Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSokół-Klein, Anna
dc.contributor.editorKudra, Barbara
dc.contributor.editorOlejniczak, Elwira
dc.date.accessioned2020-03-02T06:41:15Z
dc.date.available2020-03-02T06:41:15Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationSokół-Klein A., Specyfika komunikatu reklamowego, [w:] Komunikowanie publiczne. Zagadnienia wybrane, Kudra B., Olejniczak E. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 105-122, doi: 10.18778/7969-104-3.07pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-104-3
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/31558
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofKudra B., Olejniczak E. (red.), Komunikowanie publiczne. Zagadnienia wybrane, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectkomunikat reklamowypl_PL
dc.subjectreklamapl_PL
dc.titleSpecyfika komunikatu reklamowegopl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number105-122pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Współczesnego Języka Polskiegopl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-193-7
dc.referencesAlbin K. (2002), Reklama. Przekaz, odbiór, interpretacja, Warszawa–Wrocław.pl_PL
dc.referencesAwdiejew A. (2004), Systemowe środki perswazji, [w:] P. Krzyżanowski, P. Nowak (red.), Manipulacja w języku, Lublin, s. 71–78.pl_PL
dc.referencesBarańczak S. (1983), Czytelnik ubezwłasnowolniony. Perswazja w masowej kulturze PRL, Paryż.pl_PL
dc.referencesBatko A. (2005), Sztuka perswazji, czyli język wpływu i manipulacji, Gliwice.pl_PL
dc.referencesBralczyk J. (1996), Język na sprzedaż, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBralczyk J. (2000), Manipulacja językowa, [w:] Z. Bauer, E. Chudziński (red.), Dziennikarstwo i świat mediów, Kraków, s. 244–250.pl_PL
dc.referencesCialdini R. (2004), Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesDrzycimski A. (2000), Komunikatorzy: wpływ, wrażenie, wizerunek, Warszawa–Bydgoszcz.pl_PL
dc.referencesHabrajska G. (2005), Nakłanianie, perswazja, manipulacja językowa, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica” nr 7, t. 2, red. B. Bogołębska, M. Woźniak-Łabieniec, s. 91–121.pl_PL
dc.referencesJacobson R. (1989), Poetyka w świetle językoznawstwa, [w:] R. Jacobson, W poszukiwaniu istoty języka. Wybór pism, t. 2, red. M. R. Mayenowa, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKall J. (1995), Reklama, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKamińska-Szmaj I. (2003), Perswazja w tekstach reklamowych – spojrzenie językoznawcy, [w:] M. Mosiołek-Kłosińska, T. Zgółka (red.), Język perswazji publicznej, Poznań, s. 77–79.pl_PL
dc.referencesKamińska-Szmaj I. (2004), Propaganda, perswazja, manipulacja – próba uporządkowania pojęć, [w:] P. Krzyżanowski, P. Nowak (red.), Manipulacja w języku, Lublin, s. 13–27.pl_PL
dc.referencesKarwat M. (1999), Sztuka manipulacji politycznej, Toruń.pl_PL
dc.referencesKita M. (2004), Czy można nie manipulować? O audiowizualnej retoryce w dyskursie politycznym, [w:] P. Krzyżanowski, P. Nowak (red.), Manipulacja w języku, Lublin, s. 199–210.pl_PL
dc.referencesKołodziej J. (2002), Slogan jako definiens. O perswazyjności przekazu reklamowego, [w:] E. Żarnecka- Biały, I. Trzcieniecka-Schneider (red.), Komunikaty i argumenty, Kraków, s. 97–107.pl_PL
dc.referencesKopertowska D. (2000), Język tekstów perswazyjnych, [w:] K. Michalewski (red.), Regulacyjna funkcja tekstów, Łódź, s. 231–237.pl_PL
dc.referencesKorolko M. (2003), Przekonuj i daj się przekonać, Piotrków Trybunalski.pl_PL
dc.referencesKrzyżanowski P. (2004), Manipulacja w języku. Manipulacja w tekście, [w:] P. Krzyżanowski, P. Nowak (red.), Manipulacja w języku, Lublin, s. 277–282.pl_PL
dc.referencesKubaszewska W., Hermanowski M. (2008), Reklama w radiu, [w:] W. Kubaszewska, M. Hermanowski, Radio – historia i współczesność, Poznań, s. 143–194.pl_PL
dc.referencesKudra B., Sokół A. (2008), Perswazja w tekstach promujących produkty firmy Coats Polska Sp. z o. o., [w:] K. Michalewski (red.), Język w marketingu, Łódź, s. 365–373.pl_PL
dc.referencesKudrowie A. i B. (2004), Między manipulacją a perswazją (o funkcjonowaniu antroponimów w tekście prasowym), [w:] P. Krzyżanowski, P. Nowak (red.), Manipulacja w języku, Lublin, s. 91–99.pl_PL
dc.referencesKuśmierski S. (2000), Reklama jest sztuką, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKwarciak B. (1997), Co trzeba wiedzieć o reklamie, Kraków.pl_PL
dc.referencesLeary M. (2000), Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesLewicki A., Nowak P. (2000), Manipulacja językowa w mediach, [w:] J. Bralczyk, K. Mosiołek- -Kłosińska (red.), Język w mediach masowych, Warszawa, s. 34–42.pl_PL
dc.referencesLewiński P. (1999), Retoryka reklamy, Wrocław.pl_PL
dc.referencesLewiński P. (2001), Granice perswazji, [w:] G. Habrajska (red.), Język w komunikacji, t. 1, Łódź, s. 285–293.pl_PL
dc.referencesLubaś W. (2006), Język w komunikacji, w perswazji i w reklamie, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej.pl_PL
dc.referencesMichalewski K. (1999), Przytaczanie cudzych wypowiedzi jako środek perswazji w telewizji, „Rozprawy Komisji Językowej Łódzkiego Towarzystwa Naukowego”, t. XLIV, s. 63–69.pl_PL
dc.referencesMichalewski K. (2004), Telewizyjna manipulacja zespolona, [w:] P. Krzyżanowski, P. Nowak (red.), Manipulacja w języku, Lublin, s. 187–197.pl_PL
dc.referencesMosiołek-Kłosińska M., Zgółka T. (red.) (2003), Język perswazji publicznej, Poznań.pl_PL
dc.referencesNowak P. (2004), Parafrazowanie – narzędzie manipulacji i perswazji, [w:] P. Krzyżanowski, P. Nowak (red.), Manipulacja w języku, Lublin, s. 137–150.pl_PL
dc.referencesPiechota M., Stachyra G., Nowak P. (2012), Rozrywka w mediach i komunikacji społecznej. Wybrane zagadnienia, Lublin.pl_PL
dc.referencesPisarek W. (2003), Perswazja – jak ją widzą, jak ją piszą, [w:] K. Mosiołek-Kłosińska, T. Zgółka (red.), Język perswazji publicznej, Poznań, s. 9–17.pl_PL
dc.referencesPitrus A. (2001), Zrozumieć reklamę, Kraków.pl_PL
dc.referencesPuzynina J. (1992), Słowo „manipulacja” w języku polskim, [w:] J. Puzynina, Język wartości, Warszawa, s. 203–223.pl_PL
dc.referencesSarelo Z. (2000), Podstawy etycznej oceny reklam, [w:] Sarelo Z., Media w służbie osoby. Etyka społecznego komunikowania, Toruń, s. 151–169.pl_PL
dc.referencesSzkudlarek-Śmiechowicz E. (2007), Niewerbalne środki komunikacji a moc perswazyjna wypowiedzi, [w:] G. Habrajska, A. Obrębska (red.), Mechanizmy perswazji i manipulacji, Łódź, s. 299–307.pl_PL
dc.referencesSzulc M. (2000), Technologia prasy, [w:] Z. Bauer, E. Chudziński (red.), Dziennikarstwo i świat mediów, Kraków.pl_PL
dc.referencesTokarski R. (2004), Semantyka barw we współczesnej polszczyźnie, Lublin.pl_PL
dc.referencesTokarz M. (2006), Argumentacja, perswazja, manipulacja, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesWarchala J. (2004), Horyzonty manipulacji: perswazja, manipulacja, interpretacja, [w:] P. Krzyżanowski, P. Nowak (red.), Manipulacja w języku, Lublin, s. 41–60.pl_PL
dc.referencesWiśniewska A., Miczmańska K. (2011), Wykorzystanie postaci jako instrumentu perswazji w reklamie, „Roczniki Ekonomiczne Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy”, nr 4 [Bydgoszcz].pl_PL
dc.referencesZimny R. (2008), Kreowanie obrazów świata w tekstach reklamowych, Warszawa.pl_PL
dc.referencesŻarnecka-Biały E., Trzcieniecka-Schneider I. (red.) (2002), Komunikaty i argumenty, Kraków.pl_PL
dc.referenceshttp://kadry.nf.pl/Artykul/13730/Slogany-firmowe-Wspracie-wyroznienia-marki-firmy/marka- firmy-misja-firmy-slogany-firmowe-wizja-firmy.pl_PL
dc.referenceswww.cbos.pl/SPISKOM.POL/2011/K_016_11.PDF.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-104-3.07


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe