Show simple item record

dc.contributor.authorUłańska, Marta
dc.contributor.editorGałkowski, Artur
dc.contributor.editorGliwa, Renata
dc.date.accessioned2020-12-02T12:15:03Z
dc.date.available2020-12-02T12:15:03Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationUłańska M., Mikrotoponimy w systemie identyfikacji wizualnej wybranych łódzkich firm medycznych, [w:] Mikrotoponimy i makrotoponimy w komunikacji i literaturze, Gałkowski A., Gliwa R. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, s. 205-215, doi: 10.18778/7969-626-0.19pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-626-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/32676
dc.description.abstractThe purpose of this research/text is the analysis of the selected items of corporate design on the examples of companies of Lodz. The main problem is the microtoponym-name – its functioning in the system as well as a connection of structural and semantic elements of the business name with the visualization of the company. Gathered material includes some about 100 names of companies specializing in the medical industry. The corporate design is one of the most important components influencing the process of creating the corporate image. The business name, as a linguistic sign, requires the visual setting. There were chosen three elements of the logo for analysis: the shape, the color of the sign and the type of the font with which a microtoponym-name is written. There were also considered two things: outside signs of enterprises and the way the trademark functions on the website. Moreover, the connection of structural and semantic elements with the visual transmission was observed.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofGałkowski A., Gliwa R. (red.), Mikrotoponimy i makrotoponimy w komunikacji i literaturze, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectmikrotoponimpl_PL
dc.subjectsystem identyfikacji wizualnejpl_PL
dc.subjectznak graficznypl_PL
dc.titleMikrotoponimy w systemie identyfikacji wizualnej wybranych łódzkich firm medycznychpl_PL
dc.title.alternativeMicrotoponyms in the corporate design of the selected local medical companies from Lodzpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number205-215pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-627-7
dc.referencesBreza Edward, 1998, Nazwy obiektów i instytucji związanych z nowoczesną cywilizacją (chrematonimy), [w:] Ewa Rzetelska-Feleszko (red.), Polskie nazwy własne. Encyklopedia, Warszawa– Kraków, 348.pl_PL
dc.referencesFleischer Michael, 2003, Corporate identity i public relations, Wrocław.pl_PL
dc.referencesGałkowski Artur, 2008, Chrematonimy w funkcji kulturowo-użytkowej. Onomastyczne studium porównawcze na materiale polskim, włoskim, francuskim, Łódź.pl_PL
dc.referencesHandke Kwiryna, 1998, Nazewnictwo miejskie, [w:] Ewa Rzetelska-Feleszko (red.), Polskie nazwy własne. Encyklopedia, Warszawa–Kraków, 283.pl_PL
dc.referencesKucała Marian, Urbańczyk Stanisław, 1999, Encyklopedia języka polskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesŁobodzińska Romana, 2000, Nazwy sklepów jako przykład produktywnych współcześnie nazw własnych, „Rozprawy Komisji Językowej WTN”, t. XXVI, 71–77.pl_PL
dc.referencesNikodemska-Wołowik Anna Maria, Górski Tadeusz II Piotr, Wołowik Mirosław, 2004, Nie tylko logotyp. Wyróżnienie i przynależność w biznesie, Bydgoszcz.pl_PL
dc.referencesPiekot Tomasz, 2007, Perswazyjność przekazów werbalno-wizualnych, Mechanizmy perswazji i manipulacji, red. Grażyna Habrajska, Anna Obrębska Łódź, 439–448.pl_PL
dc.referencesRagin-Skorecka Katarzyna, 2010, Corporate Identity, Poznań.pl_PL
dc.referencesRzetelska-Feleszko Ewa (red.), 1998, Polskie nazwy własne. Encyklopedia, Warszawa–Kraków.pl_PL
dc.referencesStopa-Pielesz Ewa, 2002, Corporate design, czyli jak sprawić, by estetyka pracowała na sukces firmy, Kraków.pl_PL
dc.referencesZboralski Marek, 2000, Nazwy firm i produktów, Warszawa.pl_PL
dc.referenceswww.krs-online.com.plpl_PL
dc.referenceswww.sjp.pwn.pl/szukaj/mikrotoponimpl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-626-0.19


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe