dc.contributor.author | Krzekotowski, Mateusz | |
dc.contributor.editor | Fiołek-Lubczyńska, Bogumiła | |
dc.contributor.editor | Barczyk, Agnieszka | |
dc.contributor.editor | Nolbrzak, Renata | |
dc.date.accessioned | 2020-04-21T11:32:48Z | |
dc.date.available | 2020-04-21T11:32:48Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Krzekotowski M., Absurd w japońskich filmach gore – stylistyka ero-guro-nansensu, [w:] Spotkania z gatunkami filmowymi. Horror, Fiołek-Lubczyńska B., Barczyk A., Nolbrzak R. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 63-68, doi: 10.18778/7969-102-9.07 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7969-102-9 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/31826 | |
dc.description.abstract | Japanese gore films are full of extreme eroticism and weird – as for a western viewer’s point of view ideas. It is not a coincidence, though, but an element of Japanese ero-guro-nansensu stylistics, which is present in Japanese gore cinema since 1970’s. The paper shortly discusses this kind of esthetics and talks the plot of three movies using it. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Fiołek-Lubczyńska B., Barczyk A., Nolbrzak R. (red.), Spotkania z gatunkami filmowymi. Horror, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | horror | pl_PL |
dc.subject | Japan | pl_PL |
dc.subject | absurd | pl_PL |
dc.subject | Japonia | pl_PL |
dc.title | Absurd w japońskich filmach gore – stylistyka ero-guro-nansensu | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 63-68 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-7969-735-9 | |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Mateusz Krzekotowski – student dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Łódzkim. Pasjonat gier wideo oraz współczesnej kultury japońskiej i amerykańskiej. | pl_PL |
dc.references | Bush C. L., Asian Horror Encyclopedia: Asian Horror Culture in Literature, Manga and Folklore, Lincoln NE 2001. | pl_PL |
dc.references | Gonerski K., Ciało groteskowe, czyli krótka historia ero guro, http://strachmaskosneoczy.blogspot.com/2011/04/ciao-groteskowe-czyli-krotka-historia.html [data dostępu: 16.12.2013]. | pl_PL |
dc.references | Harris H. M., Japanese Horror Movies: Beasts From the Far East, http://horror.a-bout.com/od/foreignhorrormovies/a/japan.htm [data dostępu: 16.12.2013]. | pl_PL |
dc.references | Japanese Movie Posters. Yakuza, Monster, Pink and Horror, Tokyo 2002. | pl_PL |
dc.references | Ginî piggu 4: Pîtâ no akuma no joi-san, reż. H. Tabe, 1986. | pl_PL |
dc.references | Tokyo Gore Police, reż. Y. Nishimura, 2008. | pl_PL |
dc.references | Zombie Ass: Toilet of the Dead, reż. N. Iguchi, 2012. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7969-102-9.07 | |