dc.contributor.author | Przybyszewska, Agnieszka | |
dc.date.accessioned | 2020-06-29T07:13:54Z | |
dc.date.available | 2020-06-29T07:13:54Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | Przybyszewska A., Liberackość dzieła literackiego, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, doi: 10.18778/7969-617-4 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7969-417-4 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/32079 | |
dc.description | Można spróbować ująć liberaturę jako taki rodzaj literatury, w którym jej medialność jest świadomie eksplorowana przez artystę, używana do kreowania sensów dzieła. Wyznaczniki liberatury dają się sprowadzić do jednej cechy, (potencjalnie) realizowanej na poszczególnych poziomach dzieła (od typografii po całą książkę), co sprawnie pozwoliła też ująć kategoria interfejsu, która okazuje się coraz bardziej użyteczna.Sam termin zmuszadospoglądanianaświatliteraturyjako czarno-biały,jakbynie było w nim odcieni szarości. Można mówić o liberackości jako cesze,którą potencjalnie mają dzieła z obszaru sztuki słowa, co pozwalałoby zauważyć gradacyjność tego aspektu, porównywać ze sobą różne utwory, nie wyłącznie zaś opatrywać je etykietkami. Choć liberackie bywają dzieła od antyku po współczesność, to właśnie przełom XX i XXI w., aktualny kształt kultury (z jej uwikłaniem w nowomedialność) wykreowały nad wyraz podatny grunt, na którym liberackie ziarno mogło zostać zasiane: był to idealny moment na narodziny takiej teorii. Książka jest próbą przyjrzenia się, czym jest liberatura, zastanowienia się, kto pierwszy podejmował tematy i rozważania teoretyczne odnośnie aspektów dzieł literackich, takich jak forma, tworzywo literatury czy książka. Poszukuje się w niej odpowiedzi na pytanie: dlaczego liberacki, niedominujący sposób traktowania materialności, fizyczności literackich artefaktów, namysłu nie tylko nad kwestią języka, lecz i kształtem tekstu, powrócił w 1999r. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Sztuka / media / kultura; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | dzieło literackie | pl_PL |
dc.subject | liberatura | pl_PL |
dc.subject | liberackość w mediach | pl_PL |
dc.subject | literatura wizualna | pl_PL |
dc.subject | eksperymenty typograficzne | pl_PL |
dc.subject | książka elektroniczna | pl_PL |
dc.subject | literatura wizualna | pl_PL |
dc.title | Liberackość dzieła literackiego | pl_PL |
dc.type | Book | pl_PL |
dc.page.number | 416 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Kultury Współczesnej, Katedra Teorii Literatury | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-7969-836-3 | |
dc.references | Bazarnik K., Chronotope in liberature, [w:] James Joyce and After: Writer and Time, ed. K. Bazarnik, B. Kucała, Newcastle 2010. | pl_PL |
dc.references | Bazarnik K., Globalne spojrzenie na „Finnegans Wake”, [w:] Wokół Jamesa Joyce’a: szkice monograficzne, red. K. Bazarnik, F. Fordham, Kraków 1998 | pl_PL |
dc.references | Bazarnik K., Introduction: Modernist Roots of Liberature, [w:] Incarnations of Material Textuality: From Modernism to Liberature, ed. Katarzyna Bazarnik, Izabela Curyłło-Klag, Cambridge 2014. | pl_PL |
dc.references | Bazarnik K., Joyce & Liberature, Praga 2011. | pl_PL |
dc.references | Bazarnik K., Kilka uwag o liberaturze i książce artystycznej (2009) [maszynopis udostępniony przez autorkę]. | pl_PL |
dc.references | Bazarnik K., Krótkie wprowadzenie do liberatury, „Er(r)go” 2003, nr 2. | pl_PL |
dc.references | Bazarnik K., „Książka jako przedmiot” Michela Butora czyli o liberaturze przed liberaturą, [w:] Od Joyce’a do liberatury. Szkice o architekturze słowa, red. K. Bazarnik, Kraków 2002. | pl_PL |
dc.references | Bazarnik K., Liberatura czyli o powstawaniu gatunków (literackich), [w:] LCLT. | pl_PL |
dc.references | Bazarnik K., Liberatura, czyli literatura w formie książki, [w:] Druga rewolucja książki, red. V. Trella, Gdynia 2008. | pl_PL |
dc.references | Bazarnik K., Liberatura: ikoniczne oka-leczenia literatury, [w:] TEKST-TURA, red. M. Dawidek Gryglicka, Kraków 2005. | pl_PL |
dc.references | Bazarnik K., Liberature: a New Literary Genre?, [w:] Insistent Image, ed. E. Tabakowska, C. Ljungberg, O. Fisher, Amsterdam 2007. | pl_PL |
dc.references | Bazarnik K., Materialność jako wyznacznik gatunkowy liberatury, [w:] Materia sztuki, red. M. Ostrowicki, Kraków 2010. | pl_PL |
dc.references | Bazarnik K., „Nieszczęśni” B. S. Johnsona. Liberacka gra z przypadkiem. Słowo od tłumaczki i redaktorki serii, [w:] B. S. Johnson, Nieszczęśni, tłum. K. Bazarnik, Kraków 2008. | pl_PL |
dc.references | Bazarnik K., Popsuta przestrzeń, „Autoportret” 2006, nr 4. | pl_PL |
dc.references | Bazarnik K., Some Aspects of Spatiality of the Literary Work as Exemplified by James Joyce’s “Giacomo Joyce”, “Ulysses” and “Finnegans Wake” (with a reference to L. Sterne, S. Mallarmé, B. S. Johnson, and R. Federman) [rozprawa doktorska ukończona na UJ w 2006 r.]. | pl_PL |
dc.references | Od Joyce’a do liberatury. Szkice o architekturze słowa, red. K. Bazarnik, Kraków 2002. | pl_PL |
dc.references | Fajfer Z., Liberatura czyli literatura totalna. Teksty zebrane z lat 1999–2009/Liberature or total literature. Collected Essays 1999–2009, red. K. Bazarnik, Kraków 2010. | pl_PL |
dc.references | Fajfer Z., Liberatura – literatura przestrzeni, „Autoportret” 4/2006. | pl_PL |
dc.references | Fajfer Z., Od kombinatoryki do libratury. O nieporozumieniach związanych z tzw. „literaturą eksperymentalną”, [w:] R. Queneau, Sto tysięcy miliardów wierszy, tłum. J. Gondowicz, Kraków 2008 | pl_PL |
dc.references | Fajfer Z., Od liberatury do tekstu niewidzialnego (autoportret z Ingardenem w tle), [w:] Materia sztuki, red. M. Ostrowicki, Kraków 2010. | pl_PL |
dc.references | Bazarnik K., Fajfer Z., „Arw” z perspektywy liberatury (kilka słów od redaktorów serii), [w:] S. Czycz, Arw, oprac. D. Niedziałkowska, D. Pachocki, Kraków 2007. | pl_PL |
dc.references | Fajfer Z., Bazarnik K., Dwa „Rzuty kośćmi” czyli szczególna i ogólna teoria liberatury, [w:] S. Mallarmé, Rzut kośćmi nigdy nie zniesie przypadku, tłum. T. Różycki, Kraków 2005. | pl_PL |
dc.references | Fajfer Z., Bazarnik K., Liberature, Kraków 2005. | pl_PL |
dc.references | Fajfer Z., Bazarnik K., O wcześniejszych przypadkach „Rzutu kośćmi”. Nota redakcyjna, [w:] S. Mallarmé, Rzut kośćmi nigdy nie zniesie przypadku, tłum. T. Różycki, Kraków 2005 | pl_PL |
dc.references | Fajfer Z., Bazarnik K., Perec i liberatura. Nota redaktorów serii, [w:] G. Perec, Życie. Instrukcja obsługi, tłum. W. Brzozowski, Kraków 2009 | pl_PL |
dc.references | Nowakowski R., Dlaczego moje książki są takie jakie są, [w:] Od Joyce’a do liberatury. Szkice o architekturze słowa, red. K. Bazarnik, Kraków 2002. | pl_PL |
dc.references | Nowakowski R., O czytaniu oczu tańczeniu, „Ha!art!” 2003, nr 2(15). | pl_PL |
dc.references | Nowakowski R., Pojedynek słowa z obrazem, http://www.liberatorium.com/teksty/pojedynek.html [dostęp 11.05.2010]. | pl_PL |
dc.references | Nowakowski R., Traktat kartkograficzny czyli rzecz o liberaturze, egzemplarz broszurowy numer czternaście, Bodzentyn 2002 | pl_PL |
dc.references | Nowakowski R., Utekstowienie znaku, uznakowienie tekstu, [w:] Druga rewolucja książki, red. V. Trella, Gdynia 2008 | pl_PL |
dc.references | Nowakowski R., Zwodnik po Liberlandii, „Ha!art” 2010, nr 30. | pl_PL |
dc.references | Ankieta „Liberatura – awangarda XXI wieku czy nowe spojrzenie na stare dzieła literackie?, „Ha!art” 2010, nr 30. | pl_PL |
dc.references | Bartnicki K., O liberaturze bez-wiednie, „Ha!art” 2010, nr 30. | pl_PL |
dc.references | Borowczyk J., Hoffmann K., Wymarzona przygoda, „Polonistyka” 2009, nr 2. | pl_PL |
dc.references | Dumais C. A., Would You Like to Save Your Game Now? The Replayability of Liberture, „Systems. Journal of Transdisciplinary System Science” 2008, nr 1–2 (polski przekład ukazał się dwa lata później na łamach „Ha!artu”: C. A. Dumais, Wielogrywalność liberatury. Czy chciałbyś zapisać stan gry?, tłum. J. Pyra, „Ha!art” 2010, nr 30). | pl_PL |
dc.references | Husarzewska W., Linearna opowieść o literaturze nielinearnej [2], „Autoportret” 2006, nr 4. | pl_PL |
dc.references | Ile stron ma liberatura? Z Katarzyną Bazarnik i Zenonem Fajferem rozmawia Adam Poprawa, „Conrad”, dodatek tematyczny do „Tygodnika Powszechnego” 2010, nr 44 (z 31 października). | pl_PL |
dc.references | Johnson B. S., Czy tu nie za wcześnie piszesz wspomnienia, [w:] Od Joyce’a do liberatury. Szkice o architekturze słowa, red. K. Bazarnik, Kraków 2002. | pl_PL |
dc.references | Kalaga W., Liberatura: słowo, ikona, przestrzeń [wstęp], [w:] LCLT. | pl_PL |
dc.references | Kalaga W., Tekst hybrydyczny. Polifonie i aporie doświadczenia wizualnego, [w:] Wizualizacja, literatura i cała reszta, red. W. Bolecki, A. Dziadek, Warszawa 2010. | pl_PL |
dc.references | Kołos A., Geneza liberatury. Filozofia, estetyka i polityka pisma, „Ha!art” 2010, nr 30. | pl_PL |
dc.references | Kołos A., Liberatura czyli „architektura słowa” a przestrzeń dzieła literackiego, „Ha!art” 2009, nr 1–2 (28/27) [dodatek „Liberatura”]. | pl_PL |
dc.references | Liberatura – kalendarium, „Ha!art” 2010, nr 30. | pl_PL |
dc.references | Marecki P., Ha!wangarda, „Ha!art” 2010, nr 30. | pl_PL |
dc.references | Nowakowski R., powieść w przestrzeń i... o uksiążkowieniu fabryki, „Autoportret” 2006, nr 4. | pl_PL |
dc.references | Pisarski M., Kartografowie i kompilatorzy. Pół żartem, pół serio o praktyce i teorii hiperfikcji w Polsce, [w:] Liternet.pl | pl_PL |
dc.references | Przybyszewska A., Czytać… czyli układać. Liberackie (i nie tylko) modele do składania, „Autoportret”, nr 4/2006. | pl_PL |
dc.references | Przybyszewska A., Liberatura oraz E-liberatura, [w:] Słownik rodzajów i gatunków literackich. Nowe wydanie, red. G. Gazda, Warszawa 2012 [nowe wersje haseł]. | pl_PL |
dc.references | Przybyszewska A., Liberatura oraz E-liberatura, „Zagadnienia Rodzajów Literackich” 2007, nr 50. | pl_PL |
dc.references | Rashomon do potęgi entej. O hipertekstowej i hasarapańskiej opowieści „Koniec świata według Emeryka” z Radosławem Nowakowskim rozmawia Piotr Marecki, „Ha!art” 2003, nr 2 (15), bez numeracji stron. | pl_PL |
dc.references | Sobczyński M., Antywzornictwo?, „2 + 3D” 2011, nr 38. | pl_PL |
dc.references | Żuchowski J., James Joyce versus Koziołek Matołek albo Święty Franciszek kontra Tarzan. O związkach liberatury i sztuki komiksu, „Ha!art” 2007, nr 27. | pl_PL |
dc.references | Cytadelski T., Liter drżenie, „Portret” 2004, nr 1. | pl_PL |
dc.references | Jeżyk Ł., Spod spodu. O „Spoglądając przez ozonową dziurę” Zenona Fajfera, „Polonistyka” 2009, nr 2. | pl_PL |
dc.references | Jeżyk Ł., Widzieć – wierzyć – wiedzieć. Zenona Fajfera podejrzenia i spojrzenia, [w:] Między językiem a wizualnością, red. M. Bednarek, M. Junkiert, J. Klausa-Wartacz, Poznań 2008 (lub przedruk w LCLT). | pl_PL |
dc.references | Pisarski M., Cyfrowe kaligramy Liberlandii, „Ha!art” 2010, nr 30. | pl_PL |
dc.references | Pisarski M., Podróż do wnętrza książki, „Ha!art” 2010, nr 30. | pl_PL |
dc.references | Przybyszewska A., Close Reading of the Liberatic Canon: On “Oka-leczenie” by Zenon Fajfer and Katarzyna Bazarnik, [w:] Incarnations of Material Textuality: From Modernism to Liberature, ed. Katarzyna Bazarnik, Izabela Curyłło-Klag, Newcastle 2014 | pl_PL |
dc.references | Przybyszewska A., Czytające dzieci Stefana Themersona. Ku nowym (słowo-dźwięko-)obrazom literackim, [w:] Trajektorie obrazów. Strategie wizualne w sztuce współczesnej, red. R. W. Kluszczyński, D. Rode, Łódź 2015. | pl_PL |
dc.references | Przybyszewska A., Liberacka analiza tekstu (o czytaniu „Oka-leczenia” Zenona Fajfera i Katarzyny Bazarnik), [w:] Polska literatura najnowsza – poza kanonem, red. P. Kierzek, Łódź 2008. | pl_PL |
dc.references | Przybyszewska A., Liberacki kanon literatury. O czytaniu „Oka-leczenia” Zenona Fajfera i Katarzyny Bazarnik. Podwójne zapiski z lektury dwukrotnej, czyli w dialogu z samą sobą, „ha!art”, nr 30/2010. | pl_PL |
dc.references | Przybyszewska A., Porządek czy chaos, sieć czy zbieranina, logiczna konstrukcja czy zagmatwany labirynt? Na marginesie hipertekstowej powieści Radosława Nowakowskiego, [w:] Hiperteksty literackie. Literatura i nowe media, red. P. Marecki, M. Pisarski, Kraków 2011. | pl_PL |
dc.references | Przybyszewska A., Sprzedać legendę. Jak zachwyca i rozczarowuje „Arw” Stanisława Czycza, „TECHSTY”, nr 4/2008, http://techsty.art.pl/magazyn4/recenzje/przybyszewska01.html | pl_PL |
dc.references | Przybyszewska A., W pudełku i na wadze – o przestrzeni śmierci i przestrzeni tekstu w utworach Bryana S. Johnsona oraz Zenona Fajfera i Katarzyny Bazarnik, [w:] Kulturowe obrazy śmierci: od przełomu romantycznego do dziś, red. I. Grzelak, T. Jermalonek, Łódź 2007. | pl_PL |
dc.references | Solski Z. W., Tadeusz Różewicz w sieci. Od liberatury do e-dramatu, [w:] Od liberatury do e-literatury, red. E. Wilk, M. Górska-Olesińska, Opole 2011. | pl_PL |
dc.references | Stamirowska K., B. S. Johnson’s Novels: A paradigm of Truth, Kraków 2006. | pl_PL |
dc.references | Szaket J., Oczu leczenie, „FA-art” 2002, nr 1. | pl_PL |
dc.references | Wielogłos o książce Oka-leczenie, „Ha!art” 2003, nr 2. | pl_PL |
dc.references | Zgaińska M., Re-generacja sensów, „Czas Kultury” 2010, nr 4. | pl_PL |
dc.references | www.liberatura.pl | pl_PL |
dc.references | www.liberatorium.com | pl_PL |
dc.references | Apollinaire G., Dwa manifesty, tłum. M. Żurowski, „Przegląd Humanistyczny” 1968, nr 6. | pl_PL |
dc.references | Bocian M., Przestrzeń w poezji konkretnej, Bydgoszcz 1979. | pl_PL |
dc.references | Bohn W., Kryzys znaku, tłum. K. Majer, „Literatura na Świecie” 2006, nr 11–12 (numer tematyczny dot. poezji konkretnej). | pl_PL |
dc.references | Bohn W., Modern Visual Poetry, Newark 2001. | pl_PL |
dc.references | Bujnowski J., Poezja konkretna, „Poezja” 1976, nr 6. | pl_PL |
dc.references | Corrosive Signs. Essays on Experimental Poetry (Visual, Concrete, Alternative), ed. C. Espinosa, tłum. H. Polkinhorn, Washington 1990. | pl_PL |
dc.references | Dawidek Gryglicka M., Historia tekstu wizualnego. Polska po 1967 roku, Kraków 2012. | pl_PL |
dc.references | Dawidek Gryglicka M., Poezja konkretna Emmetta Williamsa, „Czas Kultury” 2001, nr 4. | pl_PL |
dc.references | Dróżdż S., Makarewicz Z., Pojęciokształty. Rozbiór dramatyczny przedmiotu, „Odra” 1968, nr 12. | pl_PL |
dc.references | Drucker J., The Visible Word. Experimental Typography and Modern Art, 1909–1923, Chicago– London 1996. | pl_PL |
dc.references | Falicki J., Kod słowny a kod rysunkowy. Próba typologii utworów piktograficznych na przykładzie „Kaligramów” Apollinaire’a, [w:] Studia z literatury polskiej i obcej, red. L. Ludorowski, Lublin 1988. | pl_PL |
dc.references | Garbala M., Stanisława Dróżdża poezja konkretna, „Agora” 1968, nr 20. | pl_PL |
dc.references | Gazda G., Poezja konkretna a problemy awangardy, [w:] The Structure and Semantics of Literary Text, red. M. Péter, Budapeszt 1977. | pl_PL |
dc.references | Hejmej A., Literatura intermedialna, [w:] Wizualizacja, literatura i cała reszta, red. W. Bolecki, A. Dziadek, Warszawa 2011 | pl_PL |
dc.references | Hejmej A., Komparatystyka. Studia literackie – studia kulturowe, Kraków 2013. | pl_PL |
dc.references | Higgins D., Pattern Poetry. Guide to Unknown Literature, New York 1987. | pl_PL |
dc.references | Higgins D., Strategia poezji wizualnej: trzy aspekty, tłum. K. Brzeziński, [w:] idem, Nowoczesność od czasu postmodernizmu oraz inne eseje, oprac. P. Rypson, tłum. M. Giżycki i in., Gdańsk 2000. | pl_PL |
dc.references | Hopfinger M., W laboratorium sztuki XX wieku. O roli słowa i obrazu, Warszawa 1993. | pl_PL |
dc.references | Inny rodzaj kontaktu. Z prof. Mary Ellen Solt rozmawia Marek Hołyński, „Nowy Wyraz” 1977, nr 10. | pl_PL |
dc.references | Jarniewiecz J., Tłumacze na urlop!, „Literatura na Świecie” 2006, nr 11–12 (numer tematyczny dot. poezji konkretnej). | pl_PL |
dc.references | Kwiatkowski J., Wstęp, [w:] G. Apollinaire, Wybór poezji, Wrocław 1975. | pl_PL |
dc.references | Lessing G. E., Laokoon, czyli o granicach malarstwa i poezji, tłum. H. Zymon-Dębicki, [w:] idem, Dzieła wybrane, t. III, Warszawa 1959. | pl_PL |
dc.references | Łubowicz E., Rzeczywistość jest tekstem. O poezji konkretnej Stanisława Dróżdża, „Odra” 1999, nr 7–8. | pl_PL |
dc.references | Mallarmé S., Wariacje na pewien temat [fragment zatytułowany: Książka, narzędziem duchowym], tłum. E. D. Żółkiewska, [w:] S. Mallarmé, Wybór poezji, red. A. Ważyk, Warszawa 1980. | pl_PL |
dc.references | Markiewicz H., Obrazowość a ikoniczność literatury, [w:] idem, Wymiary dzieła literackiego, Kraków 1984. | pl_PL |
dc.references | Markowski M. P., Nicość i czcionka. Wprowadzenie do lektury „Rzutu kośćmi” Stephane’a Mallarme, [w:] S. Mallarmé, Rzut kośćmi nigdy nie zniesie przypadku, tłum. T. Różycki, Kraków 2005. | pl_PL |
dc.references | Maziarczyk G., The Novel as Book. Textual Materiality in Contemporary Fiction in English, Lublin 2013 | pl_PL |
dc.references | Olczyk J., „Księga jest więc jak bóg: konieczna, obecna, nieistniejąca. O nieukończonym dziele Stéphane’a Mallarmégo, „Autoportret” 2006, nr 4 | pl_PL |
dc.references | Pogonowski W., Poezja konkretna – kształtowanie się ruchu artystycznego, Bydgoszcz 1979. | pl_PL |
dc.references | Pressman J., The Aesthetic of Bookishness in Twenty-First-Century Literature, „Michigan Quarterly Review”, fall 2009. | pl_PL |
dc.references | Pressman J., CODA – Rereading: Digital Modernism in Print, Mark Z. Danielewski’s “Only Revolutions”, [w:] eadem, Digital Modernism. Making It New in New Media, New York 2014. | pl_PL |
dc.references | Przybyszewska A., NIE-KONKRETNA KAWIARIA LIBERACKA. Na marginesie kilku nieodbytych rozmów liberatów i konkretystów, „ARTERIE”, nr 3 (9)/2010. | pl_PL |
dc.references | Rozmowy o sztuce (VIII). Ze Stanisławem Dróżdżem rozmawia Jaromir Jedliński, „Odra” 1999, nr 7–8. | pl_PL |
dc.references | Rypson P., Książki i strony. Polska książka awangardowa i artystyczna 1919–1992, Warszawa 1992. | pl_PL |
dc.references | Rypson P., Obraz słowa. Historia poezji wizualnej, Warszawa 1989. | pl_PL |
dc.references | Rypson P., Piramidy–słońca–labirynty. Poezja wizualna w Polsce od XVI do XVIII wieku, Warszawa 2002. | pl_PL |
dc.references | Sadowski W., Tekst graficzny Białoszewskiego, Warszawa 1999. | pl_PL |
dc.references | Sadowski W., Wiersz wolny jako tekst graficzny, Kraków 2004. | pl_PL |
dc.references | Sławek T., Między literami. Szkice o poezji konkretnej, Wrocław 1989. | pl_PL |
dc.references | Solt M. E., Concret Poetry. A world view, London 1971. | pl_PL |
dc.references | Solt M. E., poezja konkretna, „Nowy Wyraz” 1977, nr 10. | pl_PL |
dc.references | Śniecikowska B., Słowo–obraz–dźwięk. Literatura i sztuki wizualne w koncepcjach polskiej awangardy 1918–1939, Kraków 2005. | pl_PL |
dc.references | Trznadel J., Wszystko jest proste (nad poematem Mallarmégo: „Rzut kości nigdy nie obali przypadku”), [w:] idem, Płomień obdarzony rozumem. Poezja w poezji i poza poezją. Eseje, Warszawa 1978. | pl_PL |
dc.references | Ważyk A., Przedmowa, [w:] S. Mallarmé, Wybór poezji, red. Adam Ważyk, Warszawa 1980. | pl_PL |
dc.references | Webster M., Reading Visual Poetry after Futurism. Marinetti, Apollinaire, Schwitters, Cummings, New York 1995. | pl_PL |
dc.references | Wiercińska J., Sztuka i obraz, Warszawa 1986. | pl_PL |
dc.references | Wilczek P., Funkcje wierszy wizualnych w utworze Adama Nieradzkiego „Kirys Hartowny starożytnego żołnierza”, [w:] O literackiej ramie wydawniczej w książkach dawnych, red. R. Ocieczek, Katowice 1990. | pl_PL |
dc.references | Wysłouch S., Literatura a sztuki wizualne, Warszawa 1994. | pl_PL |
dc.references | Wysłouch S., Rewolucja Lessingowska, [w:] eadem, Literatura a sztuki wizualne, Warszawa 1994. | pl_PL |
dc.references | Wysłouch S., Ut pictura poesis – stara formuła i nowe problemy, [w:] Ut pictura poesis, red. M. Skwara, S. Wysłouch, Gdańsk 2006. | pl_PL |
dc.references | http://www.ubu.com/historical/decampos_a/hearthead.html [dostęp 11.01.2011]. | pl_PL |
dc.references | Birek W., Główne problemy teorii komiksu, praca doktorska napisana pod kierunkiem prof. dra hab. S. Uliasza, Rzeszów 2004. | pl_PL |
dc.references | Duncan R., Smith M. J., The Power of Comics. History, Form & Culture, New York 2009. | pl_PL |
dc.references | Dunin J., Prolegomena do „komiksologii”, „Literatura Ludowa” 1972, nr 6. | pl_PL |
dc.references | Gulda P., [recenzja komiksu Berlin – miasto gniewu], „Co jest grane”, weekendowy dodatek do „Gazety Wyborczej” (Łódź), 26 sierpnia–1 września 2011. | pl_PL |
dc.references | Janiak-Staszek A., Recenzja tomu „Antologii referatów 10. Sympozjum Komiksologicznego”, [w:] Komiks a komiksologia. Ku rozpoznaniu i charakterystyce wzajemnych relacji między gatunkiem a jego teorią, red. K. Skrzypczyk, Łódź 2010. | pl_PL |
dc.references | Jastrzębski J., Komiks i stereotypy, [w:] idem, Czas relaksu. O literaturze masowej i jej okolicach, Wrocław 1982. | pl_PL |
dc.references | Kurc B., Komiks – opowiadanie obrazem, Łódź 2003. | pl_PL |
dc.references | McCloud S., Understanding Comics. The Invisible Art, New York 1993. | pl_PL |
dc.references | Przybylski R. K., Słowo i obraz w komiksie, [w:] Pogranicza i korespondencje sztuk, red. T. Cieślikowska, J. Sławiński, Wrocław 1980. | pl_PL |
dc.references | Przybylski R. K., Świat komiksu, „Sztuka” 1978, nr 2. | pl_PL |
dc.references | Skarżyński J., Komiks (Comic strip), „Projekt” 1985, nr 6. | pl_PL |
dc.references | Smoldern T., Komiks i prawa półkula, tłum. K. Uchańska, „Komiks–Fantastyka” 1989, nr 2. | pl_PL |
dc.references | Szwabowicz M., Po co nam Superman? Rozmyślania o komiksie, [internetowa publikacja pracy licencjackiej z 2005 roku], http://www.zeszytykomiksowe.org/skladnica/szwabowicz2005.pdf [dostęp 25.08.2011]. | pl_PL |
dc.references | Szyłak J., Komiks w kulturze ikonicznej XX wieku, Gdańsk 1999. | pl_PL |
dc.references | Szyłak J., Komiks, Kraków 2000. | pl_PL |
dc.references | Szyłak J., Komiks: świat przerysowany, Gdańsk 1998. | pl_PL |
dc.references | Szyłak J., Poetyka komiksu. Warstwa ikoniczna i językowa, Gdańsk 2000. | pl_PL |
dc.references | Toeplitz K. T., Sztuka komiksu. Próba definicji nowego gatunku artystycznego, Warszawa 1985. | pl_PL |
dc.references | Wróblewski M., Komiks w perspektywie literaturoznawstwa. Projekt komiksologii w dobie kryzysu genologii esencjalnej, [w:] Komiks a komiksologia. Ku rozpoznaniu i charakterystyce wzajemnych relacji między gatunkiem a jego teorią, red. K. Skrzypczyk, Łódź 2010. | pl_PL |
dc.references | Wyrzykowski R. Internetowość komiksu internetowego, http://esensja.pl/magazyn/2007/08/ iso/09_30.html [dostęp 20.07.2011]. | pl_PL |
dc.references | Baines P., Haslam A., Pismo i typografia, tłum. D. Dziewońska, Warszawa 2010. | pl_PL |
dc.references | Bieńkowska B., Maruszczak E., Książka na przestrzeni dziejów, Warszawa 2005. | pl_PL |
dc.references | Carrión U., Nowa sztuka robienia książek. Z wystawy w Galerii „Remont”, „Linia. Jednodniówka warszawskiego środowiska studenckiego”, luty–marzec 1977. | pl_PL |
dc.references | Chappell D., Typologising the artist’s book, „Art Libraries Journal” 2003, no 4 (szkic dostępny jest również pod adresem: http://www.arts.ucsb.edu/faculty/reese/artist%20books/chappell_typologising.pdf [dostęp 18.09.2011]. | pl_PL |
dc.references | Chwałowski R., Typografia typowej książki, Gliwice 2002. | pl_PL |
dc.references | Corti M., Literatura i komunikacja, tłum. J. Ugniewska, „Teksty” 1980, nr 1. | pl_PL |
dc.references | Cybulski R., Książka współczesna. Wydawcy – rynek – odbiorcy, Warszawa 1986. | pl_PL |
dc.references | Czerwiński M., System książki, Warszawa 1976. | pl_PL |
dc.references | Dahl S., Dzieje książki, red. B. Kocowski, tłum. E. Garbacik, T. Zapiór, H. Devechy, Wrocław 1965. | pl_PL |
dc.references | Dodd R., From Gutenberg to Open Type. An illustrated history of type from the earliest letterforms to the latest digital fonts, Cambridge 2006 | pl_PL |
dc.references | Drucker J., Figuring the Word: Essays on Books, Writing and Visual Poetics, New York 1998. | pl_PL |
dc.references | Drucker J., The Century of Artists’ Books, New York 2004. | pl_PL |
dc.references | Drucker J., The Visible Word. Experimental Typography and Modern Art, 1909–1923, Chicago–London 1996. | pl_PL |
dc.references | Druga rewolucja książki, red. V. Trella, Gdynia 2008. | pl_PL |
dc.references | Dunin J., Książka na miarę człowieka, Łódź 1989. | pl_PL |
dc.references | Duninowie C. i J., Philobiblon polski, Wrocław 1983. | pl_PL |
dc.references | Dutko M., Typografia Internetu – problemy badawcze, [w:] Oblicza kultury książki. Prace i studia z bibliologii i informacji naukowej, red. M. Komza, K. Migoń, M. Skalska-Zlat, A. Żbikowska- Migoń, Wrocław 2005 | pl_PL |
dc.references | Escarpit R., Rewolucja książki, Warszawa 1969. | pl_PL |
dc.references | Głombiowski K., Książka w procesie komunikacji społecznej, Wrocław 1980. | pl_PL |
dc.references | Głombiowski K., O dwóch tendencjach badań bibliologicznych, „Studia o Książce” 1981, t. 11. | pl_PL |
dc.references | Jakubowicz R., Sztuka książki. Odsłona trzecia, „Exit” 2000, nr 4, s. 2352–2357, dostępny również na stronie: http://free.art.pl/wilmanski/teksty/5_pl.htm [dostęp 26.09.2011]. | pl_PL |
dc.references | Kłossowski A., Ze spotkania z Umberto Eco, [w:] Sztuka książki. Współczesna polska sztuka książki. Książka artystyczna (katalog, edycja VI), Warszawa 2000. | pl_PL |
dc.references | Komza M., Muzea sztuki książki, [w:] Sztuka książki. Historia – teoria – praktyka, red. eadem, Wrocław 2003. | pl_PL |
dc.references | Kostelanetz R., Book art, http://www.richardkostelanetz.com/examples/bookart2.html [dostęp 20.11.2011]. | pl_PL |
dc.references | Lachow W. N., Szkice z teorii sztuki książki, tłum. B. Chrzanowska-Sokołowska, K. Gieda, M. Komza, G. Talar, Wrocław 1978. | pl_PL |
dc.references | Ladorucki J., Pozostawałem w kręgu książki… Rozmowy z profesorem Januszem Duninem o bibliologii, medioznawstwie i zwyczajnym życiu, Łódź 2007. | pl_PL |
dc.references | Lalewicz J., Książka, [w:] idem, Komunikacja językowa i literatura, Wrocław 1975. | pl_PL |
dc.references | Lewis J., Weyers A., ActiveText: A Method for Creating Dynamic and Interactive Texts, [w:] Symposium in User Interface Software and Technology Proceeding in the 12th annual ACM symposium on User interface software and technology, Asheville 1999. | pl_PL |
dc.references | McGann J. J., The Textual Condition, Princeton 1991. | pl_PL |
dc.references | Migoń K., Nauka o książce wśród innych nauk społecznych, Wrocław 1976. | pl_PL |
dc.references | Migoń K., Nauka o książce. Zarys problematyki, Wrocław 1984. | pl_PL |
dc.references | Migoń K., Z dziejów nauki o książce, Wrocław 1979. | pl_PL |
dc.references | Muszkowski J., Życie książki, wyd. 2 rozszerzone, Warszawa 1951. | pl_PL |
dc.references | Nauka o książce. Antologia tekstów, red. D. Kuźmina, M. Tobera, Warszawa 2006. | pl_PL |
dc.references | Olszewska A., Książka konwencjonalna i książka artystyczna, „Plastyka i Wychowanie” 1999, nr 5. | pl_PL |
dc.references | Phillpot C., Artists’ Booklets, „Printed Matter” Catalog 1986/1987; [http://www.printedmatter.org/researchroom/essays/booklets.cfm (dostęp 28.08.2011)]. | pl_PL |
dc.references | Phillpot Cl., Books book objects bookworks artists’ books, „Artforum” 1982, nr 9. | pl_PL |
dc.references | Pirożyński J., Johannes Gutenberg i początki ery druku, Warszawa 2002. | pl_PL |
dc.references | Rypson P., Sztuka książki, http://free.art.pl/wilmanski/teksty/17_pl.htm [dostęp 20.08.2011]. | pl_PL |
dc.references | Small D., Navigating large bodies of text, http://research.ibm.com/journal/sj/353/sectiond/small. txt [dostęp 20.10.2007]. | pl_PL |
dc.references | Sowiński J., Typografia polskiej awangardy, „Studia o Książce” 1989, nr 18. | pl_PL |
dc.references | Świderkówna A., Nowicka M., Książka się rozwija, Wrocław 2008. | pl_PL |
dc.references | Warde B., Kryształowy kielich, czyli druk powinien być niewidoczny, tłum. D. Dziewońska, [w:] Widzieć. Wiedzieć. Wybór najważniejszych tekstów o dizajnie, red. P. Dębrowski, J. Mrowczyk, Kraków 2011. | pl_PL |
dc.references | Wong Y. Y., Temporal Typography. A Proposal to Enrich Written Expression, [w:] Conference companion on Human factor in computing systems: common ground, Vancouver 1996. | pl_PL |
dc.references | Zbierski T., Semiotyka książki, Wrocław 1978. | pl_PL |
dc.references | Kwiatkowski J., Świat poetycki Juliana Przybosia, Warszawa 1972. | pl_PL |
dc.references | Lewandowska B., U źródeł grafiki funkcjonalnej w Polsce, [w:] Ze studiów nad genezą plastyki nowoczesnej w Polsce, red. J. Starzyński, Wrocław 1966. | pl_PL |
dc.references | Listy Władysława Strzemińskiego do Juliana Przybosia z lat 1929–1933, „Rocznik Historii Sztuki” 1973, t. IX. | pl_PL |
dc.references | Strzemiński W., Druk funkcjonalny, [w:] idem, Wybór pism estetycznych, Kraków 2006. | pl_PL |
dc.references | Tschichold J., Druk nowoczesny, tłum. A. Frank, red. W. Strzemiński, Łódź 1938. | pl_PL |
dc.references | Tschichold J., Nowe drukarstwo, „Europa”, nr 9 [6], czerwiec 1930. | pl_PL |
dc.references | Turowski A., Komentarz do korespondencji Władysława Strzemińskiego, „Rocznik Historii Sztuki” 1973, t. IX. | pl_PL |
dc.references | Turowski A., Konstruktywistyczna typografia Władysława Strzemińskiego, „Projekt” 1971, nr 4. | pl_PL |
dc.references | Urbaniak I., Analiza zgodności znaczeniowo-graficznej „Sponad” Juliana Przybosia w opracowaniu typograficznym Władysława Strzemińskiego, „Sprawozdania z Czynności i Posiedzeń Naukowych Łódzkiego Towarzystwa Naukowego” 1982, R. XXXVI, 5. | pl_PL |
dc.references | Marinetti F. T., Akt założycielski i manifest futuryzmu (1909), tłum. M. Czerwiński, [w:] Artyści o sztuce. Od van Gogha do Picassa, wybór i oprac. E. Grabska, H. Morawska, Warszawa 1969. | pl_PL |
dc.references | Marinetti F. T. Technical Manifesto of Futurist Literature, tłum. R. W. Flint, [w:] idem, Selected Writings, tłum. R. W. Flint, A. A. Coppotelli, red. R. W. Flint, London 1972, a także Marinetti F. T., Manifesto tecnico della Letteratura futurista oraz Supplemento al Manifesto tecnico della Letteratura futurysta, [w:] idem, Zang tumb tumb, Milano 1914. | pl_PL |
dc.references | Marinetti F. T., Destruction of syntax – Imagination without Strings – words-in-freedom (1913), tłum. R. W. Flint, [w:] The Book of the Book. Some Works & Projections about the Book & Writing, ed. J. Rothenberg, S. Clay, New York 2000, a także Marinetti F. T., Distruzione della sintassi. Immaginazione senza fili. Parole in libertá, [w:] idem, Zang tumb tumb, Milano 1914. | pl_PL |
dc.references | Marinetti F. T., Geometrical and Mechanical Splendor and the Numerical Sensibility, tłum. R. W. Flint, [w:] idem, Selected Writings, tłum. R. W. Flint, A. A. Coppotelli, red. R. W. Flint, London 1972. | pl_PL |
dc.references | Marinetti F. T., Tactilism, [w:] idem, Selected Writings, tłum. R. W. Flint, A. A. Coppotelli, red. R. W. Flint, London 1972. | pl_PL |
dc.references | Marinetti F. T., Les mots en liberté futuristes, Milano 1919. | pl_PL |
dc.references | Marinetti F. T., Zang tumb tumb, Milano 1914. | pl_PL |
dc.references | Antologia polskiego futuryzmu i Nowej Sztuki, oprac. Z. Jarosiński, Wrocław 1978. | pl_PL |
dc.references | Balcerzan E., Wstęp, [w:] B. Jasieński, Utwory poetyckie, manifesty, szkice, Kraków 1972. | pl_PL |
dc.references | Baluch A., Wizualność poezji Tytusa Czyżewskiego, „Rocznik Naukowo-Dydaktyczny WSP w Krakowie” 1986, z. 101 (Prace historycznoliterackie X). | pl_PL |
dc.references | Bartram A., Futurist Typography and the Liberated Text, London 2005. | pl_PL |
dc.references | Baumgarth C., Futuryzm, tłum. J. Tasarski, Warszawa 1987. | pl_PL |
dc.references | Beauduin N., O potrzebie nowej techniki poetyckiej. Poemat synoptyczny, wieloplanowy [nie podano tłumacza], „Zwrotnica” 1923, nr 4. | pl_PL |
dc.references | Burek T., Futuryzm, [w:] Lektury i problemy, wyb. i oprac. J. Maciejewski, Warszawa 1976. | pl_PL |
dc.references | Chora fontanna (wiersze futurystów włoskich), przekład i esej wstępny J. Kurek, Kraków 1977. | pl_PL |
dc.references | Futuryzm i jego warianty w literaturze europejskiej, red. J. Heistein, Wrocław 1977. | pl_PL |
dc.references | Gazda G., O gatunkach polskiej poezji futurystycznej, Warszawa 1972 (odbitka autorska z tomu 4 Z polskich studiów slawistycznych. Seria 4). | pl_PL |
dc.references | Gazda G., Futuryzm w Polsce, Wrocław 1974. | pl_PL |
dc.references | Heistein J., Wprowadzenie do literaturoznawstwa porównawczego. Literatura awangardowa w świetle badań porównawczych, Wrocław 1990. | pl_PL |
dc.references | Hutnikiewicz A., Od czystej formy do literatury faktu. Główne teorie i programy literackie XX stulecie, Warszawa 1974. | pl_PL |
dc.references | International Futurism In Arts and Literature, ed. G. Berghaus, Berlin–New York 2000. | pl_PL |
dc.references | Jasieński B., But w butonierce. Stron dziewięćdziesiąt sześć, Warszawa 1921. | pl_PL |
dc.references | Jasieński B., Morze, „Zwrotnica” 1923, nr 4. | pl_PL |
dc.references | Kralowa H., Poezja w początku XX stulecia, [w:] Historia literatury włoskiej, red. H. Kralowa, P. Salwa, J. Ugniewska, K. Żaboklicki, t. II, Warszawa 2002. | pl_PL |
dc.references | Kralowa H., Zmierzch i maszyna. Poezja początku XX stulecia, [w:] Historia literatury włoskiej XX wieku, red. J. Ugniewska, Warszawa 2001 | pl_PL |
dc.references | Majerski P., Anarchia i formuły. Problemy twórczości poetyckiej Anatola Sterna, Katowice 2001. | pl_PL |
dc.references | Majerski P., Odmiany awangardy, Katowice 2001. | pl_PL |
dc.references | Miczka T., Czas przyszły niedokonany. O włoskiej sztuce futurystycznej, Katowice 1994. | pl_PL |
dc.references | Nieuważny F., Futuryzm, [w:] Literatura rosyjska, t. II, red. M. Jakóbiec, Warszawa 1971. | pl_PL |
dc.references | Palazzeschi A., La paseggiata, [w:] idem, Poesie 1904–1914, Firenze 1925. | pl_PL |
dc.references | Peiper T., Futuryzm (analiza i krytyka), „Zwrotnica” 1923, nr 6. | pl_PL |
dc.references | Perloff M., The Futurist Moment. Avant-Garde, Avant Guerre, and the Language of Ruptures, Chicago 1986. | pl_PL |
dc.references | Sławiński J., Koncepcja języka poetyckiego awangardy krakowskiej, Kraków 1998. | pl_PL |
dc.references | Strzemiński W., Sztuka nowoczesna w Polsce, [w:] idem, Wybór pism estetycznych, red. G. Sztabiński, Kraków 2006. | pl_PL |
dc.references | Śniecikowska B., „Nuż w uhu”? Koncepcje dźwięku w poezji polskiego futuryzmu, Wrocław 2008. | pl_PL |
dc.references | Tarnogórska M., Formuła symultaniczna. O poemacie futurystycznym, [w:] eadem, Poemat międzywojenny. Studium z poetyki historycznej gatunku, Wrocław 1997. | pl_PL |
dc.references | Ula Pawlicka o adaptacji „Marszu” Jasieńskiego wg grupy Twożywo, http://www.techsty.art.pl/ magazyn/magazyn7/rec/marsz_jasienskiego.html [dostęp 29.09.2011]. | pl_PL |
dc.references | Zaworska H., Futurystyczne koncepcje sztuki dla mas, „Pamiętnik Literacki” 1967, nr 3. | pl_PL |
dc.references | Aarseth E. J., Cybertext. Perspectives on Ergodic Literature, Baltimore–London 1997. | pl_PL |
dc.references | Adamiec M., Dzieło literackie w Sieci. Pomysły, hipotezy i interpretacje z pogranicza wiedzy o literaturze, kultury masowej i współczesnych technologii, Gdańsk 2004. | pl_PL |
dc.references | Analizing Digital Fiction, red. A. Bell, A. Ensslin, H. K. Rustad, New York–London 2014. | pl_PL |
dc.references | Ankudowicz J., Straus G., Książki i ludzie na przełomie stuleci (więcej pytań niż odpowiedzi), [w:] Kultura i sztuka u progu XXI wieku, red. S. Krzemień-Ojak [i in.], Białystok 1997. | pl_PL |
dc.references | Bardziej epicki od Fecebooka. O Liternecie.pl rozmowa pączkująca, „Techsty” 2011, nr 7 (http://www. techsty.art.pl/magazyn/magazyn7/wywiad_z_leszkiem_onakiem.html [dostęp 30.09.2011]). | pl_PL |
dc.references | Bodzioch-Bryła B., Ku ciału post-ludzkiemu... poezja polska po 1989 roku wobec nowych mediów i nowej rzeczywistości, Kraków 2006. | pl_PL |
dc.references | Bolter D. J., Człowiek Turinga: kultura Zachodu w wieku komputera, tłum. T. Goban-Klas, Warszawa 1990 | pl_PL |
dc.references | Bolter J. D., Writing Space. Computers, Hypertext, and the Remediation of Print, wyd. 2, Mahwah 2001 | pl_PL |
dc.references | Branny E., O związkach poezji wizualnej i hipertekstu. Rozważania w świetle „The Aesthetics of Visual Poetry 1914–1928” Williarda Bohna, „Techsty”, nr 5/2008, http://techsty.art.pl/magazyn/magazyn5/artykuly/branny01.html [dostęp 20.07.2009]. | pl_PL |
dc.references | Branny-Jankowska E., Impresje z e-poetry 2009, „Techsty” 2009, nr 6, http://techsty.art.pl/magazyn/magazyn6/e-poetry01.html [dostęp 30.09.2011]. | pl_PL |
dc.references | Branny-Jankowska E., Obietnice poezji elektronicznej, „Dekada Literacka” 2010, nr 1–2. | pl_PL |
dc.references | Chmielecki K., Estetyka intermedialności, Kraków 2008. | pl_PL |
dc.references | Chmielecki K., Od estetyki intermedialności do estetyki transmedialności. Perspektywy refleksji nad sztuką w kontekście problematyki konwergencji mediów i transgresji kulturowej, [w:] Sztuki w przestrzeni transmedialnej, red. T. Załuski, Łódź 2010. | pl_PL |
dc.references | Chymkowski R., Literatura na morzu i w sieci, czyli kim chce być czytelnik e-książek, [w:] Liternet. literatura i internet, red. Piotr Marecki, Kraków 2002, s. 81. | pl_PL |
dc.references | Ekrany piśmienności. O przyjemnościach tekstu w epoce nowych mediów, red. A. Gwóźdź, Warszawa 2008. | pl_PL |
dc.references | Emerson L., Reading Writing Interfaces. From the Digital to the Bookbound, Minneapolis–London 2014. | pl_PL |
dc.references | e-polonistyka, red. A. Dziak, S. J. Żurek, Lublin 2009. | pl_PL |
dc.references | e-polonistyka 2, red. A. Dziak, S. J. Żurek, Lublin 2011. | pl_PL |
dc.references | Eskelinen M., Teoria cybertekstu a badania literackie. Podręcznik użytkownika, tłum. D. Sikora, G. Mielcarek, „Techsty” 2006, nr 2, http://www.techsty.art.pl/magazyn2/artykuly/eskelinen_ cybertekst5.html [dostęp 20.11.2009]. | pl_PL |
dc.references | Eskelinen M., The Challenge of Cybertext Theory and Ludology to Literary Theory, [w:] The Aesthetics of Net Literature. Writing, Reading and Playing in Programmable Media, red. P. Gendolla, J. Schäfer, Bielefeld 2007. | pl_PL |
dc.references | Estetyka wirtualności, red. M. Ostrowicki, Kraków 2005. | pl_PL |
dc.references | Fargier J.-P., Anioł obrazu cyfrowego. Czy Mallarmé wymyślił wideo?, tłum. I. Ostaszewska, [w:] Pejzaże audiowizualne..., red. A. Gwóźdź, Kraków 1997. | pl_PL |
dc.references | Funkhouser C. T., Prehistoric Digital Poetry. An Archeology of Forms, 1959–1995, Tuscaloosa 2007. | pl_PL |
dc.references | Glazier L. P., Digital Poetics. The Making of E-Poetries, Tuscaloosa 2002. | pl_PL |
dc.references | Goban-Klas T., Cywilizacja medialna. Geneza, ewolucja, eksplozja, Warszawa 2005. | pl_PL |
dc.references | Górska-Olesińska M., Animacje słowa. Poematy kinetyczne, „Este” 2010, nr 1. | pl_PL |
dc.references | Górska-Olesińska M., Elektroniczne uwolnienie słowa. W środowisku poematów cyfrowych, [w:] Materia sztuki, red. M. Ostrowicki, Kraków 2010. | pl_PL |
dc.references | Górska-Olesińska M., Medialne zawirowania. O nowych publikacjach w serii Media Upheavals, „Techsty” 2011, nr 7 (http://www.techsty.art.pl/magazyn/magazyn7/gorska-olesinska.html, dostęp 30.09.2011). | pl_PL |
dc.references | Górska-Olesińska M., Pisanie jaskiniowe (cave writing), „Autoportret” 2011, nr 1. | pl_PL |
dc.references | Górska-Olesińska M., Playable poetry i gry komputerowe. Krytyczne negocjacje, [w:] Olbrzym w cieniu. Gry wideo w kulturze audiowizualnej, red. A. Pitrus, Kraków 2012 | pl_PL |
dc.references | Górska-Olesińska M., Tekstowe instrumenty do gier z pamięcią. Czas i pamięć w literaturze elektronicznej, „Kultura Popularna” 2010, nr 3–4. | pl_PL |
dc.references | Górska-Olesińska M., Wiersze Turinga?, [w:] Język @ multimedia 3. Dialog-konflikt, red. A. Dytman- Stasieńko, J. Stasieńko, Wrocław 2012 | pl_PL |
dc.references | Gwóźdź A., Spektakle pisma w stadium monitorowym filmu, [w:] Słowo w kulturze mediów, red. Z. Suszczyński, Białystok 1999 | pl_PL |
dc.references | Hayles K. N., Electronic Literature. New Horizons for the Literary, Notre Dame 2008. | pl_PL |
dc.references | Hayles K. N., The Time of Digital Poetry: From Object to Event, [w:] New Media Poetics: Contexts, Technotexts, and Theories, red. A. Morris i T. Swiss, Boston 2006. | pl_PL |
dc.references | Hayles K. N., Writing Machines, London–Cambridge 2002. | pl_PL |
dc.references | Hejmej A., Literatura intermedialna, [w:] Wizualizacja, literatura i cała reszta, red. W. Bolecki, A. Dziadek, Warszawa 2011 | pl_PL |
dc.references | Higgins D., Nowoczesność o czasu postmodernizmu oraz inne eseje, oprac. P. Rypson, tłum. M. Giżycki i in., Gdańsk 2000 | pl_PL |
dc.references | Hiperteksty literackie. Literatura i nowe media, red. P. Marecki, M. Pisarski, Kraków 2011. | pl_PL |
dc.references | Hopfinger M., Audiowizualny kontekst kultury współczesnej, [w:] Kultura–komunikacja–literatura. Studia nad XX wiekiem, red. S. Żółkiewski, M. Hopfinger, Wrocław 1976 | pl_PL |
dc.references | Hopfinger M., Doświadczenia audiowizualne, O mediach w kulturze współczesnej, Warszawa 2003. | pl_PL |
dc.references | Hopfinger M., Kultura audiowizualna u progu XXI wieku, Warszawa 1997. | pl_PL |
dc.references | Hopfinger M., Literatura i media. Po 1989 roku, Warszawa 2010. | pl_PL |
dc.references | Hopfinger M., Słowo i obraz w kulturze współczesnej, „Kultura i Społeczeństwo” 1986, z. 1. | pl_PL |
dc.references | Intermedialność, red. R. Lewicki, I. Ohnheiser, Lublin 2001. | pl_PL |
dc.references | Kerckhove D. de, Inteligencja otwarta, tłum. A. Hildebrant, Warszawa 2001. | pl_PL |
dc.references | Kluszczyński R. W., Słowo wstępne, [w:] (Nie)obecne granice, red. K. Kuropatwa, D. Rode, Kraków 2003. | pl_PL |
dc.references | Kluszczyński R. W., Światy możliwe – światy wirtualne – światy sztuki. Fragmenty teorii doświadczenia rzeczywistości wirtualnej, [w:] Estetyka wirtualności, red. M. Ostrowicki, Kraków 2005 | pl_PL |
dc.references | Kluszczyński R. W., Sztuka interaktywna. Od dzieła-instrumentu do interaktywnego spektaklu, Warszawa 2010 | pl_PL |
dc.references | Landow G. P., Twenty minutes into the future, or how are we moving beyond the book?, [w:] The Future of the Book, ed. G. Nunberg, Belgium 1996 | pl_PL |
dc.references | Levinson P., Miękkie ostrze, czyli historia i przyszłość rewolucji informacyjnej, tłum. H. Jankowska, Warszawa 2006 | pl_PL |
dc.references | Liberatura, e-literatura i… Remiksy, remediacje, redefinicje, red. M. Górska-Olesińska, Opole 2012. | pl_PL |
dc.references | Literatura a nowe media. Rozmowa redakcyjna z udziałem Anny Łebkowskiej, Krzysztofa Uniłowskiego, Krystyny Wilkoszewskiej, „Dekada Literacka” 2010, nr 1–2. | pl_PL |
dc.references | Liternet. Literatura i internet, red. P. Marecki, Kraków 2002. | pl_PL |
dc.references | Liternet.pl, red. P. Marecki, Kraków 2003. | pl_PL |
dc.references | Loska K., Joyce i McLuhan: słowo w epoce technologii elektronicznej, [w:] Słowo w kulturze mediów, red. Z. Suszczyński, Białystok 1999 | pl_PL |
dc.references | Manovich L., Awangarda jako software, tłum. I. Kurz, „Kwartalnik Filmowy” 2001, nr 35/36. | pl_PL |
dc.references | Manovich L., Estetyka postmedialna, tłum. E. Wójtowicz, [w:] Redefinicja pojęcia sztuka, red. J. Dąbkowska-Zydroń, Poznań 2006. | pl_PL |
dc.references | Manovich L., Język nowych mediów, przeł. P. Cypryański, Warszawa 2006. | pl_PL |
dc.references | McLuhan M., Galaktyka Gutenberga, tłum. E. Różalska, [w:] idem, Wybór tekstów, Poznań 2001. | pl_PL |
dc.references | McLuhan M., Zrozumieć media. Przedłużenia człowieka, tłum. N. Szczucka, Warszawa 2004. | pl_PL |
dc.references | Negroponte N., Cyfrowe życie. Jak odnaleźć się w świecie komputerów, tłum. M. Łakomy, Bydgoszcz 1997 | pl_PL |
dc.references | Od liberatury do e-literatury, red. E. Wilk, M. Górska-Olesińska, Opole 2011. | pl_PL |
dc.references | Ong W. J., Oralność i piśmienność. Słowo poddane technologii, tłum. J. Japola, Lublin 1992. | pl_PL |
dc.references | Ożóg M., Krytyczny wymiar sztuki interaktywnej, [w:] Estetyka wirtualności, red. M. Ostrowicki, Kraków 2005. | pl_PL |
dc.references | Pająk A., Litteratura cybernetica, czyli burza w szklance wody, „Dekada Literacka” 2010, nr 1/2. | pl_PL |
dc.references | Pająk A., The Polish Way to E-literature from the Baroque to the 21th Century, http://elitineurope. net/node/23 [dostęp 15.11.2009]. | pl_PL |
dc.references | Pawlicka U., Literatura elektroniczna. Stan badań w Polsce, „Teksty Drugie”, nr 3/2014. | pl_PL |
dc.references | Pawlicka U., (Polska) poezja cybernetyczna. Konteksty i charakterystyka, Kraków 2012. | pl_PL |
dc.references | Pisarski M., Xanadu. Hipertekstowe przemiany prozy, Kraków 2013. | pl_PL |
dc.references | Piękno w sieci. Estetyka a nowe media, red. K. Wilkoszewska, Kraków 1999. | pl_PL |
dc.references | Prajzner K., Cybertekst. Nowa perspektywa postrzegania tekstualności, [w:] Język @ multimedia, red. A. Dytman-Stasieńko, J. Stasieńko, Wrocław 2005. | pl_PL |
dc.references | Prajzner K., Interaktywność. Kilka uwag o definiowaniu pojęcia, [w:] Między słowem a obrazem, red. M. Jakubowska, T. Kłys, B. Stolarska, Kraków 2005. | pl_PL |
dc.references | Prajzner K., Tekst jako świat i gra. Modele narracyjności w kulturze współczesnej, Łódź 2009. | pl_PL |
dc.references | Przybyszewska A., Którędy do literatury nowomedialnej? „Fragile” 2008, nr 2. | pl_PL |
dc.references | Przybyszewska A., O niektórych strategiach otwarcia na czytelnika w wybranych przykładach literatury nowomedialnej (rekonesans), [w:] Teksty kultury uczestnictwa, red. A. Dąbrówka, M. Maryl, A. Wójtowicz, Warszawa [w druku]. | pl_PL |
dc.references | Przybyszewska A., Ku literaturze grywalnej (kilka uwag wstępnych), „Przegląd Kulturoznawczy” 2014, nr 2. | pl_PL |
dc.references | Przybyszewska A., Po(d)żeranie tekstu. Wstęp do rozważań o czytaniu kinetycznym, [w:] e-polonistyka 3, red. A. Dziak, Lublin [w druku]. | pl_PL |
dc.references | Przybyszewska A., Liberackie marginesy tekstu sieciowego, [w:] Tekst [w] sieci, red. A. Gumkowska, Warszawa 2009. | pl_PL |
dc.references | Przybyszewska A., Nowa? Wizualna? Architektoniczna? Przestrzenna? Kilka słów o tym, co może literatura w dobie Internetu, [w:] e-polonistyka, red. A. Dziak, S. J. Żurek, Lublin 2009. | pl_PL |
dc.references | Przybyszewska A., Czy (i jak) można mówić o e-liberaturze?, [w:] e-polonistyka 2, red. A. Dziak, S. J. Żurek, Lublin 2012. | pl_PL |
dc.references | Przybyszewska A., Niszczyć aby budować. O nowych jakościach liberatury i hipertekstu, [w:] Tekst-tura. Wokół nowych form tekstu literackiego i tekstu jako dzieła sztuki, red. M. Dawidek Gryglicka, Kraków 2005 | pl_PL |
dc.references | Rajewsky I., Intermediality, Intertextuality, and Remediation: A Literary Perspective on Intermediality, „Intermédialités” 2005, nr 6. | pl_PL |
dc.references | Rewers E., Post-polis. Wstęp do filozofii ponowoczesnego miasta, Kraków 2005. | pl_PL |
dc.references | Roszak J., Pisarski M., Ja tu a ty tam. Polska powieść hipertekstowa a literacki kanon, [w:] Polska literatura najnowsza – poza kanonem, red. P. Kierzek, Łódź 2008. | pl_PL |
dc.references | Sandbothe M., Transwersalne światy medialne. Filozoficzne rozważania o Internecie, tłum. K. Krzemieniowa, [w:] Widzieć, myśleć, być. Technologie mediów, red. A. Gwóźdź, Kraków 2001 | pl_PL |
dc.references | Sikora D., (Hiper)przestrzeń tekstu – o Storyspace, najsłynniejszym programie do tworzenia literatury hipertekstowej, „Techsty”, nr 6 (2009) [dostęp 30.09.2011]. | pl_PL |
dc.references | Sikora D., Muza połączeń. O Word Circuits Connection Muse – zestawie narzędzi do tworzenia poezji i prozy sieciowej, „Techsty” 2008, nr 5, www.techsty.art.pl [dostęp 30.09.2011]. | pl_PL |
dc.references | Simanowski R., What is and to What End Do We Read Digital Literature?, [w:] Literary Art in Digital Performance. Case Studies in New Media Art and Criticism, red. F. J. Ricardo, New York–London 2009. | pl_PL |
dc.references | Składanek M., Funology – homo ludens i homo faber w projektowaniu interakcji, „Dyskurs. Pismo Naukowo-Artystyczne ASP we Wrocławiu” 2012, nr 13/14. | pl_PL |
dc.references | Składanek M., Transmedialność i postmedialność – dialektyka konwergencji oraz dywergencji w nowych mediach, [w:] Sztuki w przestrzeni transmedialnej, red. T. Załuski, Łódź 2010. | pl_PL |
dc.references | Strickland S., Lawson C., Vniverse, [w:] New Media Poetics. Contexts, Technotexts, and Theories, red. A. Morris, T. Swiss, London 2006. | pl_PL |
dc.references | Szczęsna E., Poetyka mediów. Polisemiczność, digitalizacja, reklama, Warszawa 2007. | pl_PL |
dc.references | Tekst (w) sieci (tom 1 Tekst. Język. Gatunki, red. D. Ulicka, tom 2 Literatura. Społeczeństwo. Komunikacja, red. A. Gumkowska), Warszawa 2009. | pl_PL |
dc.references | Vandendorpe C., Od papirusu do hipertekstu. Esej o przemianach tekstu i lektury, tłum. A. Sawisz, Warszawa 2008. | pl_PL |
dc.references | Visel D., Multimedia vs intermedia, www.futureofbook.org/blog/archives/2005/11/multimedia_vs_intermedia.html [dostęp 30.08.2008]. | pl_PL |
dc.references | Welsch W., Estetyka poza estetyką, tłum. K. Guczalska, Kraków 2005. | pl_PL |
dc.references | Wendorff A., Vanguardias Poéticas en el Arte Digital en Latinoamérica, Caracas 2010. | pl_PL |
dc.references | Wilk E., N@wigacje słowa. Strategie werbalne w przekazach audiowizualnych, Kraków 2000. | pl_PL |
dc.references | Wilkoszewska K., Estetyka dotyku, [w:] Słowo w kulturze mediów, red. Z. Suszczyński, Białystok 1999. | pl_PL |
dc.references | Wilkoszewska K., Prefiksy w roli wyznaczników współczesności, [w:] Intermedialność w kulturze końca XX wieku, red. A. Gwóźdź, S. Krzemień-Ojak, Białystok 1998 | pl_PL |
dc.references | Wrycza J., Galaktyka języka internetu, Gdynia 2008. | pl_PL |
dc.references | Zawojski P., „Soft Cinema” Lva Manovicha i Andreasa Kratky’ego. „Język nowych mediów” w praktyce, „Kwartalnik filmowy” 2007, nr 60. | pl_PL |
dc.references | www.nieszuflada.pl | pl_PL |
dc.references | www.techsty.art.pl | pl_PL |
dc.references | Balbus S., Graficzny inwariant tekstu literackiego, [w:] O języku literatury, red. J. Bubak, A. Wilkoń, Katowice 1981. | pl_PL |
dc.references | Balcerzan E., Nowe formy w pisarstwie i wynikające stąd porozumienia, [w:] Polska genologia literacka, red. D. Ostaszewska, R. Cudak, Warszawa 2007. | pl_PL |
dc.references | Balcerzan E., W stronę genologii multimedialnej, [w:] Polska genologia literacka, red. D. Ostaszewska, R. Cudak, Warszawa 2007 | pl_PL |
dc.references | Barth J., Zagubiony w labiryncie śmiechu, tłum. M. Adamczyk-Garbowska, Warszawa 1991. | pl_PL |
dc.references | Bartoszyński K., O integracji badań nad tzw. komunikacją literacką, [w:] idem, Powieść w świecie literackości. Szkice, Warszawa 1991. | pl_PL |
dc.references | Beckett S., Dante… Bruno.Vico… Joyce, tłum. A. Libera, „Teatr” 1991, nr 4. | pl_PL |
dc.references | Bloom H., Lęk przed wpływem, tłum. A. Bielik-Robson, M. Szuster, Kraków 2002. | pl_PL |
dc.references | Brzękowski J., Dwudziestu czterech kochanków Perdity Loost, Londyn 1961. | pl_PL |
dc.references | Burzyńska A., Markowski M. P., Teorie literatury XX wieku. Podręcznik, Kraków 2006. | pl_PL |
dc.references | Cudak R., Rzut oka na polską genologię literacką, [w:] Polska genologia literacka, red. D. Ostaszewska, R. Cudak, Warszawa 2007. | pl_PL |
dc.references | Cudak R., Sytuacja gatunków we współczesnej poezji polskiej a perspektywy genologii, [w:] Genologia i konteksty, red. C. Dutka, Zielona Góra 2000 | pl_PL |
dc.references | Dąbrowski S., Literatura i literackość, Kraków 1977. | pl_PL |
dc.references | Eco U., Teoria semiotyki, tłum. M. Czerwiński, Kraków 2009. | pl_PL |
dc.references | Ejchenbaum B. M., Jak jest zrobiony „Płaszcz” Gogola?, tłum. M. Czermińska, [w:] Rosyjska szkoła stylistyki, red. M. R. Mayenowa, Z. Saloni, Warszawa 1970. | pl_PL |
dc.references | Ejchenbaum B. M., Teoria metody formalnej, [w:] Teoria badań literackich za granicą. Antologia, red. S. Skwarczyńska, t. II, cz. III, Kraków 1986. | pl_PL |
dc.references | Escarpit R., Literatura a społeczeństwo, tłum. J. Lalewicz [w:] Współczesna teoria badań literackich za granicą. Antologia, oprac. H. Markiewicz, t. III, Kraków 1973. | pl_PL |
dc.references | Federman R., Surfikcja – cztery propozycje w formie wstępu, tłum. J. Anders, [w:] Nowa proza amerykańska oprac. Z. Lewicki, Warszawa 1983 | pl_PL |
dc.references | Fischer O., Dowody na ikoniczność w języku, tłum. M. Majewska, [w:] Ikoniczność znaku. Słowo-przedmiot-obraz-gest, red. E. Tabakowska, Kraków 2006. | pl_PL |
dc.references | Fiske J., Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem, tłum. L. Tkaczyk, Wrocław 2008. | pl_PL |
dc.references | Gazda G., Architektonika graficzna poetyckiego utworu drukowanego, [w:] Literatura i metodologia, red. J. Trzynadlowski, Wrocław 1970 | pl_PL |
dc.references | Genette G., Strukturalizm a krytyka literacka, tłum. W. Błońska, „Pamiętnik Literacki” 1974, nr 3. | pl_PL |
dc.references | Genologia dzisiaj, red. W. Bolecki, I. Opacki, Katowice 2000. | pl_PL |
dc.references | Górny W., O stylistyce praskiego koła, [w:] Praska szkoła strukturalna w latach 1926–1948. Wybór materiałów, red. M. R. Mayenowa, Warszawa 1966 | pl_PL |
dc.references | Hjelmslev L., Prolegomena do teorii języka, tłum. H. Kurkowska, A. Weinsberg, [w:] Językoznawstwo strukturalne. Wybór tekstów, red. H. Kurkowska, A. Weinsberg, Warszawa 1979. | pl_PL |
dc.references | Jakobson R., Co to jest poezja?, tłum. M. R. Mayenowa, [w:] idem, W poszukiwaniu istoty języka. Wybór pism, t. II, Warszawa 1989 | pl_PL |
dc.references | Jakobson R., Język a inne systemy komunikacji, tłum. A. Tanalska, [w:] idem, W poszukiwaniu istoty języka. Wybór pism, t. I, Warszawa 1989. | pl_PL |
dc.references | Jakobson R., Kilka uwag o Peirce’ie, poszukiwaczu dróg w nauce o języku, tłum. S. Amsterdamski, [w:] idem, W poszukiwaniu istoty języka. Wybór pism, t. I, Warszawa 1989 | pl_PL |
dc.references | Jakobson R., Poetyka w świetle językoznawstwa, tłum. K. Pomorska, [w:] idem, W poszukiwaniu istoty języka. Wybór pism, t. II, Warszawa 1989 | pl_PL |
dc.references | Jakobson R., Problemy poetyki, [w:] Teoria badań literackich za granicą. Antologia, red. S. Skwarczyńska, t. II, cz. III, Kraków 1986 | pl_PL |
dc.references | Jakobson R., Związki językoznawstwa z innymi naukami, [w:] idem, W poszukiwaniu istoty języka. Wybór pism, t. I, Warszawa 1989 | pl_PL |
dc.references | Kalaga W., Mgławice dyskursu: podmiot, tekst, interpretacja, Kraków 2001. | pl_PL |
dc.references | Klemensiewicz Z., Historia języka polskiego, wyd. 7 uzup., Warszawa 1999. | pl_PL |
dc.references | Lalewicz J., Proces i aparat komunikacji literackiej, „Teksty” 1978, nr 1. | pl_PL |
dc.references | Łotman J., Struktura tekstu artystycznego, tłum. A. Tanalska, Warszawa 1984. | pl_PL |
dc.references | Malmgren C. D., Fictional Space in the Modernist and Postmodernist American Novel, Lewisburg 1985 | pl_PL |
dc.references | Markiewicz H., Sposób istnienia i budowa dzieła literackiego, [w:] idem, Główne problemy wiedzy o literaturze, Kraków 1965. | pl_PL |
dc.references | Mayenowa M. R., Analiza doktryny stylistycznej praskiego koła, [w:] Praska szkoła strukturalna w latach 1926–1948. Wybór materiałów, red. M. R. Mayenowa, Warszawa 1966. | pl_PL |
dc.references | Mayenowa M. R., Propozycje teoretyczne w zakresie form poetyckich, [w:] Rosyjska szkoła stylistyki, red. M. R. Mayenowa, Z. Saloni, Warszawa 1970 | pl_PL |
dc.references | Michałowska T., Rodzaje czy rodzaj? Problemy taksonomii literackiej, [w:] Problemy teorii literatury, red. H. Markiewicz, ser. 4, Wrocław 1998. | pl_PL |
dc.references | Mitchell W. J. T., Iconology: Image, Text, Ideology, Chicago 1986. | pl_PL |
dc.references | Mukařovský J., Wśród znaków i struktur. Wybór szkiców, red. J. Sławiński, Warszawa 1970. | pl_PL |
dc.references | Mukařovský J., O języku poetyckim, tłum. W. Górny, [w:] Praska szkoła strukturalna w latach 1926–1948. Wybór materiałów, red. M. R. Mayenowa, Warszawa 1966. | pl_PL |
dc.references | Mukařovský J., Strukturalizm w estetyce i nauce o literaturze, [w:] Teoria badań literackich za granicą. Antologia, red. S. Skwarczyńska, t. II, cz. III, Kraków 1986. | pl_PL |
dc.references | Mulvey L., Przyjemność wzrokowa a kino narracyjne, [w:] Panorama współczesnej myśli filmowej, tłum. J. Mach, red. A. Helman, Kraków 1992 | pl_PL |
dc.references | Norwid C., Rzecz o wolności słowa, [w:] idem, Pisma wszystkie, t. III (Poematy), oprac. J. W. Gomulicki, Warszawa 1971 | pl_PL |
dc.references | Nycz R., Tekstowy świat. Poststrukturalizm a wiedza o literaturze, Warszawa 1995. | pl_PL |
dc.references | Okopień-Sławińska A., Semantyka wypowiedzi poetyckiej (Preliminaria), wyd. 2, Kraków 1998. | pl_PL |
dc.references | Pelc J., Barok – epoka przeciwieństw, wyd. 2 popr., Kraków 2004. | pl_PL |
dc.references | Pisarek W., Wstęp do nauki o komunikowaniu, Warszawa 2008. | pl_PL |
dc.references | Platon, Fajdros, tłum. W. Witwicki, Warszawa 1958. | pl_PL |
dc.references | Polska genologia literacka, red. D. Ostaszewska, R. Cudak, Warszawa 2007. | pl_PL |
dc.references | Saussure F. de, Kurs językoznawstwa ogólnego, tłum. K. Kasprzyk, Warszawa 1961. | pl_PL |
dc.references | Skwarczyńska S., O paru zagadnieniach poetyki nie podjętych przez badania języka poezji (literatury), [w:] Z zagadnień języka artystycznego, red. J. Bubak, A. Wilkoń, Kraków 1977. | pl_PL |
dc.references | Sterne L., Życie i myśli JW Pana Tristrama Shandy, tłum. K. Tarnowska, Warszawa 1958. | pl_PL |
dc.references | Szkłowski W. B., Sztuka jako chwyt, tłum. R. Łużny, [w:] Teoria badań literackich za granicą. Antologia, red. S. Skwarczyńska, t. II, cz. III, Kraków 1986. | pl_PL |
dc.references | Szkłowski W. B., Wskrzeszenie słowa, tłum. F. Siedlecki, [w:] Rosyjska szkoła stylistyki, red. M. R. Mayenowa, Z. Saloni, Warszawa 1970 | pl_PL |
dc.references | Tezy praskiego koła (fragment), tłum. W. Górny, [w:] Praska szkoła strukturalna w latach 1926– 1948. Wybór materiałów, red. M. R. Mayenowa, Warszawa 1966. | pl_PL |
dc.references | Tybetańska Księga Umarłych, tłum. i oprac. I. Kania, Kraków 1991. | pl_PL |
dc.references | Tynianow J., Jakobson R., Problemy badania literatury i języka, [w:] Teoria badań literackich za granicą. Antologia, red. S. Skwarczyńska, t. II, cz. III, Kraków 1986. | pl_PL |
dc.references | Urbaniak I., Romana Jakobsona poetyka w świetle językoznawstwa, „Zagadnienia Rodzajów Literackich” 2002, z. 1–2 (s. 89–90). | pl_PL |
dc.references | Wallis M., Napisy w obrazach, [w:] idem, Sztuki i znaki. Pisma semiotyczne, Warszawa 1983. | pl_PL |
dc.references | Wańkowicz M., Ziele na kraterze, Warszawa 1957. | pl_PL |
dc.references | Wellek R., Pojęcie formy i struktury w krytyce XX wieku, tłum. I. Sieradzki, [w:] idem, Pojęcia i problemy nauki o literaturze, tłum. zbior., Warszawa 1979. | pl_PL |
dc.references | Wellek R., Warren A., Teoria literatury, tłum. M. Żurowski, J. Krynicki, I. Sieradzki, Warszawa 1976. | pl_PL |
dc.references | Witosz B., Gatunek – sporny (?) problem współczesnej refleksji tekstologicznej, „Teksty Drugie” 2001, nr 5, przedruk [w:] Sporne i bezsporne problemy współczesnej wiedzy o literaturze, red. W. Bolecki, R. Nycz, Warszawa 2002. | pl_PL |
dc.references | Wysłouch S., Nowa genologia – rewizje i reinterpretacje, [w:] Polonistyka w przebudowie, red. M. Czermińska i in., t. I, Kraków 2005. | pl_PL |
dc.references | Wysłouch S., Problematyka symultanizmu w prozie, Poznań 1981. | pl_PL |
dc.references | Wysłouch S., Znak ikoniczny w koncepcji Umberta Eco – nowatorstwo i niekonsekwencje, [w:] eadem, Literatura i semiotyka, Warszawa 2001 | pl_PL |
dc.references | Ziomek J., Powinowactwa przez fabułę, [w:] idem, Powinowactwa literatury. Studia i szkice, Warszawa 1980. | pl_PL |
dc.references | Żegleń U. M., Wprowadzenie do semiotyki teoretycznej i semiotyki kultury, Toruń 2000. | pl_PL |
dc.references | Gazda G., Słownik europejskich kierunków i grup literackich XX wieku, wyd. 2, Warszawa 2009. | pl_PL |
dc.references | Potrykus-Woźniak P., Słownik nowych gatunków i zjawisk literackich, Warszawa 2010. | pl_PL |
dc.references | Encyklopedia wiedzy o książce, red. A. Birkenmajer, B. Kocowski, J. Trzynadlowski, Wrocław 1971. | pl_PL |
dc.references | Słownik rodzajów i gatunków literackich, red. G. Gazda, S. Tynecka-Makowska, Kraków 2006. | pl_PL |
dc.references | Słownik rodzajów i gatunków literackich. Nowe wydanie, red. G. Gazda, Warszawa 2012. | pl_PL |
dc.references | Słownik terminów literackich, red. J. Sławiński, Wrocław 2000. | pl_PL |
dc.references | Słowniku wyrazów obcych PWN, oprac. L. Wiśniakowska, Warszawa 2004. | pl_PL |
dc.references | Tekstylia bis. Słownik młodej polskiej kultury, red. P. Marecki, Kraków 2006. | pl_PL |
dc.references | Książkowe interfejsy. Liberatura – przekaz grafemiczny w postmedialnym świecie konwergencji?, [w:] Liberatura, e-literatura i… Remiksy, remediacje, redefinicje, red. M. Górska-Olesińska, Opole 2012. | pl_PL |
dc.references | Czy (i jak) można mówić o e-liberaturze?, [w:] e-polonistyka 2, red. A. Dziak, S. J. Żurek, Lublin 2012. | pl_PL |
dc.references | Daleko czy jednak blisko? O tym co łączy liberatów i e-literatów, [w:] Od liberatury do e-literatury, red. M. Górska-Olesińska, E. Wilk, Opole 2011. | pl_PL |
dc.references | Dziesięć lat liberatury (historia w dużym skrócie) [posłowie], [w:] Z. Fajfer, Liberatura czyli literatura totalna. Teksty zebrane z lat 1999–2009, red. K. Bazarnik, Kraków 2010. | pl_PL |
dc.references | NIE-KONKRETNA KAWIARIA LIBERACKA. Na marginesie kilku nieodbytych rozmów liberatów i konkretystów, „ARTERIE”, nr 3 (9)/2010. | pl_PL |
dc.references | Liberackie marginesy tekstu sieciowego, [w:] Tekst [w] sieci, red. A. Gumkowska, Warszawa 2009. | pl_PL |
dc.references | Nowa? Wizualna? Architektoniczna? Przestrzenna? Kilka słów o tym, co może literatura w dobie Internetu, [w:] e-polonistyka, red. A. Dziak, S. J. Żurek, Lublin 2009. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7969-617-4 | |
dc.relation.volume | 8 | pl_PL |