Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBartosiak, Mariusz
dc.contributor.authorCiesielski, Tomasz
dc.contributor.editorBartosiak, Mariusz
dc.contributor.editorCiesielski, Tomasz
dc.date.accessioned2020-10-16T11:17:02Z
dc.date.available2020-10-16T11:17:02Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationBartosiak M., Ciesielski T., Wprowadzenie. Dynamika strategii choreograficznych a zasada samoregulacji odśrodkowej, [w:] Strategie choreograficzne. Nowe perspektywy, Bartosiak M., Ciesielski T. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Instytut Muzyki i Tańca, Łódź-Warszawa 2017, s.7-17, doi: 10.18778/8088-820-3.01pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-820-3
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/32327
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Instytut Muzyki i Tańcapl_PL
dc.relation.ispartofBartosiak M., Ciesielski T. (red.), Strategie choreograficzne. Nowe perspektywy, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Instytut Muzyki i Tańca, Łódź-Warszawa 2017;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleWprowadzenie. Dynamika strategii choreograficznych a zasada samoregulacji odśrodkowejpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number7-17pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Kultury Współczesnejpl_PL
dc.contributor.authorAffiliationAkademia Muzyczna w Łodzipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-821-0
dc.contributor.authorBiographicalnoteBartosiak Mariusz – adiunkt w Katedrze Dramatu i Teatru (Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Kultury Współczesnej). Zainteresowania badawcze: teoria dramatu i teatru, kognitywna antropologia teatru i dramatu, estetyka fenomenologiczna i porównawcza, tradycje performatywne i klasyczne estetyki Indii i Japonii, ponowoczesne teorie tożsamości i komunikacji kulturowej. Autor dwóch monografi i: Autopoetyka dramatu (Łódź 2013) oraz Za pośrednictwem osób działających. Preliminaria kognitywnej antropologii teatru (Łódź 2013).pl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteCiesielski Tomasz – performer, tancerz, badacz i menadżer teatru, w swoich działaniach łączący wszystkie te trzy doświadczenia. Od 2009 roku członek Stowarzyszenia Teatralnego CHOREA, w tym czasie uczestniczył w projektach: Antyk/Taniec w Re-Konstrukcji, Oratorium Dance Project, DOTKNIĘCI/PORUSZENI. W 2011 roku nawiązał współpracę z duńskim zespołem Granhøj Dans, realizując międzynarodowe spektakle Men&Mahler oraz Rite of Spring Extended w reżyserii Pallego Granhøja. Oba widowiska otrzymały nagrodę dla najlepszego duńskiego spektaklu teatru tańca Årets Reumert 2013 i 2014. Twórca autorskich performansów, m.in. Sense-action, Idylluzja, Taśmy profesjonalne, Edging. Autor publikacji i uczestnik międzynarodowych projektów dotyczących możliwości zastosowania wiedzy z zakresu nauk kognitywnych i neuronauk w badaniach nad tańcem. Sekretarz Rady Redakcyjnej projektu Słownik tańca XX i XXI wieku. Stypendysta Alternatywnej Akademii Tańca 2016 organizowanej przez Stary Browar Nowy Taniec. Wykładowca na kierunku choreografi a w Akademii Muzycznej w Łodzi, doktorant w Katedrze Dramatu i Teatru Uniwersytetu Łódzkiego.pl_PL
dc.referencesBateson G. (1972), Steps to an Ecology of Mind, Chandler Publishing Co., San Francisco.pl_PL
dc.referencesBrackman A.C. (1980), A Delicate Arrangement: Th e Strange Case of Charles Darwin and Alfr ed Russel Wallace, Times Books, New York.pl_PL
dc.referencesBrooks J.L. (1984), Just Before the Origin: Alfr ed Russel Wallace’s Th eory of Evolution, Columbia University Press, New York.pl_PL
dc.referencesCielą tkowska Z.M. (2013), Maurice Merleau-Ponty – ucieleś nienie wzroku, ucieleś nienie ciała, [w:] S. Nieś piałowska-Owczarek, K. Słoboda (red.), Przyjdźcie, pokaż emy Wam, co robimy. O improwizacji tań ca, Muzeum Sztuki w Łodzi, Łódź.pl_PL
dc.referencesGelder Tim van (1995), What Might Cognition Be, If Not Computation?, „Journal of Philosophy” t. 92, nr 7.pl_PL
dc.referencesMaruyama M. (1963), Th e second cybernetics: Deviation-amplifying mutual causal processes, „American Scientist” t. 51, nr 2.pl_PL
dc.referencesMlodinow L. (2012), Nieświadomy mózg. Jak to, co dzieje się za progiem świadomości, wpływa na nasze życie, tłum. J. Szajkowska, Prószyński i S-ka, Poznań.pl_PL
dc.referencesSmith C.H. (2004), Wallace’s unfi nished business: Th e “Other Man” in evolutionary theory, „Complexity”, t. 10. DOI:10.1002/cplx.20062pl_PL
dc.referencesWallace A.R. (1858), On the Tendency of Varieties to Depart Indefi netly fr om the Original Type, Linnaean Society Papers, London. Reprint: P. Appleman (red.), Darwin. Norton Critical Edition, New York 1970.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-820-3.01


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe