dc.contributor.author | Żukiewicz, Arkadiusz | |
dc.date.accessioned | 2020-11-09T10:18:23Z | |
dc.date.available | 2020-11-09T10:18:23Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | Żukiewicz A., Wprowadzenie do epistemologii pracy społecznej. Odniesienia do społeczno-pedagogicznej perspektywy poznania pracy społecznej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, doi: 10.18778/7969-485-3 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7969-485-3 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/32493 | |
dc.description | Przygotowana propozycja rozważań jest drugim tomem tryptyku poświęconego zagadnieniom pracy społecznej (w pierwszym ukazana została jej ontologiczna perspektywa) i stanowi kontynuację namysłu czynionego ze społeczno-pedagogicznego punktu widzenia. Czytelnicy znajdą tu odwołanie do teoretycznych i praktycznych doświadczeń, wywodzonych z aktywności akademickiej oraz bezpośredniej służby społecznej, podejmowanej przez autora publikacji w Polsce, Anglii, Niemczech i Stanach Zjednoczonych. W dalszej kolejności powstanie tom koncentrujący się na problematyce etyki pracy społecznej. Będzie to publikacja zamykająca projekt wprowadzający do dalszej analizy teoretycznych i praktycznych zagadnień służby wpisującej się w obszar pracy społecznej. Książka ta jest adresowana do odbiorców, którzy z perspektywy humanistycznej pragną spoglądać na sprawy człowieka i jego udziału w procesach przebudowywania rzeczywistości życia codziennego. W sposób szczególny może ona służyć teoretykom i praktykom w poszukiwaniu mostów łączących siły ludzkie w służbie Drugiemu Człowiekowi, zawiera bowiem propozycję podejścia badawczego, łączącego się z działalnością społeczną. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | praca społeczna | pl_PL |
dc.subject | życie gromadne | pl_PL |
dc.subject | Helena Radlińska | pl_PL |
dc.title | Wprowadzenie do epistemologii pracy społecznej. Odniesienia do społeczno-pedagogicznej perspektywy poznania pracy społecznej | pl_PL |
dc.title.alternative | Introduction to the epistemology of social work. References to the socio-pedagogical perspective of social work cognition | pl_PL |
dc.type | Book | pl_PL |
dc.page.number | 222 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Katedra Pedagogiki Społecznej | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-7969-486-0 | |
dc.references | Ablewicz Krystyna (2002), Człowiek jako metodologiczny problem pedagogiki, „Horyzonty Wychowania”, nr 1 | pl_PL |
dc.references | Ablewicz Krystyna (2003), Teoretyczne i metodologiczne podstawy pedagogiki antropologicznej. Studium sytuacji wychowawczej, Wydawnictwo UJ, Kraków | pl_PL |
dc.references | Ablewicz Krystyna (2004), Codzienność i fenomenologia – metodologiczne uwagi pedagoga, [w:] Stanisław Palka (red.), Pogranicza pedagogiki i nauk pomocniczych, Wydawnictwo UJ, Kraków | pl_PL |
dc.references | Ablewicz Krystyna (2005), Metodologiczne horyzonty sytuacji wychowawczej, „Przegląd Badań Edukacyjnych”, nr 1 | pl_PL |
dc.references | Adamski Franciszek (2005), Pluralizm wartości i wychowanie, [w:], Franciszek Adamski (red.), Wychowanie personalistyczne. Wybór tekstów, Wydawnictwo WAM, Kraków | pl_PL |
dc.references | Adamski Franciszek (red.) (2005), Wychowanie personalistyczne. Wybór tekstów, Wydawnictwo WAM, Kraków | pl_PL |
dc.references | Ajdukiewicz Kazimierz (2004), Zagadnienia i kierunki filozofii. Teoria poznania. Metafizyka, Wydawnictwo Antyk, Kęty–Warszawa | pl_PL |
dc.references | Andersen Svend (2003), Wprowadzenie do etyki, Wydawnictwo Akademickie Dialog, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Angrosino Michael (2010), Badania etnograficzne i obserwacyjne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Ansart Pierre (1990), Les sociologies contemporaines, Editions du Seuil, Paris | pl_PL |
dc.references | Anzenbacher Arno (2008), Wprowadzenie do filozofii, Wydawnictwo WAM, Kraków | pl_PL |
dc.references | Aronson Elliot (2005), Człowiek istota społeczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Auleytner Julian (2000), Polityka społeczna: teoria i organizacja, Wydawnictwo WSP TWP, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Auleytner Julian (2002), Polityka społeczna czyli ujarzmianie chaosu socjalnego, Wydawnictwo WSP TWP, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Babbie Earl (2001), The Practice of Social Research, Wadsworth Publishing Company, Belmont | pl_PL |
dc.references | Babbie Earl (2004), Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Babbie Earl (2008), Podstawy badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Babicka Anna (2008), Osobliwe obszary działania pedagoga społecznego – pracownika socjalnego. Streetworking a neoprostytucja, [w:] Barbara Kromolicka (red.), Pedagog społeczny w meandrach środowiska lokalnego, Wydawnictwo Ars Atelier, Szczecin | pl_PL |
dc.references | Babiński Grzegorz (2004), Metodologia a rzeczywistość społeczna. Dylematy badań etnicznych, Wydawnictwo Nomos, Kraków | pl_PL |
dc.references | Badura-Madej Wanda (1999), Wybrane zagadnienia interwencji kryzysowej. Poradnik dla pracowników socjalnych, Wydawnictwo Naukowe Śląsk, Katowice | pl_PL |
dc.references | Badura-Madej Wanda, Dobrzyńska-Mesterhazy Agnieszka (2000), Przemoc w rodzinie. Interwencja kryzysowa i psychoterapia, Wydawnictwo UJ, Kraków | pl_PL |
dc.references | Bałandynowicz Andrzej (2008), System psychoprofilaktyki i resocjalizacji nieletnich w rodzinnych domach terapeutycznych, [w:] Barbara Kromolicka (red.), Pedagog społeczny w meandrach środowiska lokalnego, Wydawnictwo Ars Atelier, Szczecin | pl_PL |
dc.references | Barbier Jean-Marie (2006), Działanie w kształceniu i pracy socjalnej. Analiza podejść, Wydawnictwo Naukowe Śląsk, Katowice | pl_PL |
dc.references | Bauman Teresa (2001), Strategie jakościowe w badaniach pedagogicznych, [w:] Tadeusz Pilch, Teresa Bauman, Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Bauman Zygmunt (1998), Śmierć i nieśmiertelność: o wielości strategii życia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Bauman Zygmunt (2000), Globalizacja: i co z tego dla ludzi wynika, PIW, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Beck Ulrich von (2004), Społeczeństwo ryzyka. W drodze do innej nowoczesności, Wydawnictwo Scholar, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Bedyńska Sylwia, Brzezicka Aneta (red.) (2007), Statystyczny drogowskaz. Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii, Wydawnictwo Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej „Academica”, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Bedyńska Sylwia, Brzezicka Aneta (2007), Jak badać zjawiska psychologiczne, [w:] Sylwia Bedyńska, Aneta Brzezicka (red.), Statystyczny drogowskaz. Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii, Wydawnictwo Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej „Academica”, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Berger Peter L., Luckmann Thomas (1983), Społeczne tworzenie rzeczywistości, PIW, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Berkman Barbara (ed.) (2003), Social Work and Heath Care in an Aging Society. Education, Policy, Practice and Research, Spronger Publishing Company, New York | pl_PL |
dc.references | Bertcher Harvey, Farris Kurtz Linda, Lomont Alice (eds.) (1999), Rebilding Communities. Challenges for Group Work, The Hawotrh Press, New York | pl_PL |
dc.references | Bielecka Elżbieta (red.) (2005), Streetworking – teoria i praktyka, „Pedagogika Społeczna”, nr 4 | pl_PL |
dc.references | Bieńkowski Tadeusz (1998), Jan Amos Komeński o nauczaniu i wychowaniu, Wydawnictwo AH, Pułtusk | pl_PL |
dc.references | Black Max (ed.) (1961), The Social Theories of Talcott Parsons: A Critical Examination, Southern Illinois University Press, Carbondale | pl_PL |
dc.references | Blanksby Peter E., Barber James G. (2006), SPSS for Social Workers. An Introductory Workbook, Pearson Education & AB, Boston | pl_PL |
dc.references | Blok Zbigniew (red.) (2001), Społeczne problemy globalizacji, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań | pl_PL |
dc.references | Blumer Herbert (2006), Implikacje socjologiczne myśli George’a Herberta Meada, [w:] Współczesne teorie socjologiczne, wyb. Aleksandra Jasińska-Kania, Lech M. Nijakowski, Jerzy Szacki, Marek Ziółkowski, Wydawnictwo Scholar, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Blumer Herbert (2007), Interakcjonizm symboliczny, Wydawnictwo Nomos, Kraków | pl_PL |
dc.references | Błażej Ewa, Bartosz Bogna (1995), O doświadczaniu bezdomności, Wydawnictwo Scholar, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Boczoń Jerzy, Toczyski Witold, Zielińska Anna (1995), Ubóstwo jako zjawisko społeczne oraz przedmiot pracy socjalnej, [w:] Tadeusz Pilch, Irena Lepalczyk (red.), Pedagogika społeczna. Człowiek w zmieniającym się świecie, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Bogdan Robert C., Knopp Biklen Sari (2003), Qualitative research for education: an introduction to theory and methods, Allyn and Bacon, Boston | pl_PL |
dc.references | Brainerd Mary D. (2004), Helena Radlińska. Przesłanie dla pracy socjalnej z przeszłości Polski, [w:] Ewa Marynowicz-Hetka, Wiesław Theiss (red.), Profesor Helena Radlińska. „Sylwetki Łódzkich Uczonych”, z. 75, ŁTN, Łódź | pl_PL |
dc.references | Brągiel Józefa, Jasiński Zenon (red.) (2000), W kręgu humanistycznej edukacji, Wydawnictwo UO, Opole | pl_PL |
dc.references | Brągiel Józefa, Sikora Piotr (red.) (2004), Praca socjalna – wielość perspektyw. Rodzina – Multikulturowość –Edukacja, Wydawnictwo UO, Opole | pl_PL |
dc.references | Bronk Andrzej (2005), Pedagogika i filozofia: uwagi metafilozoficzne, [w:] Piotr Dehnel, Piotr Gutowski (red.), Filozofia a pedagogika. Studia i szkice, Wydawnictwo Naukowe DSWE TWP, Wrocław | pl_PL |
dc.references | Brownstein Larry (1982), Talcott Parsons’ General Action Scheme, Schenkman, Cambridge, MA | pl_PL |
dc.references | Brzeziński Jerzy (2006), Metodologia badań psychologicznych. Wybór tekstów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Brzeziński Jerzy (2007), Metodologia badań psychologicznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Carr Wilfried, Kemmis Stephen (1986), Becoming Critical: Education, Knowledge and Action Research, Falmer Press, London | pl_PL |
dc.references | Cellary Wojciech (red.) (2002), Polska w drodze do globalnego społeczeństwa informacyjnego, raport o rozwoju społecznym, Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Chałasiński Józef (1969), Społeczeństwo i wychowanie, PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Charkowska-Smolak Teresa, Chudzicka Agata (red.) (2004), Człowiek w społecznej przestrzeni bezrobocia, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań | pl_PL |
dc.references | Charmaz Kathy (2009), Teoria ugruntowana, praktyczny przewodnik po analizie jakościowej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Chisholm Roderick M. (1994), Teoria poznania, Daimonion, Lublin | pl_PL |
dc.references | Chrzanowska Małgorzata (red.) (1996), Metoda warsztatowa w kształceniu umiejętności interpersonalnych, Interart, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Ciczkowski Wiesław (1999), Znaczenie metody biograficznej i autobiograficznej w pracy socjalnej, „Auxilium Sociale. Wsparcie Społeczne”, nr 3–4 | pl_PL |
dc.references | Czapiński Janusz, Panek Tomasz (red.) (2004), Diagnoza społeczna 2003: warunki i jakość życia Polaków, aut. raportu Julian Auleytner i in., Rada Monitoringu Społecznego, Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Czapliński Władysław, Galos Adam, Korta Wacław (1981), Historia Niemiec, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wydawnictwo PAN, Wrocław | pl_PL |
dc.references | Czerepaniak-Walczak Maria (2010), Badanie w działaniu, [w:] Stanisław Palka (red.), Podstawy metodologii badań pedagogicznych, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk | pl_PL |
dc.references | Czerniachowska Ryszarda (1996), Profilaktyka w ujęciu Aleksandra Kamińskiego, [w:] Irena Lepalczyk, Ewa Marynowicz-Hetka (red.), Aleksander Kamiński – pedagog społeczny, Wydawnictwo UŁ, Łódź | pl_PL |
dc.references | Czerniachowska Ryszarda (2006), Profilaktyka, kompensacja, ratownictwo, opieka, pomoc – analiza pojęć i wzajemnych powiązań między nimi, [w:] Ewa Marynowicz-Hetka, Pedagogika społeczna. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Czerny Janusz (1997), Filozofia wychowania, Wydawnictwo Naukowe Śląsk, Katowice | pl_PL |
dc.references | Daniłowicz Paweł, Lisek-Michalska Jolanta (2007), Fokus – zogniskowany wywiad grupowy. Zarys metody, [w:] Jolanta Lisek-Michalska, Paweł Daniłowicz (red.), Zogniskowany wywiad grupowy. Studia nad metodą, Wydawnictwo UŁ, Łódź | pl_PL |
dc.references | Dehnel Piotr, Gutowski Piotr (red.) (2005), Filozofia a pedagogika. Studia i szkice, Wydawnictwo Naukowe DSWE TWP, Wrocław | pl_PL |
dc.references | Denzin Norman, Lincoln Yvonna (red.) (2009), Metody badań jakościowych, t. 1–2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Denzin Norman, Lincoln Yvonna (2009), Wprowadzenie. Dziedzina i praktyka badań jakościowych, [w:] Norman Denzin, Yvonna Lincoln (red.), Metody badań jakościowych, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Descartes René (1981), Rozprawa o metodzie właściwego kierowania rozumem i poszukiwania prawdy w naukach, PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Dixon Bernard (1984), Nie igra się z nauką, PIW, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Doel Mark (2006), Using Groupwork, Routledge, London–New York | pl_PL |
dc.references | Domański Henryk (2002), Ubóstwo w społeczeństwach postkomunistycznych, Instytut Spraw Publicznych, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Dominelli Lena (1990), Women and Community Action, Venture Press, Birmingham | pl_PL |
dc.references | Dominelli Lena (2002), Anti-Oppresive Social Work Theory and Practice, Palgrave Macmillan, New York | pl_PL |
dc.references | Dominelli Lena (2004), Social Work. Theory and Practice for a Changing Profession, Polity Press, Cambridge | pl_PL |
dc.references | Donevska Maria (1998), Praca socjalna jako profesja i rodzaj aktywności społecznej, [w:] Ewa Marynowicz- -Hetka, Jacek Piekarski, Ewa Cyrańska (red.), Pedagogika społeczna jako dyscyplina akademicka: stan i perspektywy, Wydawnictwo UŁ, ŁTN, Łódź | pl_PL |
dc.references | Dramska Danuta (2008), Uczestnictwo pedagogów społecznych w procesie reintegracji „dzieci ulicy” ze społeczeństwem (na przykładzie Programu Dzieci Ulicy realizowanego w Tychach), [w:] Barbara Kromolicka (red.), Pedagog społeczny w meandrach środowiska lokalnego, Wydawnictwo Ars Atelier, Szczecin | pl_PL |
dc.references | DuBois Brenda, Krogsrud Miley Karla (1999), Praca socjalna. Zawód, który dodaje sił, t. 1, Wydawnictwo Naukowe Śląsk, Katowice | pl_PL |
dc.references | DuBois Brenda, Krogsrud Miley Karla (2005), Social Work: An Empowering Profession, Allyn & Bacon, Columbus, Ohio | pl_PL |
dc.references | Dudzikowa Maria (red.) (2003), Filozofia pedagogice – pedagogika filozofii, „Colloquia Communia”, nr 2 (75) | pl_PL |
dc.references | Dulczewski Zygmunt (1984), Florian Znaniecki. Życie i dzieło, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań | pl_PL |
dc.references | Dulczewski Zygmunt (2000), O Florianie Znanieckim, ARP „Promocja 21”, Poznań | pl_PL |
dc.references | Dworkin Joan (2005), Advanced Social Work Practice. An Integrative, Multilevel Approach, Pearson, New York | pl_PL |
dc.references | Dziewięcka-Bokun Ludmiła, Mielecki Jerzy (1997), Wybrane problemy polityki społecznej, Wydawnictwo UWr, Wrocław | pl_PL |
dc.references | Einstein Jenny, Whittington Colin, Laiba Tony (eds.) (2003), Collaboration in Social Work, Jessica Kingsley Publishers, London–New York | pl_PL |
dc.references | Ferber Rafael (2008), Podstawowe pojęcia filozoficzne, t 1: Filozofia. Język. Poznanie. Prawda. Byt. Dobro, Wydawnictwo WAM, Kraków | pl_PL |
dc.references | Flick Uwe (2010), Projektowanie badania jakościowego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Folgheraiter Fabio (2004), Relational Social Work. Toward Networking and Societal Practices, Jessica Kingsley Publishers, London | pl_PL |
dc.references | Folkierska Andrea (2005), Jaka filozofia, jaka pedagogika?, [w:] Piotr Dehnel, Piotr Gutowski (red.), Filozofia a pedagogika. Studia i szkice, Wydawnictwo Naukowe DSWE TWP, Wrocław | pl_PL |
dc.references | Frankfort-Nachmias Chava, Nachmias David (2001), Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań | pl_PL |
dc.references | Fraser Heather (2004), Doing Narrative Research: Analyzing Personal Stories Line by Line, “Qualitative Social Work, Research and Practice”, Vol. 3, No. 1–4 | pl_PL |
dc.references | Frieske Kazimierz W., Poławski Paweł (1999), Opieka i kontrola: instytucje wobec problemów społecznych, Wydawnictwo Naukowe Śląsk, Katowice | pl_PL |
dc.references | Frysztacki Krzysztof (2009), Socjologia problemów społecznych, Wydawnictwo Scholar, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Frysztacki Krzysztof, Korzeniowski Marek (red.) (2005),Wokół sposobów życia, kwestii społecznych i wzorów ich rozwiązywania, „Opolskie studia socjologiczne”, Wydawnictwo UO, Opole | pl_PL |
dc.references | Fukuyama Francis (1998), Koniec historii, Zysk i S-ka, Poznań | pl_PL |
dc.references | Fukuyama Francis (2008), Koniec człowieka, Wydawnictwo Znak, Kraków | pl_PL |
dc.references | Gąsiorowska Natalia (1960), Życie i działalność Stefanii Sempołowskiej, [w:] Stefania Sempołowska, Pisma pedagogiczne i oświatowe, PIW, Warszawa | pl_PL |
dc.references | George Vic, Wilding Paul (2002), Globalization and Human Welfare, Palgrave, New York | pl_PL |
dc.references | Giddens Anthony (1999), Trzecia droga. Odnowa socjaldemokracji, Książka i Wiedza, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Giddens Anthony (2004), Socjologia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Giddens Anthony (2006), Elementy teorii strukturacji, [w:] Współczesne teorie socjologiczne, wyb. Aleksandra Jasińska-Kania, Lech M. Nijakowski, Jerzy Szacki, Marek Ziółkowski, Wydawnictwo Scholar, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Gitterman Alex (ed.) (2001), Handbook of Social Work Practice with Vulnerable and Resilient Populations, Columbia University Press, New York | pl_PL |
dc.references | Glaser Barney G., Strauss Anzelm L. (2009), Odkrywanie teorii ugruntowanej, NOMOS, Kraków | pl_PL |
dc.references | Gnitecki Janusz (2006a), Wstęp do ogólnej metodologu badań w naukach pedagogicznych. Status metodologiczny nauk pedagogicznych, 1. 1, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań | pl_PL |
dc.references | Gnitecki Janusz (2006b), Orientacje metodologiczne we współczesnej pedagogice, [w:] Dariusz Kubinowski, Marian Nowak (red.), Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków | pl_PL |
dc.references | Goćkowski Janusz, Pigoń Krzystof (red.) (1991), Etyka zawodowa ludzi nauki, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wydawnictwo PAN, Wrocław–Warszawa | pl_PL |
dc.references | Goffman Erving (1981), Człowiek w teatrze życia codziennego, PIW, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Goffman Erving (2006), Porządek interakcyjny, [w:] Współczesne teorie socjologiczne, wyb. Aleksandra Jasińska- Kania, Lech M. Nijakowski, Jerzy Szacki, Marek Ziółkowski, Wydawnictwo Scholar, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Goleman Daniel (2007), Inteligencja emocjonalna, Media Rodzina, Poznań | pl_PL |
dc.references | Goleman Daniel (2013), Inteligencja społeczna, Rebis, Poznań | pl_PL |
dc.references | Golinowska Stanisława (1998), Państwo opiekuńcze na tle porównawczym, „Polityka Społeczna”, nr 1 | pl_PL |
dc.references | Gordon Marshall (red.) (2006), Słownik socjologii i nauk społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Gottfried Gabriel (2007), Teoria poznania od Kartezjusza do Wittgensteina, Wydawnictwo WAM, Kraków | pl_PL |
dc.references | Górniewicz Józef (1996), Teoria wychowania. Wybrane problemy, GLOB, Toruń–Olsztyn | pl_PL |
dc.references | Grotowska-Leder Jolanta (1999), Długość trwania w biedzie a procesy marginalizacji. Badania łódzkie, „Polityka Społeczna”, nr 11–12 | pl_PL |
dc.references | Gutek Gerald L. (2007), Filozofia dla pedagogów, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk | pl_PL |
dc.references | Hajduk Zygmunt (2007), Ogólna metodologia nauk, Wydawnictwo KUL, Lublin | pl_PL |
dc.references | Hałas Elżbieta (1991), Znaczenia i wartości społeczne. O socjologii Floriana Znanieckiego, Wydawnictwo KUL, Lublin | pl_PL |
dc.references | Hałas Elżbieta (2006), Interakcjonizm symboliczny. Społeczny kontekst znaczeń, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Hałas Elżbieta (2007), Symbole i społeczeństwo. Szkice z socjologii interpretacyjnej, Wydawnictwo UW, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Hamburger Franz (2006), Pedagogika społeczna, [w:] Bogusław Śliwerski (red.), Pedagogika, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk | pl_PL |
dc.references | Hammersley Martyn, Atkinson Paul (2000), Metody badań terenowych, Zysk i S-ka, Poznań | pl_PL |
dc.references | Hejnicka Bezwińska Teresa (2004), Integracja perspektywy poznawczej pedagogicznej i historycznej w procesie wytwarzania wiedzy naukowej o edukacji, [w:] Stanisław Palka (red.), Pogranicza pedagogiki i nauk pomocniczych, Wydawnictwo UJ, Kraków | pl_PL |
dc.references | Hejnicka Bezwińska Teresa (2005), Pedagogika pozytywistyczna, [w:] Zbigniew Kwieciński, Bogusław Śliwerski (red), Pedagogika – podręcznik akademicki, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Hejnicka Bezwińska Teresa (2008), Pedagogika ogólna, WAiP, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Hejnicka Bezwińska Teresa (2010), Badania nad edukacją w perspektywie poznawczej współczesnych nauk społecznych i humanistycznych, [w:] Stanisław Palka (red.), Podstawy metodologii badań w pedagogice, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk | pl_PL |
dc.references | Held David, Thompson John B. (1989), Social Theory of Modern Societies: Anthony Giddens and his Critics, Cambridge University Press, Cambridge | pl_PL |
dc.references | Hetmański Marek (2007), Epistemologia jako filozoficzna refleksja nad poznaniem i wiedzą, [w:] Marek Hetmański (red.), Epistemologia współczesna, Universitas, Kraków | pl_PL |
dc.references | Hetmański Marek (red.) (2007), Epistemologia współczesna, Universitas, Kraków | pl_PL |
dc.references | Joachimowska Magdalena (2008), Idea edukacji środowiskowej w działaniach na rzecz rodzinnej opieki zastępczej a idea (odbudowa) społeczeństwa obywatelskiego, [w:] Barbara Kromolicka (red.), Pedagog społeczny w meandrach środowiska lokalnego, Wydawnictwo Ars Atelier, Szczecin | pl_PL |
dc.references | Jodkowska Lilianna (2009), Państwo opiekuńcze w Polsce i w Niemczech, Difin, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Judycki Stanisław (2007), O dzisiejszym stanie epistemologii, [w:] Marek Hetmański (red.), Epistemologia współczesna, Universitas, Kraków | pl_PL |
dc.references | Jung Rochard (1989), Struktura działania społecznego. Ku czci Talcotta Parsonsa, „Prakseologia”, nr 4 | pl_PL |
dc.references | Kabaj Mieczysław (2004), Zatrudnienie w „szarej strefie” w polskiej gospodarce – fakty, tendencje, mity i nieporozumienia, „Polityka Społeczna”, nr 1 | pl_PL |
dc.references | Kadushin Alfred (1983), The Social Work Interview, Columbia University Press, New York | pl_PL |
dc.references | Kalina-Prasznic Urszula (red.) (2007), Regulowana gospodarka rynkowa. Wybór materiałów do studiowania polityki gospodarczej, Wolters Kluwer Polska – Oficyna, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Kalinowski Mirosław (red.) (2003), Środowiska specjalnej troski, Polihymnia, Lublin | pl_PL |
dc.references | Kamiński Aleksander (1961), Wstęp – zarys i podstawowe pojęcia, [w:] Helena Radlińska, Pedagogika, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wydawnictwo PAN, Wrocław–Warszawa–Kraków | pl_PL |
dc.references | Kamiński Aleksander (1976), Podstawowe pojęcia pedagogiki społecznej w pracy socjalnej, IW CRZZ, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Kamiński Aleksander (1979), Pojęcie sił ludzkich, „Człowiek w Pracy i w Osiedlu, Biuletyn TWWP”, nr 5 (85), vol. XVII | pl_PL |
dc.references | Kamiński Aleksander (1980), Funkcje pedagogiki społecznej: praca socjalna i kulturalna, PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Kantowicz Ewa (2006), Kształcenie postaw badawczych pracowników socjalnych, [w:] Jerzy Krzyszkowski, Krzysztof Piątek (red.), Rozwiązywanie problemów i kwestii społecznych w teorii i praktyce. Z doświadczeń krajowych i europejskich, CAV, Częstochowa | pl_PL |
dc.references | Kargul Józef (1976), Pracownik kulturalno-oświatowy, IW CRZZ, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Kargul Józef (1984), Rozważania nad kryteriami oceny działalności kulturalno-oświatowej, Centralny Ośrodek Metodyki Upowszechniania Kultury, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Kargul Józef (1986), Z teoretycznych problemów pracy kulturalno-oświatowej, COMUK, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Kargul Józef (1996), Od upowszechniania kultury do animacji kulturalnej, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń | pl_PL |
dc.references | Kargulowa Alicja (2007), O teorii i praktyce poradnictwa. Odmiany poradoznawczego dyskursu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Kargulowa Alicja (2009), Poradoznawstwo, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Kawczyńska-Butrym Zofia (2003), Życie rodzinne w enklawach ubóstwa. Wybrane aspekty, [w:] Mirosław Kalinowski (red.), Środowiska specjalnej troski, Polihymnia, Lublin | pl_PL |
dc.references | Kawula Stanisław (1983), Spór o pedagogikę społeczną, [w:] Stanisław Kawula (red.), Studia z pedagogiki społecznej, Wydawnictwo WSP, Olsztyn | pl_PL |
dc.references | Kawula Stanisław (red.) (1983), Studia z pedagogiki społecznej, Wydawnictwo WSP, Olsztyn | pl_PL |
dc.references | Kawula Stanisław (1996), Wsparcie społeczne – kluczowy wymiar pedagogiki społecznej, „Problemy Opiekuńczo- Wychowawcze”, nr 1 | pl_PL |
dc.references | Kawula Stanisław (2006), Pedagogika społeczna i jej miejsce wśród nauk pedagogicznych, [w:] Stanisław Kawula (red.), Pedagogika społeczna: dokonania – aktualność – perspektywy, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń | pl_PL |
dc.references | Kawula Stanisław (red.) (2006), Pedagogika społeczna: dokonania – aktualność – perspektywy, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń | pl_PL |
dc.references | Kawula Stanisław (2008), „Spirala życzliwości” jako cel społecznego wsparcia i form skutecznej pracy środowiskowej – wymiar psychopedagogiczny, [w:] Barbara Kromolicka, Pedagog społeczny w meandrach środowiska lokalnego, Wydawnictwo Ars Atelier, Szczecin | pl_PL |
dc.references | Kaye Lenard W. (ed.) (2005), Perspectives on Productive Aging. Social Work with the New Aged, NASW Press, Washington D.C. | pl_PL |
dc.references | Kazubowska Urszula (2008), Praca z rodziną w obszarze działalności pedagoga społecznego, [w:] Barbara Kromolicka (red.), Pedagog społeczny w meandrach środowiska lokalnego, Wydawnictwo Ars Atelier, Szczecin | pl_PL |
dc.references | Kelly Timothy B., Berman-Rossi Toby, Palombo Susanne (eds.) (2001), Group Work. Strategies for Strengthening Resiliency, The Haworth Press, New York–London–Oxford | pl_PL |
dc.references | Kemmis Stephen (1983), Action Research in retrospect and prospect, ERIC, Washington; dostęp przez www. open library: http://openlibrary.org/works/OL6379242W/Action_research_in_retro-spect_ and_prospect | pl_PL |
dc.references | Kennedy Paul, Danks Catherine J. (eds.) (2001), Globalization and national identities: crisis or opportunity?, Palgrave, Houndmills | pl_PL |
dc.references | Kołodziej-Durnaś Agnieszka (2013), Alice Salomon – pionierka ruchu kobiecego i profesjonalizacji pracy socjalnej, [w:] Anna Michalska (red.), Kobiety w pracy socjalnej, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań | pl_PL |
dc.references | Konarzewski Krzysztof (2000), Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, WSiP, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Konecki Krzysztof T. (2009), Teoretyzowanie w socjologii – czyli o odkrywaniu i konstruowaniu teorii na podstawie analizy danych empirycznych, [w:] Barney G. Glaser, Anzelm L. Strauss, Odkrywanie teorii ugruntowanej, NOMOS, Kraków | pl_PL |
dc.references | Korzeniowska Katarzyna, Tarkowska Elżbieta (red.) (2002), Lata tłuste, lata chude…: spojrzenia na biedę w społecznościach lokalnych, IFiS PAN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Kossakowska Barbara, Bedyńska Sylwia (2007), Wprowadzanie danych i podstawy pracy z programem SPSS, [w:] Sylwia Bedyńska, Aneta Brzezicka (red.), Statystyczny drogowskaz. Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii, Wydawnictwo SWPS „Academica”, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Kot Stanisław M., Malawski Andrzej, Węgrzecki Adam (red.) (2004), Dobrobyt społeczny, nierówności i sprawiedliwość dystrybutywna, Wydawnictwo AE, Kraków | pl_PL |
dc.references | Kotlarska-Michalska Anna (2011), Zindywidualizowane formy pracy socjalnej. Doświadczenia i dylematy, [w:] Tadeusz Kamiński (red.), Politologia, polityka społeczna, praca socjalna, Wydawnictwo UKSW, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Kowalak Tadeusz (1998), Marginalność i marginalizacja społeczna, Elipsa, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Krasnodębski Zdzisław (1999), Max Weber, Wydawnictwo Wiedza Powszechna, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Krauz-Mozer Barbara (2004), Modele metodologiczne w naukach społecznych, [w:] Bogdan Szlachta, Słownik społeczny, Wydawnictwo WAM, Kraków | pl_PL |
dc.references | Kromolicka Barbara (2000a), Wolontariusz w służbie człowiekowi umierającemu: na przykładzie Szczecińskiego Hospicjum Domowego, „Pedagogium”, Wydawnictwo OR TWP, Szczecin | pl_PL |
dc.references | Kromolicka Barbara (2000b), Wolontariusz w życiu społecznym, [w:] Józefa Brągiel, Zenon Jasiński (red.), W kręgu humanistycznej edukacji, Wydawnictwo UO, Opole | pl_PL |
dc.references | Kromolicka Barbara (red.) (2005), Wolontariat w obszarze humanistycznych wyzwań opiekuńczych, Wydawnictwo Edukacyjne Akapit, Toruń | pl_PL |
dc.references | Kromolicka Barbara (red.) (2008), Pedagog społeczny w meandrach środowiska lokalnego, Wydawnictwo Ars Atelier, Szczecin | pl_PL |
dc.references | Kruger Heinz-Hermann (2007), Metody badań w pedagogice, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk | pl_PL |
dc.references | Kruger Heinz-Hermann, Pfaff Nicole (2006), Metody badań pedagogicznych, [w:] Bogusław Śliwerski, Pedagogika, t. 2, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk | pl_PL |
dc.references | Krzyszkowski Jerzy, Piątek Krzysztof (red.) (2006), Rozwiązywanie problemów i kwestii społecznych w teorii i praktyce. Z doświadczeń krajowych i europejskich, CAV, Częstochowa | pl_PL |
dc.references | Kubiak-Szymborska Ewa, Zając Dariusz (2006), Podstawowe problemy teorii wychowania. Kontekst współczesnych przemian, Wers, Bydgoszcz | pl_PL |
dc.references | Kubinowski Dariusz (2006), Pedagogiczne myślenie humanistyczne jako kategoria metodologiczna, [w:] Dariusz Kubinowski, Marian Nowak (red.), Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków | pl_PL |
dc.references | Kubinowski Dariusz (2010), Przyrodnicze i humanistyczne podstawy badań pedagogicznych, [w:] Stanisław Palka (red.), Podstawy metodologii badań w pedagogice, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk | pl_PL |
dc.references | Kubinowski Dariusz, Nowak Marian (2006), Wstęp, [w:] Dariusz Kubinowski, Marian Nowak (red.), Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków | pl_PL |
dc.references | Kubinowski Dariusz, Nowak Marian (red.) (2006), Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków | pl_PL |
dc.references | Kwaśnica Robert (2007), Dwie racjonalności. Od filozofii sensu ku pedagogice ogólnej, Wydawnictwo Naukowe DSWE TWP, Wrocław | pl_PL |
dc.references | Kwaśniewski Jerzy (2006), Rola diagnozy w rozwiązywaniu problemów społecznych, [w:] Jerzy Kwaśniewski (red.), Badanie problemów społecznych, t. 2, IPSiR UW, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Kwaśniewski Jerzy (red.) (2006), Badanie problemów społecznych, IPSiR UW, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Kwieciński Zbigniew (1993), Między ortodoksją a heterogenicznością teorii pedagogicznych. Ku strategiom pokonywania polskiego „opóźnienia”, „Kultura i Edukacja”, nr 1 (3) | pl_PL |
dc.references | Kwieciński Zbigniew (2006), Słowo na otwarcie Seminariów Metodologii Pedagogiki, [w:] Dariusz Kubinowski, Marian Nowak (red.), Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków | pl_PL |
dc.references | Kwieciński Zbigniew, Śliwerski Wojciech (red.) (2005), Pedagogika. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Kwilecki Andrzej (red.) (1975), Florian Znaniecki i jego rola w socjologii, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań | pl_PL |
dc.references | Kvale Steina (2010), Prowadzenie wywiadów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Lalak Danuta (2010), Życie jako biografia. Podejścia biograficzne w perspektywie pedagogicznej, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Lepalczyk Irena (1995), Geneza i rozwój pedagogiki społecznej, [w:] Tadeusz Pilch, Irena Lepalczyk (red.), Pedagogika społeczna, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Lepalczyk Irena (2000), Ryszard Wroczyński w Łodzi, [w:] Anna Przecławska, Wiesław Theiss (red.), Pedagogika społeczna. Pytania o XXI wiek. Pamięci Profesora Ryszarda Wroczyńskiego, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Lepalczyk Irena (2001), Helena Radlińska, życie i twórczość, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń | pl_PL |
dc.references | Lepalczyk Irena, Marynowicz-Hetka Ewa (red.) (1996), Aleksander Kamiński – pedagog społeczny, Wydawnictwo UŁ, Łódź | pl_PL |
dc.references | Lepalczyk Irena, Wasilewska Beata (red.) (1994), Helena Radlińska – portret pedagoga (rozprawy, wspomnienia, materiały), Wydawnictwo UŁ, Łódź | pl_PL |
dc.references | Lewin Kurt (1946), Action Research and Minority Problems, “Journal of Social Issues”, Vol. 2 | pl_PL |
dc.references | Lewowicki Tadeusz (2003), Filozofia i pedagogika – tradycja i współczesność związków inspirujących teorię i praktykę edukacyjną, „Colloquia Communia”, nr 2 (specjalny) | pl_PL |
dc.references | Lewowicki Tadeusz (2006), Szkic do dziejów metodologii pedagogiki, [w:] Dariusz Kubinowski, Marian Nowak (red.), Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków | pl_PL |
dc.references | Lindsay Jocelyn, Turcotte Daniel, Hopmeyer Estelle (eds.) (2004), Crossing Boundaries and Developing Alliances Through Group Work, The Haworth Press, New York–London–Oxford | pl_PL |
dc.references | Lipiec Józef (1972), Podstawy ontologii społeczeństwa, PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Lipiec Józef (1996), Ontologia relacji, „Kwartalnik Filozoficzny”, nr 2 | pl_PL |
dc.references | Lipiec Józef (2004), Filozofia i pedagogika, [w:] Stanisław Palka (red.), Pogranicza pedagogiki i nauk pomocniczych, Wydawnictwo UJ, Kraków | pl_PL |
dc.references | Lipiec Józef (2009), Wprowadzenie do ontologii elementarnej, „Zagadnienia Naukoznawstwa”, nr 3–4 | pl_PL |
dc.references | Lipiec Józef (2010), Etyka badań naukowych, [w:] Stanisław Palka (red.), Podstawy metodologii badań w pedagogice, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Lisek-Michalska Jolanta, Daniłowicz Paweł (red.) (2007), Zogniskowany wywiad grupowy. Studia nad metodą, Wydawnictwo UŁ, Łódź | pl_PL |
dc.references | Lister Ruth (2007), Bieda, SIC, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Lutyńska Krystyna (2002), Metodologia badań socjologicznych. Część druga. Bibliografia artykułów metodologicznych w wybranych czasopismach oraz książkach za lata 1945–2000, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Lyon-Callo Vincent (2004), Inequality, Poverty, and Neoliberal Governance. Activist Ethnography in the Homeless Sheltering Industry, Broadview Press, Calgary | pl_PL |
dc.references | Łobocki Mieczysław (2000), Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków | pl_PL |
dc.references | Łobocki Mieczysław (2002), Wychowanie moralne w zarysie, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków | pl_PL |
dc.references | Łobocki Mieczysław (2006), Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków | pl_PL |
dc.references | Łuczyńska Marta (1998), Trudne sytuacje życiowe klientów pomocy społecznej na podstawie wywiadów narracyjnych, [w:] Michał Porowski (red.), IPSiR dzisiaj: księga jubileuszowa, IPSiR UW, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Malewski Mieczysław (1997), Metody ilościowe i jakościowe w badaniach nad edukacją: spór o metodologiczną komplementarność, „Kultura i Edukacja”, nr 1/2, s. 17–36 | pl_PL |
dc.references | Malewski Mieczysław (1998), Teorie andragogiczne. Metodologia teoretyczności dyscypliny naukowej, Wydawnictwo UWr, Wrocław | pl_PL |
dc.references | Marek Zbigniew (2014), Religia. Pomoc czy zagrożenie dla edukacji?, Wydawnictwo WAM, Kraków | pl_PL |
dc.references | Marshall Gordon (red.) (2006), Słownik socjologii i nauk społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Marynowicz-Hetka Ewa (1980), Poglądy Heleny Radlińskiej na warsztat badawczy pedagoga społecznego, [w:] Pedagogika społeczna Heleny Radlińskiej, „Biuletyn TWWP. Człowiek w Pracy i Osiedlu”, nr 2/92 XIX–3/93 XIX nr 2/92 XIX, 3/93 XIX | pl_PL |
dc.references | Marynowicz-Hetka Ewa (1988), Instytucjonalna pomoc wspierająca rozwój dziecka i rodziny. Diagnoza i terapia socjalno-wychowawcza. Synteza tematu, [w:] Irena Lepalczyk, Ewa Marynowicz-Hetka (red.), Instytucjonalna pomoc dziecku i rodzinie. Diagnoza i propozycje, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wydawnictwo PAN, Wrocław–Łódź | pl_PL |
dc.references | Marynowicz-Hetka Ewa (1998), Koncepcja pracy społecznej w polskiej tradycji pedagogiki społecznej, [w:] Ewa Marynowicz-Hetka, Jacek Piekarski, Danuta Urbaniak-Zając (red.), Pedagogika społeczna i praca socjalna – przegląd stanowisk i komentarze, Wydawnictwo Naukowe Śląsk, Katowice | pl_PL |
dc.references | Marynowicz-Hetka Ewa (2000), Edukacja w środowisku i jej zagrożenia, [w:] Anna Przecławska, Wiesław Theiss (red.), Pedagogika społeczna – pytania o XXI wiek. Pamięci Profesora Ryszarda Wroczyńskiego, Wydawnictwo Akademickie Żak,Warszawa | pl_PL |
dc.references | Marynowicz-Hetka Ewa (2006), Pedagogika społeczna. Podręcznik akademicki, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Marynowicz-Hetka Ewa, Kubicka Hanna, Granosik Mariusz (red.) (2004), Aleksander Kamiński i jego twórczość pedagogiczna. Dyskusja o przeszłości wobec teraźniejszości i przyszłości, Wydawnictwo UŁ, Łódź | pl_PL |
dc.references | Marynowicz-Hetka Ewa, Piekarski Jacek, Mierzyński Dariusz (red.) (2001), Problemy teoretyczno-metodologiczne pedagogiki społecznej i pracy socjalnej. Z warsztatów badawczych polsko-słowackich, Wydawnictwo UŁ, Łódź | pl_PL |
dc.references | Marynowicz-Hetka Ewa, Piekarski Jacek, Urbaniak-Zając Danuta (red.) (1998), Pedagogika społeczna i praca socjalna – przegląd stanowisk i komentarze, Wydawnictwo Naukowe Śląsk, Katowice | pl_PL |
dc.references | Materne Agnieszka (2008), Manga i Anime – wyzwanie dla pedagogiki społecznej, [w:] Barbara Kromolicka (red.), Pedagog społeczny w meandrach środowiska lokalnego, Wydawnictwo Ars Atelier, Szczecin | pl_PL |
dc.references | Matyjas Bożena (1999), Sytuacja dzieci w rodzinach dotkniętych bezrobociem, [w:] Barbara Smolińska-Theiss (red.), Pokój z dziećmi: pedagogika chrześcijańska wobec zagrożeń rozwoju dziecka, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Mazurkiewicz Edward A. (1983), Sprawność działania socjalnego w pedagogice społecznej Heleny Radlińskiej. U źródeł zastosowań prakseologii w pracy socjalnej, Wydawnictwo PAN, Wrocław–Warszawa–Kraków–Poznań–Łódź | pl_PL |
dc.references | Mazurkiewicz Edward A. (1986), Sprawność działania w pracy socjalno-wychowawczej: materiały metodyczne, t. 1–2, Centrum Metodyczne Doskonalenia Nauczycieli Średniego Szkolnictwa Medycznego, Warszawa | pl_PL |
dc.references | McNiff Jean (1995), Action research: principles and practice, foreword by Jack Whitehead, Routledge, London | pl_PL |
dc.references | Mead George H. (1975), Umysł, osobowość i społeczeństwo, PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Mead Lawrence M., Beem Christopher (eds.) (2005), Welfare Reform and Political Theory, Russell Sage Foundation, New York | pl_PL |
dc.references | Mead Margaret (1978), Kultura i tożsamość. Studium dystansu międzypokoleniowego, PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Mead Margaret (1986), Trzy studia, t. 1–2, PIW, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Melosik Zbyszko (2005), Pedagogika pragmatyzmu, [w:] Zbigniew Kwieciński, Bogusław Śliwerski (red.), Pedagogika, t. 1, PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Mendel Maria, Skrzypczak Bogdan (red.) (2012), Praca socjalna jako edukacja ku zmianie. Od edukacji do polityki, Instytut Spraw Publicznych, Centrum Aktywności Lokalnej, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Mikiewicz Przemysław (2003), Zagrożenia, konflikty i mnogie oblicza globalizacji, [w:] Elżbieta Stadtmüller (red.), Wkraczając w XXI wiek – między globalizacją a zróżnicowaniem, Oficyna Wydawnicza Arboretum, Wrocław | pl_PL |
dc.references | Minahan Anne (ed.) (1987), Encyclopedia of Social Work, Vol. 1, NASW, Silver Spring, MD | pl_PL |
dc.references | Misztal Bronisław (2005), Wyłączenie jako źródło problemów społecznych, [w:] Krzysztof Frysztacki, Marek Korzeniowski (red.), Wokół sposobów życia, kwestii społecznych i wzorów ich rozwiązywania, „Opolskie studia socjologiczne”, Wydawnictwo UO, Opole | pl_PL |
dc.references | Mitzman Arthur (1985), The Iron Cage: An Historical Interpretation of Max Weber, Transaction Books, New Brunswick, NJ | pl_PL |
dc.references | Motycka Alina (2007), Czynności poznawcze w nauce a epistemologia, [w:] Marek Hetmański (red.), Epistemologia współczesna, Universitas, Kraków | pl_PL |
dc.references | Możdżeńska-Mrozek Danuta, Szyłko-Skoczny Małgorzata (1998), Kwestia bezrobocia, [w:] Antoni Rajkiewicz, Jolanta Supińska, Mirosław Księżopolski (red.), Polityka społeczna, Materiały do studiowania, Wydawnictwo Naukowe Śląsk, Katowice | pl_PL |
dc.references | Muszyński Heliodor (1974), Ideał i cele wychowania, WSziP, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Naparstek Arthur J. (1999), Community Building and Social Group Work: A New Practice Paradigm for American Cities, [w:] (Ed.) Harvey Bertcher, Linda Farris Kurtz, Alice Lomont, Rebilding Communities. Challenges for Group Work, The Hawotrh Press, New York | pl_PL |
dc.references | Nawroczyński Bogdan (1967), Wstęp, [w:] Johann Friedrich Herbart, Pisma pedagogiczne, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wydawnictwo PAN, Wrocław | pl_PL |
dc.references | Nocuń Aleksander W. (2003), Teoretyczne podstawy pracy kulturalno-oświatowej, [w:] Tadeusz Pilch, Irena Lepalczyk (red.), Pedagogika społeczna, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Nowak Marian (2008), Teorie i koncepcje wychowania, WAiP, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Nowak Stefan (1970), Metodologia badań socjologicznych, PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Nowak Stefan (2007), Metodologia badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Okoń Wincenty (red.) (2004), Nowy słownik pedagogiczny, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Olubiński Andrzej (2000), Siły społeczne – szanse i mity, [w:] Anna Przecławska, Wiesław Theiss (red.), Pedagogika społeczna – pytania o XXI wiek. Pamięci Profesora Ryszarda Wroczyńskiego, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Oppenheim A. N. (2004), Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw, Zysk i S-ka, Poznań | pl_PL |
dc.references | Orłowska Małgorzata (2007), Przymus bezczynności. Studium pedagogiczno-społeczne czasu wolnego bezrobotnych, Wydawnictwo APS, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Orłowska Małgorzata, Malinowski Ludwik (red.) (2000), Praca socjalna w poszukiwaniu metod i narzędzi, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Osińska Wanda (1972), Jan Amos Komenský w Polsce. Repertorium prac Komeńskiego znajdujących się w polskich księgozbiorach, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wydawnictwo PAN, Wrocław–Warszawa–Kraków– Gdańsk | pl_PL |
dc.references | Ossowski Stanisław (1983), O osobliwościach nauk społecznych, PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Ostrowska Urszula (2000), Dialog w pedagogicznym badaniu jakościowym, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków | pl_PL |
dc.references | Palka Stanisław (1989), Metodologiczne aspekty uprawiania pedagogiki, [w:] Stanisław Palka (red.), Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, Wydawnictwo UJ, Kraków | pl_PL |
dc.references | Palka Stanisław (2003), Pedagogika w stanie tworzenia. Kontynuacje, Wydawnictwo UJ, Kraków | pl_PL |
dc.references | Palka Stanisław (2004), Metodologia pedagogiki, [w:] Tadeusz Pilch, Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. 3: M–O, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Palka Stanisław (red.) (2004), Pogranicza pedagogiki i nauk pomocniczych, Wydawnictwo UJ, Kraków | pl_PL |
dc.references | Palka Stanisław (2006a), Metodologia badań. Praktyka pedagogiczna, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk | pl_PL |
dc.references | Palka Stanisław (2006b), Humanistyczne podejście w badaniach pedagogicznych i praktyce pedagogicznej, [w:] Dariusz Kubinowski, Marian Nowak (red.), Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków | pl_PL |
dc.references | Palka Stanisław (2010), Badania z pogranicza pedagogiki i innych nauk, [w:] Palka Stanisław (red.), Podstawy metodologii badań w pedagogice, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk | pl_PL |
dc.references | Palka Stanisław (red.) (2010), Podstawy metodologii badań w pedagogice, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk | pl_PL |
dc.references | Palska Hanna (2002a), Bieda i dostatek: o nowych stylach życia w Polsce końca lat dziewięćdziesiątych, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Palska Hanna (2002b), O potrzebie monografii terenowej w badaniach dawnej i dzisiejszej biedy w Polsce, [w:] Katarzyna Korzeniowska, Elżbieta Tarkowska (red.), Lata tłuste, lata chude…: spojrzenia na biedę w społecznościach lokalnych, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Paluchowski Władysław (2007), Diagnoza psychologiczna, WAiP, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Parsons Talcott (1968), The Structure of Social Action, Free Press, New York | pl_PL |
dc.references | Parsons Talcott, Shills Edward A. (eds.) (2001), Toward a General Theory of Action. Theoretical Foundations for the Social Science, Transaction Publishers, New Brunswick, New Jersey | pl_PL |
dc.references | Payne Malcolm (2005), The Origins of Social Work. Community and Change, Palgrive MacMillan | pl_PL |
dc.references | Piekarski Jacek, Urbaniak-Zając Danuta, Szmidt Krzysztof J. (red.) (2010), Metodologiczne problemy tworzenia wiedzy w pedagogice. Oblicza akademickiej praktyki, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków | pl_PL |
dc.references | Piekut-Brodzka Danuta M. (2000), O bezdomnych i bezdomności: aspekty fenomenologiczne, etiologiczne, terapeutyczne, Chrześcijańska Akademia Teologiczna, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Pielkowa Józefa Anna (1997), Typowe środowiska wychowawcze, [w:] Józefa Anna Pielkowa (red.), Środowisko wychowawcze jako przedmiot badań pedagogicznych: studia z pedagogiki społecznej, Wydawnictwo Uczelniane WSP, Słupsk | pl_PL |
dc.references | Pielkowa Józefa Anna (red.) (1997), Środowisko wychowawcze jako przedmiot badań pedagogicznych: studia z pedagogiki społecznej, Wydawawnictwo Uczelniane WSP, Słupsk | pl_PL |
dc.references | Pieter Józef (1967), Ogólna metodologia pracy naukowej, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wydawnictwo PAN, Wrocław–Warszawa–Kraków | pl_PL |
dc.references | Pieter Józef (1975), Zarys metodologii pracy naukowej, PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Pilch Tadeusz (1995), Zasady badań pedagogicznych, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Pilch Tadeusz (2004), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. 3: M–O, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Pilch Tadeusz (2010), Strategie badań ilościowych, [w:] Stanisław Palka (red.), Podstawy metodologii badań w pedagogice, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk | pl_PL |
dc.references | Pilch Tadeusz, Bauman Teresa (2001), Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Pilch Tadeusz, Lepalczyk Irena (red.) (1995), Pedagogika społeczna. Człowiek w zmieniającym się świecie, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Pilch Tadeusz, Lepalczyk Irena (red.) (2003), Pedagogika społeczna, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Podgórski Ryszard A. (2007), Metodologia badań socjologicznych. Kompendium wiedzy metodologicznej dla studentów, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz–Olsztyn | pl_PL |
dc.references | Preissle-Goetz Judith, LeCompte Margaret Diane (1984), Ethnography and Qualitative Design in Educational Research, Academic Press, Orlando, Florida | pl_PL |
dc.references | Przecławska Anna, Theiss Wiesław (red.) (2000), Pedagogika społeczna – pytania o XXI wiek. Pamięci Profesora Ryszarda Wroczyńskiego, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Pszczółkowski Tomasz G. (1990), Ordoliberalizm: społeczno-polityczna i gospodarcza doktryna neoliberalizmu w RFN, PWN, Warszawa–Kraków | pl_PL |
dc.references | Radlińska Helena (1908), Z zagadnień pedagogiki społecznej, t. 1, cz. II, Muzeum, Lwów | pl_PL |
dc.references | Radlińska Helena (1935), Stosunek wychowawcy do środowiska społecznego. Szkice z pedagogiki społecznej, Nasza Księgarnia, ZNP, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Radlińska Helena (red.) (1937), Społeczna przyczyny powodzeń i niepowodzeń szkolnych, Prace z pedagogiki społecznej, Nasza Księgarnia, ZNP, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Radlińska Helena (1961), Pedagogika społeczna, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wydawnictwo PAN, Wrocław– Warszawa–Kraków | pl_PL |
dc.references | Radlińska Helena (1964), Z dziejów pracy społecznej i oświatowej, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wydawnictwo PAN, Wrocław–Warszawa–Kraków | pl_PL |
dc.references | Radwan-Pragłowski Janusz, Frysztacki Krzysztof (1998), Społeczne dzieje pomocy człowiekowi: od filantropii grackiej do pracy socjalnej, Wydawnictwo Naukowe Śląsk, Katowice | pl_PL |
dc.references | Radziewicz-Winnicki Andrzej (2005), Społeczeństwo w trakcie zmiany, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk | pl_PL |
dc.references | Rajkiewicz Antoni, Supińska Jolanta, Księżopolski Mirosław (red.) (1998), Polityka społeczna. Materiały do studiowania, Wydawnictwo Naukowe Śląsk, Katowice | pl_PL |
dc.references | Rapley Tim (2010), Analiza konwersacji, dyskursu i dokumentów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Ratajczak Zofia (2004), Psychologiczne aspekty funkcjonowania człowieka w sytuacji braku pracy, [w:] Teresa Charkowska-Smolak, Agata Chudzicka (red.), Człowiek w społecznej przestrzeni bezrobocia, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań | pl_PL |
dc.references | Reid William J. (1979), Evaluation Research in Social Work, “Evaluation and Program Planning”, No. 2 | pl_PL |
dc.references | Richmond Mary E. (1917), Social Diagnosis, Russell Sage Foundation, New York | pl_PL |
dc.references | Riessman Frank, Carroll David (2000), Nowa definicja samopomocy. Polityka i praktyka, Wydawnictwo Edukacyjne Parpamedia, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Robertis Cristina de, Pascal Henri (1999), Postępowanie metodyczne w pracy socjalnej z grupami i ze społecznościami, Wydawnictwo Naukowe Śląsk, Katowice | pl_PL |
dc.references | Robertson Roland, Turner Bryan S. (eds.) (1991), Talcott Parsons: theorist of modernity, SAGE Publications, London | pl_PL |
dc.references | Rubacha Krzysztof (2005), Metody zbierania danych w badaniach pedagogicznych, [w:] Zbigniew Kwieciński, Wojciech Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Rubacha Krzysztof (2008), Metodologia badań nad edukacją, WAiP, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Rubacha Krzysztof (red.) (2008), Konceptualizacje przedmiotu badań pedagogiki, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków | pl_PL |
dc.references | Rutkowiak Joanna (1995), „Pulsujące kategorie” jako wyznacznik mapy odmian myślenia o edukacji, [w:] Joanna Rutkowiak (red.), Odmiany myślenia o edukacji, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków | pl_PL |
dc.references | Rybczyńska Dorota (1995), Poziom życia rodzin a poczucie ubóstwa: badania socjologiczne w rejonie Polski zachodniej, Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Tadeusza Kotarbińskiego, Zielona Góra | pl_PL |
dc.references | Rybczyńska Dorota (1998), Jakość życia młodzieży z rodzin ubogich, WSP im. Tadeusza Kotarbińskiego, Zielona Góra | pl_PL |
dc.references | Rychliński Stanisław (2001), Lustracje społeczne, Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Rysz-Kowalczyk Barbara (2002), Leksykon polityki społecznej, Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Salmon Robert, Graziano Roberta (eds.) (2004), Group Work and Aging. Issues in Practice, Research and Education, The Haworth Social Work Practice Press, New York | pl_PL |
dc.references | Savage Stephen P. (1981), The Theories of Talcott Parsons: The Social Relations of Action, Macmillan, London | pl_PL |
dc.references | Sawiński Zbigniew (2010), Zastosowania tablic w badaniach zjawisk społecznych, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Schytz Alfred (2005), Świat społeczny i teoria działania społecznego, [w:] Piotr Sztompka, Marek Kucia (red.), Socjologia. Lektury, Wydawnictwo Znak, Kraków | pl_PL |
dc.references | Sempołowska Stefania (1960), Pisma pedagogiczne i oświatowe, PIW, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Sęk Helena (red.) (2004), Wypalenie zawodowe. Przyczyny i zapobieganie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Silverman David (2007), Interpretacja danych jakościowych. Metody analizy rozmowy, tekstu i interakcji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Silverman David (2009), Prowadzenie badań jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Skarzyński Ryszard (1994), Państwo i społeczna gospodarka rynkowa. Główne idee polityczne ordoliberalizmu, Instytut Spraw Publicznych PAN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Skarzyński Ryszard (1995), Główne idee polityczne ordoliberalizmu. [w:] Ryszard Skarżyński (red.), Studia nad liberalizmem, Instytut Spraw Publicznych PAN Warszawa | pl_PL |
dc.references | Skidmore Rex A., Thackeray Milton G. (1998), Wprowadzenie do pracy socjalnej, Wydawnictwo Naukowe Śląsk, Katowice | pl_PL |
dc.references | Skorny Zbigniew (1966), Współczesne metody badań psychologicznych, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wydawnictwo PAN, Wrocław | pl_PL |
dc.references | Smolińska-Theiss Barbara (1988), Badanie przez działanie w pedagogice społecznej, [w:] Barbara Smolińska- -Theiss (red.), Badanie i działanie. W poszukiwaniu metod organizowania środowiska wychowawczego, Wydawnictwo UW, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Smolińska-Theiss Barbara (red.) (1999), Pokój z dziećmi: pedagogika chrześcijańska wobec zagrożeń rozwoju dziecka, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Smolińska-Theiss Barbara (2012), Edukacyjny charakter pracy socjalnej – badanie i działanie, [w:] Maria Mendel, Bohdan Skrzypczak (red.), Praca socjalna jako edukacja ku zmianie. Od edukacji do polityki, Instytut Spraw Publicznych, Centrum Aktywności Lokalnej, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Sołtysek Adolf E. (2008), Filozofia wychowania moralnego, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków | pl_PL |
dc.references | Sosnowska Paulina (2009), Filozofia wychowania w perspektywie Heideggerowskiej różnicy ontologicznej, Wydawnictwo UW, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Stachowski Ryszard, Seidler Włodzisław (2008), Opisowa metodologia badań psychologicznych, VIZJA PRESS & IT, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Stadtmüller Elżbieta (red.) (2003), Wkraczając w XXI wiek – między globalizacją a zróżnicowaniem, Oficyna Wydawnicza Arboretum, Wrocław | pl_PL |
dc.references | Stankiewicz Leszek (2006), Zrozumieć bezdomność: aspekty polityki społecznej, Wydawnictwo UW-M, Olsztyn | pl_PL |
dc.references | Stochmiałek Jerzy (2002), Teoretyczne koncepcje przezwyciężania zjawiska wykluczenia społecznego w sytuacji ubóstwa, „Auxilium Sociale. Wsparcie Społeczne”, nr 2 | pl_PL |
dc.references | Stróżewski Władysław (2004), Ontologia, Wydawnictwo Znak, Kraków | pl_PL |
dc.references | Sullivan Nancy E., Mesbur Ellen Sue, Lang Norma C., Goodman Deborah, Mitchell Lynne (eds.) (2003), Social Work with Groups. Social Justice Through Personal, Community and Societal Change, The Haworth Press, New York–London–Oxford | pl_PL |
dc.references | Sulmicka Małgorzata (2001), Ubóstwo we współczesnym świecie, Wydawnictwo SGH, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Supińska Jolanta (red.) (1999), Polityka społeczna dziś i jutro: opinie ekspertów, Instytut Spraw Publicznych, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Syrek Ewa (2008), Możliwości działania pedagogów społecznych w obszarze promocji zdrowia, [w:] Barbara Kromolicka (red.), Pedagog społeczny w meandrach środowiska lokalnego, Wydawnictwo Ars Atelier, Szczecin | pl_PL |
dc.references | Sytnik Czetwertyński Janusz (red.) (2009), Rozważania o filozofii prawdziwej, Wydawnictwo UJ, Kraków | pl_PL |
dc.references | Szacki Jerzy (1983), Historia myśli socjologicznej, t. 1–2, PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Szacki Jerzy (1986), Znaniecki, PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Szarkowicz Dorota (2008), Pomoc pedagogiczna osobom niepełnosprawnym w środowisku lokalnym, [w:] Barbara Kromolicka (red.), Pedagog społeczny w meandrach środowiska lokalnego, Wydawnictwo Ars Atelier, Szczecin | pl_PL |
dc.references | Szelenyi Ivan (2003), Bieda a nierówności płci i podziały etniczne w społeczeństwach postkomunistycznych, [w:] Ivan Szelenyi (red.), Bieda a nierówności płci i podziały etniczne w społeczeństwach postkomunistycznych, IFiS PAN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Szelenyi Ivan (red.) (2003), Bieda a nierówności płci i podziały etniczne w społeczeństwach postkomunistycznych, IFiS PAN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Szmagalski Jerzy (1994), O „budzeniu sił ludzkich” nie po polsku: Koncepcje „empowerment” w anglojęzycznej literaturze z zakresu edukacji i pracy socjalnej, „Kwartalnik Pedagogiczny”, nr 3 | pl_PL |
dc.references | Szmagalski Jerzy (1996a), Teoria pracy socjalnej a ideologia i polityka społeczna: przykład amerykański, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Szmagalski Jerzy (1996b), Ofiary katastrof i klęsk żywiołowych, Centrum Rozwoju Służb Społecznych, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Szmagalski Jerzy (2004), Stres i wypalenie zawodowe pracowników socjalnych, IRSS, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Szlachta Bogdan (red.) (2004), Słownik społeczny, Wydawnictwo WAM, Kraków | pl_PL |
dc.references | Sztompka Piotr (2002), Socjologia. Analiza społeczeństwa, Wydawnictwo Znak, Kraków | pl_PL |
dc.references | Sztompka Piotr, Kucia Marek (red.), Socjologia. Lektury, Wydawnictwo Znak, Kraków | pl_PL |
dc.references | Sztumski Janusz (2005), Wstęp do metod i technik badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe Śląsk, Katowice | pl_PL |
dc.references | Szwed Robert (2009), Metody statystyczne w naukach społecznych. Elementy teorii i zadania, KUL, Lublin | pl_PL |
dc.references | Szymański Mirosław J. (2001), Kryzys i zmiana: studia nad przemianami edukacyjnymi w Polsce w latach dziewięćdziesiątych, Wydawnictwo Naukowe AP, Kraków | pl_PL |
dc.references | Śledzianowski Jan, ks. (2008), Pedagog społeczny wobec człowieka z ulicy, [w:] Barbara Kromolicka (red.), Pedagog społeczny w meandrach środowiska lokalnego, Wydawnictwo Ars Atelier, Szczecin | pl_PL |
dc.references | Ślipko Tadeusz, SJ (2004), Zarys etyki ogólnej, Wydawnictwo WAM, Kraków | pl_PL |
dc.references | Śliwa Michał (1983), Stulecie polskiej myśli socjalistycznej, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wydawnictwo PAN, Wrocław | pl_PL |
dc.references | Śliwerski Bogusław (2001), Współczesne teorie i nurty wychowania, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków | pl_PL |
dc.references | Śliwerski Bogusław (2005), Pedagogika, [w:] Tadeusz Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. 4, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Śliwerski Bogusław (2006), Wprowadzenie do pedagogiki, [w:] Bogusław Śliwerski (red.), Pedagogika, t. 1, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk | pl_PL |
dc.references | Śliwerski Bogusław (red.) (2006), Pedagogika, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Gdańsk | pl_PL |
dc.references | Śliwerski Bogusław (2007), Wychowanie. Pojęcie – Znaczenie – Dylematy, [w:] Maria Dudzikowa, Maria Czerepaniak- Walczak (red.), Wychowanie. Pojęcia – Procesy – Konteksty, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Gdańsk | pl_PL |
dc.references | Śliwerski Bogusław (2009), Współczesna myśl pedagogiczna. Znaczenia, klasyfikacje, badania, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków | pl_PL |
dc.references | Tatarkiewicz Władysław (1978), Historia filozofii, t. 1, PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Tatarkiewicz Władysław (2009), Historia filozofii, t. 2–3, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Theiss Wiesław (1996), Edukacja środowiskowa. Zarys problematyki, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”, nr 10 | pl_PL |
dc.references | Theiss Wiesław (1997a), Radlińska, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Theiss Wiesław (1997b), Listy o pedagogice społecznej, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Thieme Jorg M. (1995), Społeczna gospodarka rynkowa, C.H. Beck, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Toffler Alvin (2001), Trzecia fala, PIW, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Toffler Alvin (2003), Zmiana władzy: wiedza, bogactwo i przemoc u progu XXI stulecia, Zysk i S-ka., Poznań | pl_PL |
dc.references | Toffler Alvin, Toffler Heidi (1996), Budowa nowej cywilizacji: polityka trzeciej fali, przedm. Newt Gingrich, Zysk i S-ka, Poznań | pl_PL |
dc.references | Trawkowska Dobroniega (2006), Portret współczesnego pracownika socjalnego. Studium socjologiczne, Wydawnictwo Naukowe Śląsk, Katowice | pl_PL |
dc.references | Tripodi Tony (1984), Trends in Research Publication: A Study of Social Work Journals from 1956 to 1980, “Social Work”, No. 29/4 | pl_PL |
dc.references | Urbaniak-Zając Danuta (2003), Pedagogika społeczna w Niemczech: stanowiska teoretyczne i problemy praktyki, Wydawnictwo. UŁ, Łódź | pl_PL |
dc.references | Urbaniak-Zając Danuta, Piekarski Jacek (2001), Jakościowe orientacje w badaniach pedagogicznych: studia i materiały, Wydawnictwo UŁ, Łódź | pl_PL |
dc.references | Vinik Abe, Levin Morris (eds.) (1992), Social Action in Group Work, The Haworth Press, New York–London– Sydney | pl_PL |
dc.references | Warzywoda-Kruszyńska Wielisława, Grotowska-Leder Jolanta (1996), Wielkomiejska bieda w okresie transformacji (zasiłkobiorcy pomocy społecznej), Instytut Socjologii UŁ, Łódź | pl_PL |
dc.references | Weber Marianne (1988), Max Weber: A Biography, Transaction Books, New Brunswick | pl_PL |
dc.references | Weber Max (2005), Pojęcie działania społecznego, [w:] Piotr Sztompka, Marek Kucia (red.), Socjologia. Lektury, Wydawnictwo Znak, Kraków | pl_PL |
dc.references | Weil Marie (ed.) (2005),The Handbook of Community Practice, SAGE Publications, New York | pl_PL |
dc.references | Węgrzecki Adam (2009), Poznawanie drugiego człowieka w świetle poglądów Antoniego Kępińskiego, [w:] Janusz Sytnik Czetwertyński (red.), Rozważania o filozofii prawdziwej, Wydawnictwo UJ, Kraków | pl_PL |
dc.references | Wierzańska Magdalena (2008), Działania pedagoga społecznego na rzecz reintegracji społecznej jednostek przebywających w zakładach karnych, [w:] Barbara Kromolicka (red.), Pedagog społeczny w meandrach środowiska lokalnego, Wydawnictwo Ars Atelier, Szczecin | pl_PL |
dc.references | Wilk Teresa, Teatr i pedagog społeczny – wspólne obszary działań. Nowe metody aktywizowania społeczności lokalnych w obszarach zagrożonych, [w:] Barbara Kromolicka (red.), Pedagog społeczny w meandrach środowiska lokalnego, Wydawnictwo Ars Atelier, Szczecin | pl_PL |
dc.references | Winiarski Mikołaj (1999), Od opieki do wsparcia społecznego, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”, nr 5 | pl_PL |
dc.references | Winiarski Mikołaj (2006), Edukacja środowiskowa – istota, wymiary, aktualne problemy, [w:] Stanisław Kawula (red.), Pedagogika społeczna: dokonania – aktualność – perspektywy, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń | pl_PL |
dc.references | Winter Richard, Munn-Giddings Carol (2001), A Handbook for Action Research in Health and Social Care, Routledge, London–New York | pl_PL |
dc.references | Witkowski Lech (2003), Filozoficzność w kształceniu pedagogów jako otwieranie (się) na humanistykę, „Colloquia Communia”, nr 2 (specjalny) | pl_PL |
dc.references | Woleński Jan (2000), Epistemologia, t. 1: Zarys historyczny i problemy metateoretyczne, Aureus, Kraków | pl_PL |
dc.references | Woleński Jan (2001), Epistemologia, t. 2: Wiedza i poznanie, Aureus, Kraków | pl_PL |
dc.references | Woleński Jan (2003), Epistemologia, t. 3: Prawda i realizm, Aureus, Kraków | pl_PL |
dc.references | Woleński Jan (2004), Wstęp, [w:] Kazimierz Ajdukiewicz, Zagadnienia i kierunki filozofii. Teoria poznania. Metafizyka, Antyk, Kęty – Warszawa | pl_PL |
dc.references | Woleński Jan (2007), Status epistemologii: pomiędzy naturalizmem a transcendentalizmem, [w:] Marek Hetmański (red.), Epistemologia współczesna, Universitas, Kraków | pl_PL |
dc.references | Wright James D. (1989), Address Unknown: The Homeless in America, Aldine de Gruyter, New York | pl_PL |
dc.references | Wroczyński Ryszard (1966), Wprowadzenie do pedagogiki społecznej, PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Wroczyński Ryszard (1974), Pedagogika społeczna, PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Wroczyński Ryszard, Pilch Tadeusz (red.) (1974), Metodologia pedagogiki społecznej, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wydawnictwo PAN, Wrocław–Kraków–Gdańsk | pl_PL |
dc.references | Yeates Nicola (2002), Globalization and social policy, SAGE Publications, London | pl_PL |
dc.references | Zaborowski Zbigniew (1973), Wstęp do metodologii badań pedagogicznych, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wydawnictwo PAN, Wrocław | pl_PL |
dc.references | Zagóra-Jonszta Urszula (1999), Ordoliberalizm a społeczna gospodarka rynkowa: możliwości jej realizacji w Polsce, Wydawnictwo Uczelniane AE, Katowice | pl_PL |
dc.references | Zalewska Danuta (1992), Grupy wysokiego ryzyka socjalnego: raport z badań, Wrocław | pl_PL |
dc.references | Zalewska Danuta (1997), Ubóstwo: teorie, badania, Wydawnictwo UWr, Wrocław | pl_PL |
dc.references | Zdanowicz Kamila (2008), Dzieci ulicy – perspektywa działań pedagogów społecznych na rzecz dzieci z grup wysokiego ryzyka (na przykładzie miasta Olsztyn), [w:] Barbara Kromolicka (red.), Pedagog społeczny w meandrach środowiska lokalnego, Wydawnictwo Ars Atelier, Szczecin | pl_PL |
dc.references | Ziółkowski Marek (2001), Globalizacja a przemiany struktury społecznej we współczesnej Polsce, [w:] Zbigniew Blok (red.), Społeczne problemy globalizacji, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań | pl_PL |
dc.references | Znaniecki Florian (1974), Ludzie teraźniejsi a cywilizacja przyszłości, PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Znaniecki Florian (1984), Społeczne role uczonych, PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Znaniecki Florian (2001), Socjologia wychowania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Znaniecki Florian (2008), Metoda socjologii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Zych Adam A. (2003), Comenius, [w:] Tadeusz Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. 1, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Żukiewicz Arkadiusz (2004), Środowiskowa działalność prywatnego sektora systemu pomocy społecznej – przykład angielski, [w:] Józefa Brągiel, Piotr Sikora (red.), Praca socjalna – wielość perspektyw. Rodzina – Multikulturowość – Edukacja, Wydawnictwo UO, Opole | pl_PL |
dc.references | Żukiewicz Arkadiusz (2005), Prewencja socjalna, [w:] Tadeusz Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. 4: P, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Żukiewicz Arkadiusz (2009a), Wprowadzenie do ontologii pracy społecznej. Odniesienia do społeczno-pedagogicznej refleksji Heleny Radlińskiej, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków | pl_PL |
dc.references | Żukiewicz Arkadiusz (2009b), Reintegracja społeczna i zawodowa podopiecznych systemu pomocy społecznej. Przykład działalności Klubu Integracji Społecznej, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków | pl_PL |
dc.references | Żukiewicz Arkadiusz (2011), Koncepcja Action Research i jej zastosowanie w procesach poznawania i przetwarzania rzeczywistości życia ludzkiego. Rozważania z perspektywy pedagogiki społecznej, „Pedagogika Społeczna”, nr 2 | pl_PL |
dc.references | Żukiewicz Arkadiusz (2012), Helena Radlińska w przestrzeni działania wychowawczego i oświatowego na łamach „Ruchu Pedagogicznego”. O aktualności podejmowanej problematyki w setną rocznicę ustanowienia czasopisma, „Ruch Pedagogiczny”, nr 2 | pl_PL |
dc.references | Żukiewicz Arkadiusz (2013), Profesor Helena Radlińska w służbie ludziom. Obraz teoretyka, badacza, nauczyciela oraz działacza społecznego, [w:] Anna Michalska (red.), Kobiety w pracy socjalnej, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań | pl_PL |
dc.references | Żurkowska Grażyna (2006), Epistemologia po Wittgensteinie. Nowa perspektywa epistemologiczna Jana Srzednickiego, UMCS, Lublin | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7969-485-3 | |