dc.contributor.author | Keil, Marta | |
dc.contributor.editor | Bartosiak, Mariusz | |
dc.contributor.editor | Ciesielski, Tomasz | |
dc.date.accessioned | 2020-10-16T14:51:24Z | |
dc.date.available | 2020-10-16T14:51:24Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Keil M., Praktyka choreograficzna jako praktyka polityczna, [w:] Strategie choreograficzne. Nowe perspektywy, Bartosiak M., Ciesielski T. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Instytut Muzyki i Tańca, Łódź-Warszawa 2017, s. 127-134, doi: 10.18778/8088-820-3.10 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8088-820-3 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/32337 | |
dc.description.abstract | Is it possible to study the mechanisms of modern democracy by choreographic practice? Drawing on the experience of curatorial and dramaturgical work on Ana Vujanović’s Take It or Make It performance, which was completed in April 2015 at the Teatr Polski im. Hieronima Konieczki in Bydgoszcz, I will propose recognizing choreography as a political practice that requires artistic and experimental testing of various social models, looking at the process of production and re-thinking its structures and internal relationships of power. I will present the way choreography can problematize the position of an artist and a viewer and serve as a tool for institutional critique within the repertoire theater. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Instytut Muzyki i Tańca | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Bartosiak M., Ciesielski T. (red.), Strategie choreograficzne. Nowe perspektywy, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Instytut Muzyki i Tańca, Łódź-Warszawa 2017; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | praktyka choreograficzna | pl_PL |
dc.subject | praktyka polityczna | pl_PL |
dc.title | Praktyka choreograficzna jako praktyka polityczna | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 127-134 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Teatr Polski w Bydgoszczy | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8088-821-0 | |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Keil Marta – kuratorka. W latach 2013–2017 wspólnie z Grzegorzem Reske prowadziła festiwal Konfrontacje Teatralne w Lublinie. Kierowniczka działu kuratorsko-dramaturgicznego w Teatrze Polskim w Bydgoszczy w latach 2014–2015 oraz współkuratorka Festiwalu Prapremier. Jedna z inicjatorek projektu Identity. Move! Inicjatorka i kuratorka East European Performing Arts Platform (EEPAP). Współpracowała jako kuratorka i dramaturżka m.in. z Agnieszką Jakimiak, Rabih Mroué, Agatą Siniarską i Aną Vujanović. Publikowała m.in. w „Dialogu”, „Didaskaliach”, „Dwutygodniku”, „Notatniku Teatralnym”, „Masce”, „Howlround”. Redaktorka książki Dance, Process, Artistic Research. Contemporary Dance in the Political, Economic and Social Context of “Former East” of Europe (2015) oraz Odzyskiwanie tego, co oczywiste. O instytucji festiwalu (2017). | pl_PL |
dc.references | Banes S. (1993), Democracy’s Body. Judson Dance Th eater, 1962–1964, Duke University Press, Durham–Londyn. | pl_PL |
dc.references | Banes S. (2013), Terpsychora w tenisówkach. Taniec post-modern, tłum. A. Grabowski, J. Majewska, PWM, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Cvejić B. (2015), Podłączanie widza w „Untitled” Xaviera Le Roy, htt p://20.konfrontacje. pl/2015/09/07/bojana-cvejic-podlaczanie-widza-w-untitled-xaviera-le-roya/ (dostęp: 24.07.2017). | pl_PL |
dc.references | Klimczyk W. (2015) Wirus mobilizacji. Taniec i kształtowanie się nowoczesności, Universitas, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Vujanović A. (2013), Notes of the Politicality of Contemporary Dance, [w:] S. Hölscher, G. Siegmund (red.), Dance, Politics & Co-Immunity, Diaphanes, Zürich–Berlin. | pl_PL |
dc.references | Vujanović A. (2015), Polityka formy w tańcu: o partyturach [score’ach] i demokratyzacji tańca, tłum. J. Kurek, (red.) M. Keil, program spektaklu Teatru Polskiego w Bydgoszczy Take it or Make it (premiera: 15 kwietnia 2015), http://www.taniecpolska.pl/przedruk/339 (dostęp: 10.06.2017). | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8088-820-3.10 | |