dc.contributor.author | Mazurkiewicz, Adam | |
dc.contributor.editor | Antczak, Mariola | |
dc.contributor.editor | Walczak-Niewiadomska, Agata | |
dc.date.accessioned | 2020-10-28T09:40:45Z | |
dc.date.available | 2020-10-28T09:40:45Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | Mazurkiewicz A.,Wstęp, [w:] W kręgu kultury czytelniczej dzieci i młodzieży, Antczak M., Walczak-Niewiadomska A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, Łódź-Warszawa 2015, s. 9-19, doi: 10.18778/7969-810-3.01 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7969-810-3 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/32450 | |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Antczak M., Walczak-Niewiadomska A. (red.), W kręgu kultury czytelniczej dzieci i młodzieży, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, Łódź-Warszawa 2015; | |
dc.relation.ispartofseries | Nauka, Dydaktyka, Praktyka;163 | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Wstęp | pl_PL |
dc.type | Other | pl_PL |
dc.page.number | 9-19 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Zakład Dydaktyki Języka i Literatury Polskiej | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-7969-811-0 | |
dc.references | Andrzejewska J. (1976), Kultura czytelnicza nauczycieli szkoły podstawowej, Warszawa, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne | pl_PL |
dc.references | Bernaś A. (2015), Inicjatywy wspierające czytelnictwo osób z niepełnosprawnościami, podejmowane przez Ośrodek Czytelnictwa Chorych i Niepełnosprawnych w Toruniu [w:] Wojciechowska M. (red.), Czytelnictwo w dobie informacji cyfrowej. Rozwój, bariery, technologie, Warszawa, Wydawnictwo SBP, s. 397-408 | pl_PL |
dc.references | Bogowicz A. (1998), Internet i jego możliwości edukacyjne, „Edukacja Dorosłych”, nr 2, s. 61-64 | pl_PL |
dc.references | Bolter J. D. (1990), Człowiek Turinga. Kultura zachodu w wieku komputera, przekł. T. Goban- Klas, Warszawa, Państwowy Instytut Wydawniczy, ISBN 978-83-06019-40-7 | pl_PL |
dc.references | Castells M. (2003), Galaktyka Internetu. Refleksje nad Internetem, biznesem i społeczeństwem, Poznań, Rebis, ISBN 978-83-61194-24-8 | pl_PL |
dc.references | Chowdhury G. G. (2002), Digital Librares and Reference services: Present and Future, “Journal of Documentation”, vol. 58, no. 3, p. 258-283 | pl_PL |
dc.references | Christensen M. (2007), Syntopia [online], [dostęp: 29.01.2015], dostępny w Internecie: <http://blog.hvidtfeldts.net> | pl_PL |
dc.references | Ciciak A. (2006), Czytanie książek: potrzeba, moda, a może już snobizm? [online], „Latarnia Morska”, nr 4, [dostęp: 31.01.2015], dostępny w Internecie: <http://latarnia-morska.eu/ index.php?option=com_content&view=article&id=840%3Aczytanie-ksiek-potrzebamoda-a-moe-ju-snobizm&catid=37%3Aeseje-i-szkice&Itemid=62&lang=pl> | pl_PL |
dc.references | Deńca M. (2008), Praca z czytelnikiem niesłyszącym, „Biblioteka w Szkole”, nr 1, s. 17-18 | pl_PL |
dc.references | Deńca M. (2013), Czytelnik niesłyszący w bibliotece szkolnej [w:] Antczak M. [i in.] (red. nauk), Kultura czytelnicza dzieci i młodzieży początków XXI wieku. Szkice bibliologiczne, Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, s. 309-328 | pl_PL |
dc.references | Domańska E. (2002), Wokół metahistorii [wstęp do:] White H., Poetyka pisarstwa historycznego, Kraków, Universitas, ISBN 978-83-705285-2-2 | pl_PL |
dc.references | Siuda P., Stunża G. D. (red.) (2012), Dzieci sieci, Gdańsk, Instytut Kultury Miejskiej, ISBN 978-83-938408-7-8 | pl_PL |
dc.references | Filiciak M. [ i in.] (2010), Młodzi i media. Nowe media a uczestnictwo w kulturze [online], Warszawa, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej, [dostęp: 11.03.2015], dostępny w Internecie: <http://bi.gazeta.pl/im/9/7651/m7651709.pdf> | pl_PL |
dc.references | Fiut I. S. (2014), Migracja prasy bezpłatnej do Internetu i jej strategie wydawnicze, „Rocznik Biblioteczno-Prasoznawczy”, t. 6, s. 65-79 | pl_PL |
dc.references | Frania M. (2010), Mediatyzacja kultury – zagrożenie czy wyzwanie przyszłości? Refleksja w kontekście opinii przyszłych pedagogów [w:] Mucha J. (red.), Nie tylko Internet. Nowe media, przyroda i >>technologie społeczne<< a praktyki kulturowe, Kraków, s. 224-234 | pl_PL |
dc.references | Geertz C. (1998), O gatunkach zmąconych. Nowe konfiguracje myśli społecznej [w:] Nycz E. (red.), Postmodernizm: antologia przekładów, Kraków, Wydawnictwo Baran i Suszyński, s. 214-235 | pl_PL |
dc.references | Gołębiewski Ł. (2012), Gdzie jest czytelnik?, Warszawa, Biblioteka Analiz, ISBN 978-83- 62948-67-3 | pl_PL |
dc.references | Hofmokl J. (2009), Internet jako nowe dobro wspólne, Warszawa, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, ISBN 978-83-60807958 | pl_PL |
dc.references | Jackowski S. (2004), Co Internet zmienia w tradycyjnej dydaktyce akademickiej?, „Nauka i Szkolnictwo Wyższe”, nr 1, s. 135-140 | pl_PL |
dc.references | Jarzyńska K. (2011), Eposy świata. U źródeł kultur, Warszawa-Bielsko-Biała, Wydawnictwo Szkolne PWN, ISBN 978-83-26209-90-1 | pl_PL |
dc.references | Kasperski E. (2007), Dyskurs antropologiczny o antropologii literatury. Zasady pierwsze, „Słupskie Prace Filologiczne”, seria „Filologia Polska”, nr 5, s. 153-169 | pl_PL |
dc.references | Kowalczyk M. M., Gotwald B. (2011), Zagrożenia dla procesu rozwoju i wychowania dzieci w Internecie, „Pedagogika Rodziny”, nr 1, s. 89-94 | pl_PL |
dc.references | Krawczewska L. (2013), Wzory kobiecości w pismach dla nastolatków: przekaz, perswazja czy manipulacja?, „Kultura – Media – Teologia”, nr 14, s. 95-110 | pl_PL |
dc.references | Ladorucki J. (2013), Wprowadzenie do zagadnień kultury czytelniczej. Tytułem wstępu [w:] Antczak M. [i in.] (red. nauk.), Kultura czytelnicza dzieci i młodzieży początków XXI wieku. Szkice bibliologiczne, Łódź, Wydaw. Uniwersytetu Łódzkiego, s. 15-23 | pl_PL |
dc.references | Laszkowska J. (2001), Instytucja szkoły wobec fenomenu Internetu, „Kwartalnik Edukacyjny”, nr 2, s. 17-26 | pl_PL |
dc.references | Lichański J. Z. (2007), Retoryka. Historia – Teoria – Praktyka, Warszawa, Wydawnictwo DiG, t. I, ISBN 978-83-71814815 | pl_PL |
dc.references | Malewska-Szałygin A. (2004), Tradycja stosowania pojęcia >>dyskurs<< i jego przydatność w antropologii współczesności, „Etnografia Polska”, t. XLVIII, z. 1-2, s. 81-97 | pl_PL |
dc.references | Małek M. K. (2012), Młodzieżowe media rozrywkowe antynomią wychowania, „Kultura – Media – Teologia”, nr 10, s. 32-45 | pl_PL |
dc.references | Marquard O. (2007), Aesthetica i anaesthetica. Rozważania filozoficzne, przeł. K. Krzemieniowa, Warszawa, Oficyna Naukowa, ISBN 978-83-74590457 | pl_PL |
dc.references | Michalska M. W. (2010), Bajki Danuty Chwastniewskiej w „Świecie Ciszy”, „Biblioterapeuta”, nr 1, s. 20-22 | pl_PL |
dc.references | Mielczarek T. (2007), Pożegnanie z prasą. Czy w Polsce kończy się era Gutenberga?, „Zeszyty Prasoznawcze”, nr 1-2, s. 51-68 | pl_PL |
dc.references | Miller E., Weaving Meaning: An Overview of The Semantic Web [online], [dostęp: 02.02.2015], dostępny w Internecie: <http://www.w3.org/2004/Talks/0316-semweb-ddc/slide1-0.html> | pl_PL |
dc.references | Morawski S. (1975), Awangardy XX wieku – stara i nowa, „Miesięcznik Literacki”, nr 3, s. 53-72 Patkaniowska D. (2005), Biblioteka Jagiellońska 21. wieku – tradycja i nowoczesność [w:] Ganińska H. (red.), Biblioteki naukowe w kulturze i cywilizacji, Poznań, t. 1, s. 90-101 | pl_PL |
dc.references | Po co Polakom biblioteki? Raport po trzech latach działania Programu Rozwoju Bibliotek (2015) [online], [dostęp: 02.02.2015], dostępny w Internecie: <http://www.biblioteki. org/repository/PLIKI/DOKUMENTY/RAPORTY/RAPORT_PO_CO_POLAKOM_ BIBLIOTEKI_www.pdf> | pl_PL |
dc.references | Polok J. (2012), Bieg przez płotki, czyli biblioteczna zadyszka w pogoni za użytkownikiem, „Nowa Biblioteka”, nr 2, s. 7-18 | pl_PL |
dc.references | Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (2012), Dz. U., nr 9770 [online], [dostęp: 02.02.1015], dostępny w Internecie: <http://www.oswiata.abc.com.pl/akt/-/akt/dz-u-2012-977-u> | pl_PL |
dc.references | Sulima R. (1980), Dokument i literatura, Warszawa, Krajowa Agencja Wydawnicza | pl_PL |
dc.references | Świderska M. (2011), Pomoc świadczona rodzinie wychowującej dziecko niepełnosprawne, „Pedagogika Rodziny”, nr 1, s. 35-50 | pl_PL |
dc.references | Tadeusiewicz R. (2004), Internet jako narzędzie dydaktyczne [w:] Furmanek W., Piecuch A. A. (red.), Dydaktyka informatyki. Problemy metodyki, Rzeszów, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, s. 142-149 | pl_PL |
dc.references | Tatarek Z. (2015), Nowe technologie w świecie książki [w:] Wojciechowska M. (red.), Czytelnictwo w dobie informacji cyfrowej. Rozwój, bariery, technologie, Warszawa, Wydawnictwo SBP, s. 419-427 | pl_PL |
dc.references | Tylor E. B. (1881), Preface [In:] Ibidem, Anthropology. An Introduction to the Study of Man and Civilisation, London, s. v-ix | pl_PL |
dc.references | Tylor E. B. (2012), Od autora [w:] Tenże, Antropologia. Wstęp do badań człowieka i cywilizacji, przekł. A. Bąkowska, Warszawa, Hachette Polska, s. 5-9 | pl_PL |
dc.references | Van Dijk T. (2001), Badania nad dyskursem [w:] Van Dijk T. (red.), Dyskurs jako struktura i proces, Warszawa, Wydawnictwa Naukowe PWN, ISBN 978-83-01135324 | pl_PL |
dc.references | Waśko M. (2012), Modne leksemy i połączenia wyrazowe w czasopismach dla dziewcząt. Eksplikacje dydaktyczne, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Seria Filologiczna”, z. 72, s. 113-125 | pl_PL |
dc.references | Wrocławska M., Jerzyk-Wojtecka J. (red.) (2011), Biblioteka jako „trzecie miejsce”. Międzynarodowa konferencja Biblioteki Uniwersytetu Łódzkiego [online], Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, [dostęp: 12.03.2015], dostępny w Internecie: <http://bcul.lib.uni.lodz.pl/Content/1896/KonferencjaBULII14.12.pdf> | pl_PL |
dc.references | Załecka D. (1999), Propaganda moralnego luzu na przykładzie czasopism: „Bravo”, „Bravo- -Girl”, „Dziewczyna” [w:] Ożdżyński J., Śniatkowski S. (red.), Wartościowanie w dyskursie edukacyjnym, Kraków, Oficyna Wydawnicza Edukacja, s. 327-338 | pl_PL |
dc.references | Zaremba M. (2008), Polski hydraulik i inne opowieści ze Szwecji, Wołowiec, Wydawnictwo Czarne, ISBN 978-83-75360219 | pl_PL |
dc.references | Zasacka Z. (2014), Streszczenie raportu końcowego z badania: Czytelnictwo dzieci i młodzieży, Warszawa, Instytut Badań Edukacyjnych | pl_PL |
dc.references | Ziątek Z. (1999), Wiek dokumentu. Inspiracje dokumentarne w polskiej prozie współczesnej, Warszawa, Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk, ISBN 978-83- 87456351 | pl_PL |
dc.references | Żebrowska D. (2009), Wartości edukacyjne współczesnych polskich czasopism dziecięcych, „Studia Gdańskie”, t. VI, s. 72-88 | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7969-810-3.01 | |