Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPrzybyszewska, Agnieszka
dc.date.accessioned2020-06-29T07:13:54Z
dc.date.available2020-06-29T07:13:54Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationPrzybyszewska A., Liberackość dzieła literackiego, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, doi: 10.18778/7969-617-4pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-417-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/32079
dc.descriptionMożna spróbować ująć liberaturę jako taki rodzaj literatury, w którym jej medialność jest świadomie eksplorowana przez artystę, używana do kreowania sensów dzieła. Wyznaczniki liberatury dają się sprowadzić do jednej cechy, (potencjalnie) realizowanej na poszczególnych poziomach dzieła (od typografii po całą książkę), co sprawnie pozwoliła też ująć kategoria interfejsu, która okazuje się coraz bardziej użyteczna.Sam termin zmuszadospoglądanianaświatliteraturyjako czarno-biały,jakbynie było w nim odcieni szarości. Można mówić o liberackości jako cesze,którą potencjalnie mają dzieła z obszaru sztuki słowa, co pozwalałoby zauważyć gradacyjność tego aspektu, porównywać ze sobą różne utwory, nie wyłącznie zaś opatrywać je etykietkami. Choć liberackie bywają dzieła od antyku po współczesność, to właśnie przełom XX i XXI w., aktualny kształt kultury (z jej uwikłaniem w nowomedialność) wykreowały nad wyraz podatny grunt, na którym liberackie ziarno mogło zostać zasiane: był to idealny moment na narodziny takiej teorii. Książka jest próbą przyjrzenia się, czym jest liberatura, zastanowienia się, kto pierwszy podejmował tematy i rozważania teoretyczne odnośnie aspektów dzieł literackich, takich jak forma, tworzywo literatury czy książka. Poszukuje się w niej odpowiedzi na pytanie: dlaczego liberacki, niedominujący sposób traktowania materialności, fizyczności literackich artefaktów, namysłu nie tylko nad kwestią języka, lecz i kształtem tekstu, powrócił w 1999r.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofSztuka / media / kultura;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectdzieło literackiepl_PL
dc.subjectliberaturapl_PL
dc.subjectliberackość w mediachpl_PL
dc.subjectliteratura wizualnapl_PL
dc.subjecteksperymenty typograficznepl_PL
dc.subjectksiążka elektronicznapl_PL
dc.subjectliteratura wizualnapl_PL
dc.titleLiberackość dzieła literackiegopl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.page.number416pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Kultury Współczesnej, Katedra Teorii Literaturypl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-836-3
dc.referencesBazarnik K., Chronotope in liberature, [w:] James Joyce and After: Writer and Time, ed. K. Bazarnik, B. Kucała, Newcastle 2010.pl_PL
dc.referencesBazarnik K., Globalne spojrzenie na „Finnegans Wake”, [w:] Wokół Jamesa Joyce’a: szkice monograficzne, red. K. Bazarnik, F. Fordham, Kraków 1998pl_PL
dc.referencesBazarnik K., Introduction: Modernist Roots of Liberature, [w:] Incarnations of Material Textuality: From Modernism to Liberature, ed. Katarzyna Bazarnik, Izabela Curyłło-Klag, Cambridge 2014.pl_PL
dc.referencesBazarnik K., Joyce & Liberature, Praga 2011.pl_PL
dc.referencesBazarnik K., Kilka uwag o liberaturze i książce artystycznej (2009) [maszynopis udostępniony przez autorkę].pl_PL
dc.referencesBazarnik K., Krótkie wprowadzenie do liberatury, „Er(r)go” 2003, nr 2.pl_PL
dc.referencesBazarnik K., „Książka jako przedmiot” Michela Butora czyli o liberaturze przed liberaturą, [w:] Od Joyce’a do liberatury. Szkice o architekturze słowa, red. K. Bazarnik, Kraków 2002.pl_PL
dc.referencesBazarnik K., Liberatura czyli o powstawaniu gatunków (literackich), [w:] LCLT.pl_PL
dc.referencesBazarnik K., Liberatura, czyli literatura w formie książki, [w:] Druga rewolucja książki, red. V. Trella, Gdynia 2008.pl_PL
dc.referencesBazarnik K., Liberatura: ikoniczne oka-leczenia literatury, [w:] TEKST-TURA, red. M. Dawidek Gryglicka, Kraków 2005.pl_PL
dc.referencesBazarnik K., Liberature: a New Literary Genre?, [w:] Insistent Image, ed. E. Tabakowska, C. Ljungberg, O. Fisher, Amsterdam 2007.pl_PL
dc.referencesBazarnik K., Materialność jako wyznacznik gatunkowy liberatury, [w:] Materia sztuki, red. M. Ostrowicki, Kraków 2010.pl_PL
dc.referencesBazarnik K., „Nieszczęśni” B. S. Johnsona. Liberacka gra z przypadkiem. Słowo od tłumaczki i redaktorki serii, [w:] B. S. Johnson, Nieszczęśni, tłum. K. Bazarnik, Kraków 2008.pl_PL
dc.referencesBazarnik K., Popsuta przestrzeń, „Autoportret” 2006, nr 4.pl_PL
dc.referencesBazarnik K., Some Aspects of Spatiality of the Literary Work as Exemplified by James Joyce’s “Giacomo Joyce”, “Ulysses” and “Finnegans Wake” (with a reference to L. Sterne, S. Mallarmé, B. S. Johnson, and R. Federman) [rozprawa doktorska ukończona na UJ w 2006 r.].pl_PL
dc.referencesOd Joyce’a do liberatury. Szkice o architekturze słowa, red. K. Bazarnik, Kraków 2002.pl_PL
dc.referencesFajfer Z., Liberatura czyli literatura totalna. Teksty zebrane z lat 1999–2009/Liberature or total literature. Collected Essays 1999–2009, red. K. Bazarnik, Kraków 2010.pl_PL
dc.referencesFajfer Z., Liberatura – literatura przestrzeni, „Autoportret” 4/2006.pl_PL
dc.referencesFajfer Z., Od kombinatoryki do libratury. O nieporozumieniach związanych z tzw. „literaturą eksperymentalną”, [w:] R. Queneau, Sto tysięcy miliardów wierszy, tłum. J. Gondowicz, Kraków 2008pl_PL
dc.referencesFajfer Z., Od liberatury do tekstu niewidzialnego (autoportret z Ingardenem w tle), [w:] Materia sztuki, red. M. Ostrowicki, Kraków 2010.pl_PL
dc.referencesBazarnik K., Fajfer Z., „Arw” z perspektywy liberatury (kilka słów od redaktorów serii), [w:] S. Czycz, Arw, oprac. D. Niedziałkowska, D. Pachocki, Kraków 2007.pl_PL
dc.referencesFajfer Z., Bazarnik K., Dwa „Rzuty kośćmi” czyli szczególna i ogólna teoria liberatury, [w:] S. Mallarmé, Rzut kośćmi nigdy nie zniesie przypadku, tłum. T. Różycki, Kraków 2005.pl_PL
dc.referencesFajfer Z., Bazarnik K., Liberature, Kraków 2005.pl_PL
dc.referencesFajfer Z., Bazarnik K., O wcześniejszych przypadkach „Rzutu kośćmi”. Nota redakcyjna, [w:] S. Mallarmé, Rzut kośćmi nigdy nie zniesie przypadku, tłum. T. Różycki, Kraków 2005pl_PL
dc.referencesFajfer Z., Bazarnik K., Perec i liberatura. Nota redaktorów serii, [w:] G. Perec, Życie. Instrukcja obsługi, tłum. W. Brzozowski, Kraków 2009pl_PL
dc.referencesNowakowski R., Dlaczego moje książki są takie jakie są, [w:] Od Joyce’a do liberatury. Szkice o architekturze słowa, red. K. Bazarnik, Kraków 2002.pl_PL
dc.referencesNowakowski R., O czytaniu oczu tańczeniu, „Ha!art!” 2003, nr 2(15).pl_PL
dc.referencesNowakowski R., Pojedynek słowa z obrazem, http://www.liberatorium.com/teksty/pojedynek.html [dostęp 11.05.2010].pl_PL
dc.referencesNowakowski R., Traktat kartkograficzny czyli rzecz o liberaturze, egzemplarz broszurowy numer czternaście, Bodzentyn 2002pl_PL
dc.referencesNowakowski R., Utekstowienie znaku, uznakowienie tekstu, [w:] Druga rewolucja książki, red. V. Trella, Gdynia 2008pl_PL
dc.referencesNowakowski R., Zwodnik po Liberlandii, „Ha!art” 2010, nr 30.pl_PL
dc.referencesAnkieta „Liberatura – awangarda XXI wieku czy nowe spojrzenie na stare dzieła literackie?, „Ha!art” 2010, nr 30.pl_PL
dc.referencesBartnicki K., O liberaturze bez-wiednie, „Ha!art” 2010, nr 30.pl_PL
dc.referencesBorowczyk J., Hoffmann K., Wymarzona przygoda, „Polonistyka” 2009, nr 2.pl_PL
dc.referencesDumais C. A., Would You Like to Save Your Game Now? The Replayability of Liberture, „Systems. Journal of Transdisciplinary System Science” 2008, nr 1–2 (polski przekład ukazał się dwa lata później na łamach „Ha!artu”: C. A. Dumais, Wielogrywalność liberatury. Czy chciałbyś zapisać stan gry?, tłum. J. Pyra, „Ha!art” 2010, nr 30).pl_PL
dc.referencesHusarzewska W., Linearna opowieść o literaturze nielinearnej [2], „Autoportret” 2006, nr 4.pl_PL
dc.referencesIle stron ma liberatura? Z Katarzyną Bazarnik i Zenonem Fajferem rozmawia Adam Poprawa, „Conrad”, dodatek tematyczny do „Tygodnika Powszechnego” 2010, nr 44 (z 31 października).pl_PL
dc.referencesJohnson B. S., Czy tu nie za wcześnie piszesz wspomnienia, [w:] Od Joyce’a do liberatury. Szkice o architekturze słowa, red. K. Bazarnik, Kraków 2002.pl_PL
dc.referencesKalaga W., Liberatura: słowo, ikona, przestrzeń [wstęp], [w:] LCLT.pl_PL
dc.referencesKalaga W., Tekst hybrydyczny. Polifonie i aporie doświadczenia wizualnego, [w:] Wizualizacja, literatura i cała reszta, red. W. Bolecki, A. Dziadek, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesKołos A., Geneza liberatury. Filozofia, estetyka i polityka pisma, „Ha!art” 2010, nr 30.pl_PL
dc.referencesKołos A., Liberatura czyli „architektura słowa” a przestrzeń dzieła literackiego, „Ha!art” 2009, nr 1–2 (28/27) [dodatek „Liberatura”].pl_PL
dc.referencesLiberatura – kalendarium, „Ha!art” 2010, nr 30.pl_PL
dc.referencesMarecki P., Ha!wangarda, „Ha!art” 2010, nr 30.pl_PL
dc.referencesNowakowski R., powieść w przestrzeń i... o uksiążkowieniu fabryki, „Autoportret” 2006, nr 4.pl_PL
dc.referencesPisarski M., Kartografowie i kompilatorzy. Pół żartem, pół serio o praktyce i teorii hiperfikcji w Polsce, [w:] Liternet.plpl_PL
dc.referencesPrzybyszewska A., Czytać… czyli układać. Liberackie (i nie tylko) modele do składania, „Autoportret”, nr 4/2006.pl_PL
dc.referencesPrzybyszewska A., Liberatura oraz E-liberatura, [w:] Słownik rodzajów i gatunków literackich. Nowe wydanie, red. G. Gazda, Warszawa 2012 [nowe wersje haseł].pl_PL
dc.referencesPrzybyszewska A., Liberatura oraz E-liberatura, „Zagadnienia Rodzajów Literackich” 2007, nr 50.pl_PL
dc.referencesRashomon do potęgi entej. O hipertekstowej i hasarapańskiej opowieści „Koniec świata według Emeryka” z Radosławem Nowakowskim rozmawia Piotr Marecki, „Ha!art” 2003, nr 2 (15), bez numeracji stron.pl_PL
dc.referencesSobczyński M., Antywzornictwo?, „2 + 3D” 2011, nr 38.pl_PL
dc.referencesŻuchowski J., James Joyce versus Koziołek Matołek albo Święty Franciszek kontra Tarzan. O związkach liberatury i sztuki komiksu, „Ha!art” 2007, nr 27.pl_PL
dc.referencesCytadelski T., Liter drżenie, „Portret” 2004, nr 1.pl_PL
dc.referencesJeżyk Ł., Spod spodu. O „Spoglądając przez ozonową dziurę” Zenona Fajfera, „Polonistyka” 2009, nr 2.pl_PL
dc.referencesJeżyk Ł., Widzieć – wierzyć – wiedzieć. Zenona Fajfera podejrzenia i spojrzenia, [w:] Między językiem a wizualnością, red. M. Bednarek, M. Junkiert, J. Klausa-Wartacz, Poznań 2008 (lub przedruk w LCLT).pl_PL
dc.referencesPisarski M., Cyfrowe kaligramy Liberlandii, „Ha!art” 2010, nr 30.pl_PL
dc.referencesPisarski M., Podróż do wnętrza książki, „Ha!art” 2010, nr 30.pl_PL
dc.referencesPrzybyszewska A., Close Reading of the Liberatic Canon: On “Oka-leczenie” by Zenon Fajfer and Katarzyna Bazarnik, [w:] Incarnations of Material Textuality: From Modernism to Liberature, ed. Katarzyna Bazarnik, Izabela Curyłło-Klag, Newcastle 2014pl_PL
dc.referencesPrzybyszewska A., Czytające dzieci Stefana Themersona. Ku nowym (słowo-dźwięko-)obrazom literackim, [w:] Trajektorie obrazów. Strategie wizualne w sztuce współczesnej, red. R. W. Kluszczyński, D. Rode, Łódź 2015.pl_PL
dc.referencesPrzybyszewska A., Liberacka analiza tekstu (o czytaniu „Oka-leczenia” Zenona Fajfera i Katarzyny Bazarnik), [w:] Polska literatura najnowsza – poza kanonem, red. P. Kierzek, Łódź 2008.pl_PL
dc.referencesPrzybyszewska A., Liberacki kanon literatury. O czytaniu „Oka-leczenia” Zenona Fajfera i Katarzyny Bazarnik. Podwójne zapiski z lektury dwukrotnej, czyli w dialogu z samą sobą, „ha!art”, nr 30/2010.pl_PL
dc.referencesPrzybyszewska A., Porządek czy chaos, sieć czy zbieranina, logiczna konstrukcja czy zagmatwany labirynt? Na marginesie hipertekstowej powieści Radosława Nowakowskiego, [w:] Hiperteksty literackie. Literatura i nowe media, red. P. Marecki, M. Pisarski, Kraków 2011.pl_PL
dc.referencesPrzybyszewska A., Sprzedać legendę. Jak zachwyca i rozczarowuje „Arw” Stanisława Czycza, „TECHSTY”, nr 4/2008, http://techsty.art.pl/magazyn4/recenzje/przybyszewska01.htmlpl_PL
dc.referencesPrzybyszewska A., W pudełku i na wadze – o przestrzeni śmierci i przestrzeni tekstu w utworach Bryana S. Johnsona oraz Zenona Fajfera i Katarzyny Bazarnik, [w:] Kulturowe obrazy śmierci: od przełomu romantycznego do dziś, red. I. Grzelak, T. Jermalonek, Łódź 2007.pl_PL
dc.referencesSolski Z. W., Tadeusz Różewicz w sieci. Od liberatury do e-dramatu, [w:] Od liberatury do e-literatury, red. E. Wilk, M. Górska-Olesińska, Opole 2011.pl_PL
dc.referencesStamirowska K., B. S. Johnson’s Novels: A paradigm of Truth, Kraków 2006.pl_PL
dc.referencesSzaket J., Oczu leczenie, „FA-art” 2002, nr 1.pl_PL
dc.referencesWielogłos o książce Oka-leczenie, „Ha!art” 2003, nr 2.pl_PL
dc.referencesZgaińska M., Re-generacja sensów, „Czas Kultury” 2010, nr 4.pl_PL
dc.referenceswww.liberatura.plpl_PL
dc.referenceswww.liberatorium.compl_PL
dc.referencesApollinaire G., Dwa manifesty, tłum. M. Żurowski, „Przegląd Humanistyczny” 1968, nr 6.pl_PL
dc.referencesBocian M., Przestrzeń w poezji konkretnej, Bydgoszcz 1979.pl_PL
dc.referencesBohn W., Kryzys znaku, tłum. K. Majer, „Literatura na Świecie” 2006, nr 11–12 (numer tematyczny dot. poezji konkretnej).pl_PL
dc.referencesBohn W., Modern Visual Poetry, Newark 2001.pl_PL
dc.referencesBujnowski J., Poezja konkretna, „Poezja” 1976, nr 6.pl_PL
dc.referencesCorrosive Signs. Essays on Experimental Poetry (Visual, Concrete, Alternative), ed. C. Espinosa, tłum. H. Polkinhorn, Washington 1990.pl_PL
dc.referencesDawidek Gryglicka M., Historia tekstu wizualnego. Polska po 1967 roku, Kraków 2012.pl_PL
dc.referencesDawidek Gryglicka M., Poezja konkretna Emmetta Williamsa, „Czas Kultury” 2001, nr 4.pl_PL
dc.referencesDróżdż S., Makarewicz Z., Pojęciokształty. Rozbiór dramatyczny przedmiotu, „Odra” 1968, nr 12.pl_PL
dc.referencesDrucker J., The Visible Word. Experimental Typography and Modern Art, 1909–1923, Chicago– London 1996.pl_PL
dc.referencesFalicki J., Kod słowny a kod rysunkowy. Próba typologii utworów piktograficznych na przykładzie „Kaligramów” Apollinaire’a, [w:] Studia z literatury polskiej i obcej, red. L. Ludorowski, Lublin 1988.pl_PL
dc.referencesGarbala M., Stanisława Dróżdża poezja konkretna, „Agora” 1968, nr 20.pl_PL
dc.referencesGazda G., Poezja konkretna a problemy awangardy, [w:] The Structure and Semantics of Literary Text, red. M. Péter, Budapeszt 1977.pl_PL
dc.referencesHejmej A., Literatura intermedialna, [w:] Wizualizacja, literatura i cała reszta, red. W. Bolecki, A. Dziadek, Warszawa 2011pl_PL
dc.referencesHejmej A., Komparatystyka. Studia literackie – studia kulturowe, Kraków 2013.pl_PL
dc.referencesHiggins D., Pattern Poetry. Guide to Unknown Literature, New York 1987.pl_PL
dc.referencesHiggins D., Strategia poezji wizualnej: trzy aspekty, tłum. K. Brzeziński, [w:] idem, Nowoczesność od czasu postmodernizmu oraz inne eseje, oprac. P. Rypson, tłum. M. Giżycki i in., Gdańsk 2000.pl_PL
dc.referencesHopfinger M., W laboratorium sztuki XX wieku. O roli słowa i obrazu, Warszawa 1993.pl_PL
dc.referencesInny rodzaj kontaktu. Z prof. Mary Ellen Solt rozmawia Marek Hołyński, „Nowy Wyraz” 1977, nr 10.pl_PL
dc.referencesJarniewiecz J., Tłumacze na urlop!, „Literatura na Świecie” 2006, nr 11–12 (numer tematyczny dot. poezji konkretnej).pl_PL
dc.referencesKwiatkowski J., Wstęp, [w:] G. Apollinaire, Wybór poezji, Wrocław 1975.pl_PL
dc.referencesLessing G. E., Laokoon, czyli o granicach malarstwa i poezji, tłum. H. Zymon-Dębicki, [w:] idem, Dzieła wybrane, t. III, Warszawa 1959.pl_PL
dc.referencesŁubowicz E., Rzeczywistość jest tekstem. O poezji konkretnej Stanisława Dróżdża, „Odra” 1999, nr 7–8.pl_PL
dc.referencesMallarmé S., Wariacje na pewien temat [fragment zatytułowany: Książka, narzędziem duchowym], tłum. E. D. Żółkiewska, [w:] S. Mallarmé, Wybór poezji, red. A. Ważyk, Warszawa 1980.pl_PL
dc.referencesMarkiewicz H., Obrazowość a ikoniczność literatury, [w:] idem, Wymiary dzieła literackiego, Kraków 1984.pl_PL
dc.referencesMarkowski M. P., Nicość i czcionka. Wprowadzenie do lektury „Rzutu kośćmi” Stephane’a Mallarme, [w:] S. Mallarmé, Rzut kośćmi nigdy nie zniesie przypadku, tłum. T. Różycki, Kraków 2005.pl_PL
dc.referencesMaziarczyk G., The Novel as Book. Textual Materiality in Contemporary Fiction in English, Lublin 2013pl_PL
dc.referencesOlczyk J., „Księga jest więc jak bóg: konieczna, obecna, nieistniejąca. O nieukończonym dziele Stéphane’a Mallarmégo, „Autoportret” 2006, nr 4pl_PL
dc.referencesPogonowski W., Poezja konkretna – kształtowanie się ruchu artystycznego, Bydgoszcz 1979.pl_PL
dc.referencesPressman J., The Aesthetic of Bookishness in Twenty-First-Century Literature, „Michigan Quarterly Review”, fall 2009.pl_PL
dc.referencesPressman J., CODA – Rereading: Digital Modernism in Print, Mark Z. Danielewski’s “Only Revolutions”, [w:] eadem, Digital Modernism. Making It New in New Media, New York 2014.pl_PL
dc.referencesPrzybyszewska A., NIE-KONKRETNA KAWIARIA LIBERACKA. Na marginesie kilku nieodbytych rozmów liberatów i konkretystów, „ARTERIE”, nr 3 (9)/2010.pl_PL
dc.referencesRozmowy o sztuce (VIII). Ze Stanisławem Dróżdżem rozmawia Jaromir Jedliński, „Odra” 1999, nr 7–8.pl_PL
dc.referencesRypson P., Książki i strony. Polska książka awangardowa i artystyczna 1919–1992, Warszawa 1992.pl_PL
dc.referencesRypson P., Obraz słowa. Historia poezji wizualnej, Warszawa 1989.pl_PL
dc.referencesRypson P., Piramidy–słońca–labirynty. Poezja wizualna w Polsce od XVI do XVIII wieku, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesSadowski W., Tekst graficzny Białoszewskiego, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesSadowski W., Wiersz wolny jako tekst graficzny, Kraków 2004.pl_PL
dc.referencesSławek T., Między literami. Szkice o poezji konkretnej, Wrocław 1989.pl_PL
dc.referencesSolt M. E., Concret Poetry. A world view, London 1971.pl_PL
dc.referencesSolt M. E., poezja konkretna, „Nowy Wyraz” 1977, nr 10.pl_PL
dc.referencesŚniecikowska B., Słowo–obraz–dźwięk. Literatura i sztuki wizualne w koncepcjach polskiej awangardy 1918–1939, Kraków 2005.pl_PL
dc.referencesTrznadel J., Wszystko jest proste (nad poematem Mallarmégo: „Rzut kości nigdy nie obali przypadku”), [w:] idem, Płomień obdarzony rozumem. Poezja w poezji i poza poezją. Eseje, Warszawa 1978.pl_PL
dc.referencesWażyk A., Przedmowa, [w:] S. Mallarmé, Wybór poezji, red. Adam Ważyk, Warszawa 1980.pl_PL
dc.referencesWebster M., Reading Visual Poetry after Futurism. Marinetti, Apollinaire, Schwitters, Cummings, New York 1995.pl_PL
dc.referencesWiercińska J., Sztuka i obraz, Warszawa 1986.pl_PL
dc.referencesWilczek P., Funkcje wierszy wizualnych w utworze Adama Nieradzkiego „Kirys Hartowny starożytnego żołnierza”, [w:] O literackiej ramie wydawniczej w książkach dawnych, red. R. Ocieczek, Katowice 1990.pl_PL
dc.referencesWysłouch S., Literatura a sztuki wizualne, Warszawa 1994.pl_PL
dc.referencesWysłouch S., Rewolucja Lessingowska, [w:] eadem, Literatura a sztuki wizualne, Warszawa 1994.pl_PL
dc.referencesWysłouch S., Ut pictura poesis – stara formuła i nowe problemy, [w:] Ut pictura poesis, red. M. Skwara, S. Wysłouch, Gdańsk 2006.pl_PL
dc.referenceshttp://www.ubu.com/historical/decampos_a/hearthead.html [dostęp 11.01.2011].pl_PL
dc.referencesBirek W., Główne problemy teorii komiksu, praca doktorska napisana pod kierunkiem prof. dra hab. S. Uliasza, Rzeszów 2004.pl_PL
dc.referencesDuncan R., Smith M. J., The Power of Comics. History, Form & Culture, New York 2009.pl_PL
dc.referencesDunin J., Prolegomena do „komiksologii”, „Literatura Ludowa” 1972, nr 6.pl_PL
dc.referencesGulda P., [recenzja komiksu Berlin – miasto gniewu], „Co jest grane”, weekendowy dodatek do „Gazety Wyborczej” (Łódź), 26 sierpnia–1 września 2011.pl_PL
dc.referencesJaniak-Staszek A., Recenzja tomu „Antologii referatów 10. Sympozjum Komiksologicznego”, [w:] Komiks a komiksologia. Ku rozpoznaniu i charakterystyce wzajemnych relacji między gatunkiem a jego teorią, red. K. Skrzypczyk, Łódź 2010.pl_PL
dc.referencesJastrzębski J., Komiks i stereotypy, [w:] idem, Czas relaksu. O literaturze masowej i jej okolicach, Wrocław 1982.pl_PL
dc.referencesKurc B., Komiks – opowiadanie obrazem, Łódź 2003.pl_PL
dc.referencesMcCloud S., Understanding Comics. The Invisible Art, New York 1993.pl_PL
dc.referencesPrzybylski R. K., Słowo i obraz w komiksie, [w:] Pogranicza i korespondencje sztuk, red. T. Cieślikowska, J. Sławiński, Wrocław 1980.pl_PL
dc.referencesPrzybylski R. K., Świat komiksu, „Sztuka” 1978, nr 2.pl_PL
dc.referencesSkarżyński J., Komiks (Comic strip), „Projekt” 1985, nr 6.pl_PL
dc.referencesSmoldern T., Komiks i prawa półkula, tłum. K. Uchańska, „Komiks–Fantastyka” 1989, nr 2.pl_PL
dc.referencesSzwabowicz M., Po co nam Superman? Rozmyślania o komiksie, [internetowa publikacja pracy licencjackiej z 2005 roku], http://www.zeszytykomiksowe.org/skladnica/szwabowicz2005.pdf [dostęp 25.08.2011].pl_PL
dc.referencesSzyłak J., Komiks w kulturze ikonicznej XX wieku, Gdańsk 1999.pl_PL
dc.referencesSzyłak J., Komiks, Kraków 2000.pl_PL
dc.referencesSzyłak J., Komiks: świat przerysowany, Gdańsk 1998.pl_PL
dc.referencesSzyłak J., Poetyka komiksu. Warstwa ikoniczna i językowa, Gdańsk 2000.pl_PL
dc.referencesToeplitz K. T., Sztuka komiksu. Próba definicji nowego gatunku artystycznego, Warszawa 1985.pl_PL
dc.referencesWróblewski M., Komiks w perspektywie literaturoznawstwa. Projekt komiksologii w dobie kryzysu genologii esencjalnej, [w:] Komiks a komiksologia. Ku rozpoznaniu i charakterystyce wzajemnych relacji między gatunkiem a jego teorią, red. K. Skrzypczyk, Łódź 2010.pl_PL
dc.referencesWyrzykowski R. Internetowość komiksu internetowego, http://esensja.pl/magazyn/2007/08/ iso/09_30.html [dostęp 20.07.2011].pl_PL
dc.referencesBaines P., Haslam A., Pismo i typografia, tłum. D. Dziewońska, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesBieńkowska B., Maruszczak E., Książka na przestrzeni dziejów, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesCarrión U., Nowa sztuka robienia książek. Z wystawy w Galerii „Remont”, „Linia. Jednodniówka warszawskiego środowiska studenckiego”, luty–marzec 1977.pl_PL
dc.referencesChappell D., Typologising the artist’s book, „Art Libraries Journal” 2003, no 4 (szkic dostępny jest również pod adresem: http://www.arts.ucsb.edu/faculty/reese/artist%20books/chappell_typologising.pdf [dostęp 18.09.2011].pl_PL
dc.referencesChwałowski R., Typografia typowej książki, Gliwice 2002.pl_PL
dc.referencesCorti M., Literatura i komunikacja, tłum. J. Ugniewska, „Teksty” 1980, nr 1.pl_PL
dc.referencesCybulski R., Książka współczesna. Wydawcy – rynek – odbiorcy, Warszawa 1986.pl_PL
dc.referencesCzerwiński M., System książki, Warszawa 1976.pl_PL
dc.referencesDahl S., Dzieje książki, red. B. Kocowski, tłum. E. Garbacik, T. Zapiór, H. Devechy, Wrocław 1965.pl_PL
dc.referencesDodd R., From Gutenberg to Open Type. An illustrated history of type from the earliest letterforms to the latest digital fonts, Cambridge 2006pl_PL
dc.referencesDrucker J., Figuring the Word: Essays on Books, Writing and Visual Poetics, New York 1998.pl_PL
dc.referencesDrucker J., The Century of Artists’ Books, New York 2004.pl_PL
dc.referencesDrucker J., The Visible Word. Experimental Typography and Modern Art, 1909–1923, Chicago–London 1996.pl_PL
dc.referencesDruga rewolucja książki, red. V. Trella, Gdynia 2008.pl_PL
dc.referencesDunin J., Książka na miarę człowieka, Łódź 1989.pl_PL
dc.referencesDuninowie C. i J., Philobiblon polski, Wrocław 1983.pl_PL
dc.referencesDutko M., Typografia Internetu – problemy badawcze, [w:] Oblicza kultury książki. Prace i studia z bibliologii i informacji naukowej, red. M. Komza, K. Migoń, M. Skalska-Zlat, A. Żbikowska- Migoń, Wrocław 2005pl_PL
dc.referencesEscarpit R., Rewolucja książki, Warszawa 1969.pl_PL
dc.referencesGłombiowski K., Książka w procesie komunikacji społecznej, Wrocław 1980.pl_PL
dc.referencesGłombiowski K., O dwóch tendencjach badań bibliologicznych, „Studia o Książce” 1981, t. 11.pl_PL
dc.referencesJakubowicz R., Sztuka książki. Odsłona trzecia, „Exit” 2000, nr 4, s. 2352–2357, dostępny również na stronie: http://free.art.pl/wilmanski/teksty/5_pl.htm [dostęp 26.09.2011].pl_PL
dc.referencesKłossowski A., Ze spotkania z Umberto Eco, [w:] Sztuka książki. Współczesna polska sztuka książki. Książka artystyczna (katalog, edycja VI), Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesKomza M., Muzea sztuki książki, [w:] Sztuka książki. Historia – teoria – praktyka, red. eadem, Wrocław 2003.pl_PL
dc.referencesKostelanetz R., Book art, http://www.richardkostelanetz.com/examples/bookart2.html [dostęp 20.11.2011].pl_PL
dc.referencesLachow W. N., Szkice z teorii sztuki książki, tłum. B. Chrzanowska-Sokołowska, K. Gieda, M. Komza, G. Talar, Wrocław 1978.pl_PL
dc.referencesLadorucki J., Pozostawałem w kręgu książki… Rozmowy z profesorem Januszem Duninem o bibliologii, medioznawstwie i zwyczajnym życiu, Łódź 2007.pl_PL
dc.referencesLalewicz J., Książka, [w:] idem, Komunikacja językowa i literatura, Wrocław 1975.pl_PL
dc.referencesLewis J., Weyers A., ActiveText: A Method for Creating Dynamic and Interactive Texts, [w:] Symposium in User Interface Software and Technology Proceeding in the 12th annual ACM symposium on User interface software and technology, Asheville 1999.pl_PL
dc.referencesMcGann J. J., The Textual Condition, Princeton 1991.pl_PL
dc.referencesMigoń K., Nauka o książce wśród innych nauk społecznych, Wrocław 1976.pl_PL
dc.referencesMigoń K., Nauka o książce. Zarys problematyki, Wrocław 1984.pl_PL
dc.referencesMigoń K., Z dziejów nauki o książce, Wrocław 1979.pl_PL
dc.referencesMuszkowski J., Życie książki, wyd. 2 rozszerzone, Warszawa 1951.pl_PL
dc.referencesNauka o książce. Antologia tekstów, red. D. Kuźmina, M. Tobera, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesOlszewska A., Książka konwencjonalna i książka artystyczna, „Plastyka i Wychowanie” 1999, nr 5.pl_PL
dc.referencesPhillpot C., Artists’ Booklets, „Printed Matter” Catalog 1986/1987; [http://www.printedmatter.org/researchroom/essays/booklets.cfm (dostęp 28.08.2011)].pl_PL
dc.referencesPhillpot Cl., Books book objects bookworks artists’ books, „Artforum” 1982, nr 9.pl_PL
dc.referencesPirożyński J., Johannes Gutenberg i początki ery druku, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesRypson P., Sztuka książki, http://free.art.pl/wilmanski/teksty/17_pl.htm [dostęp 20.08.2011].pl_PL
dc.referencesSmall D., Navigating large bodies of text, http://research.ibm.com/journal/sj/353/sectiond/small. txt [dostęp 20.10.2007].pl_PL
dc.referencesSowiński J., Typografia polskiej awangardy, „Studia o Książce” 1989, nr 18.pl_PL
dc.referencesŚwiderkówna A., Nowicka M., Książka się rozwija, Wrocław 2008.pl_PL
dc.referencesWarde B., Kryształowy kielich, czyli druk powinien być niewidoczny, tłum. D. Dziewońska, [w:] Widzieć. Wiedzieć. Wybór najważniejszych tekstów o dizajnie, red. P. Dębrowski, J. Mrowczyk, Kraków 2011.pl_PL
dc.referencesWong Y. Y., Temporal Typography. A Proposal to Enrich Written Expression, [w:] Conference companion on Human factor in computing systems: common ground, Vancouver 1996.pl_PL
dc.referencesZbierski T., Semiotyka książki, Wrocław 1978.pl_PL
dc.referencesKwiatkowski J., Świat poetycki Juliana Przybosia, Warszawa 1972.pl_PL
dc.referencesLewandowska B., U źródeł grafiki funkcjonalnej w Polsce, [w:] Ze studiów nad genezą plastyki nowoczesnej w Polsce, red. J. Starzyński, Wrocław 1966.pl_PL
dc.referencesListy Władysława Strzemińskiego do Juliana Przybosia z lat 1929–1933, „Rocznik Historii Sztuki” 1973, t. IX.pl_PL
dc.referencesStrzemiński W., Druk funkcjonalny, [w:] idem, Wybór pism estetycznych, Kraków 2006.pl_PL
dc.referencesTschichold J., Druk nowoczesny, tłum. A. Frank, red. W. Strzemiński, Łódź 1938.pl_PL
dc.referencesTschichold J., Nowe drukarstwo, „Europa”, nr 9 [6], czerwiec 1930.pl_PL
dc.referencesTurowski A., Komentarz do korespondencji Władysława Strzemińskiego, „Rocznik Historii Sztuki” 1973, t. IX.pl_PL
dc.referencesTurowski A., Konstruktywistyczna typografia Władysława Strzemińskiego, „Projekt” 1971, nr 4.pl_PL
dc.referencesUrbaniak I., Analiza zgodności znaczeniowo-graficznej „Sponad” Juliana Przybosia w opracowaniu typograficznym Władysława Strzemińskiego, „Sprawozdania z Czynności i Posiedzeń Naukowych Łódzkiego Towarzystwa Naukowego” 1982, R. XXXVI, 5.pl_PL
dc.referencesMarinetti F. T., Akt założycielski i manifest futuryzmu (1909), tłum. M. Czerwiński, [w:] Artyści o sztuce. Od van Gogha do Picassa, wybór i oprac. E. Grabska, H. Morawska, Warszawa 1969.pl_PL
dc.referencesMarinetti F. T. Technical Manifesto of Futurist Literature, tłum. R. W. Flint, [w:] idem, Selected Writings, tłum. R. W. Flint, A. A. Coppotelli, red. R. W. Flint, London 1972, a także Marinetti F. T., Manifesto tecnico della Letteratura futurista oraz Supplemento al Manifesto tecnico della Letteratura futurysta, [w:] idem, Zang tumb tumb, Milano 1914.pl_PL
dc.referencesMarinetti F. T., Destruction of syntax – Imagination without Strings – words-in-freedom (1913), tłum. R. W. Flint, [w:] The Book of the Book. Some Works & Projections about the Book & Writing, ed. J. Rothenberg, S. Clay, New York 2000, a także Marinetti F. T., Distruzione della sintassi. Immaginazione senza fili. Parole in libertá, [w:] idem, Zang tumb tumb, Milano 1914.pl_PL
dc.referencesMarinetti F. T., Geometrical and Mechanical Splendor and the Numerical Sensibility, tłum. R. W. Flint, [w:] idem, Selected Writings, tłum. R. W. Flint, A. A. Coppotelli, red. R. W. Flint, London 1972.pl_PL
dc.referencesMarinetti F. T., Tactilism, [w:] idem, Selected Writings, tłum. R. W. Flint, A. A. Coppotelli, red. R. W. Flint, London 1972.pl_PL
dc.referencesMarinetti F. T., Les mots en liberté futuristes, Milano 1919.pl_PL
dc.referencesMarinetti F. T., Zang tumb tumb, Milano 1914.pl_PL
dc.referencesAntologia polskiego futuryzmu i Nowej Sztuki, oprac. Z. Jarosiński, Wrocław 1978.pl_PL
dc.referencesBalcerzan E., Wstęp, [w:] B. Jasieński, Utwory poetyckie, manifesty, szkice, Kraków 1972.pl_PL
dc.referencesBaluch A., Wizualność poezji Tytusa Czyżewskiego, „Rocznik Naukowo-Dydaktyczny WSP w Krakowie” 1986, z. 101 (Prace historycznoliterackie X).pl_PL
dc.referencesBartram A., Futurist Typography and the Liberated Text, London 2005.pl_PL
dc.referencesBaumgarth C., Futuryzm, tłum. J. Tasarski, Warszawa 1987.pl_PL
dc.referencesBeauduin N., O potrzebie nowej techniki poetyckiej. Poemat synoptyczny, wieloplanowy [nie podano tłumacza], „Zwrotnica” 1923, nr 4.pl_PL
dc.referencesBurek T., Futuryzm, [w:] Lektury i problemy, wyb. i oprac. J. Maciejewski, Warszawa 1976.pl_PL
dc.referencesChora fontanna (wiersze futurystów włoskich), przekład i esej wstępny J. Kurek, Kraków 1977.pl_PL
dc.referencesFuturyzm i jego warianty w literaturze europejskiej, red. J. Heistein, Wrocław 1977.pl_PL
dc.referencesGazda G., O gatunkach polskiej poezji futurystycznej, Warszawa 1972 (odbitka autorska z tomu 4 Z polskich studiów slawistycznych. Seria 4).pl_PL
dc.referencesGazda G., Futuryzm w Polsce, Wrocław 1974.pl_PL
dc.referencesHeistein J., Wprowadzenie do literaturoznawstwa porównawczego. Literatura awangardowa w świetle badań porównawczych, Wrocław 1990.pl_PL
dc.referencesHutnikiewicz A., Od czystej formy do literatury faktu. Główne teorie i programy literackie XX stulecie, Warszawa 1974.pl_PL
dc.referencesInternational Futurism In Arts and Literature, ed. G. Berghaus, Berlin–New York 2000.pl_PL
dc.referencesJasieński B., But w butonierce. Stron dziewięćdziesiąt sześć, Warszawa 1921.pl_PL
dc.referencesJasieński B., Morze, „Zwrotnica” 1923, nr 4.pl_PL
dc.referencesKralowa H., Poezja w początku XX stulecia, [w:] Historia literatury włoskiej, red. H. Kralowa, P. Salwa, J. Ugniewska, K. Żaboklicki, t. II, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesKralowa H., Zmierzch i maszyna. Poezja początku XX stulecia, [w:] Historia literatury włoskiej XX wieku, red. J. Ugniewska, Warszawa 2001pl_PL
dc.referencesMajerski P., Anarchia i formuły. Problemy twórczości poetyckiej Anatola Sterna, Katowice 2001.pl_PL
dc.referencesMajerski P., Odmiany awangardy, Katowice 2001.pl_PL
dc.referencesMiczka T., Czas przyszły niedokonany. O włoskiej sztuce futurystycznej, Katowice 1994.pl_PL
dc.referencesNieuważny F., Futuryzm, [w:] Literatura rosyjska, t. II, red. M. Jakóbiec, Warszawa 1971.pl_PL
dc.referencesPalazzeschi A., La paseggiata, [w:] idem, Poesie 1904–1914, Firenze 1925.pl_PL
dc.referencesPeiper T., Futuryzm (analiza i krytyka), „Zwrotnica” 1923, nr 6.pl_PL
dc.referencesPerloff M., The Futurist Moment. Avant-Garde, Avant Guerre, and the Language of Ruptures, Chicago 1986.pl_PL
dc.referencesSławiński J., Koncepcja języka poetyckiego awangardy krakowskiej, Kraków 1998.pl_PL
dc.referencesStrzemiński W., Sztuka nowoczesna w Polsce, [w:] idem, Wybór pism estetycznych, red. G. Sztabiński, Kraków 2006.pl_PL
dc.referencesŚniecikowska B., „Nuż w uhu”? Koncepcje dźwięku w poezji polskiego futuryzmu, Wrocław 2008.pl_PL
dc.referencesTarnogórska M., Formuła symultaniczna. O poemacie futurystycznym, [w:] eadem, Poemat międzywojenny. Studium z poetyki historycznej gatunku, Wrocław 1997.pl_PL
dc.referencesUla Pawlicka o adaptacji „Marszu” Jasieńskiego wg grupy Twożywo, http://www.techsty.art.pl/ magazyn/magazyn7/rec/marsz_jasienskiego.html [dostęp 29.09.2011].pl_PL
dc.referencesZaworska H., Futurystyczne koncepcje sztuki dla mas, „Pamiętnik Literacki” 1967, nr 3.pl_PL
dc.referencesAarseth E. J., Cybertext. Perspectives on Ergodic Literature, Baltimore–London 1997.pl_PL
dc.referencesAdamiec M., Dzieło literackie w Sieci. Pomysły, hipotezy i interpretacje z pogranicza wiedzy o literaturze, kultury masowej i współczesnych technologii, Gdańsk 2004.pl_PL
dc.referencesAnalizing Digital Fiction, red. A. Bell, A. Ensslin, H. K. Rustad, New York–London 2014.pl_PL
dc.referencesAnkudowicz J., Straus G., Książki i ludzie na przełomie stuleci (więcej pytań niż odpowiedzi), [w:] Kultura i sztuka u progu XXI wieku, red. S. Krzemień-Ojak [i in.], Białystok 1997.pl_PL
dc.referencesBardziej epicki od Fecebooka. O Liternecie.pl rozmowa pączkująca, „Techsty” 2011, nr 7 (http://www. techsty.art.pl/magazyn/magazyn7/wywiad_z_leszkiem_onakiem.html [dostęp 30.09.2011]).pl_PL
dc.referencesBodzioch-Bryła B., Ku ciału post-ludzkiemu... poezja polska po 1989 roku wobec nowych mediów i nowej rzeczywistości, Kraków 2006.pl_PL
dc.referencesBolter D. J., Człowiek Turinga: kultura Zachodu w wieku komputera, tłum. T. Goban-Klas, Warszawa 1990pl_PL
dc.referencesBolter J. D., Writing Space. Computers, Hypertext, and the Remediation of Print, wyd. 2, Mahwah 2001pl_PL
dc.referencesBranny E., O związkach poezji wizualnej i hipertekstu. Rozważania w świetle „The Aesthetics of Visual Poetry 1914–1928” Williarda Bohna, „Techsty”, nr 5/2008, http://techsty.art.pl/magazyn/magazyn5/artykuly/branny01.html [dostęp 20.07.2009].pl_PL
dc.referencesBranny-Jankowska E., Impresje z e-poetry 2009, „Techsty” 2009, nr 6, http://techsty.art.pl/magazyn/magazyn6/e-poetry01.html [dostęp 30.09.2011].pl_PL
dc.referencesBranny-Jankowska E., Obietnice poezji elektronicznej, „Dekada Literacka” 2010, nr 1–2.pl_PL
dc.referencesChmielecki K., Estetyka intermedialności, Kraków 2008.pl_PL
dc.referencesChmielecki K., Od estetyki intermedialności do estetyki transmedialności. Perspektywy refleksji nad sztuką w kontekście problematyki konwergencji mediów i transgresji kulturowej, [w:] Sztuki w przestrzeni transmedialnej, red. T. Załuski, Łódź 2010.pl_PL
dc.referencesChymkowski R., Literatura na morzu i w sieci, czyli kim chce być czytelnik e-książek, [w:] Liternet. literatura i internet, red. Piotr Marecki, Kraków 2002, s. 81.pl_PL
dc.referencesEkrany piśmienności. O przyjemnościach tekstu w epoce nowych mediów, red. A. Gwóźdź, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesEmerson L., Reading Writing Interfaces. From the Digital to the Bookbound, Minneapolis–London 2014.pl_PL
dc.referencese-polonistyka, red. A. Dziak, S. J. Żurek, Lublin 2009.pl_PL
dc.referencese-polonistyka 2, red. A. Dziak, S. J. Żurek, Lublin 2011.pl_PL
dc.referencesEskelinen M., Teoria cybertekstu a badania literackie. Podręcznik użytkownika, tłum. D. Sikora, G. Mielcarek, „Techsty” 2006, nr 2, http://www.techsty.art.pl/magazyn2/artykuly/eskelinen_ cybertekst5.html [dostęp 20.11.2009].pl_PL
dc.referencesEskelinen M., The Challenge of Cybertext Theory and Ludology to Literary Theory, [w:] The Aesthetics of Net Literature. Writing, Reading and Playing in Programmable Media, red. P. Gendolla, J. Schäfer, Bielefeld 2007.pl_PL
dc.referencesEstetyka wirtualności, red. M. Ostrowicki, Kraków 2005.pl_PL
dc.referencesFargier J.-P., Anioł obrazu cyfrowego. Czy Mallarmé wymyślił wideo?, tłum. I. Ostaszewska, [w:] Pejzaże audiowizualne..., red. A. Gwóźdź, Kraków 1997.pl_PL
dc.referencesFunkhouser C. T., Prehistoric Digital Poetry. An Archeology of Forms, 1959–1995, Tuscaloosa 2007.pl_PL
dc.referencesGlazier L. P., Digital Poetics. The Making of E-Poetries, Tuscaloosa 2002.pl_PL
dc.referencesGoban-Klas T., Cywilizacja medialna. Geneza, ewolucja, eksplozja, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesGórska-Olesińska M., Animacje słowa. Poematy kinetyczne, „Este” 2010, nr 1.pl_PL
dc.referencesGórska-Olesińska M., Elektroniczne uwolnienie słowa. W środowisku poematów cyfrowych, [w:] Materia sztuki, red. M. Ostrowicki, Kraków 2010.pl_PL
dc.referencesGórska-Olesińska M., Medialne zawirowania. O nowych publikacjach w serii Media Upheavals, „Techsty” 2011, nr 7 (http://www.techsty.art.pl/magazyn/magazyn7/gorska-olesinska.html, dostęp 30.09.2011).pl_PL
dc.referencesGórska-Olesińska M., Pisanie jaskiniowe (cave writing), „Autoportret” 2011, nr 1.pl_PL
dc.referencesGórska-Olesińska M., Playable poetry i gry komputerowe. Krytyczne negocjacje, [w:] Olbrzym w cieniu. Gry wideo w kulturze audiowizualnej, red. A. Pitrus, Kraków 2012pl_PL
dc.referencesGórska-Olesińska M., Tekstowe instrumenty do gier z pamięcią. Czas i pamięć w literaturze elektronicznej, „Kultura Popularna” 2010, nr 3–4.pl_PL
dc.referencesGórska-Olesińska M., Wiersze Turinga?, [w:] Język @ multimedia 3. Dialog-konflikt, red. A. Dytman- Stasieńko, J. Stasieńko, Wrocław 2012pl_PL
dc.referencesGwóźdź A., Spektakle pisma w stadium monitorowym filmu, [w:] Słowo w kulturze mediów, red. Z. Suszczyński, Białystok 1999pl_PL
dc.referencesHayles K. N., Electronic Literature. New Horizons for the Literary, Notre Dame 2008.pl_PL
dc.referencesHayles K. N., The Time of Digital Poetry: From Object to Event, [w:] New Media Poetics: Contexts, Technotexts, and Theories, red. A. Morris i T. Swiss, Boston 2006.pl_PL
dc.referencesHayles K. N., Writing Machines, London–Cambridge 2002.pl_PL
dc.referencesHejmej A., Literatura intermedialna, [w:] Wizualizacja, literatura i cała reszta, red. W. Bolecki, A. Dziadek, Warszawa 2011pl_PL
dc.referencesHiggins D., Nowoczesność o czasu postmodernizmu oraz inne eseje, oprac. P. Rypson, tłum. M. Giżycki i in., Gdańsk 2000pl_PL
dc.referencesHiperteksty literackie. Literatura i nowe media, red. P. Marecki, M. Pisarski, Kraków 2011.pl_PL
dc.referencesHopfinger M., Audiowizualny kontekst kultury współczesnej, [w:] Kultura–komunikacja–literatura. Studia nad XX wiekiem, red. S. Żółkiewski, M. Hopfinger, Wrocław 1976pl_PL
dc.referencesHopfinger M., Doświadczenia audiowizualne, O mediach w kulturze współczesnej, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesHopfinger M., Kultura audiowizualna u progu XXI wieku, Warszawa 1997.pl_PL
dc.referencesHopfinger M., Literatura i media. Po 1989 roku, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesHopfinger M., Słowo i obraz w kulturze współczesnej, „Kultura i Społeczeństwo” 1986, z. 1.pl_PL
dc.referencesIntermedialność, red. R. Lewicki, I. Ohnheiser, Lublin 2001.pl_PL
dc.referencesKerckhove D. de, Inteligencja otwarta, tłum. A. Hildebrant, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesKluszczyński R. W., Słowo wstępne, [w:] (Nie)obecne granice, red. K. Kuropatwa, D. Rode, Kraków 2003.pl_PL
dc.referencesKluszczyński R. W., Światy możliwe – światy wirtualne – światy sztuki. Fragmenty teorii doświadczenia rzeczywistości wirtualnej, [w:] Estetyka wirtualności, red. M. Ostrowicki, Kraków 2005pl_PL
dc.referencesKluszczyński R. W., Sztuka interaktywna. Od dzieła-instrumentu do interaktywnego spektaklu, Warszawa 2010pl_PL
dc.referencesLandow G. P., Twenty minutes into the future, or how are we moving beyond the book?, [w:] The Future of the Book, ed. G. Nunberg, Belgium 1996pl_PL
dc.referencesLevinson P., Miękkie ostrze, czyli historia i przyszłość rewolucji informacyjnej, tłum. H. Jankowska, Warszawa 2006pl_PL
dc.referencesLiberatura, e-literatura i… Remiksy, remediacje, redefinicje, red. M. Górska-Olesińska, Opole 2012.pl_PL
dc.referencesLiteratura a nowe media. Rozmowa redakcyjna z udziałem Anny Łebkowskiej, Krzysztofa Uniłowskiego, Krystyny Wilkoszewskiej, „Dekada Literacka” 2010, nr 1–2.pl_PL
dc.referencesLiternet. Literatura i internet, red. P. Marecki, Kraków 2002.pl_PL
dc.referencesLiternet.pl, red. P. Marecki, Kraków 2003.pl_PL
dc.referencesLoska K., Joyce i McLuhan: słowo w epoce technologii elektronicznej, [w:] Słowo w kulturze mediów, red. Z. Suszczyński, Białystok 1999pl_PL
dc.referencesManovich L., Awangarda jako software, tłum. I. Kurz, „Kwartalnik Filmowy” 2001, nr 35/36.pl_PL
dc.referencesManovich L., Estetyka postmedialna, tłum. E. Wójtowicz, [w:] Redefinicja pojęcia sztuka, red. J. Dąbkowska-Zydroń, Poznań 2006.pl_PL
dc.referencesManovich L., Język nowych mediów, przeł. P. Cypryański, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesMcLuhan M., Galaktyka Gutenberga, tłum. E. Różalska, [w:] idem, Wybór tekstów, Poznań 2001.pl_PL
dc.referencesMcLuhan M., Zrozumieć media. Przedłużenia człowieka, tłum. N. Szczucka, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesNegroponte N., Cyfrowe życie. Jak odnaleźć się w świecie komputerów, tłum. M. Łakomy, Bydgoszcz 1997pl_PL
dc.referencesOd liberatury do e-literatury, red. E. Wilk, M. Górska-Olesińska, Opole 2011.pl_PL
dc.referencesOng W. J., Oralność i piśmienność. Słowo poddane technologii, tłum. J. Japola, Lublin 1992.pl_PL
dc.referencesOżóg M., Krytyczny wymiar sztuki interaktywnej, [w:] Estetyka wirtualności, red. M. Ostrowicki, Kraków 2005.pl_PL
dc.referencesPająk A., Litteratura cybernetica, czyli burza w szklance wody, „Dekada Literacka” 2010, nr 1/2.pl_PL
dc.referencesPająk A., The Polish Way to E-literature from the Baroque to the 21th Century, http://elitineurope. net/node/23 [dostęp 15.11.2009].pl_PL
dc.referencesPawlicka U., Literatura elektroniczna. Stan badań w Polsce, „Teksty Drugie”, nr 3/2014.pl_PL
dc.referencesPawlicka U., (Polska) poezja cybernetyczna. Konteksty i charakterystyka, Kraków 2012.pl_PL
dc.referencesPisarski M., Xanadu. Hipertekstowe przemiany prozy, Kraków 2013.pl_PL
dc.referencesPiękno w sieci. Estetyka a nowe media, red. K. Wilkoszewska, Kraków 1999.pl_PL
dc.referencesPrajzner K., Cybertekst. Nowa perspektywa postrzegania tekstualności, [w:] Język @ multimedia, red. A. Dytman-Stasieńko, J. Stasieńko, Wrocław 2005.pl_PL
dc.referencesPrajzner K., Interaktywność. Kilka uwag o definiowaniu pojęcia, [w:] Między słowem a obrazem, red. M. Jakubowska, T. Kłys, B. Stolarska, Kraków 2005.pl_PL
dc.referencesPrajzner K., Tekst jako świat i gra. Modele narracyjności w kulturze współczesnej, Łódź 2009.pl_PL
dc.referencesPrzybyszewska A., Którędy do literatury nowomedialnej? „Fragile” 2008, nr 2.pl_PL
dc.referencesPrzybyszewska A., O niektórych strategiach otwarcia na czytelnika w wybranych przykładach literatury nowomedialnej (rekonesans), [w:] Teksty kultury uczestnictwa, red. A. Dąbrówka, M. Maryl, A. Wójtowicz, Warszawa [w druku].pl_PL
dc.referencesPrzybyszewska A., Ku literaturze grywalnej (kilka uwag wstępnych), „Przegląd Kulturoznawczy” 2014, nr 2.pl_PL
dc.referencesPrzybyszewska A., Po(d)żeranie tekstu. Wstęp do rozważań o czytaniu kinetycznym, [w:] e-polonistyka 3, red. A. Dziak, Lublin [w druku].pl_PL
dc.referencesPrzybyszewska A., Liberackie marginesy tekstu sieciowego, [w:] Tekst [w] sieci, red. A. Gumkowska, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesPrzybyszewska A., Nowa? Wizualna? Architektoniczna? Przestrzenna? Kilka słów o tym, co może literatura w dobie Internetu, [w:] e-polonistyka, red. A. Dziak, S. J. Żurek, Lublin 2009.pl_PL
dc.referencesPrzybyszewska A., Czy (i jak) można mówić o e-liberaturze?, [w:] e-polonistyka 2, red. A. Dziak, S. J. Żurek, Lublin 2012.pl_PL
dc.referencesPrzybyszewska A., Niszczyć aby budować. O nowych jakościach liberatury i hipertekstu, [w:] Tekst-tura. Wokół nowych form tekstu literackiego i tekstu jako dzieła sztuki, red. M. Dawidek Gryglicka, Kraków 2005pl_PL
dc.referencesRajewsky I., Intermediality, Intertextuality, and Remediation: A Literary Perspective on Intermediality, „Intermédialités” 2005, nr 6.pl_PL
dc.referencesRewers E., Post-polis. Wstęp do filozofii ponowoczesnego miasta, Kraków 2005.pl_PL
dc.referencesRoszak J., Pisarski M., Ja tu a ty tam. Polska powieść hipertekstowa a literacki kanon, [w:] Polska literatura najnowsza – poza kanonem, red. P. Kierzek, Łódź 2008.pl_PL
dc.referencesSandbothe M., Transwersalne światy medialne. Filozoficzne rozważania o Internecie, tłum. K. Krzemieniowa, [w:] Widzieć, myśleć, być. Technologie mediów, red. A. Gwóźdź, Kraków 2001pl_PL
dc.referencesSikora D., (Hiper)przestrzeń tekstu – o Storyspace, najsłynniejszym programie do tworzenia literatury hipertekstowej, „Techsty”, nr 6 (2009) [dostęp 30.09.2011].pl_PL
dc.referencesSikora D., Muza połączeń. O Word Circuits Connection Muse – zestawie narzędzi do tworzenia poezji i prozy sieciowej, „Techsty” 2008, nr 5, www.techsty.art.pl [dostęp 30.09.2011].pl_PL
dc.referencesSimanowski R., What is and to What End Do We Read Digital Literature?, [w:] Literary Art in Digital Performance. Case Studies in New Media Art and Criticism, red. F. J. Ricardo, New York–London 2009.pl_PL
dc.referencesSkładanek M., Funology – homo ludens i homo faber w projektowaniu interakcji, „Dyskurs. Pismo Naukowo-Artystyczne ASP we Wrocławiu” 2012, nr 13/14.pl_PL
dc.referencesSkładanek M., Transmedialność i postmedialność – dialektyka konwergencji oraz dywergencji w nowych mediach, [w:] Sztuki w przestrzeni transmedialnej, red. T. Załuski, Łódź 2010.pl_PL
dc.referencesStrickland S., Lawson C., Vniverse, [w:] New Media Poetics. Contexts, Technotexts, and Theories, red. A. Morris, T. Swiss, London 2006.pl_PL
dc.referencesSzczęsna E., Poetyka mediów. Polisemiczność, digitalizacja, reklama, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesTekst (w) sieci (tom 1 Tekst. Język. Gatunki, red. D. Ulicka, tom 2 Literatura. Społeczeństwo. Komunikacja, red. A. Gumkowska), Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesVandendorpe C., Od papirusu do hipertekstu. Esej o przemianach tekstu i lektury, tłum. A. Sawisz, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesVisel D., Multimedia vs intermedia, www.futureofbook.org/blog/archives/2005/11/multimedia_vs_intermedia.html [dostęp 30.08.2008].pl_PL
dc.referencesWelsch W., Estetyka poza estetyką, tłum. K. Guczalska, Kraków 2005.pl_PL
dc.referencesWendorff A., Vanguardias Poéticas en el Arte Digital en Latinoamérica, Caracas 2010.pl_PL
dc.referencesWilk E., N@wigacje słowa. Strategie werbalne w przekazach audiowizualnych, Kraków 2000.pl_PL
dc.referencesWilkoszewska K., Estetyka dotyku, [w:] Słowo w kulturze mediów, red. Z. Suszczyński, Białystok 1999.pl_PL
dc.referencesWilkoszewska K., Prefiksy w roli wyznaczników współczesności, [w:] Intermedialność w kulturze końca XX wieku, red. A. Gwóźdź, S. Krzemień-Ojak, Białystok 1998pl_PL
dc.referencesWrycza J., Galaktyka języka internetu, Gdynia 2008.pl_PL
dc.referencesZawojski P., „Soft Cinema” Lva Manovicha i Andreasa Kratky’ego. „Język nowych mediów” w praktyce, „Kwartalnik filmowy” 2007, nr 60.pl_PL
dc.referenceswww.nieszuflada.plpl_PL
dc.referenceswww.techsty.art.plpl_PL
dc.referencesBalbus S., Graficzny inwariant tekstu literackiego, [w:] O języku literatury, red. J. Bubak, A. Wilkoń, Katowice 1981.pl_PL
dc.referencesBalcerzan E., Nowe formy w pisarstwie i wynikające stąd porozumienia, [w:] Polska genologia literacka, red. D. Ostaszewska, R. Cudak, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesBalcerzan E., W stronę genologii multimedialnej, [w:] Polska genologia literacka, red. D. Ostaszewska, R. Cudak, Warszawa 2007pl_PL
dc.referencesBarth J., Zagubiony w labiryncie śmiechu, tłum. M. Adamczyk-Garbowska, Warszawa 1991.pl_PL
dc.referencesBartoszyński K., O integracji badań nad tzw. komunikacją literacką, [w:] idem, Powieść w świecie literackości. Szkice, Warszawa 1991.pl_PL
dc.referencesBeckett S., Dante… Bruno.Vico… Joyce, tłum. A. Libera, „Teatr” 1991, nr 4.pl_PL
dc.referencesBloom H., Lęk przed wpływem, tłum. A. Bielik-Robson, M. Szuster, Kraków 2002.pl_PL
dc.referencesBrzękowski J., Dwudziestu czterech kochanków Perdity Loost, Londyn 1961.pl_PL
dc.referencesBurzyńska A., Markowski M. P., Teorie literatury XX wieku. Podręcznik, Kraków 2006.pl_PL
dc.referencesCudak R., Rzut oka na polską genologię literacką, [w:] Polska genologia literacka, red. D. Ostaszewska, R. Cudak, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesCudak R., Sytuacja gatunków we współczesnej poezji polskiej a perspektywy genologii, [w:] Genologia i konteksty, red. C. Dutka, Zielona Góra 2000pl_PL
dc.referencesDąbrowski S., Literatura i literackość, Kraków 1977.pl_PL
dc.referencesEco U., Teoria semiotyki, tłum. M. Czerwiński, Kraków 2009.pl_PL
dc.referencesEjchenbaum B. M., Jak jest zrobiony „Płaszcz” Gogola?, tłum. M. Czermińska, [w:] Rosyjska szkoła stylistyki, red. M. R. Mayenowa, Z. Saloni, Warszawa 1970.pl_PL
dc.referencesEjchenbaum B. M., Teoria metody formalnej, [w:] Teoria badań literackich za granicą. Antologia, red. S. Skwarczyńska, t. II, cz. III, Kraków 1986.pl_PL
dc.referencesEscarpit R., Literatura a społeczeństwo, tłum. J. Lalewicz [w:] Współczesna teoria badań literackich za granicą. Antologia, oprac. H. Markiewicz, t. III, Kraków 1973.pl_PL
dc.referencesFederman R., Surfikcja – cztery propozycje w formie wstępu, tłum. J. Anders, [w:] Nowa proza amerykańska oprac. Z. Lewicki, Warszawa 1983pl_PL
dc.referencesFischer O., Dowody na ikoniczność w języku, tłum. M. Majewska, [w:] Ikoniczność znaku. Słowo-przedmiot-obraz-gest, red. E. Tabakowska, Kraków 2006.pl_PL
dc.referencesFiske J., Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem, tłum. L. Tkaczyk, Wrocław 2008.pl_PL
dc.referencesGazda G., Architektonika graficzna poetyckiego utworu drukowanego, [w:] Literatura i metodologia, red. J. Trzynadlowski, Wrocław 1970pl_PL
dc.referencesGenette G., Strukturalizm a krytyka literacka, tłum. W. Błońska, „Pamiętnik Literacki” 1974, nr 3.pl_PL
dc.referencesGenologia dzisiaj, red. W. Bolecki, I. Opacki, Katowice 2000.pl_PL
dc.referencesGórny W., O stylistyce praskiego koła, [w:] Praska szkoła strukturalna w latach 1926–1948. Wybór materiałów, red. M. R. Mayenowa, Warszawa 1966pl_PL
dc.referencesHjelmslev L., Prolegomena do teorii języka, tłum. H. Kurkowska, A. Weinsberg, [w:] Językoznawstwo strukturalne. Wybór tekstów, red. H. Kurkowska, A. Weinsberg, Warszawa 1979.pl_PL
dc.referencesJakobson R., Co to jest poezja?, tłum. M. R. Mayenowa, [w:] idem, W poszukiwaniu istoty języka. Wybór pism, t. II, Warszawa 1989pl_PL
dc.referencesJakobson R., Język a inne systemy komunikacji, tłum. A. Tanalska, [w:] idem, W poszukiwaniu istoty języka. Wybór pism, t. I, Warszawa 1989.pl_PL
dc.referencesJakobson R., Kilka uwag o Peirce’ie, poszukiwaczu dróg w nauce o języku, tłum. S. Amsterdamski, [w:] idem, W poszukiwaniu istoty języka. Wybór pism, t. I, Warszawa 1989pl_PL
dc.referencesJakobson R., Poetyka w świetle językoznawstwa, tłum. K. Pomorska, [w:] idem, W poszukiwaniu istoty języka. Wybór pism, t. II, Warszawa 1989pl_PL
dc.referencesJakobson R., Problemy poetyki, [w:] Teoria badań literackich za granicą. Antologia, red. S. Skwarczyńska, t. II, cz. III, Kraków 1986pl_PL
dc.referencesJakobson R., Związki językoznawstwa z innymi naukami, [w:] idem, W poszukiwaniu istoty języka. Wybór pism, t. I, Warszawa 1989pl_PL
dc.referencesKalaga W., Mgławice dyskursu: podmiot, tekst, interpretacja, Kraków 2001.pl_PL
dc.referencesKlemensiewicz Z., Historia języka polskiego, wyd. 7 uzup., Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesLalewicz J., Proces i aparat komunikacji literackiej, „Teksty” 1978, nr 1.pl_PL
dc.referencesŁotman J., Struktura tekstu artystycznego, tłum. A. Tanalska, Warszawa 1984.pl_PL
dc.referencesMalmgren C. D., Fictional Space in the Modernist and Postmodernist American Novel, Lewisburg 1985pl_PL
dc.referencesMarkiewicz H., Sposób istnienia i budowa dzieła literackiego, [w:] idem, Główne problemy wiedzy o literaturze, Kraków 1965.pl_PL
dc.referencesMayenowa M. R., Analiza doktryny stylistycznej praskiego koła, [w:] Praska szkoła strukturalna w latach 1926–1948. Wybór materiałów, red. M. R. Mayenowa, Warszawa 1966.pl_PL
dc.referencesMayenowa M. R., Propozycje teoretyczne w zakresie form poetyckich, [w:] Rosyjska szkoła stylistyki, red. M. R. Mayenowa, Z. Saloni, Warszawa 1970pl_PL
dc.referencesMichałowska T., Rodzaje czy rodzaj? Problemy taksonomii literackiej, [w:] Problemy teorii literatury, red. H. Markiewicz, ser. 4, Wrocław 1998.pl_PL
dc.referencesMitchell W. J. T., Iconology: Image, Text, Ideology, Chicago 1986.pl_PL
dc.referencesMukařovský J., Wśród znaków i struktur. Wybór szkiców, red. J. Sławiński, Warszawa 1970.pl_PL
dc.referencesMukařovský J., O języku poetyckim, tłum. W. Górny, [w:] Praska szkoła strukturalna w latach 1926–1948. Wybór materiałów, red. M. R. Mayenowa, Warszawa 1966.pl_PL
dc.referencesMukařovský J., Strukturalizm w estetyce i nauce o literaturze, [w:] Teoria badań literackich za granicą. Antologia, red. S. Skwarczyńska, t. II, cz. III, Kraków 1986.pl_PL
dc.referencesMulvey L., Przyjemność wzrokowa a kino narracyjne, [w:] Panorama współczesnej myśli filmowej, tłum. J. Mach, red. A. Helman, Kraków 1992pl_PL
dc.referencesNorwid C., Rzecz o wolności słowa, [w:] idem, Pisma wszystkie, t. III (Poematy), oprac. J. W. Gomulicki, Warszawa 1971pl_PL
dc.referencesNycz R., Tekstowy świat. Poststrukturalizm a wiedza o literaturze, Warszawa 1995.pl_PL
dc.referencesOkopień-Sławińska A., Semantyka wypowiedzi poetyckiej (Preliminaria), wyd. 2, Kraków 1998.pl_PL
dc.referencesPelc J., Barok – epoka przeciwieństw, wyd. 2 popr., Kraków 2004.pl_PL
dc.referencesPisarek W., Wstęp do nauki o komunikowaniu, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesPlaton, Fajdros, tłum. W. Witwicki, Warszawa 1958.pl_PL
dc.referencesPolska genologia literacka, red. D. Ostaszewska, R. Cudak, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesSaussure F. de, Kurs językoznawstwa ogólnego, tłum. K. Kasprzyk, Warszawa 1961.pl_PL
dc.referencesSkwarczyńska S., O paru zagadnieniach poetyki nie podjętych przez badania języka poezji (literatury), [w:] Z zagadnień języka artystycznego, red. J. Bubak, A. Wilkoń, Kraków 1977.pl_PL
dc.referencesSterne L., Życie i myśli JW Pana Tristrama Shandy, tłum. K. Tarnowska, Warszawa 1958.pl_PL
dc.referencesSzkłowski W. B., Sztuka jako chwyt, tłum. R. Łużny, [w:] Teoria badań literackich za granicą. Antologia, red. S. Skwarczyńska, t. II, cz. III, Kraków 1986.pl_PL
dc.referencesSzkłowski W. B., Wskrzeszenie słowa, tłum. F. Siedlecki, [w:] Rosyjska szkoła stylistyki, red. M. R. Mayenowa, Z. Saloni, Warszawa 1970pl_PL
dc.referencesTezy praskiego koła (fragment), tłum. W. Górny, [w:] Praska szkoła strukturalna w latach 1926– 1948. Wybór materiałów, red. M. R. Mayenowa, Warszawa 1966.pl_PL
dc.referencesTybetańska Księga Umarłych, tłum. i oprac. I. Kania, Kraków 1991.pl_PL
dc.referencesTynianow J., Jakobson R., Problemy badania literatury i języka, [w:] Teoria badań literackich za granicą. Antologia, red. S. Skwarczyńska, t. II, cz. III, Kraków 1986.pl_PL
dc.referencesUrbaniak I., Romana Jakobsona poetyka w świetle językoznawstwa, „Zagadnienia Rodzajów Literackich” 2002, z. 1–2 (s. 89–90).pl_PL
dc.referencesWallis M., Napisy w obrazach, [w:] idem, Sztuki i znaki. Pisma semiotyczne, Warszawa 1983.pl_PL
dc.referencesWańkowicz M., Ziele na kraterze, Warszawa 1957.pl_PL
dc.referencesWellek R., Pojęcie formy i struktury w krytyce XX wieku, tłum. I. Sieradzki, [w:] idem, Pojęcia i problemy nauki o literaturze, tłum. zbior., Warszawa 1979.pl_PL
dc.referencesWellek R., Warren A., Teoria literatury, tłum. M. Żurowski, J. Krynicki, I. Sieradzki, Warszawa 1976.pl_PL
dc.referencesWitosz B., Gatunek – sporny (?) problem współczesnej refleksji tekstologicznej, „Teksty Drugie” 2001, nr 5, przedruk [w:] Sporne i bezsporne problemy współczesnej wiedzy o literaturze, red. W. Bolecki, R. Nycz, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesWysłouch S., Nowa genologia – rewizje i reinterpretacje, [w:] Polonistyka w przebudowie, red. M. Czermińska i in., t. I, Kraków 2005.pl_PL
dc.referencesWysłouch S., Problematyka symultanizmu w prozie, Poznań 1981.pl_PL
dc.referencesWysłouch S., Znak ikoniczny w koncepcji Umberta Eco – nowatorstwo i niekonsekwencje, [w:] eadem, Literatura i semiotyka, Warszawa 2001pl_PL
dc.referencesZiomek J., Powinowactwa przez fabułę, [w:] idem, Powinowactwa literatury. Studia i szkice, Warszawa 1980.pl_PL
dc.referencesŻegleń U. M., Wprowadzenie do semiotyki teoretycznej i semiotyki kultury, Toruń 2000.pl_PL
dc.referencesGazda G., Słownik europejskich kierunków i grup literackich XX wieku, wyd. 2, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesPotrykus-Woźniak P., Słownik nowych gatunków i zjawisk literackich, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesEncyklopedia wiedzy o książce, red. A. Birkenmajer, B. Kocowski, J. Trzynadlowski, Wrocław 1971.pl_PL
dc.referencesSłownik rodzajów i gatunków literackich, red. G. Gazda, S. Tynecka-Makowska, Kraków 2006.pl_PL
dc.referencesSłownik rodzajów i gatunków literackich. Nowe wydanie, red. G. Gazda, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesSłownik terminów literackich, red. J. Sławiński, Wrocław 2000.pl_PL
dc.referencesSłowniku wyrazów obcych PWN, oprac. L. Wiśniakowska, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesTekstylia bis. Słownik młodej polskiej kultury, red. P. Marecki, Kraków 2006.pl_PL
dc.referencesKsiążkowe interfejsy. Liberatura – przekaz grafemiczny w postmedialnym świecie konwergencji?, [w:] Liberatura, e-literatura i… Remiksy, remediacje, redefinicje, red. M. Górska-Olesińska, Opole 2012.pl_PL
dc.referencesCzy (i jak) można mówić o e-liberaturze?, [w:] e-polonistyka 2, red. A. Dziak, S. J. Żurek, Lublin 2012.pl_PL
dc.referencesDaleko czy jednak blisko? O tym co łączy liberatów i e-literatów, [w:] Od liberatury do e-literatury, red. M. Górska-Olesińska, E. Wilk, Opole 2011.pl_PL
dc.referencesDziesięć lat liberatury (historia w dużym skrócie) [posłowie], [w:] Z. Fajfer, Liberatura czyli literatura totalna. Teksty zebrane z lat 1999–2009, red. K. Bazarnik, Kraków 2010.pl_PL
dc.referencesNIE-KONKRETNA KAWIARIA LIBERACKA. Na marginesie kilku nieodbytych rozmów liberatów i konkretystów, „ARTERIE”, nr 3 (9)/2010.pl_PL
dc.referencesLiberackie marginesy tekstu sieciowego, [w:] Tekst [w] sieci, red. A. Gumkowska, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesNowa? Wizualna? Architektoniczna? Przestrzenna? Kilka słów o tym, co może literatura w dobie Internetu, [w:] e-polonistyka, red. A. Dziak, S. J. Żurek, Lublin 2009.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-617-4
dc.relation.volume8pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe