Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorŻukiewicz, Arkadiusz
dc.date.accessioned2020-11-09T10:18:23Z
dc.date.available2020-11-09T10:18:23Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationŻukiewicz A., Wprowadzenie do epistemologii pracy społecznej. Odniesienia do społeczno-pedagogicznej perspektywy poznania pracy społecznej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, doi: 10.18778/7969-485-3pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-485-3
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/32493
dc.descriptionPrzygotowana propozycja rozważań jest drugim tomem tryptyku poświęconego zagadnieniom pracy społecznej (w pierwszym ukazana została jej ontologiczna perspektywa) i stanowi kontynuację namysłu czynionego ze społeczno-pedagogicznego punktu widzenia. Czytelnicy znajdą tu odwołanie do teoretycznych i praktycznych doświadczeń, wywodzonych z aktywności akademickiej oraz bezpośredniej służby społecznej, podejmowanej przez autora publikacji w Polsce, Anglii, Niemczech i Stanach Zjednoczonych. W dalszej kolejności powstanie tom koncentrujący się na problematyce etyki pracy społecznej. Będzie to publikacja zamykająca projekt wprowadzający do dalszej analizy teoretycznych i praktycznych zagadnień służby wpisującej się w obszar pracy społecznej. Książka ta jest adresowana do odbiorców, którzy z perspektywy humanistycznej pragną spoglądać na sprawy człowieka i jego udziału w procesach przebudowywania rzeczywistości życia codziennego. W sposób szczególny może ona służyć teoretykom i praktykom w poszukiwaniu mostów łączących siły ludzkie w służbie Drugiemu Człowiekowi, zawiera bowiem propozycję podejścia badawczego, łączącego się z działalnością społeczną.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectpraca społecznapl_PL
dc.subjectżycie gromadnepl_PL
dc.subjectHelena Radlińskapl_PL
dc.titleWprowadzenie do epistemologii pracy społecznej. Odniesienia do społeczno-pedagogicznej perspektywy poznania pracy społecznejpl_PL
dc.title.alternativeIntroduction to the epistemology of social work. References to the socio-pedagogical perspective of social work cognitionpl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.page.number222pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Katedra Pedagogiki Społecznejpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-486-0
dc.referencesAblewicz Krystyna (2002), Człowiek jako metodologiczny problem pedagogiki, „Horyzonty Wychowania”, nr 1pl_PL
dc.referencesAblewicz Krystyna (2003), Teoretyczne i metodologiczne podstawy pedagogiki antropologicznej. Studium sytuacji wychowawczej, Wydawnictwo UJ, Krakówpl_PL
dc.referencesAblewicz Krystyna (2004), Codzienność i fenomenologia – metodologiczne uwagi pedagoga, [w:] Stanisław Palka (red.), Pogranicza pedagogiki i nauk pomocniczych, Wydawnictwo UJ, Krakówpl_PL
dc.referencesAblewicz Krystyna (2005), Metodologiczne horyzonty sytuacji wychowawczej, „Przegląd Badań Edukacyjnych”, nr 1pl_PL
dc.referencesAdamski Franciszek (2005), Pluralizm wartości i wychowanie, [w:], Franciszek Adamski (red.), Wychowanie personalistyczne. Wybór tekstów, Wydawnictwo WAM, Krakówpl_PL
dc.referencesAdamski Franciszek (red.) (2005), Wychowanie personalistyczne. Wybór tekstów, Wydawnictwo WAM, Krakówpl_PL
dc.referencesAjdukiewicz Kazimierz (2004), Zagadnienia i kierunki filozofii. Teoria poznania. Metafizyka, Wydawnictwo Antyk, Kęty–Warszawapl_PL
dc.referencesAndersen Svend (2003), Wprowadzenie do etyki, Wydawnictwo Akademickie Dialog, Warszawapl_PL
dc.referencesAngrosino Michael (2010), Badania etnograficzne i obserwacyjne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesAnsart Pierre (1990), Les sociologies contemporaines, Editions du Seuil, Parispl_PL
dc.referencesAnzenbacher Arno (2008), Wprowadzenie do filozofii, Wydawnictwo WAM, Krakówpl_PL
dc.referencesAronson Elliot (2005), Człowiek istota społeczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesAuleytner Julian (2000), Polityka społeczna: teoria i organizacja, Wydawnictwo WSP TWP, Warszawapl_PL
dc.referencesAuleytner Julian (2002), Polityka społeczna czyli ujarzmianie chaosu socjalnego, Wydawnictwo WSP TWP, Warszawapl_PL
dc.referencesBabbie Earl (2001), The Practice of Social Research, Wadsworth Publishing Company, Belmontpl_PL
dc.referencesBabbie Earl (2004), Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesBabbie Earl (2008), Podstawy badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesBabicka Anna (2008), Osobliwe obszary działania pedagoga społecznego – pracownika socjalnego. Streetworking a neoprostytucja, [w:] Barbara Kromolicka (red.), Pedagog społeczny w meandrach środowiska lokalnego, Wydawnictwo Ars Atelier, Szczecinpl_PL
dc.referencesBabiński Grzegorz (2004), Metodologia a rzeczywistość społeczna. Dylematy badań etnicznych, Wydawnictwo Nomos, Krakówpl_PL
dc.referencesBadura-Madej Wanda (1999), Wybrane zagadnienia interwencji kryzysowej. Poradnik dla pracowników socjalnych, Wydawnictwo Naukowe Śląsk, Katowicepl_PL
dc.referencesBadura-Madej Wanda, Dobrzyńska-Mesterhazy Agnieszka (2000), Przemoc w rodzinie. Interwencja kryzysowa i psychoterapia, Wydawnictwo UJ, Krakówpl_PL
dc.referencesBałandynowicz Andrzej (2008), System psychoprofilaktyki i resocjalizacji nieletnich w rodzinnych domach terapeutycznych, [w:] Barbara Kromolicka (red.), Pedagog społeczny w meandrach środowiska lokalnego, Wydawnictwo Ars Atelier, Szczecinpl_PL
dc.referencesBarbier Jean-Marie (2006), Działanie w kształceniu i pracy socjalnej. Analiza podejść, Wydawnictwo Naukowe Śląsk, Katowicepl_PL
dc.referencesBauman Teresa (2001), Strategie jakościowe w badaniach pedagogicznych, [w:] Tadeusz Pilch, Teresa Bauman, Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawapl_PL
dc.referencesBauman Zygmunt (1998), Śmierć i nieśmiertelność: o wielości strategii życia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesBauman Zygmunt (2000), Globalizacja: i co z tego dla ludzi wynika, PIW, Warszawapl_PL
dc.referencesBeck Ulrich von (2004), Społeczeństwo ryzyka. W drodze do innej nowoczesności, Wydawnictwo Scholar, Warszawapl_PL
dc.referencesBedyńska Sylwia, Brzezicka Aneta (red.) (2007), Statystyczny drogowskaz. Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii, Wydawnictwo Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej „Academica”, Warszawapl_PL
dc.referencesBedyńska Sylwia, Brzezicka Aneta (2007), Jak badać zjawiska psychologiczne, [w:] Sylwia Bedyńska, Aneta Brzezicka (red.), Statystyczny drogowskaz. Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii, Wydawnictwo Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej „Academica”, Warszawapl_PL
dc.referencesBerger Peter L., Luckmann Thomas (1983), Społeczne tworzenie rzeczywistości, PIW, Warszawapl_PL
dc.referencesBerkman Barbara (ed.) (2003), Social Work and Heath Care in an Aging Society. Education, Policy, Practice and Research, Spronger Publishing Company, New Yorkpl_PL
dc.referencesBertcher Harvey, Farris Kurtz Linda, Lomont Alice (eds.) (1999), Rebilding Communities. Challenges for Group Work, The Hawotrh Press, New Yorkpl_PL
dc.referencesBielecka Elżbieta (red.) (2005), Streetworking – teoria i praktyka, „Pedagogika Społeczna”, nr 4pl_PL
dc.referencesBieńkowski Tadeusz (1998), Jan Amos Komeński o nauczaniu i wychowaniu, Wydawnictwo AH, Pułtuskpl_PL
dc.referencesBlack Max (ed.) (1961), The Social Theories of Talcott Parsons: A Critical Examination, Southern Illinois University Press, Carbondalepl_PL
dc.referencesBlanksby Peter E., Barber James G. (2006), SPSS for Social Workers. An Introductory Workbook, Pearson Education & AB, Bostonpl_PL
dc.referencesBlok Zbigniew (red.) (2001), Społeczne problemy globalizacji, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznańpl_PL
dc.referencesBlumer Herbert (2006), Implikacje socjologiczne myśli George’a Herberta Meada, [w:] Współczesne teorie socjologiczne, wyb. Aleksandra Jasińska-Kania, Lech M. Nijakowski, Jerzy Szacki, Marek Ziółkowski, Wydawnictwo Scholar, Warszawapl_PL
dc.referencesBlumer Herbert (2007), Interakcjonizm symboliczny, Wydawnictwo Nomos, Krakówpl_PL
dc.referencesBłażej Ewa, Bartosz Bogna (1995), O doświadczaniu bezdomności, Wydawnictwo Scholar, Warszawapl_PL
dc.referencesBoczoń Jerzy, Toczyski Witold, Zielińska Anna (1995), Ubóstwo jako zjawisko społeczne oraz przedmiot pracy socjalnej, [w:] Tadeusz Pilch, Irena Lepalczyk (red.), Pedagogika społeczna. Człowiek w zmieniającym się świecie, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawapl_PL
dc.referencesBogdan Robert C., Knopp Biklen Sari (2003), Qualitative research for education: an introduction to theory and methods, Allyn and Bacon, Bostonpl_PL
dc.referencesBrainerd Mary D. (2004), Helena Radlińska. Przesłanie dla pracy socjalnej z przeszłości Polski, [w:] Ewa Marynowicz-Hetka, Wiesław Theiss (red.), Profesor Helena Radlińska. „Sylwetki Łódzkich Uczonych”, z. 75, ŁTN, Łódźpl_PL
dc.referencesBrągiel Józefa, Jasiński Zenon (red.) (2000), W kręgu humanistycznej edukacji, Wydawnictwo UO, Opolepl_PL
dc.referencesBrągiel Józefa, Sikora Piotr (red.) (2004), Praca socjalna – wielość perspektyw. Rodzina – Multikulturowość –Edukacja, Wydawnictwo UO, Opolepl_PL
dc.referencesBronk Andrzej (2005), Pedagogika i filozofia: uwagi metafilozoficzne, [w:] Piotr Dehnel, Piotr Gutowski (red.), Filozofia a pedagogika. Studia i szkice, Wydawnictwo Naukowe DSWE TWP, Wrocławpl_PL
dc.referencesBrownstein Larry (1982), Talcott Parsons’ General Action Scheme, Schenkman, Cambridge, MApl_PL
dc.referencesBrzeziński Jerzy (2006), Metodologia badań psychologicznych. Wybór tekstów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesBrzeziński Jerzy (2007), Metodologia badań psychologicznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesCarr Wilfried, Kemmis Stephen (1986), Becoming Critical: Education, Knowledge and Action Research, Falmer Press, Londonpl_PL
dc.referencesCellary Wojciech (red.) (2002), Polska w drodze do globalnego społeczeństwa informacyjnego, raport o rozwoju społecznym, Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju, Warszawapl_PL
dc.referencesChałasiński Józef (1969), Społeczeństwo i wychowanie, PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesCharkowska-Smolak Teresa, Chudzicka Agata (red.) (2004), Człowiek w społecznej przestrzeni bezrobocia, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznańpl_PL
dc.referencesCharmaz Kathy (2009), Teoria ugruntowana, praktyczny przewodnik po analizie jakościowej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesChisholm Roderick M. (1994), Teoria poznania, Daimonion, Lublinpl_PL
dc.referencesChrzanowska Małgorzata (red.) (1996), Metoda warsztatowa w kształceniu umiejętności interpersonalnych, Interart, Warszawapl_PL
dc.referencesCiczkowski Wiesław (1999), Znaczenie metody biograficznej i autobiograficznej w pracy socjalnej, „Auxilium Sociale. Wsparcie Społeczne”, nr 3–4pl_PL
dc.referencesCzapiński Janusz, Panek Tomasz (red.) (2004), Diagnoza społeczna 2003: warunki i jakość życia Polaków, aut. raportu Julian Auleytner i in., Rada Monitoringu Społecznego, Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania, Warszawapl_PL
dc.referencesCzapliński Władysław, Galos Adam, Korta Wacław (1981), Historia Niemiec, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wydawnictwo PAN, Wrocławpl_PL
dc.referencesCzerepaniak-Walczak Maria (2010), Badanie w działaniu, [w:] Stanisław Palka (red.), Podstawy metodologii badań pedagogicznych, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańskpl_PL
dc.referencesCzerniachowska Ryszarda (1996), Profilaktyka w ujęciu Aleksandra Kamińskiego, [w:] Irena Lepalczyk, Ewa Marynowicz-Hetka (red.), Aleksander Kamiński – pedagog społeczny, Wydawnictwo UŁ, Łódźpl_PL
dc.referencesCzerniachowska Ryszarda (2006), Profilaktyka, kompensacja, ratownictwo, opieka, pomoc – analiza pojęć i wzajemnych powiązań między nimi, [w:] Ewa Marynowicz-Hetka, Pedagogika społeczna. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesCzerny Janusz (1997), Filozofia wychowania, Wydawnictwo Naukowe Śląsk, Katowicepl_PL
dc.referencesDaniłowicz Paweł, Lisek-Michalska Jolanta (2007), Fokus – zogniskowany wywiad grupowy. Zarys metody, [w:] Jolanta Lisek-Michalska, Paweł Daniłowicz (red.), Zogniskowany wywiad grupowy. Studia nad metodą, Wydawnictwo UŁ, Łódźpl_PL
dc.referencesDehnel Piotr, Gutowski Piotr (red.) (2005), Filozofia a pedagogika. Studia i szkice, Wydawnictwo Naukowe DSWE TWP, Wrocławpl_PL
dc.referencesDenzin Norman, Lincoln Yvonna (red.) (2009), Metody badań jakościowych, t. 1–2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesDenzin Norman, Lincoln Yvonna (2009), Wprowadzenie. Dziedzina i praktyka badań jakościowych, [w:] Norman Denzin, Yvonna Lincoln (red.), Metody badań jakościowych, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesDescartes René (1981), Rozprawa o metodzie właściwego kierowania rozumem i poszukiwania prawdy w naukach, PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesDixon Bernard (1984), Nie igra się z nauką, PIW, Warszawapl_PL
dc.referencesDoel Mark (2006), Using Groupwork, Routledge, London–New Yorkpl_PL
dc.referencesDomański Henryk (2002), Ubóstwo w społeczeństwach postkomunistycznych, Instytut Spraw Publicznych, Warszawapl_PL
dc.referencesDominelli Lena (1990), Women and Community Action, Venture Press, Birminghampl_PL
dc.referencesDominelli Lena (2002), Anti-Oppresive Social Work Theory and Practice, Palgrave Macmillan, New Yorkpl_PL
dc.referencesDominelli Lena (2004), Social Work. Theory and Practice for a Changing Profession, Polity Press, Cambridgepl_PL
dc.referencesDonevska Maria (1998), Praca socjalna jako profesja i rodzaj aktywności społecznej, [w:] Ewa Marynowicz- -Hetka, Jacek Piekarski, Ewa Cyrańska (red.), Pedagogika społeczna jako dyscyplina akademicka: stan i perspektywy, Wydawnictwo UŁ, ŁTN, Łódźpl_PL
dc.referencesDramska Danuta (2008), Uczestnictwo pedagogów społecznych w procesie reintegracji „dzieci ulicy” ze społeczeństwem (na przykładzie Programu Dzieci Ulicy realizowanego w Tychach), [w:] Barbara Kromolicka (red.), Pedagog społeczny w meandrach środowiska lokalnego, Wydawnictwo Ars Atelier, Szczecinpl_PL
dc.referencesDuBois Brenda, Krogsrud Miley Karla (1999), Praca socjalna. Zawód, który dodaje sił, t. 1, Wydawnictwo Naukowe Śląsk, Katowicepl_PL
dc.referencesDuBois Brenda, Krogsrud Miley Karla (2005), Social Work: An Empowering Profession, Allyn & Bacon, Columbus, Ohiopl_PL
dc.referencesDudzikowa Maria (red.) (2003), Filozofia pedagogice – pedagogika filozofii, „Colloquia Communia”, nr 2 (75)pl_PL
dc.referencesDulczewski Zygmunt (1984), Florian Znaniecki. Życie i dzieło, Wydawnictwo Poznańskie, Poznańpl_PL
dc.referencesDulczewski Zygmunt (2000), O Florianie Znanieckim, ARP „Promocja 21”, Poznańpl_PL
dc.referencesDworkin Joan (2005), Advanced Social Work Practice. An Integrative, Multilevel Approach, Pearson, New Yorkpl_PL
dc.referencesDziewięcka-Bokun Ludmiła, Mielecki Jerzy (1997), Wybrane problemy polityki społecznej, Wydawnictwo UWr, Wrocławpl_PL
dc.referencesEinstein Jenny, Whittington Colin, Laiba Tony (eds.) (2003), Collaboration in Social Work, Jessica Kingsley Publishers, London–New Yorkpl_PL
dc.referencesFerber Rafael (2008), Podstawowe pojęcia filozoficzne, t 1: Filozofia. Język. Poznanie. Prawda. Byt. Dobro, Wydawnictwo WAM, Krakówpl_PL
dc.referencesFlick Uwe (2010), Projektowanie badania jakościowego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesFolgheraiter Fabio (2004), Relational Social Work. Toward Networking and Societal Practices, Jessica Kingsley Publishers, Londonpl_PL
dc.referencesFolkierska Andrea (2005), Jaka filozofia, jaka pedagogika?, [w:] Piotr Dehnel, Piotr Gutowski (red.), Filozofia a pedagogika. Studia i szkice, Wydawnictwo Naukowe DSWE TWP, Wrocławpl_PL
dc.referencesFrankfort-Nachmias Chava, Nachmias David (2001), Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznańpl_PL
dc.referencesFraser Heather (2004), Doing Narrative Research: Analyzing Personal Stories Line by Line, “Qualitative Social Work, Research and Practice”, Vol. 3, No. 1–4pl_PL
dc.referencesFrieske Kazimierz W., Poławski Paweł (1999), Opieka i kontrola: instytucje wobec problemów społecznych, Wydawnictwo Naukowe Śląsk, Katowicepl_PL
dc.referencesFrysztacki Krzysztof (2009), Socjologia problemów społecznych, Wydawnictwo Scholar, Warszawapl_PL
dc.referencesFrysztacki Krzysztof, Korzeniowski Marek (red.) (2005),Wokół sposobów życia, kwestii społecznych i wzorów ich rozwiązywania, „Opolskie studia socjologiczne”, Wydawnictwo UO, Opolepl_PL
dc.referencesFukuyama Francis (1998), Koniec historii, Zysk i S-ka, Poznańpl_PL
dc.referencesFukuyama Francis (2008), Koniec człowieka, Wydawnictwo Znak, Krakówpl_PL
dc.referencesGąsiorowska Natalia (1960), Życie i działalność Stefanii Sempołowskiej, [w:] Stefania Sempołowska, Pisma pedagogiczne i oświatowe, PIW, Warszawapl_PL
dc.referencesGeorge Vic, Wilding Paul (2002), Globalization and Human Welfare, Palgrave, New Yorkpl_PL
dc.referencesGiddens Anthony (1999), Trzecia droga. Odnowa socjaldemokracji, Książka i Wiedza, Warszawapl_PL
dc.referencesGiddens Anthony (2004), Socjologia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesGiddens Anthony (2006), Elementy teorii strukturacji, [w:] Współczesne teorie socjologiczne, wyb. Aleksandra Jasińska-Kania, Lech M. Nijakowski, Jerzy Szacki, Marek Ziółkowski, Wydawnictwo Scholar, Warszawapl_PL
dc.referencesGitterman Alex (ed.) (2001), Handbook of Social Work Practice with Vulnerable and Resilient Populations, Columbia University Press, New Yorkpl_PL
dc.referencesGlaser Barney G., Strauss Anzelm L. (2009), Odkrywanie teorii ugruntowanej, NOMOS, Krakówpl_PL
dc.referencesGnitecki Janusz (2006a), Wstęp do ogólnej metodologu badań w naukach pedagogicznych. Status metodologiczny nauk pedagogicznych, 1. 1, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznańpl_PL
dc.referencesGnitecki Janusz (2006b), Orientacje metodologiczne we współczesnej pedagogice, [w:] Dariusz Kubinowski, Marian Nowak (red.), Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, Oficyna Wydawnicza Impuls, Krakówpl_PL
dc.referencesGoćkowski Janusz, Pigoń Krzystof (red.) (1991), Etyka zawodowa ludzi nauki, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wydawnictwo PAN, Wrocław–Warszawapl_PL
dc.referencesGoffman Erving (1981), Człowiek w teatrze życia codziennego, PIW, Warszawapl_PL
dc.referencesGoffman Erving (2006), Porządek interakcyjny, [w:] Współczesne teorie socjologiczne, wyb. Aleksandra Jasińska- Kania, Lech M. Nijakowski, Jerzy Szacki, Marek Ziółkowski, Wydawnictwo Scholar, Warszawapl_PL
dc.referencesGoleman Daniel (2007), Inteligencja emocjonalna, Media Rodzina, Poznańpl_PL
dc.referencesGoleman Daniel (2013), Inteligencja społeczna, Rebis, Poznańpl_PL
dc.referencesGolinowska Stanisława (1998), Państwo opiekuńcze na tle porównawczym, „Polityka Społeczna”, nr 1pl_PL
dc.referencesGordon Marshall (red.) (2006), Słownik socjologii i nauk społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesGottfried Gabriel (2007), Teoria poznania od Kartezjusza do Wittgensteina, Wydawnictwo WAM, Krakówpl_PL
dc.referencesGórniewicz Józef (1996), Teoria wychowania. Wybrane problemy, GLOB, Toruń–Olsztynpl_PL
dc.referencesGrotowska-Leder Jolanta (1999), Długość trwania w biedzie a procesy marginalizacji. Badania łódzkie, „Polityka Społeczna”, nr 11–12pl_PL
dc.referencesGutek Gerald L. (2007), Filozofia dla pedagogów, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańskpl_PL
dc.referencesHajduk Zygmunt (2007), Ogólna metodologia nauk, Wydawnictwo KUL, Lublinpl_PL
dc.referencesHałas Elżbieta (1991), Znaczenia i wartości społeczne. O socjologii Floriana Znanieckiego, Wydawnictwo KUL, Lublinpl_PL
dc.referencesHałas Elżbieta (2006), Interakcjonizm symboliczny. Społeczny kontekst znaczeń, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesHałas Elżbieta (2007), Symbole i społeczeństwo. Szkice z socjologii interpretacyjnej, Wydawnictwo UW, Warszawapl_PL
dc.referencesHamburger Franz (2006), Pedagogika społeczna, [w:] Bogusław Śliwerski (red.), Pedagogika, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańskpl_PL
dc.referencesHammersley Martyn, Atkinson Paul (2000), Metody badań terenowych, Zysk i S-ka, Poznańpl_PL
dc.referencesHejnicka Bezwińska Teresa (2004), Integracja perspektywy poznawczej pedagogicznej i historycznej w procesie wytwarzania wiedzy naukowej o edukacji, [w:] Stanisław Palka (red.), Pogranicza pedagogiki i nauk pomocniczych, Wydawnictwo UJ, Krakówpl_PL
dc.referencesHejnicka Bezwińska Teresa (2005), Pedagogika pozytywistyczna, [w:] Zbigniew Kwieciński, Bogusław Śliwerski (red), Pedagogika – podręcznik akademicki, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesHejnicka Bezwińska Teresa (2008), Pedagogika ogólna, WAiP, Warszawapl_PL
dc.referencesHejnicka Bezwińska Teresa (2010), Badania nad edukacją w perspektywie poznawczej współczesnych nauk społecznych i humanistycznych, [w:] Stanisław Palka (red.), Podstawy metodologii badań w pedagogice, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańskpl_PL
dc.referencesHeld David, Thompson John B. (1989), Social Theory of Modern Societies: Anthony Giddens and his Critics, Cambridge University Press, Cambridgepl_PL
dc.referencesHetmański Marek (2007), Epistemologia jako filozoficzna refleksja nad poznaniem i wiedzą, [w:] Marek Hetmański (red.), Epistemologia współczesna, Universitas, Krakówpl_PL
dc.referencesHetmański Marek (red.) (2007), Epistemologia współczesna, Universitas, Krakówpl_PL
dc.referencesJoachimowska Magdalena (2008), Idea edukacji środowiskowej w działaniach na rzecz rodzinnej opieki zastępczej a idea (odbudowa) społeczeństwa obywatelskiego, [w:] Barbara Kromolicka (red.), Pedagog społeczny w meandrach środowiska lokalnego, Wydawnictwo Ars Atelier, Szczecinpl_PL
dc.referencesJodkowska Lilianna (2009), Państwo opiekuńcze w Polsce i w Niemczech, Difin, Warszawapl_PL
dc.referencesJudycki Stanisław (2007), O dzisiejszym stanie epistemologii, [w:] Marek Hetmański (red.), Epistemologia współczesna, Universitas, Krakówpl_PL
dc.referencesJung Rochard (1989), Struktura działania społecznego. Ku czci Talcotta Parsonsa, „Prakseologia”, nr 4pl_PL
dc.referencesKabaj Mieczysław (2004), Zatrudnienie w „szarej strefie” w polskiej gospodarce – fakty, tendencje, mity i nieporozumienia, „Polityka Społeczna”, nr 1pl_PL
dc.referencesKadushin Alfred (1983), The Social Work Interview, Columbia University Press, New Yorkpl_PL
dc.referencesKalina-Prasznic Urszula (red.) (2007), Regulowana gospodarka rynkowa. Wybór materiałów do studiowania polityki gospodarczej, Wolters Kluwer Polska – Oficyna, Warszawapl_PL
dc.referencesKalinowski Mirosław (red.) (2003), Środowiska specjalnej troski, Polihymnia, Lublinpl_PL
dc.referencesKamiński Aleksander (1961), Wstęp – zarys i podstawowe pojęcia, [w:] Helena Radlińska, Pedagogika, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wydawnictwo PAN, Wrocław–Warszawa–Krakówpl_PL
dc.referencesKamiński Aleksander (1976), Podstawowe pojęcia pedagogiki społecznej w pracy socjalnej, IW CRZZ, Warszawapl_PL
dc.referencesKamiński Aleksander (1979), Pojęcie sił ludzkich, „Człowiek w Pracy i w Osiedlu, Biuletyn TWWP”, nr 5 (85), vol. XVIIpl_PL
dc.referencesKamiński Aleksander (1980), Funkcje pedagogiki społecznej: praca socjalna i kulturalna, PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesKantowicz Ewa (2006), Kształcenie postaw badawczych pracowników socjalnych, [w:] Jerzy Krzyszkowski, Krzysztof Piątek (red.), Rozwiązywanie problemów i kwestii społecznych w teorii i praktyce. Z doświadczeń krajowych i europejskich, CAV, Częstochowapl_PL
dc.referencesKargul Józef (1976), Pracownik kulturalno-oświatowy, IW CRZZ, Warszawapl_PL
dc.referencesKargul Józef (1984), Rozważania nad kryteriami oceny działalności kulturalno-oświatowej, Centralny Ośrodek Metodyki Upowszechniania Kultury, Warszawapl_PL
dc.referencesKargul Józef (1986), Z teoretycznych problemów pracy kulturalno-oświatowej, COMUK, Warszawapl_PL
dc.referencesKargul Józef (1996), Od upowszechniania kultury do animacji kulturalnej, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruńpl_PL
dc.referencesKargulowa Alicja (2007), O teorii i praktyce poradnictwa. Odmiany poradoznawczego dyskursu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesKargulowa Alicja (2009), Poradoznawstwo, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesKawczyńska-Butrym Zofia (2003), Życie rodzinne w enklawach ubóstwa. Wybrane aspekty, [w:] Mirosław Kalinowski (red.), Środowiska specjalnej troski, Polihymnia, Lublinpl_PL
dc.referencesKawula Stanisław (1983), Spór o pedagogikę społeczną, [w:] Stanisław Kawula (red.), Studia z pedagogiki społecznej, Wydawnictwo WSP, Olsztynpl_PL
dc.referencesKawula Stanisław (red.) (1983), Studia z pedagogiki społecznej, Wydawnictwo WSP, Olsztynpl_PL
dc.referencesKawula Stanisław (1996), Wsparcie społeczne – kluczowy wymiar pedagogiki społecznej, „Problemy Opiekuńczo- Wychowawcze”, nr 1pl_PL
dc.referencesKawula Stanisław (2006), Pedagogika społeczna i jej miejsce wśród nauk pedagogicznych, [w:] Stanisław Kawula (red.), Pedagogika społeczna: dokonania – aktualność – perspektywy, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruńpl_PL
dc.referencesKawula Stanisław (red.) (2006), Pedagogika społeczna: dokonania – aktualność – perspektywy, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruńpl_PL
dc.referencesKawula Stanisław (2008), „Spirala życzliwości” jako cel społecznego wsparcia i form skutecznej pracy środowiskowej – wymiar psychopedagogiczny, [w:] Barbara Kromolicka, Pedagog społeczny w meandrach środowiska lokalnego, Wydawnictwo Ars Atelier, Szczecinpl_PL
dc.referencesKaye Lenard W. (ed.) (2005), Perspectives on Productive Aging. Social Work with the New Aged, NASW Press, Washington D.C.pl_PL
dc.referencesKazubowska Urszula (2008), Praca z rodziną w obszarze działalności pedagoga społecznego, [w:] Barbara Kromolicka (red.), Pedagog społeczny w meandrach środowiska lokalnego, Wydawnictwo Ars Atelier, Szczecinpl_PL
dc.referencesKelly Timothy B., Berman-Rossi Toby, Palombo Susanne (eds.) (2001), Group Work. Strategies for Strengthening Resiliency, The Haworth Press, New York–London–Oxfordpl_PL
dc.referencesKemmis Stephen (1983), Action Research in retrospect and prospect, ERIC, Washington; dostęp przez www. open library: http://openlibrary.org/works/OL6379242W/Action_research_in_retro-spect_ and_prospectpl_PL
dc.referencesKennedy Paul, Danks Catherine J. (eds.) (2001), Globalization and national identities: crisis or opportunity?, Palgrave, Houndmillspl_PL
dc.referencesKołodziej-Durnaś Agnieszka (2013), Alice Salomon – pionierka ruchu kobiecego i profesjonalizacji pracy socjalnej, [w:] Anna Michalska (red.), Kobiety w pracy socjalnej, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznańpl_PL
dc.referencesKonarzewski Krzysztof (2000), Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, WSiP, Warszawapl_PL
dc.referencesKonecki Krzysztof T. (2009), Teoretyzowanie w socjologii – czyli o odkrywaniu i konstruowaniu teorii na podstawie analizy danych empirycznych, [w:] Barney G. Glaser, Anzelm L. Strauss, Odkrywanie teorii ugruntowanej, NOMOS, Krakówpl_PL
dc.referencesKorzeniowska Katarzyna, Tarkowska Elżbieta (red.) (2002), Lata tłuste, lata chude…: spojrzenia na biedę w społecznościach lokalnych, IFiS PAN, Warszawapl_PL
dc.referencesKossakowska Barbara, Bedyńska Sylwia (2007), Wprowadzanie danych i podstawy pracy z programem SPSS, [w:] Sylwia Bedyńska, Aneta Brzezicka (red.), Statystyczny drogowskaz. Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii, Wydawnictwo SWPS „Academica”, Warszawapl_PL
dc.referencesKot Stanisław M., Malawski Andrzej, Węgrzecki Adam (red.) (2004), Dobrobyt społeczny, nierówności i sprawiedliwość dystrybutywna, Wydawnictwo AE, Krakówpl_PL
dc.referencesKotlarska-Michalska Anna (2011), Zindywidualizowane formy pracy socjalnej. Doświadczenia i dylematy, [w:] Tadeusz Kamiński (red.), Politologia, polityka społeczna, praca socjalna, Wydawnictwo UKSW, Warszawapl_PL
dc.referencesKowalak Tadeusz (1998), Marginalność i marginalizacja społeczna, Elipsa, Warszawapl_PL
dc.referencesKrasnodębski Zdzisław (1999), Max Weber, Wydawnictwo Wiedza Powszechna, Warszawapl_PL
dc.referencesKrauz-Mozer Barbara (2004), Modele metodologiczne w naukach społecznych, [w:] Bogdan Szlachta, Słownik społeczny, Wydawnictwo WAM, Krakówpl_PL
dc.referencesKromolicka Barbara (2000a), Wolontariusz w służbie człowiekowi umierającemu: na przykładzie Szczecińskiego Hospicjum Domowego, „Pedagogium”, Wydawnictwo OR TWP, Szczecinpl_PL
dc.referencesKromolicka Barbara (2000b), Wolontariusz w życiu społecznym, [w:] Józefa Brągiel, Zenon Jasiński (red.), W kręgu humanistycznej edukacji, Wydawnictwo UO, Opolepl_PL
dc.referencesKromolicka Barbara (red.) (2005), Wolontariat w obszarze humanistycznych wyzwań opiekuńczych, Wydawnictwo Edukacyjne Akapit, Toruńpl_PL
dc.referencesKromolicka Barbara (red.) (2008), Pedagog społeczny w meandrach środowiska lokalnego, Wydawnictwo Ars Atelier, Szczecinpl_PL
dc.referencesKruger Heinz-Hermann (2007), Metody badań w pedagogice, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańskpl_PL
dc.referencesKruger Heinz-Hermann, Pfaff Nicole (2006), Metody badań pedagogicznych, [w:] Bogusław Śliwerski, Pedagogika, t. 2, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańskpl_PL
dc.referencesKrzyszkowski Jerzy, Piątek Krzysztof (red.) (2006), Rozwiązywanie problemów i kwestii społecznych w teorii i praktyce. Z doświadczeń krajowych i europejskich, CAV, Częstochowapl_PL
dc.referencesKubiak-Szymborska Ewa, Zając Dariusz (2006), Podstawowe problemy teorii wychowania. Kontekst współczesnych przemian, Wers, Bydgoszczpl_PL
dc.referencesKubinowski Dariusz (2006), Pedagogiczne myślenie humanistyczne jako kategoria metodologiczna, [w:] Dariusz Kubinowski, Marian Nowak (red.), Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, Oficyna Wydawnicza Impuls, Krakówpl_PL
dc.referencesKubinowski Dariusz (2010), Przyrodnicze i humanistyczne podstawy badań pedagogicznych, [w:] Stanisław Palka (red.), Podstawy metodologii badań w pedagogice, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańskpl_PL
dc.referencesKubinowski Dariusz, Nowak Marian (2006), Wstęp, [w:] Dariusz Kubinowski, Marian Nowak (red.), Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, Oficyna Wydawnicza Impuls, Krakówpl_PL
dc.referencesKubinowski Dariusz, Nowak Marian (red.) (2006), Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, Oficyna Wydawnicza Impuls, Krakówpl_PL
dc.referencesKwaśnica Robert (2007), Dwie racjonalności. Od filozofii sensu ku pedagogice ogólnej, Wydawnictwo Naukowe DSWE TWP, Wrocławpl_PL
dc.referencesKwaśniewski Jerzy (2006), Rola diagnozy w rozwiązywaniu problemów społecznych, [w:] Jerzy Kwaśniewski (red.), Badanie problemów społecznych, t. 2, IPSiR UW, Warszawapl_PL
dc.referencesKwaśniewski Jerzy (red.) (2006), Badanie problemów społecznych, IPSiR UW, Warszawapl_PL
dc.referencesKwieciński Zbigniew (1993), Między ortodoksją a heterogenicznością teorii pedagogicznych. Ku strategiom pokonywania polskiego „opóźnienia”, „Kultura i Edukacja”, nr 1 (3)pl_PL
dc.referencesKwieciński Zbigniew (2006), Słowo na otwarcie Seminariów Metodologii Pedagogiki, [w:] Dariusz Kubinowski, Marian Nowak (red.), Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, Oficyna Wydawnicza Impuls, Krakówpl_PL
dc.referencesKwieciński Zbigniew, Śliwerski Wojciech (red.) (2005), Pedagogika. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesKwilecki Andrzej (red.) (1975), Florian Znaniecki i jego rola w socjologii, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznańpl_PL
dc.referencesKvale Steina (2010), Prowadzenie wywiadów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesLalak Danuta (2010), Życie jako biografia. Podejścia biograficzne w perspektywie pedagogicznej, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawapl_PL
dc.referencesLepalczyk Irena (1995), Geneza i rozwój pedagogiki społecznej, [w:] Tadeusz Pilch, Irena Lepalczyk (red.), Pedagogika społeczna, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawapl_PL
dc.referencesLepalczyk Irena (2000), Ryszard Wroczyński w Łodzi, [w:] Anna Przecławska, Wiesław Theiss (red.), Pedagogika społeczna. Pytania o XXI wiek. Pamięci Profesora Ryszarda Wroczyńskiego, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawapl_PL
dc.referencesLepalczyk Irena (2001), Helena Radlińska, życie i twórczość, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruńpl_PL
dc.referencesLepalczyk Irena, Marynowicz-Hetka Ewa (red.) (1996), Aleksander Kamiński – pedagog społeczny, Wydawnictwo UŁ, Łódźpl_PL
dc.referencesLepalczyk Irena, Wasilewska Beata (red.) (1994), Helena Radlińska – portret pedagoga (rozprawy, wspomnienia, materiały), Wydawnictwo UŁ, Łódźpl_PL
dc.referencesLewin Kurt (1946), Action Research and Minority Problems, “Journal of Social Issues”, Vol. 2pl_PL
dc.referencesLewowicki Tadeusz (2003), Filozofia i pedagogika – tradycja i współczesność związków inspirujących teorię i praktykę edukacyjną, „Colloquia Communia”, nr 2 (specjalny)pl_PL
dc.referencesLewowicki Tadeusz (2006), Szkic do dziejów metodologii pedagogiki, [w:] Dariusz Kubinowski, Marian Nowak (red.), Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, Oficyna Wydawnicza Impuls, Krakówpl_PL
dc.referencesLindsay Jocelyn, Turcotte Daniel, Hopmeyer Estelle (eds.) (2004), Crossing Boundaries and Developing Alliances Through Group Work, The Haworth Press, New York–London–Oxfordpl_PL
dc.referencesLipiec Józef (1972), Podstawy ontologii społeczeństwa, PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesLipiec Józef (1996), Ontologia relacji, „Kwartalnik Filozoficzny”, nr 2pl_PL
dc.referencesLipiec Józef (2004), Filozofia i pedagogika, [w:] Stanisław Palka (red.), Pogranicza pedagogiki i nauk pomocniczych, Wydawnictwo UJ, Krakówpl_PL
dc.referencesLipiec Józef (2009), Wprowadzenie do ontologii elementarnej, „Zagadnienia Naukoznawstwa”, nr 3–4pl_PL
dc.referencesLipiec Józef (2010), Etyka badań naukowych, [w:] Stanisław Palka (red.), Podstawy metodologii badań w pedagogice, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesLisek-Michalska Jolanta, Daniłowicz Paweł (red.) (2007), Zogniskowany wywiad grupowy. Studia nad metodą, Wydawnictwo UŁ, Łódźpl_PL
dc.referencesLister Ruth (2007), Bieda, SIC, Warszawapl_PL
dc.referencesLutyńska Krystyna (2002), Metodologia badań socjologicznych. Część druga. Bibliografia artykułów metodologicznych w wybranych czasopismach oraz książkach za lata 1945–2000, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawapl_PL
dc.referencesLyon-Callo Vincent (2004), Inequality, Poverty, and Neoliberal Governance. Activist Ethnography in the Homeless Sheltering Industry, Broadview Press, Calgarypl_PL
dc.referencesŁobocki Mieczysław (2000), Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza Impuls, Krakówpl_PL
dc.referencesŁobocki Mieczysław (2002), Wychowanie moralne w zarysie, Oficyna Wydawnicza Impuls, Krakówpl_PL
dc.referencesŁobocki Mieczysław (2006), Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza Impuls, Krakówpl_PL
dc.referencesŁuczyńska Marta (1998), Trudne sytuacje życiowe klientów pomocy społecznej na podstawie wywiadów narracyjnych, [w:] Michał Porowski (red.), IPSiR dzisiaj: księga jubileuszowa, IPSiR UW, Warszawapl_PL
dc.referencesMalewski Mieczysław (1997), Metody ilościowe i jakościowe w badaniach nad edukacją: spór o metodologiczną komplementarność, „Kultura i Edukacja”, nr 1/2, s. 17–36pl_PL
dc.referencesMalewski Mieczysław (1998), Teorie andragogiczne. Metodologia teoretyczności dyscypliny naukowej, Wydawnictwo UWr, Wrocławpl_PL
dc.referencesMarek Zbigniew (2014), Religia. Pomoc czy zagrożenie dla edukacji?, Wydawnictwo WAM, Krakówpl_PL
dc.referencesMarshall Gordon (red.) (2006), Słownik socjologii i nauk społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesMarynowicz-Hetka Ewa (1980), Poglądy Heleny Radlińskiej na warsztat badawczy pedagoga społecznego, [w:] Pedagogika społeczna Heleny Radlińskiej, „Biuletyn TWWP. Człowiek w Pracy i Osiedlu”, nr 2/92 XIX–3/93 XIX nr 2/92 XIX, 3/93 XIXpl_PL
dc.referencesMarynowicz-Hetka Ewa (1988), Instytucjonalna pomoc wspierająca rozwój dziecka i rodziny. Diagnoza i terapia socjalno-wychowawcza. Synteza tematu, [w:] Irena Lepalczyk, Ewa Marynowicz-Hetka (red.), Instytucjonalna pomoc dziecku i rodzinie. Diagnoza i propozycje, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wydawnictwo PAN, Wrocław–Łódźpl_PL
dc.referencesMarynowicz-Hetka Ewa (1998), Koncepcja pracy społecznej w polskiej tradycji pedagogiki społecznej, [w:] Ewa Marynowicz-Hetka, Jacek Piekarski, Danuta Urbaniak-Zając (red.), Pedagogika społeczna i praca socjalna – przegląd stanowisk i komentarze, Wydawnictwo Naukowe Śląsk, Katowicepl_PL
dc.referencesMarynowicz-Hetka Ewa (2000), Edukacja w środowisku i jej zagrożenia, [w:] Anna Przecławska, Wiesław Theiss (red.), Pedagogika społeczna – pytania o XXI wiek. Pamięci Profesora Ryszarda Wroczyńskiego, Wydawnictwo Akademickie Żak,Warszawapl_PL
dc.referencesMarynowicz-Hetka Ewa (2006), Pedagogika społeczna. Podręcznik akademicki, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesMarynowicz-Hetka Ewa, Kubicka Hanna, Granosik Mariusz (red.) (2004), Aleksander Kamiński i jego twórczość pedagogiczna. Dyskusja o przeszłości wobec teraźniejszości i przyszłości, Wydawnictwo UŁ, Łódźpl_PL
dc.referencesMarynowicz-Hetka Ewa, Piekarski Jacek, Mierzyński Dariusz (red.) (2001), Problemy teoretyczno-metodologiczne pedagogiki społecznej i pracy socjalnej. Z warsztatów badawczych polsko-słowackich, Wydawnictwo UŁ, Łódźpl_PL
dc.referencesMarynowicz-Hetka Ewa, Piekarski Jacek, Urbaniak-Zając Danuta (red.) (1998), Pedagogika społeczna i praca socjalna – przegląd stanowisk i komentarze, Wydawnictwo Naukowe Śląsk, Katowicepl_PL
dc.referencesMaterne Agnieszka (2008), Manga i Anime – wyzwanie dla pedagogiki społecznej, [w:] Barbara Kromolicka (red.), Pedagog społeczny w meandrach środowiska lokalnego, Wydawnictwo Ars Atelier, Szczecinpl_PL
dc.referencesMatyjas Bożena (1999), Sytuacja dzieci w rodzinach dotkniętych bezrobociem, [w:] Barbara Smolińska-Theiss (red.), Pokój z dziećmi: pedagogika chrześcijańska wobec zagrożeń rozwoju dziecka, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawapl_PL
dc.referencesMazurkiewicz Edward A. (1983), Sprawność działania socjalnego w pedagogice społecznej Heleny Radlińskiej. U źródeł zastosowań prakseologii w pracy socjalnej, Wydawnictwo PAN, Wrocław–Warszawa–Kraków–Poznań–Łódźpl_PL
dc.referencesMazurkiewicz Edward A. (1986), Sprawność działania w pracy socjalno-wychowawczej: materiały metodyczne, t. 1–2, Centrum Metodyczne Doskonalenia Nauczycieli Średniego Szkolnictwa Medycznego, Warszawapl_PL
dc.referencesMcNiff Jean (1995), Action research: principles and practice, foreword by Jack Whitehead, Routledge, Londonpl_PL
dc.referencesMead George H. (1975), Umysł, osobowość i społeczeństwo, PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesMead Lawrence M., Beem Christopher (eds.) (2005), Welfare Reform and Political Theory, Russell Sage Foundation, New Yorkpl_PL
dc.referencesMead Margaret (1978), Kultura i tożsamość. Studium dystansu międzypokoleniowego, PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesMead Margaret (1986), Trzy studia, t. 1–2, PIW, Warszawapl_PL
dc.referencesMelosik Zbyszko (2005), Pedagogika pragmatyzmu, [w:] Zbigniew Kwieciński, Bogusław Śliwerski (red.), Pedagogika, t. 1, PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesMendel Maria, Skrzypczak Bogdan (red.) (2012), Praca socjalna jako edukacja ku zmianie. Od edukacji do polityki, Instytut Spraw Publicznych, Centrum Aktywności Lokalnej, Warszawapl_PL
dc.referencesMikiewicz Przemysław (2003), Zagrożenia, konflikty i mnogie oblicza globalizacji, [w:] Elżbieta Stadtmüller (red.), Wkraczając w XXI wiek – między globalizacją a zróżnicowaniem, Oficyna Wydawnicza Arboretum, Wrocławpl_PL
dc.referencesMinahan Anne (ed.) (1987), Encyclopedia of Social Work, Vol. 1, NASW, Silver Spring, MDpl_PL
dc.referencesMisztal Bronisław (2005), Wyłączenie jako źródło problemów społecznych, [w:] Krzysztof Frysztacki, Marek Korzeniowski (red.), Wokół sposobów życia, kwestii społecznych i wzorów ich rozwiązywania, „Opolskie studia socjologiczne”, Wydawnictwo UO, Opolepl_PL
dc.referencesMitzman Arthur (1985), The Iron Cage: An Historical Interpretation of Max Weber, Transaction Books, New Brunswick, NJpl_PL
dc.referencesMotycka Alina (2007), Czynności poznawcze w nauce a epistemologia, [w:] Marek Hetmański (red.), Epistemologia współczesna, Universitas, Krakówpl_PL
dc.referencesMożdżeńska-Mrozek Danuta, Szyłko-Skoczny Małgorzata (1998), Kwestia bezrobocia, [w:] Antoni Rajkiewicz, Jolanta Supińska, Mirosław Księżopolski (red.), Polityka społeczna, Materiały do studiowania, Wydawnictwo Naukowe Śląsk, Katowicepl_PL
dc.referencesMuszyński Heliodor (1974), Ideał i cele wychowania, WSziP, Warszawapl_PL
dc.referencesNaparstek Arthur J. (1999), Community Building and Social Group Work: A New Practice Paradigm for American Cities, [w:] (Ed.) Harvey Bertcher, Linda Farris Kurtz, Alice Lomont, Rebilding Communities. Challenges for Group Work, The Hawotrh Press, New Yorkpl_PL
dc.referencesNawroczyński Bogdan (1967), Wstęp, [w:] Johann Friedrich Herbart, Pisma pedagogiczne, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wydawnictwo PAN, Wrocławpl_PL
dc.referencesNocuń Aleksander W. (2003), Teoretyczne podstawy pracy kulturalno-oświatowej, [w:] Tadeusz Pilch, Irena Lepalczyk (red.), Pedagogika społeczna, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawapl_PL
dc.referencesNowak Marian (2008), Teorie i koncepcje wychowania, WAiP, Warszawapl_PL
dc.referencesNowak Stefan (1970), Metodologia badań socjologicznych, PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesNowak Stefan (2007), Metodologia badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesOkoń Wincenty (red.) (2004), Nowy słownik pedagogiczny, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawapl_PL
dc.referencesOlubiński Andrzej (2000), Siły społeczne – szanse i mity, [w:] Anna Przecławska, Wiesław Theiss (red.), Pedagogika społeczna – pytania o XXI wiek. Pamięci Profesora Ryszarda Wroczyńskiego, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawapl_PL
dc.referencesOppenheim A. N. (2004), Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw, Zysk i S-ka, Poznańpl_PL
dc.referencesOrłowska Małgorzata (2007), Przymus bezczynności. Studium pedagogiczno-społeczne czasu wolnego bezrobotnych, Wydawnictwo APS, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesOrłowska Małgorzata, Malinowski Ludwik (red.) (2000), Praca socjalna w poszukiwaniu metod i narzędzi, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawapl_PL
dc.referencesOsińska Wanda (1972), Jan Amos Komenský w Polsce. Repertorium prac Komeńskiego znajdujących się w polskich księgozbiorach, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wydawnictwo PAN, Wrocław–Warszawa–Kraków– Gdańskpl_PL
dc.referencesOssowski Stanisław (1983), O osobliwościach nauk społecznych, PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesOstrowska Urszula (2000), Dialog w pedagogicznym badaniu jakościowym, Oficyna Wydawnicza Impuls, Krakówpl_PL
dc.referencesPalka Stanisław (1989), Metodologiczne aspekty uprawiania pedagogiki, [w:] Stanisław Palka (red.), Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, Wydawnictwo UJ, Krakówpl_PL
dc.referencesPalka Stanisław (2003), Pedagogika w stanie tworzenia. Kontynuacje, Wydawnictwo UJ, Krakówpl_PL
dc.referencesPalka Stanisław (2004), Metodologia pedagogiki, [w:] Tadeusz Pilch, Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. 3: M–O, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawapl_PL
dc.referencesPalka Stanisław (red.) (2004), Pogranicza pedagogiki i nauk pomocniczych, Wydawnictwo UJ, Krakówpl_PL
dc.referencesPalka Stanisław (2006a), Metodologia badań. Praktyka pedagogiczna, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańskpl_PL
dc.referencesPalka Stanisław (2006b), Humanistyczne podejście w badaniach pedagogicznych i praktyce pedagogicznej, [w:] Dariusz Kubinowski, Marian Nowak (red.), Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, Oficyna Wydawnicza Impuls, Krakówpl_PL
dc.referencesPalka Stanisław (2010), Badania z pogranicza pedagogiki i innych nauk, [w:] Palka Stanisław (red.), Podstawy metodologii badań w pedagogice, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańskpl_PL
dc.referencesPalka Stanisław (red.) (2010), Podstawy metodologii badań w pedagogice, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańskpl_PL
dc.referencesPalska Hanna (2002a), Bieda i dostatek: o nowych stylach życia w Polsce końca lat dziewięćdziesiątych, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawapl_PL
dc.referencesPalska Hanna (2002b), O potrzebie monografii terenowej w badaniach dawnej i dzisiejszej biedy w Polsce, [w:] Katarzyna Korzeniowska, Elżbieta Tarkowska (red.), Lata tłuste, lata chude…: spojrzenia na biedę w społecznościach lokalnych, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawapl_PL
dc.referencesPaluchowski Władysław (2007), Diagnoza psychologiczna, WAiP, Warszawapl_PL
dc.referencesParsons Talcott (1968), The Structure of Social Action, Free Press, New Yorkpl_PL
dc.referencesParsons Talcott, Shills Edward A. (eds.) (2001), Toward a General Theory of Action. Theoretical Foundations for the Social Science, Transaction Publishers, New Brunswick, New Jerseypl_PL
dc.referencesPayne Malcolm (2005), The Origins of Social Work. Community and Change, Palgrive MacMillanpl_PL
dc.referencesPiekarski Jacek, Urbaniak-Zając Danuta, Szmidt Krzysztof J. (red.) (2010), Metodologiczne problemy tworzenia wiedzy w pedagogice. Oblicza akademickiej praktyki, Oficyna Wydawnicza Impuls, Krakówpl_PL
dc.referencesPiekut-Brodzka Danuta M. (2000), O bezdomnych i bezdomności: aspekty fenomenologiczne, etiologiczne, terapeutyczne, Chrześcijańska Akademia Teologiczna, Warszawapl_PL
dc.referencesPielkowa Józefa Anna (1997), Typowe środowiska wychowawcze, [w:] Józefa Anna Pielkowa (red.), Środowisko wychowawcze jako przedmiot badań pedagogicznych: studia z pedagogiki społecznej, Wydawnictwo Uczelniane WSP, Słupskpl_PL
dc.referencesPielkowa Józefa Anna (red.) (1997), Środowisko wychowawcze jako przedmiot badań pedagogicznych: studia z pedagogiki społecznej, Wydawawnictwo Uczelniane WSP, Słupskpl_PL
dc.referencesPieter Józef (1967), Ogólna metodologia pracy naukowej, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wydawnictwo PAN, Wrocław–Warszawa–Krakówpl_PL
dc.referencesPieter Józef (1975), Zarys metodologii pracy naukowej, PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesPilch Tadeusz (1995), Zasady badań pedagogicznych, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawapl_PL
dc.referencesPilch Tadeusz (2004), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. 3: M–O, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawapl_PL
dc.referencesPilch Tadeusz (2010), Strategie badań ilościowych, [w:] Stanisław Palka (red.), Podstawy metodologii badań w pedagogice, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańskpl_PL
dc.referencesPilch Tadeusz, Bauman Teresa (2001), Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawapl_PL
dc.referencesPilch Tadeusz, Lepalczyk Irena (red.) (1995), Pedagogika społeczna. Człowiek w zmieniającym się świecie, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawapl_PL
dc.referencesPilch Tadeusz, Lepalczyk Irena (red.) (2003), Pedagogika społeczna, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawapl_PL
dc.referencesPodgórski Ryszard A. (2007), Metodologia badań socjologicznych. Kompendium wiedzy metodologicznej dla studentów, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz–Olsztynpl_PL
dc.referencesPreissle-Goetz Judith, LeCompte Margaret Diane (1984), Ethnography and Qualitative Design in Educational Research, Academic Press, Orlando, Floridapl_PL
dc.referencesPrzecławska Anna, Theiss Wiesław (red.) (2000), Pedagogika społeczna – pytania o XXI wiek. Pamięci Profesora Ryszarda Wroczyńskiego, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawapl_PL
dc.referencesPszczółkowski Tomasz G. (1990), Ordoliberalizm: społeczno-polityczna i gospodarcza doktryna neoliberalizmu w RFN, PWN, Warszawa–Krakówpl_PL
dc.referencesRadlińska Helena (1908), Z zagadnień pedagogiki społecznej, t. 1, cz. II, Muzeum, Lwówpl_PL
dc.referencesRadlińska Helena (1935), Stosunek wychowawcy do środowiska społecznego. Szkice z pedagogiki społecznej, Nasza Księgarnia, ZNP, Warszawapl_PL
dc.referencesRadlińska Helena (red.) (1937), Społeczna przyczyny powodzeń i niepowodzeń szkolnych, Prace z pedagogiki społecznej, Nasza Księgarnia, ZNP, Warszawapl_PL
dc.referencesRadlińska Helena (1961), Pedagogika społeczna, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wydawnictwo PAN, Wrocław– Warszawa–Krakówpl_PL
dc.referencesRadlińska Helena (1964), Z dziejów pracy społecznej i oświatowej, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wydawnictwo PAN, Wrocław–Warszawa–Krakówpl_PL
dc.referencesRadwan-Pragłowski Janusz, Frysztacki Krzysztof (1998), Społeczne dzieje pomocy człowiekowi: od filantropii grackiej do pracy socjalnej, Wydawnictwo Naukowe Śląsk, Katowicepl_PL
dc.referencesRadziewicz-Winnicki Andrzej (2005), Społeczeństwo w trakcie zmiany, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańskpl_PL
dc.referencesRajkiewicz Antoni, Supińska Jolanta, Księżopolski Mirosław (red.) (1998), Polityka społeczna. Materiały do studiowania, Wydawnictwo Naukowe Śląsk, Katowicepl_PL
dc.referencesRapley Tim (2010), Analiza konwersacji, dyskursu i dokumentów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesRatajczak Zofia (2004), Psychologiczne aspekty funkcjonowania człowieka w sytuacji braku pracy, [w:] Teresa Charkowska-Smolak, Agata Chudzicka (red.), Człowiek w społecznej przestrzeni bezrobocia, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznańpl_PL
dc.referencesReid William J. (1979), Evaluation Research in Social Work, “Evaluation and Program Planning”, No. 2pl_PL
dc.referencesRichmond Mary E. (1917), Social Diagnosis, Russell Sage Foundation, New Yorkpl_PL
dc.referencesRiessman Frank, Carroll David (2000), Nowa definicja samopomocy. Polityka i praktyka, Wydawnictwo Edukacyjne Parpamedia, Warszawapl_PL
dc.referencesRobertis Cristina de, Pascal Henri (1999), Postępowanie metodyczne w pracy socjalnej z grupami i ze społecznościami, Wydawnictwo Naukowe Śląsk, Katowicepl_PL
dc.referencesRobertson Roland, Turner Bryan S. (eds.) (1991), Talcott Parsons: theorist of modernity, SAGE Publications, Londonpl_PL
dc.referencesRubacha Krzysztof (2005), Metody zbierania danych w badaniach pedagogicznych, [w:] Zbigniew Kwieciński, Wojciech Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesRubacha Krzysztof (2008), Metodologia badań nad edukacją, WAiP, Warszawapl_PL
dc.referencesRubacha Krzysztof (red.) (2008), Konceptualizacje przedmiotu badań pedagogiki, Oficyna Wydawnicza Impuls, Krakówpl_PL
dc.referencesRutkowiak Joanna (1995), „Pulsujące kategorie” jako wyznacznik mapy odmian myślenia o edukacji, [w:] Joanna Rutkowiak (red.), Odmiany myślenia o edukacji, Oficyna Wydawnicza Impuls, Krakówpl_PL
dc.referencesRybczyńska Dorota (1995), Poziom życia rodzin a poczucie ubóstwa: badania socjologiczne w rejonie Polski zachodniej, Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Tadeusza Kotarbińskiego, Zielona Górapl_PL
dc.referencesRybczyńska Dorota (1998), Jakość życia młodzieży z rodzin ubogich, WSP im. Tadeusza Kotarbińskiego, Zielona Górapl_PL
dc.referencesRychliński Stanisław (2001), Lustracje społeczne, Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawapl_PL
dc.referencesRysz-Kowalczyk Barbara (2002), Leksykon polityki społecznej, Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawapl_PL
dc.referencesSalmon Robert, Graziano Roberta (eds.) (2004), Group Work and Aging. Issues in Practice, Research and Education, The Haworth Social Work Practice Press, New Yorkpl_PL
dc.referencesSavage Stephen P. (1981), The Theories of Talcott Parsons: The Social Relations of Action, Macmillan, Londonpl_PL
dc.referencesSawiński Zbigniew (2010), Zastosowania tablic w badaniach zjawisk społecznych, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawapl_PL
dc.referencesSchytz Alfred (2005), Świat społeczny i teoria działania społecznego, [w:] Piotr Sztompka, Marek Kucia (red.), Socjologia. Lektury, Wydawnictwo Znak, Krakówpl_PL
dc.referencesSempołowska Stefania (1960), Pisma pedagogiczne i oświatowe, PIW, Warszawapl_PL
dc.referencesSęk Helena (red.) (2004), Wypalenie zawodowe. Przyczyny i zapobieganie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesSilverman David (2007), Interpretacja danych jakościowych. Metody analizy rozmowy, tekstu i interakcji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesSilverman David (2009), Prowadzenie badań jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesSkarzyński Ryszard (1994), Państwo i społeczna gospodarka rynkowa. Główne idee polityczne ordoliberalizmu, Instytut Spraw Publicznych PAN, Warszawapl_PL
dc.referencesSkarzyński Ryszard (1995), Główne idee polityczne ordoliberalizmu. [w:] Ryszard Skarżyński (red.), Studia nad liberalizmem, Instytut Spraw Publicznych PAN Warszawapl_PL
dc.referencesSkidmore Rex A., Thackeray Milton G. (1998), Wprowadzenie do pracy socjalnej, Wydawnictwo Naukowe Śląsk, Katowicepl_PL
dc.referencesSkorny Zbigniew (1966), Współczesne metody badań psychologicznych, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wydawnictwo PAN, Wrocławpl_PL
dc.referencesSmolińska-Theiss Barbara (1988), Badanie przez działanie w pedagogice społecznej, [w:] Barbara Smolińska- -Theiss (red.), Badanie i działanie. W poszukiwaniu metod organizowania środowiska wychowawczego, Wydawnictwo UW, Warszawapl_PL
dc.referencesSmolińska-Theiss Barbara (red.) (1999), Pokój z dziećmi: pedagogika chrześcijańska wobec zagrożeń rozwoju dziecka, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawapl_PL
dc.referencesSmolińska-Theiss Barbara (2012), Edukacyjny charakter pracy socjalnej – badanie i działanie, [w:] Maria Mendel, Bohdan Skrzypczak (red.), Praca socjalna jako edukacja ku zmianie. Od edukacji do polityki, Instytut Spraw Publicznych, Centrum Aktywności Lokalnej, Warszawapl_PL
dc.referencesSołtysek Adolf E. (2008), Filozofia wychowania moralnego, Oficyna Wydawnicza Impuls, Krakówpl_PL
dc.referencesSosnowska Paulina (2009), Filozofia wychowania w perspektywie Heideggerowskiej różnicy ontologicznej, Wydawnictwo UW, Warszawapl_PL
dc.referencesStachowski Ryszard, Seidler Włodzisław (2008), Opisowa metodologia badań psychologicznych, VIZJA PRESS & IT, Warszawapl_PL
dc.referencesStadtmüller Elżbieta (red.) (2003), Wkraczając w XXI wiek – między globalizacją a zróżnicowaniem, Oficyna Wydawnicza Arboretum, Wrocławpl_PL
dc.referencesStankiewicz Leszek (2006), Zrozumieć bezdomność: aspekty polityki społecznej, Wydawnictwo UW-M, Olsztynpl_PL
dc.referencesStochmiałek Jerzy (2002), Teoretyczne koncepcje przezwyciężania zjawiska wykluczenia społecznego w sytuacji ubóstwa, „Auxilium Sociale. Wsparcie Społeczne”, nr 2pl_PL
dc.referencesStróżewski Władysław (2004), Ontologia, Wydawnictwo Znak, Krakówpl_PL
dc.referencesSullivan Nancy E., Mesbur Ellen Sue, Lang Norma C., Goodman Deborah, Mitchell Lynne (eds.) (2003), Social Work with Groups. Social Justice Through Personal, Community and Societal Change, The Haworth Press, New York–London–Oxfordpl_PL
dc.referencesSulmicka Małgorzata (2001), Ubóstwo we współczesnym świecie, Wydawnictwo SGH, Warszawapl_PL
dc.referencesSupińska Jolanta (red.) (1999), Polityka społeczna dziś i jutro: opinie ekspertów, Instytut Spraw Publicznych, Warszawapl_PL
dc.referencesSyrek Ewa (2008), Możliwości działania pedagogów społecznych w obszarze promocji zdrowia, [w:] Barbara Kromolicka (red.), Pedagog społeczny w meandrach środowiska lokalnego, Wydawnictwo Ars Atelier, Szczecinpl_PL
dc.referencesSytnik Czetwertyński Janusz (red.) (2009), Rozważania o filozofii prawdziwej, Wydawnictwo UJ, Krakówpl_PL
dc.referencesSzacki Jerzy (1983), Historia myśli socjologicznej, t. 1–2, PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesSzacki Jerzy (1986), Znaniecki, PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesSzarkowicz Dorota (2008), Pomoc pedagogiczna osobom niepełnosprawnym w środowisku lokalnym, [w:] Barbara Kromolicka (red.), Pedagog społeczny w meandrach środowiska lokalnego, Wydawnictwo Ars Atelier, Szczecinpl_PL
dc.referencesSzelenyi Ivan (2003), Bieda a nierówności płci i podziały etniczne w społeczeństwach postkomunistycznych, [w:] Ivan Szelenyi (red.), Bieda a nierówności płci i podziały etniczne w społeczeństwach postkomunistycznych, IFiS PAN, Warszawapl_PL
dc.referencesSzelenyi Ivan (red.) (2003), Bieda a nierówności płci i podziały etniczne w społeczeństwach postkomunistycznych, IFiS PAN, Warszawapl_PL
dc.referencesSzmagalski Jerzy (1994), O „budzeniu sił ludzkich” nie po polsku: Koncepcje „empowerment” w anglojęzycznej literaturze z zakresu edukacji i pracy socjalnej, „Kwartalnik Pedagogiczny”, nr 3pl_PL
dc.referencesSzmagalski Jerzy (1996a), Teoria pracy socjalnej a ideologia i polityka społeczna: przykład amerykański, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawapl_PL
dc.referencesSzmagalski Jerzy (1996b), Ofiary katastrof i klęsk żywiołowych, Centrum Rozwoju Służb Społecznych, Warszawapl_PL
dc.referencesSzmagalski Jerzy (2004), Stres i wypalenie zawodowe pracowników socjalnych, IRSS, Warszawapl_PL
dc.referencesSzlachta Bogdan (red.) (2004), Słownik społeczny, Wydawnictwo WAM, Krakówpl_PL
dc.referencesSztompka Piotr (2002), Socjologia. Analiza społeczeństwa, Wydawnictwo Znak, Krakówpl_PL
dc.referencesSztompka Piotr, Kucia Marek (red.), Socjologia. Lektury, Wydawnictwo Znak, Krakówpl_PL
dc.referencesSztumski Janusz (2005), Wstęp do metod i technik badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe Śląsk, Katowicepl_PL
dc.referencesSzwed Robert (2009), Metody statystyczne w naukach społecznych. Elementy teorii i zadania, KUL, Lublinpl_PL
dc.referencesSzymański Mirosław J. (2001), Kryzys i zmiana: studia nad przemianami edukacyjnymi w Polsce w latach dziewięćdziesiątych, Wydawnictwo Naukowe AP, Krakówpl_PL
dc.referencesŚledzianowski Jan, ks. (2008), Pedagog społeczny wobec człowieka z ulicy, [w:] Barbara Kromolicka (red.), Pedagog społeczny w meandrach środowiska lokalnego, Wydawnictwo Ars Atelier, Szczecinpl_PL
dc.referencesŚlipko Tadeusz, SJ (2004), Zarys etyki ogólnej, Wydawnictwo WAM, Krakówpl_PL
dc.referencesŚliwa Michał (1983), Stulecie polskiej myśli socjalistycznej, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wydawnictwo PAN, Wrocławpl_PL
dc.referencesŚliwerski Bogusław (2001), Współczesne teorie i nurty wychowania, Oficyna Wydawnicza Impuls, Krakówpl_PL
dc.referencesŚliwerski Bogusław (2005), Pedagogika, [w:] Tadeusz Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. 4, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawapl_PL
dc.referencesŚliwerski Bogusław (2006), Wprowadzenie do pedagogiki, [w:] Bogusław Śliwerski (red.), Pedagogika, t. 1, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańskpl_PL
dc.referencesŚliwerski Bogusław (red.) (2006), Pedagogika, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Gdańskpl_PL
dc.referencesŚliwerski Bogusław (2007), Wychowanie. Pojęcie – Znaczenie – Dylematy, [w:] Maria Dudzikowa, Maria Czerepaniak- Walczak (red.), Wychowanie. Pojęcia – Procesy – Konteksty, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Gdańskpl_PL
dc.referencesŚliwerski Bogusław (2009), Współczesna myśl pedagogiczna. Znaczenia, klasyfikacje, badania, Oficyna Wydawnicza Impuls, Krakówpl_PL
dc.referencesTatarkiewicz Władysław (1978), Historia filozofii, t. 1, PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesTatarkiewicz Władysław (2009), Historia filozofii, t. 2–3, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesTheiss Wiesław (1996), Edukacja środowiskowa. Zarys problematyki, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”, nr 10pl_PL
dc.referencesTheiss Wiesław (1997a), Radlińska, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawapl_PL
dc.referencesTheiss Wiesław (1997b), Listy o pedagogice społecznej, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawapl_PL
dc.referencesThieme Jorg M. (1995), Społeczna gospodarka rynkowa, C.H. Beck, Warszawapl_PL
dc.referencesToffler Alvin (2001), Trzecia fala, PIW, Warszawapl_PL
dc.referencesToffler Alvin (2003), Zmiana władzy: wiedza, bogactwo i przemoc u progu XXI stulecia, Zysk i S-ka., Poznańpl_PL
dc.referencesToffler Alvin, Toffler Heidi (1996), Budowa nowej cywilizacji: polityka trzeciej fali, przedm. Newt Gingrich, Zysk i S-ka, Poznańpl_PL
dc.referencesTrawkowska Dobroniega (2006), Portret współczesnego pracownika socjalnego. Studium socjologiczne, Wydawnictwo Naukowe Śląsk, Katowicepl_PL
dc.referencesTripodi Tony (1984), Trends in Research Publication: A Study of Social Work Journals from 1956 to 1980, “Social Work”, No. 29/4pl_PL
dc.referencesUrbaniak-Zając Danuta (2003), Pedagogika społeczna w Niemczech: stanowiska teoretyczne i problemy praktyki, Wydawnictwo. UŁ, Łódźpl_PL
dc.referencesUrbaniak-Zając Danuta, Piekarski Jacek (2001), Jakościowe orientacje w badaniach pedagogicznych: studia i materiały, Wydawnictwo UŁ, Łódźpl_PL
dc.referencesVinik Abe, Levin Morris (eds.) (1992), Social Action in Group Work, The Haworth Press, New York–London– Sydneypl_PL
dc.referencesWarzywoda-Kruszyńska Wielisława, Grotowska-Leder Jolanta (1996), Wielkomiejska bieda w okresie transformacji (zasiłkobiorcy pomocy społecznej), Instytut Socjologii UŁ, Łódźpl_PL
dc.referencesWeber Marianne (1988), Max Weber: A Biography, Transaction Books, New Brunswickpl_PL
dc.referencesWeber Max (2005), Pojęcie działania społecznego, [w:] Piotr Sztompka, Marek Kucia (red.), Socjologia. Lektury, Wydawnictwo Znak, Krakówpl_PL
dc.referencesWeil Marie (ed.) (2005),The Handbook of Community Practice, SAGE Publications, New Yorkpl_PL
dc.referencesWęgrzecki Adam (2009), Poznawanie drugiego człowieka w świetle poglądów Antoniego Kępińskiego, [w:] Janusz Sytnik Czetwertyński (red.), Rozważania o filozofii prawdziwej, Wydawnictwo UJ, Krakówpl_PL
dc.referencesWierzańska Magdalena (2008), Działania pedagoga społecznego na rzecz reintegracji społecznej jednostek przebywających w zakładach karnych, [w:] Barbara Kromolicka (red.), Pedagog społeczny w meandrach środowiska lokalnego, Wydawnictwo Ars Atelier, Szczecinpl_PL
dc.referencesWilk Teresa, Teatr i pedagog społeczny – wspólne obszary działań. Nowe metody aktywizowania społeczności lokalnych w obszarach zagrożonych, [w:] Barbara Kromolicka (red.), Pedagog społeczny w meandrach środowiska lokalnego, Wydawnictwo Ars Atelier, Szczecinpl_PL
dc.referencesWiniarski Mikołaj (1999), Od opieki do wsparcia społecznego, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”, nr 5pl_PL
dc.referencesWiniarski Mikołaj (2006), Edukacja środowiskowa – istota, wymiary, aktualne problemy, [w:] Stanisław Kawula (red.), Pedagogika społeczna: dokonania – aktualność – perspektywy, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruńpl_PL
dc.referencesWinter Richard, Munn-Giddings Carol (2001), A Handbook for Action Research in Health and Social Care, Routledge, London–New Yorkpl_PL
dc.referencesWitkowski Lech (2003), Filozoficzność w kształceniu pedagogów jako otwieranie (się) na humanistykę, „Colloquia Communia”, nr 2 (specjalny)pl_PL
dc.referencesWoleński Jan (2000), Epistemologia, t. 1: Zarys historyczny i problemy metateoretyczne, Aureus, Krakówpl_PL
dc.referencesWoleński Jan (2001), Epistemologia, t. 2: Wiedza i poznanie, Aureus, Krakówpl_PL
dc.referencesWoleński Jan (2003), Epistemologia, t. 3: Prawda i realizm, Aureus, Krakówpl_PL
dc.referencesWoleński Jan (2004), Wstęp, [w:] Kazimierz Ajdukiewicz, Zagadnienia i kierunki filozofii. Teoria poznania. Metafizyka, Antyk, Kęty – Warszawapl_PL
dc.referencesWoleński Jan (2007), Status epistemologii: pomiędzy naturalizmem a transcendentalizmem, [w:] Marek Hetmański (red.), Epistemologia współczesna, Universitas, Krakówpl_PL
dc.referencesWright James D. (1989), Address Unknown: The Homeless in America, Aldine de Gruyter, New Yorkpl_PL
dc.referencesWroczyński Ryszard (1966), Wprowadzenie do pedagogiki społecznej, PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesWroczyński Ryszard (1974), Pedagogika społeczna, PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesWroczyński Ryszard, Pilch Tadeusz (red.) (1974), Metodologia pedagogiki społecznej, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wydawnictwo PAN, Wrocław–Kraków–Gdańskpl_PL
dc.referencesYeates Nicola (2002), Globalization and social policy, SAGE Publications, Londonpl_PL
dc.referencesZaborowski Zbigniew (1973), Wstęp do metodologii badań pedagogicznych, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wydawnictwo PAN, Wrocławpl_PL
dc.referencesZagóra-Jonszta Urszula (1999), Ordoliberalizm a społeczna gospodarka rynkowa: możliwości jej realizacji w Polsce, Wydawnictwo Uczelniane AE, Katowicepl_PL
dc.referencesZalewska Danuta (1992), Grupy wysokiego ryzyka socjalnego: raport z badań, Wrocławpl_PL
dc.referencesZalewska Danuta (1997), Ubóstwo: teorie, badania, Wydawnictwo UWr, Wrocławpl_PL
dc.referencesZdanowicz Kamila (2008), Dzieci ulicy – perspektywa działań pedagogów społecznych na rzecz dzieci z grup wysokiego ryzyka (na przykładzie miasta Olsztyn), [w:] Barbara Kromolicka (red.), Pedagog społeczny w meandrach środowiska lokalnego, Wydawnictwo Ars Atelier, Szczecinpl_PL
dc.referencesZiółkowski Marek (2001), Globalizacja a przemiany struktury społecznej we współczesnej Polsce, [w:] Zbigniew Blok (red.), Społeczne problemy globalizacji, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznańpl_PL
dc.referencesZnaniecki Florian (1974), Ludzie teraźniejsi a cywilizacja przyszłości, PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesZnaniecki Florian (1984), Społeczne role uczonych, PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesZnaniecki Florian (2001), Socjologia wychowania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesZnaniecki Florian (2008), Metoda socjologii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesZych Adam A. (2003), Comenius, [w:] Tadeusz Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. 1, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawapl_PL
dc.referencesŻukiewicz Arkadiusz (2004), Środowiskowa działalność prywatnego sektora systemu pomocy społecznej – przykład angielski, [w:] Józefa Brągiel, Piotr Sikora (red.), Praca socjalna – wielość perspektyw. Rodzina – Multikulturowość – Edukacja, Wydawnictwo UO, Opolepl_PL
dc.referencesŻukiewicz Arkadiusz (2005), Prewencja socjalna, [w:] Tadeusz Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. 4: P, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawapl_PL
dc.referencesŻukiewicz Arkadiusz (2009a), Wprowadzenie do ontologii pracy społecznej. Odniesienia do społeczno-pedagogicznej refleksji Heleny Radlińskiej, Oficyna Wydawnicza Impuls, Krakówpl_PL
dc.referencesŻukiewicz Arkadiusz (2009b), Reintegracja społeczna i zawodowa podopiecznych systemu pomocy społecznej. Przykład działalności Klubu Integracji Społecznej, Oficyna Wydawnicza Impuls, Krakówpl_PL
dc.referencesŻukiewicz Arkadiusz (2011), Koncepcja Action Research i jej zastosowanie w procesach poznawania i przetwarzania rzeczywistości życia ludzkiego. Rozważania z perspektywy pedagogiki społecznej, „Pedagogika Społeczna”, nr 2pl_PL
dc.referencesŻukiewicz Arkadiusz (2012), Helena Radlińska w przestrzeni działania wychowawczego i oświatowego na łamach „Ruchu Pedagogicznego”. O aktualności podejmowanej problematyki w setną rocznicę ustanowienia czasopisma, „Ruch Pedagogiczny”, nr 2pl_PL
dc.referencesŻukiewicz Arkadiusz (2013), Profesor Helena Radlińska w służbie ludziom. Obraz teoretyka, badacza, nauczyciela oraz działacza społecznego, [w:] Anna Michalska (red.), Kobiety w pracy socjalnej, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznańpl_PL
dc.referencesŻurkowska Grażyna (2006), Epistemologia po Wittgensteinie. Nowa perspektywa epistemologiczna Jana Srzednickiego, UMCS, Lublinpl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-485-3


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe