Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKeil, Marta
dc.contributor.editorBartosiak, Mariusz
dc.contributor.editorCiesielski, Tomasz
dc.date.accessioned2020-10-16T14:51:24Z
dc.date.available2020-10-16T14:51:24Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationKeil M., Praktyka choreograficzna jako praktyka polityczna, [w:] Strategie choreograficzne. Nowe perspektywy, Bartosiak M., Ciesielski T. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Instytut Muzyki i Tańca, Łódź-Warszawa 2017, s. 127-134, doi: 10.18778/8088-820-3.10pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-820-3
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/32337
dc.description.abstractIs it possible to study the mechanisms of modern democracy by choreographic practice? Drawing on the experience of curatorial and dramaturgical work on Ana Vujanović’s Take It or Make It performance, which was completed in April 2015 at the Teatr Polski im. Hieronima Konieczki in Bydgoszcz, I will propose recognizing choreography as a political practice that requires artistic and experimental testing of various social models, looking at the process of production and re-thinking its structures and internal relationships of power. I will present the way choreography can problematize the position of an artist and a viewer and serve as a tool for institutional critique within the repertoire theater.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Instytut Muzyki i Tańcapl_PL
dc.relation.ispartofBartosiak M., Ciesielski T. (red.), Strategie choreograficzne. Nowe perspektywy, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Instytut Muzyki i Tańca, Łódź-Warszawa 2017;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectpraktyka choreograficznapl_PL
dc.subjectpraktyka politycznapl_PL
dc.titlePraktyka choreograficzna jako praktyka politycznapl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number127-134pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationTeatr Polski w Bydgoszczypl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-821-0
dc.contributor.authorBiographicalnoteKeil Marta – kuratorka. W latach 2013–2017 wspólnie z Grzegorzem Reske prowadziła festiwal Konfrontacje Teatralne w Lublinie. Kierowniczka działu kuratorsko-dramaturgicznego w Teatrze Polskim w Bydgoszczy w latach 2014–2015 oraz współkuratorka Festiwalu Prapremier. Jedna z inicjatorek projektu Identity. Move! Inicjatorka i kuratorka East European Performing Arts Platform (EEPAP). Współpracowała jako kuratorka i dramaturżka m.in. z Agnieszką Jakimiak, Rabih Mroué, Agatą Siniarską i Aną Vujanović. Publikowała m.in. w „Dialogu”, „Didaskaliach”, „Dwutygodniku”, „Notatniku Teatralnym”, „Masce”, „Howlround”. Redaktorka książki Dance, Process, Artistic Research. Contemporary Dance in the Political, Economic and Social Context of “Former East” of Europe (2015) oraz Odzyskiwanie tego, co oczywiste. O instytucji festiwalu (2017).pl_PL
dc.referencesBanes S. (1993), Democracy’s Body. Judson Dance Th eater, 1962–1964, Duke University Press, Durham–Londyn.pl_PL
dc.referencesBanes S. (2013), Terpsychora w tenisówkach. Taniec post-modern, tłum. A. Grabowski, J. Majewska, PWM, Kraków.pl_PL
dc.referencesCvejić B. (2015), Podłączanie widza w „Untitled” Xaviera Le Roy, htt p://20.konfrontacje. pl/2015/09/07/bojana-cvejic-podlaczanie-widza-w-untitled-xaviera-le-roya/ (dostęp: 24.07.2017).pl_PL
dc.referencesKlimczyk W. (2015) Wirus mobilizacji. Taniec i kształtowanie się nowoczesności, Universitas, Kraków.pl_PL
dc.referencesVujanović A. (2013), Notes of the Politicality of Contemporary Dance, [w:] S. Hölscher, G. Siegmund (red.), Dance, Politics & Co-Immunity, Diaphanes, Zürich–Berlin.pl_PL
dc.referencesVujanović A. (2015), Polityka formy w tańcu: o partyturach [score’ach] i demokratyzacji tańca, tłum. J. Kurek, (red.) M. Keil, program spektaklu Teatru Polskiego w Bydgoszczy Take it or Make it (premiera: 15 kwietnia 2015), http://www.taniecpolska.pl/przedruk/339 (dostęp: 10.06.2017).pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-820-3.10


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe