Show simple item record

dc.contributor.authorCybulski, Adam
dc.contributor.editorKluszczyński, Ryszard W.
dc.contributor.editorKłys, Tomasz
dc.contributor.editorKorczarowska-Różycka, Natasza
dc.date.accessioned2020-07-29T08:12:32Z
dc.date.available2020-07-29T08:12:32Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationCybulski A., Dezorientacja, nadmiar, cytat. O postmodernistycznym kodzie w filmach Leosa Caraksa, [w:] Paradygmaty współczesnego kina, Kluszczyński R. W., Kłys T., Korczarowska-Różycka N. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, s. 167-188, doi: 10.18778/7969-538-6.11pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-538-6
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/32181
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofKluszczyński R. W., Kłys T., Korczarowska-Różycka N. (red.), Paradygmaty współczesnego kina, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleDezorientacja, nadmiar, cytat. O postmodernistycznym kodzie w filmach Leosa Caraksapl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number167-188pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-539-3
dc.contributor.authorBiographicalnoteAdam Cybulski – absolwent filmoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim. Interesuje się m.in. filmem postmodernistycznym, współczesnym kinem francuskim i japońskim, horrorem oraz analizą języka filmowego. Współpracował m.in. z festiwalem filmowym „Pięć Smaków”. Autor dwóch przekładów, które niebawem ukażą się w antologii Kino europejskie w perspektywie interkulturowej.pl_PL
dc.referencesBassan R., Filmowy neobarok (Beineix – Besson – Carax), przeł. P. Kopański, „Film na Świecie” 1993, nr 2 (393).pl_PL
dc.referencesBourguignon Th., Miłość w Sekwanie, przeł. P. Kopański, „Film na Świecie” 1993, nr 2 (393).pl_PL
dc.referencesCéline L.-F., Śmierć na kredyt, Wydawnictwo Zielona Sowa, Kraków 2004.pl_PL
dc.referencesDrzał-Sierocka A., Luc Besson: Uśmiechnięta twarz filmowego postmodernizmu, Wydawnictwo Akademickie Sedno, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesGenette G., Palimpsesty. Literatura drugiego stopnia, przeł. A. Milecki, [w:] Współczesna teoria badań literackich za granicą, red. H. Markiewicz, t. 4, cz. 2, Kraków 1992pl_PL
dc.referencesHassan I., Toward a Concept of Postmodernism, [w:] The Postmodern Turn: Essays in Postmodern Theory and Culture, ed. I. Hassan, Ohio State University Press, Columbus 1987pl_PL
dc.referencesJakubowska M., Gilles Deleuze (postmodernistyczna filozofia kina), [w:] Historia myśli filmowej, red. A. Helman, J. Ostaszewski, Wydawnictwo słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2010pl_PL
dc.referencesJakubowska M., Kryształy czasu: Kino Wojciecha Jerzego Hasa, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, s. 334–340.pl_PL
dc.referencesJameson F., Postmodernizm i społeczeństwo konsumpcyjne, przeł. P. Czapliński, [w:] Postmodernizm. Antologia przekładów, red. R. Nycz, Baran i Suszczyński, Kraków 1996.pl_PL
dc.referencesLewicki A., Sztuczne światy: Postmodernizm w filmie fabularnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2007pl_PL
dc.referencesLubelski T., Co nam dziś mówi neobarok?, „Kino” 2013, nr 7–8.pl_PL
dc.referencesLyotard J.-F., Odpowiedź na pytanie: co to jest postmodernizm, przeł. M. P. Markowski, [w:] Postmodernizm. Antologia przekładów, red. R. Nycz, Baran i Suszczyński, Kraków 1996.pl_PL
dc.referencesMajewska K., Intertekstualność w filmie – odmiany i egzemplifikacje, „Studia Filmoznawcze” 1998, nr 19–21.pl_PL
dc.referencesMalmberg C.-J., Miłość od ostatniego spojrzenia, przeł. P. Kopański, „Film na Świecie” 1993, nr 2 (393).pl_PL
dc.referencesMiczka T., Wielkie ŻARCIE i POSTmodernizm: o grach intertekstualnych w kinie współczesnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 1992.pl_PL
dc.referencesMorawski S., Kłopoty z postmodernizmem, „Kino” 1991, nr 2.pl_PL
dc.referencesMorawski S., Postmodernizm a kultura filmowa, „Kino” 1991, nr 3.pl_PL
dc.referencesNycz R., Tekstowy świat. Poststrukturalizm a wiedza o literaturze, Wydawnictwo Universitas, Kraków 2000.pl_PL
dc.referencesOramus D., O pomieszaniu gatunków: science fiction a postmodernizm, Wydawnictwo Trio, Warszawa 2010pl_PL
dc.referencesPłażewski J., Historia filmu francuskiego 1895–2003, Wydawnictwo Auriga, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesSzponar E., „Holy Motors”: elegia o ruchu, „EKRANy” 2012, nr 6.pl_PL
dc.referencesZalewski A., Strategiczna dezorientacja: Perypetie rozumu w fabularnym filmie postmodernistycznym, Ośrodek Wydawniczo-Poligraficzny SIMP, Warszawa 1998.pl_PL
dc.referencesŻmigrodzki P., Wprowadzenie do leksykografii polskiej, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2003.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-538-6.11


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe