dc.contributor.author | Cybulski, Adam | |
dc.contributor.editor | Kluszczyński, Ryszard W. | |
dc.contributor.editor | Kłys, Tomasz | |
dc.contributor.editor | Korczarowska-Różycka, Natasza | |
dc.date.accessioned | 2020-07-29T08:12:32Z | |
dc.date.available | 2020-07-29T08:12:32Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | Cybulski A., Dezorientacja, nadmiar, cytat. O postmodernistycznym kodzie w filmach Leosa Caraksa, [w:] Paradygmaty współczesnego kina, Kluszczyński R. W., Kłys T., Korczarowska-Różycka N. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, s. 167-188, doi: 10.18778/7969-538-6.11 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7969-538-6 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/32181 | |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Kluszczyński R. W., Kłys T., Korczarowska-Różycka N. (red.), Paradygmaty współczesnego kina, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Dezorientacja, nadmiar, cytat. O postmodernistycznym kodzie w filmach Leosa Caraksa | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 167-188 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-7969-539-3 | |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Adam Cybulski – absolwent filmoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim. Interesuje się m.in. filmem
postmodernistycznym, współczesnym kinem francuskim i japońskim, horrorem oraz analizą języka filmowego. Współpracował m.in. z festiwalem filmowym „Pięć Smaków”. Autor dwóch przekładów,
które niebawem ukażą się w antologii Kino europejskie w perspektywie interkulturowej. | pl_PL |
dc.references | Bassan R., Filmowy neobarok (Beineix – Besson – Carax), przeł. P. Kopański, „Film na Świecie” 1993, nr 2 (393). | pl_PL |
dc.references | Bourguignon Th., Miłość w Sekwanie, przeł. P. Kopański, „Film na Świecie” 1993, nr 2 (393). | pl_PL |
dc.references | Céline L.-F., Śmierć na kredyt, Wydawnictwo Zielona Sowa, Kraków 2004. | pl_PL |
dc.references | Drzał-Sierocka A., Luc Besson: Uśmiechnięta twarz filmowego postmodernizmu, Wydawnictwo Akademickie Sedno, Warszawa 2012. | pl_PL |
dc.references | Genette G., Palimpsesty. Literatura drugiego stopnia, przeł. A. Milecki, [w:] Współczesna teoria badań literackich za granicą, red. H. Markiewicz, t. 4, cz. 2, Kraków 1992 | pl_PL |
dc.references | Hassan I., Toward a Concept of Postmodernism, [w:] The Postmodern Turn: Essays in Postmodern Theory and Culture, ed. I. Hassan, Ohio State University Press, Columbus 1987 | pl_PL |
dc.references | Jakubowska M., Gilles Deleuze (postmodernistyczna filozofia kina), [w:] Historia myśli filmowej, red. A. Helman, J. Ostaszewski, Wydawnictwo słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2010 | pl_PL |
dc.references | Jakubowska M., Kryształy czasu: Kino Wojciecha Jerzego Hasa, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, s. 334–340. | pl_PL |
dc.references | Jameson F., Postmodernizm i społeczeństwo konsumpcyjne, przeł. P. Czapliński, [w:] Postmodernizm. Antologia przekładów, red. R. Nycz, Baran i Suszczyński, Kraków 1996. | pl_PL |
dc.references | Lewicki A., Sztuczne światy: Postmodernizm w filmie fabularnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2007 | pl_PL |
dc.references | Lubelski T., Co nam dziś mówi neobarok?, „Kino” 2013, nr 7–8. | pl_PL |
dc.references | Lyotard J.-F., Odpowiedź na pytanie: co to jest postmodernizm, przeł. M. P. Markowski, [w:] Postmodernizm. Antologia przekładów, red. R. Nycz, Baran i Suszczyński, Kraków 1996. | pl_PL |
dc.references | Majewska K., Intertekstualność w filmie – odmiany i egzemplifikacje, „Studia Filmoznawcze” 1998, nr 19–21. | pl_PL |
dc.references | Malmberg C.-J., Miłość od ostatniego spojrzenia, przeł. P. Kopański, „Film na Świecie” 1993, nr 2 (393). | pl_PL |
dc.references | Miczka T., Wielkie ŻARCIE i POSTmodernizm: o grach intertekstualnych w kinie współczesnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 1992. | pl_PL |
dc.references | Morawski S., Kłopoty z postmodernizmem, „Kino” 1991, nr 2. | pl_PL |
dc.references | Morawski S., Postmodernizm a kultura filmowa, „Kino” 1991, nr 3. | pl_PL |
dc.references | Nycz R., Tekstowy świat. Poststrukturalizm a wiedza o literaturze, Wydawnictwo Universitas, Kraków 2000. | pl_PL |
dc.references | Oramus D., O pomieszaniu gatunków: science fiction a postmodernizm, Wydawnictwo Trio, Warszawa 2010 | pl_PL |
dc.references | Płażewski J., Historia filmu francuskiego 1895–2003, Wydawnictwo Auriga, Warszawa 2005. | pl_PL |
dc.references | Szponar E., „Holy Motors”: elegia o ruchu, „EKRANy” 2012, nr 6. | pl_PL |
dc.references | Zalewski A., Strategiczna dezorientacja: Perypetie rozumu w fabularnym filmie postmodernistycznym, Ośrodek Wydawniczo-Poligraficzny SIMP, Warszawa 1998. | pl_PL |
dc.references | Żmigrodzki P., Wprowadzenie do leksykografii polskiej, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2003. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7969-538-6.11 | |