dc.contributor.author | Rode, Dagmara | |
dc.contributor.author | Sołodki, Paweł | |
dc.contributor.editor | Kluszczyński, Ryszard W. | |
dc.contributor.editor | Kłys, Tomasz | |
dc.contributor.editor | Korczarowska-Różycka, Natasza | |
dc.date.accessioned | 2020-07-29T08:05:39Z | |
dc.date.available | 2020-07-29T08:05:39Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | Rode D., Sołodki P., Dokument interaktywny – rekonesans, [w:] Paradygmaty współczesnego kina, Kluszczyński R. W., Kłys T., Korczarowska-Różycka N. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, s. 75-86, doi: 10.18778/7969-538-6.05 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7969-538-6 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/32176 | |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Kluszczyński R. W., Kłys T., Korczarowska-Różycka N. (red.), Paradygmaty współczesnego kina, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Dokument interaktywny – rekonesans | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 75-86 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki / Wyższa Szkoła Sztuki i Projektowania w Łodzi | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-7969-539-3 | |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Dagmara Rode – doktor nauk humanistycznych, kulturoznawczyni, adiunktka w Zakładzie Mediów
Elektronicznych Katedry Mediów i Kultury Audiowizualnej Uniwersytetu Łódzkiego. Zajmuje się filmem eksperymentalnym, sztuką wideo i sztuką feministyczną. Autorka książki Polityka w pierwszej osobie. Twórczość Dereka Jarmana, współredaktorka m.in. tomów zbiorowych O polityce ciała i pożądania w kulturze audiowizualnej (z Pawłem Sołodkim) i Metody dokumentalne w filmie (z Marcinem Pieńkowskim). | pl_PL |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Paweł Sołodki – doktor nauk humanistycznych, medioznawca i filmoznawca. Wykładowca w Wyższej Szkole Sztuki i Projektowania w Łodzi. Zajmuje się studiami queer na gruncie filmoznawstwa oraz amerykańskim kinem niezależnym. Pomysłodawca i kilkuletni organizator Festiwalu Filmu Queer „a million different loves!?”. Autor książki Rubieże przyjemności. Seksualna niesubordynacja na obrzeżach amerykańskiej kinematografii oraz współredaktor tomu O polityce ciała i pożądania w kulturze audiowizualnej. | pl_PL |
dc.references | Aston J., Gaudenzi S., Interactive documentary: setting the field, “Studies in Documentary Film” 2012, Vol. 6, No. 2. | pl_PL |
dc.references | Gaudenzi S., The Living Documentary: from representing reality to co-creating reality in digital interactive documentary, Doctoral thesis, Goldsmiths, University of London, Goldsmiths Research Online, http://research.gold.ac.uk/7997/. | pl_PL |
dc.references | Gifreu A., The Interactive Documentary. Definition Proposal and Basic Features of the New Emerging Genre, McLuhan Galaxy Conference. Conference Proceedings, https://www.academia. edu/1491044/The_ Interactive_Documentary._Definition_Proposal_and_Basic_Features_of_ the_New_Emerging_Genre. | pl_PL |
dc.references | Hosseini M., Wakkary R., Influences of Concepts and Structure of Documentary Cinema on Documentary Practices in the Internet, “Museums and the Web 2004”, http://www.archimuse.com/mw2004/papers/hosseini/hosseini.html. | pl_PL |
dc.references | Lister M., Dovey J. I in., Nowe media. Wprowadzenie, przeł. M. Lorek, A. Sadza, K. Sawicka, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2009. | pl_PL |
dc.references | Kluszczyński R. W., Sztuka interaktywna. Od dzieła instrumentu do interaktywnego spektaklu, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2010 | pl_PL |
dc.references | Nichols B., Typy filmu dokumentalnego, przeł. M. Heberle, D. Rode, [w:] Metody dokumentalne w filmie, red. D. Rode, M. Pieńkowski, Łódź 2013. | pl_PL |
dc.references | Sparkman R., Reality Comes to Cyberspace: Web Docs Offer Multimedia Options, http://www.documenta-ry.org/magazine/reality-comes-cyberspace-web-docs-offer-multimedia-options. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7969-538-6.05 | |