Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorOlejniczak, Elwira
dc.contributor.editorKudra, Barbara
dc.contributor.editorOlejniczak, Elwira
dc.date.accessioned2020-02-28T11:53:38Z
dc.date.available2020-02-28T11:53:38Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationOlejniczak E., Wywieranie wpływu w komunikacji masowej, [w:] Komunikowanie publiczne. Zagadnienia wybrane, Kudra B., Olejniczak E. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 49-74, doi: 10.18778/7969-104-3.04pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-104-3
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/31555
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofKudra B., Olejniczak E. (red.), Komunikowanie publiczne. Zagadnienia wybrane, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectwywieranie wpływupl_PL
dc.subjectkomunikacja masowapl_PL
dc.titleWywieranie wpływu w komunikacji masowejpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number49-74pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Współczesnego Języka Polskiegopl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-193-7
dc.referencesAdler R., Rosenfeld L., Proctor R. (2006), Relacje interpersonalne, Poznań.pl_PL
dc.referencesAndrzejewski B. (red.) (1990), Komunikacja, rozumienie, dialog, Poznań.pl_PL
dc.referencesAntas J. (1999), O kłamstwie i kłamaniu, Kraków.pl_PL
dc.referencesAnusiewicz J., Marcjanik M. (red.) (1992), Polska etykieta językowa, „Język a Kultura”, t. 6 [Wrocław].pl_PL
dc.referencesArystoteles (1978), Topiki. O dowodach sofistycznych, Warszawa.pl_PL
dc.referencesAwdiejew A. (2004), Gramatyka interakcji werbalnej, Kraków.pl_PL
dc.referencesBartmiński J. (red.) (2012), Współczesny język polski, Lublin.pl_PL
dc.referencesBauer Z., Chudziński E. (red.) (2000), Dziennikarstwo i świat mediów, Kraków.pl_PL
dc.referencesBirkenbihl V. F. (1992), Komunikacja werbalna. Psychologia prowadzenia negocjacji. Profesjonalne techniki negocjacyjne z ćwiczeniami, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBorkowski I. (2003), Świt wolnego słowa. Język propagandy politycznej 1981–1995, Wrocław.pl_PL
dc.referencesBralczyk J. (2000), Manipulacja językowa, [w:] Z. Bauer, E. Chudziński (red.), Dziennikarstwo i świat mediów, Kraków.pl_PL
dc.referencesBralczyk J., Mosiołek-Kłosińska K. (red.) (2001), Zmiany w publicznych zwyczajach językowych, Warszawa.pl_PL
dc.referencesChłepa S., Witkowski T. (1995), Psychologia konfliktów, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCialdini R. (1994), Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesCwalina W., Falkowski A. (2005), Marketing polityczny, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesCzarnowska M. M. (1995), Współczesny sofista czyli nowe chwyty erystyczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCzerwiński M. (1985), Wspólnota komunikowania, Warszawa.pl_PL
dc.referencesd’Almeida F. (2005), Manipulacja w polityce, w reklamie i w miłości, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesDmochowski W. (1993), Psychologia społeczna komunikacji niewerbalnej, Toruń.pl_PL
dc.referencesDobek-Ostrowska B., Fras J., Ociepko B. (1997), Teoria i praktyka propagandy, Wrocław.pl_PL
dc.referencesDobek-Ostrowska B. (red.) (1997), Współczesne systemy komunikowania, Wrocław.pl_PL
dc.referencesDoliński D. (2002), Psychologia wpływu społecznego, Wrocław.pl_PL
dc.referencesDubisz S. (1980), Kultura języka politycznego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDuszak A. (1998), Tekst, dyskurs, komunikacja międzykulturowa, Warszawa.pl_PL
dc.referencesEicher J. (1995), Sztuka komunikowania się, Łódź.pl_PL
dc.referencesFisher R., Williams U. (1990), Dochodząc do TAK: negocjowanie bez poddawania się, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGoban-Klas T. (2004), Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Kraków.pl_PL
dc.referencesGoleman D. (1997), Inteligencja emocjonalna, Poznań.pl_PL
dc.referencesGrabias S. (2001), Język w zachowaniach społecznych, Lublin.pl_PL
dc.referencesGruszczyński W., Bralczyk J., Majkowska G. (red.) (1999), Polszczyzna w komunikowaniu publicznym, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGrzelak J. Ł., Nowak A. (2000), Wpływ społeczny, [w:] J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki, t. 3, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesGrzesiuk L. (1994), Studia nad komunikacją interpersonalną, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGrzywa A. (1997), Manipulacja: mechanizmy psychologiczne, Krasik.pl_PL
dc.referencesGut J., Haman W. (1995), Docenić konflikt: od walki do współpracy, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHogan K. (2005), Psychologia perswazji. Strategie i techniki wywierania wpływu na ludzi, Warszawa.pl_PL
dc.referencesInternetowa Konferencja Naukowa Porozmawiajmy o rozmowie, Uniwersytet Śląski, kwiecień– maj 2001.pl_PL
dc.referencesIwasiów I., Madejski J. (red.) (1994), Rozgrywanie światów: formy perswazji w kulturze współczesnej, Szczecin.pl_PL
dc.referencesJambrożek B., Sobczak J. (1996), Komunikacja interpersonalna, Poznań.pl_PL
dc.referencesJeziński M. (red.) (2004), Marketing polityczny w poszukiwaniu strategii wyborczego sukcesu, Toruń.pl_PL
dc.referencesKaczmarek B. (1994), Mózg, język, zachowanie, Lublin.pl_PL
dc.referencesKaczmarek B. (red.) (2001), Metafory polityki, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKamińska-Szmaj I. (1994), Co to jest kultura polityczna, [w:] J. Anusiewicz, B. Siciński (red.), Język polityki a współczesna kultura polityczna, „Język a Kultura”, t. 11.pl_PL
dc.referencesKarwat M. (2001), Sztuka manipulacji politycznej, Toruń.pl_PL
dc.referencesKirschner J. (1994), Manipulować – ale jak? Osiem praw postępowania z ludźmi, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKita M. (2004), Czy można nie manipulować? O audiowizualnej retoryce w dyskursie politycznym, [w:] P. Krzyżanowski, P. Nowak (red.), Manipulacja w języku, Lublin.pl_PL
dc.referencesKita M. (2005), Językowe rytuały grzecznościowe, Katowice.pl_PL
dc.referencesKorolko M. (1998), Sztuka retoryki. Przewodnik encyklopedyczny, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKorporowicz L. (1993), Tworzenie sensu: język, kultura, komunikacja, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKossecki J. (1984), Tajniki sterowania ludźmi, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKotarski E. (2001), Retoryka w badaniach nad mediami, [w:] R. Przybylska, W. Przyczyna (red.), Retoryka dziś. Teoria i praktyka, Kraków.pl_PL
dc.referencesKowalski P. (1993) Samotność i wspólnota: inskrypcje w przestrzeni współczesnego życia, Opole.pl_PL
dc.referencesKozłowski W. (1991), Sztuka negocjacji, Katowice.pl_PL
dc.referencesKrzyżanowski P., Nowak P. (red.) (2004), Manipulacja w języku, Lublin.pl_PL
dc.referencesKudra B. (2001), Kreatywność leksykalna w dyskursie politycznym polskiej prasy lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych, Łódź.pl_PL
dc.referencesKudra B., Kudra A. (2004), Między manipulacją a perswazją (o funkcjonowaniu antroponimów w tekście prasowym), [w:] P. Krzyżanowski, P. Nowak (red.), Manipulacja w języku, Lublin.pl_PL
dc.referencesKurcz I. (1987), Język a reprezentacja świata w umyśle, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKurcz I. (1999), Język – poznanie – myślenie, [w:] E. Laskowska (red.), Skuteczność słowa w działaniach politycznych i społecznych, Bydgoszcz.pl_PL
dc.referencesKurcz I. (2000), Psychologia języka i komunikacji, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLaskowska E. (2004), Dyskurs parlamentarny w ujęciu komunikacyjnym, Bydgoszcz.pl_PL
dc.referencesLemmermann H. (1994), Szkoła debaty, Wrocław.pl_PL
dc.referencesLemmermann H. (1995), Szkoła retoryki, Wrocław.pl_PL
dc.referencesLemmermann H. (1997), Szkoła dyskutowania: techniki argumentacji, dyskusji, dialogu, Wrocław.pl_PL
dc.referencesLepa A. (1997), Świat manipulacji, Częstochowa.pl_PL
dc.referencesMajkowska G. (2000), O języku mediów, [w:] Z. Bauer, E. Chudziński, Dziennikarski warsztat językowy, Kraków.pl_PL
dc.referencesMarcjanik M., Polska grzeczność językowa, Kielce 2000.pl_PL
dc.referencesMarody M. (1987), Technologie intelektu, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMastenbroek W. (1997), Negocjowanie, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMazur M. (2002), Marketing polityczny. Studium porównawcze prezydenckich kampanii wyborczych w USA i w Polsce, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMcLuhan M. (1975), Wybór pism, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMichalczyk S. (red.) (2006), Media i komunikowanie w społeczeństwie demokratycznym, Sosnowiec.pl_PL
dc.referencesMichalewski K. (2001), Kreowanie wartości wyrazów, [w:] K. Michalewski (red.), Współczesna leksyka, cz. 2, Łódź.pl_PL
dc.referencesMichalewski K. (2004), Telewizyjna manipulacja zespolona, [w:] P. Krzyżanowski, P. Nowak (red.), Manipulacja w języku, Lublin.pl_PL
dc.referencesMichalewski K. (2006), Kurtuazja w dyskursie politycznym, [w:] K. Ożóg i E. Oronowicz-Kida (red.), Przemiany języka na tle przemian współczesnej kultury, Rzeszów.pl_PL
dc.referencesMichalewski K. (red.) (2001), Współczesna leksyka, Łódź.pl_PL
dc.referencesMichalewski K. (red.) (2002), Tekst w mediach, Łódź.pl_PL
dc.referencesMichalewski K. (red.) (2004), Współczesne odmiany języka narodowego, Łódź.pl_PL
dc.referencesMosiołek-Kłosińska K., Zgółka T. (red.) (2003), Język perswazji publicznej, Poznań.pl_PL
dc.referencesMrozowski M. (1992), Miedzy manipulacja a poznaniem. Człowiek w świecie mass mediów, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMuszyński J. (2004), Teoria marketingu politycznego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesNęcki Z. (1996), Komunikacja międzyludzka, Kraków.pl_PL
dc.referencesOatley K., Jenkins J. M. (2003), Zrozumieć emocje, Warszawa.pl_PL
dc.referencesOżóg K. (2004), Język w służbie polityki, Rzeszów.pl_PL
dc.referencesPease A. (1992), Język ciała: jak czytać myśli ludzi z ich gestów, Kraków.pl_PL
dc.referencesPisarek W. (2000), Kodeksy etyki dziennikarskiej, [w:] Bauer Z., Chudziński E. (red.), Dziennikarstwo i świat mediów, Kraków.pl_PL
dc.referencesPisarek W. (2003), Perswazja – jak ją widzą, jak ją piszą, [w:] K. Mosiołek-Kłosińska, T. Zgółka (red.), Język perswazji publicznej, Poznań.pl_PL
dc.referencesPlackiewicz K. (1999), Perswazja w różnych gatunkach dziennikarskich, [w:] M. Balowski (red.), W świecie mediów, Opole.pl_PL
dc.referencesPlaton (1956), Sofista. Polityk, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPlaton (1958), Państwo, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPodgórecki A. (1966), Zasady socjotechniki, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPratkanis A., Aronson E. (2003), Wiek propagandy. Używanie i nadużywanie perswazji na co dzień, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPrzedstaw się z najlepszej strony (1994), National Institute of Business Management, przeł. G. Skoczylas, Kraków.pl_PL
dc.referencesPrzybylska R. (2001), Retoryka dziś. Teoria i praktyka, Kraków.pl_PL
dc.referencesPstrąg J. (2004), Werbalne i niewerbalne techniki i strategie konwersacyjne oponowania na materiale debat telewizyjnych, Kraków.pl_PL
dc.referencesPuzynina J. (1981), O pojęciu „manipulacji” oraz sensie wyrażenia „manipulacja językowa”, [w:] J. Rokoszowa (red.), Nowo-mowa, Londyn.pl_PL
dc.referencesPuzynina J. (1997), O manipulacji językowej, [w:] J. Puzynina, Słowo – wartość – kultura, Lublin.pl_PL
dc.referencesPuzynina J., Gajdzińska A. (1996), Etyka słowa, [w:] J. Miodek (red.), O zagrożeniach i bogactwie polszczyzny, Wrocław.pl_PL
dc.referencesPuzynina J. (red.) (1993), Etykieta międzyludzkiej komunikacji, Warszawa.pl_PL
dc.referencesReeves B., Nass C. (2000), Media i ludzie, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRicoeur P. (1989), Język, tekst, interpretacja. Wybór pism, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRicoeur P. (2003), Struktura a znaczenie w mowie, [w:] Egzystencja i hermeneutyka. Rozprawy o metodzie, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSampson E. (1996), Jak tworzyć własny wizerunek?, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSchopenhauer A. (1976), Erystyka czyli sztuka prowadzenia sporów, Kraków.pl_PL
dc.referencesSiewierska-Chmaj A. (2006), Język polskiej polityki. Politologiczno-semantyczna analiza expose premierów Polski w latach 1919–2004, Rzeszów.pl_PL
dc.referencesSkarżyńska K. (red.) (1999), Psychologia polityczna, Poznań.pl_PL
dc.referencesSmól J. (2005), Perswazja w informacji telewizyjnej, „Poradnik Językowy”, z. 6.pl_PL
dc.referencesStewart J. (2001), Mosty zamiast murów. O komunikowaniu się między ludźmi, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStrinatti D. (1998), Wprowadzenie do kultury popularnej, Poznań.pl_PL
dc.referencesSzymanek T. (2001), Sztuka argumentacji, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTokarz M. (2006), Argumentacja, perswazja, manipulacja, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesTrasińska M. (2004), Jak politycy komunikują się ze swoimi wyborcami?, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWieczorek U. (1999), Wartościowanie, perswazja, język, Kraków.pl_PL
dc.referencesWiszniewski A. (1994), Jak przekonująco mówić i przemawiać, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWitosz B. (red.) (2006), Style konwersacyjne, Katowice.pl_PL
dc.referencesWojtasik L. (1973), Zarys psychologii propagandy, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWright H. N. (1992), Sztuka porozumiewania się, Warszawa.pl_PL
dc.referencesZimbardo P. G., Ruch F. L. (1997), Psychologia i życie, Warszawa.pl_PL
dc.referencesZiomek J. (2000), Retoryka opisowa, Wrocław.pl_PL
dc.referencesŻydek-Bednarczak U. (2004), Zmiany w zachowaniach komunikacyjnych a problem strategii i manipulacji, [w:] P. Krzyżanowski, P. Nowak (red.), Manipulacja w języku, Lublin.pl_PL
dc.contributor.authorEmailelwira.olejniczak@o2.plpl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-104-3.04


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe