de la implosion mediatica (2007). The theorist reaches for the aesthetical accomplishments of postmodernism, avant-pop and cyberpunk in order to analyze them in the context of the new artistic mentality from the beginnings of XXI century. Juggling a multitude of literary techniques and names from various cultural backgrounds such as W. S. Burroughs, Julián Ríos, David Foster Wallace, David Cronenberg or Michael Haneke, Fernández Porta searches for new criteria and new methods of recognizing the complexity and insights of intermediatic, multifaceted and polysemic, implosive “new literature”.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherŁódź University Press, Jagiellonian University Presspl_PL
dc.relation.ispartofGärdenfors P., Powers W., Płuciennik J., Wróblewski M. (red.), On-line/Off-line - Between Text and Experience. Writing as a Lifestyle, Łódź University Press, Jagiellonian University Press, Łódź-Kraków 2015;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectafterpoppl_PL
dc.subjectpolysemic new literaturepl_PL
dc.subjectintermediatic textspl_PL
dc.subjectEloy Fernández Portapl_PL
dc.titleAfterpop: the Almost Perfect Convergencepl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number321-337pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniversity of Silesiapl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-822-6
dc.referencesAmerika Mark 2007, Meta/Data. A Digital Poetics, Cambridge, MA: The MIT Press.pl_PL
dc.referencesAmerika Mark, Olsen Lance 1995: Smells like Avant-Pop: An Introduction, of Sorts, [in:] In Memoriam to Postmodernism, San Diego: San Diego State University Press, [in:] Fernández Porta Eloy 2007, Afterpop. La literatura de la implosión mediática, Córdoba: Editorial Berenice.pl_PL
dc.referencesAzancot Nuria 2010, «Los fragmentarios, ¿a muerte con los clásicos? Los jóvenes nocilleros se enfrentan a las críticas generales de autores consagrados”, El Cultural, 12.03.2010, http://www.elcultural.es/version_papel/LETRAS/26783/Los_fragmentarios_a_muerte_ con_los_clasicos (28.05.2012).pl_PL
dc.referencesBaricco Alessandro 2002, Next. Sobre la globalización y el mundo que viene, Spanish translation by X. González Rovira, Barcelona: Editorial Anagrama.pl_PL
dc.referencesCuber Marta 2003, Internet jako źródło cierpień literatury. O polskiej prozie internetowej (i jednym dramacie), [in:] Liternet.pl, ed. Piotr Marecki Cracow: Rabid.pl_PL
dc.referencesFernández Porta Eloy 2007, Afterpop. La literatura de la implosión mediática, Córdoba: Editorial Berenice.pl_PL
dc.referencesHopfinger Maryla 2010, Literatura i media. Po 1989 roku, Warsaw: Oficyna Wydawnicza.pl_PL
dc.referencesHumanes Bespín Ivan 2007, “A mí me gusta hablar de qué actitudes pueden representar a autores distintos o distintos estados de ánimo del mismo autor”. Interview with Eloy Fernández Porta, http://www.literaturas.com/v010/sec0707/entrevistas/entrevistas- 02.html. (28.05.2012).pl_PL
dc.referencesKita Barbara 2003, Miedzy przestrzeniami. O kulturze nowych mediów, Cracow: Rabid.pl_PL
dc.referencesLiteratura polska 1989–2009. Przewodnik 2010, ed. P. Marecki, Cracow: Ha!art.pl_PL
dc.referencesMarecki Piotr (ed.) 2003, Liternet.pl, Cracow: Rabid.pl_PL
dc.referencesMarecki Piotr 2010, Avant-pop po polsku, [in:] Literatura polska 1989–2009. Przewodnik, ed. P. Marecki, Cracow: Ha!art.pl_PL
dc.referencesMcCaffery Larry (ed.) 1995, After Yesterday’s Crash. The Avant-Pop Anthology, New York: Penguin.pl_PL
dc.referencesSiwecki Piotr 2010, Optymizm warunkowy albo kilka tautologicznych uwag na temat literatury alternatywnej – avant-pop i banalizm jako strategie istnienia literatury w społeczeństwie spektaklu, [in:] Literatura polska 1989–2009. Przewodnik, ed. P. Marecki, Cracow: Ha!art.pl_PL
dc.referencesWitkowski Michał 2010, Recycling (Notatki na marginesie twórczości własnej i innych roczników siedemdziesiątych), [in:] Literatura polska 1989–2009. Przewodnik, ed. P. Marecki, Cracow: Ha!art.pl_PL
dc.referencesWójtowicz Ewa 2008, net art, Cracow: Rabid.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-821-9.18


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe