Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorLissowska-Postaremczak, Regina
dc.contributor.editorBartosiak, Mariusz
dc.contributor.editorCiesielski, Tomasz
dc.date.accessioned2020-10-16T13:20:31Z
dc.date.available2020-10-16T13:20:31Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationLissowska-Postaremczak R., Gry z percepcją. O strategiach kinestetycznego zaangażowania, [w:] Strategie choreograficzne. Nowe perspektywy, Bartosiak M., Ciesielski T. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Instytut Muzyki i Tańca, Łódź-Warszawa 2017, s. 91-101, doi: 10.18778/8088-820-3.07pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-820-3
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/32333
dc.description.abstractThe article deals with choreographic strategies that challenge the dominance of visuality and interpretative in dance. The preoccupation of contemporary choreographers with the kinesthetic experience of the moving body and the mechanism of perception leads to new choreographic strategies aiming to make non-aesthetic and non-intellectual, and even non-visual areas of the spectacle experience accessible for a viewer. The author give examples of choreographic works that implement various strategies of perceptual engagement of the viewer, based on kinesthetic experiences and crossing the traditional audience-viewer relation that involves mainly visual access to movement. The kinesthetic experience became a subject matt er of dance performance, or is conceptualized, used as (conscious) mode of reception of the spectacle, or modified in the technological field.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Instytut Muzyki i Tańcapl_PL
dc.relation.ispartofBartosiak M., Ciesielski T. (red.), Strategie choreograficzne. Nowe perspektywy, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Instytut Muzyki i Tańca, Łódź-Warszawa 2017;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectgry z percepcjąpl_PL
dc.subjectkinestetyczne zaangażowaniepl_PL
dc.titleGry z percepcją. O strategiach kinestetycznego zaangażowaniapl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number91-101pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUAM w Poznaniupl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-821-0
dc.contributor.authorBiographicalnoteLissowska-Postaremczak Regina – teatrolog, teoretyk i praktyk tańca. Absolwentka wiedzy o teatrze UAM w Poznaniu oraz choreografi i i teorii tańca UMFC w Warszawie. Wykładowca na kierunkach wiedza o teatrze UAM oraz taniec w kulturze fizycznej na AWF w Poznaniu. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się wokół zagadnień percepcji kinestetycznej, współczesnej choreografii, nowych mediów i technologii cyfrowych w spektaklach opartych na ruchu oraz filmu tańca. Teksty krytyczne i teoretyczne publikowała m.in. w „Studia Choreologica”, miesięczniku „TEATR”, w licznych monografi ach. Recenzentka portalu taniecPOLSKA . Od 2014 roku kuratorka i selekcjonerka „Dances with Camera” w ramach Short Waves Festival. Od 2016 roku specjalista ds. PR Polskiego Teatru Tańca.pl_PL
dc.referencesBirringer J. (2003), Dance and Interactivity, „Dance Research Journal” (2), 35/36.pl_PL
dc.referencesBoucher M. (2004), Kinetic Synaesthesia: Experiencing Dance in Multimedia Scenographies, „Contemporary Aesthetics”, nr 2.pl_PL
dc.referencesFabious J. (2009), Seeing the body move, [w:] J. Butt rworth, L. Wildschut (red.), Contemporary Choreography. A Critical Reader, Routledge, London.pl_PL
dc.referencesFoster S.L. (2011), Choreographing Empathy. Kinesthesia in Performance, Routledge, London–New York.pl_PL
dc.referencesLichota P. (2016), Tradycje hałasu w świecie dźwięku, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań.pl_PL
dc.referencesZamorska M. (2014), Multimedialność: strategie wykorzystywania nowych mediów (elektronicznych, cyfr owych) w polskim nowym tańcu, Projekt badawczy zrealizowany w ramach III edycji programu „Muzyczne Białe Plamy”, htt p://imit.org.pl/uploads/materials/ fi les/Zamorska%20Magdalena%20-%20Praca%20badawcza%20MBP%20III.pdf (dostęp: 27.07.2017).pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-820-3.07


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe