Show simple item record

dc.contributor.authorKurek-Kokocińska, Stanisława
dc.contributor.editorAntczak, Mariola
dc.contributor.editorWalczak-Niewiadomska, Agata
dc.date.accessioned2020-10-28T13:27:06Z
dc.date.available2020-10-28T13:27:06Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationKurek-Kokocińska S., Panorama czytelnictwa młodzieży francuskiej w epoce cyfrowej, [w:] W kręgu kultury czytelniczej dzieci i młodzieży, Antczak M., Walczak-Niewiadomska A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, Łódź-Warszawa 2015, s. 193-203, doi: 10.18778/7969-810-3.11pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-810-3
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/32461
dc.descriptionArtykuł dotyczy współczesnej sytuacji czytelnictwa i zmian dokonujących się w tej dziedzinie we Francji w grupie młodych osób (nastolatków) po ukończeniu przez nich kształcenia na poziomie école primaire, tj. od ok. 11 roku życia. Podstawą źródłową są publikacje czasopiśmiennicze zawierające sprawozdania i raporty z przeprowadzonych badań czytelniczych, zwłaszcza zamieszczone w „Bulletin Bibliotheque de France” po 2000 roku. Charakterystyka uwzględnia takie aspekty, jak: stan i dynamika czytelnictwa w ostatnich latach, zainteresowania czytelnicze, miejsce czytania w życiu młodzieży.pl_PL
dc.description.abstractThe subject of interest is the contemporary situation of reading habits and changes taking place in this area in France among young people (teenagers) upon completion of education at the école primaire level, i.e. from about 11 years old. The main sources include publications containing statements and reports on readership studies conducted, among others materials on the subject printed in the “Bulletin des Bibliotheques de France” in 2000. The profile takes into account such aspects as the status and dynamics of reading habits in recent years, reading-related interests and the role of reading in the life of teenagers. A general view depicts a community reading books and magazines, and participating in a variety of other cultural practices, in accordance with the spirit of the times.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskichpl_PL
dc.relation.ispartofAntczak M., Walczak-Niewiadomska A. (red.), W kręgu kultury czytelniczej dzieci i młodzieży, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, Łódź-Warszawa 2015;
dc.relation.ispartofseriesNauka, Dydaktyka, Praktyka;163
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectczytelnictwopl_PL
dc.subjectmłodzież francuskapl_PL
dc.subjectepoka cyfrowapl_PL
dc.titlePanorama czytelnictwa młodzieży francuskiej w epoce cyfrowejpl_PL
dc.title.alternativePanorama of youth readership in France in the digital agepl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number193-203pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Katedra Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowejpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-811-0
dc.contributor.authorBiographicalnoteStanisława Kurek-Kokocińska – dr hab. nauk humanistycznych w zakresie bibliotekoznawstwa i informacji naukowo-technicznej, prof. Uniwersytetu Łódzkiego, pracownik naukowy w Katedrze Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej. Zajmuje się problematyką kultury książki i informacji w społeczeństwie wiedzy.pl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteStanisława Kurek-Kokocińska – PhD in Humanities in the field of bibliology and scientific information, professor at the University of Łódź, employee of the Chair of Library and Information Science. Her scientific interests include a culture of book and information in the knowledge-based society.pl_PL
dc.referencesBertrand A. M. (2003), «Émile Zola, il écrit trop». Les jeunes et la lecture, „Bulletin des Bibliothèques de France”, no 3, p. 22-28pl_PL
dc.referencesDétrez Ch. (2011), Les adolescents et la lecture, quinze ans après, „Bulletin des Bibliothèques de France”, no 5, p. 32-35pl_PL
dc.referencesHersent J. F. (2003), Les pratiques culturelles adolescentes. France, début du troisième millénaire, „Bulletin des Bibliothèques de France”, no 3, p. 12-21pl_PL
dc.referencesKoyama-Richard B. (2008), Manga. 1000 lat historii, Warszawa, Wydaw. Naukowe PWN, ISBN 978-83-01-15616-9pl_PL
dc.referencesKucharska A. (2007), Współczesny bohater literacki Harry Potter w wybranych polskich źródłach informacji, [praca magisterska napisana pod kierunkiem Stanisławy Kurek-Kokocińskiej], Łódź, [dostęp: Archiwum Wydziału Filologicznego UŁ]pl_PL
dc.referencesNowak-Jeziorański J. (2005), Kurier z Warszawy, Kraków, „Znak”, ISBN 83-240- 0535-8pl_PL
dc.referencesOnt lu 20 livres ou plus au cours des 12 derniers mois, 1973-2008 [online], [dostęp: 05.06.2014], dostępny w Internecie: <http://www.pratiquesculturelles.culture. gouv.fr/doc/evolution73-08/T5-LECTURE-REGULIERE-LIVRES.pdf>pl_PL
dc.referencesOnt lu au moins un livre au cours des 12 derniers mois, 1973-2008 [online], [dostęp: 05.06.2014], dostępny w Internecie: <http://www.pratiquesculturelles. culture.gouv.fr/doc/evolution73-08/T4-LECTURE-LIVRES.pdf>pl_PL
dc.contributor.authorEmailkokos@uni.lodz.plpl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-810-3.11


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe