Show simple item record

dc.contributor.authorSzkudlarek-Śmiechowicz, Ewa
dc.contributor.editorKudra, Barbara
dc.contributor.editorOlejniczak, Elwira
dc.date.accessioned2020-02-28T11:19:53Z
dc.date.available2020-02-28T11:19:53Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationSzkudlarek-Śmiechowicz E., Komunikowanie polityczne, [w:] Komunikowanie publiczne. Zagadnienia wybrane, Kudra B., Olejniczak E. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 25-48, doi: 10.18778/7969-104-3.03pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-104-3
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/31554
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofKudra B., Olejniczak E. (red.), Komunikowanie publiczne. Zagadnienia wybrane, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectkomunikowanie politycznepl_PL
dc.titleKomunikowanie politycznepl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number25-48pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Współczesnego Języka Polskiegopl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-193-7
dc.referencesAmsterdamski S., Jawłowska A., Kowalik T. (red.) (1979), Język propagandy, Warszawa.pl_PL
dc.referencesAnusiewicz J., Siciński B. (red.) (1994), Język polityki a współczesna kultura polityczna, „Język a Kultura”, t. 11 [Wrocław].pl_PL
dc.referencesAwdiejew A., Habrajska G. (2004), Wprowadzenie do gramatyki komunikacyjnej, t. 1, Łask.pl_PL
dc.referencesAwdiejew A., Habrajska G. (2006), Wprowadzenie do gramatyki komunikacyjnej, t. 2, Łask.pl_PL
dc.referencesAwdiejew A., Habrajska G. (2009), Strategie propagandowe i agitacyjne, [w:] G. Habrajska (red.), Rozmowy o komunikacji 3. Problemy komunikacji społecznej, Łask, s. 9–54.pl_PL
dc.referencesBauer Z., Chudziński E. (red.) (2008), Dziennikarstwo i świat mediów. Nowa edycja, Kraków.pl_PL
dc.referencesBiniewicz J. (2007), Rozmowy Tomasza Lisa z politykami – pragmatyka, struktura, język, [w:] G. Habrajska, A. Obrębska (red.), Mechanizmy perswazji i manipulacji, Łódź, s. 289–298.pl_PL
dc.referencesBogucka T. (2002), Triumfujące profanum. Telewizja po przełomie 1989, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBoniecka B. (2008), Językowe świadectwo zażyłości i familiarności na antenie radiowej i telewizyjnej, [w:] Z. Cygal-Krupa (red.), Współczesna polszczyzna. Stan, perspektywy, zagrożenia, Kraków–Tarnów, s. 91–105.pl_PL
dc.referencesBourdieu P. (2009), O telewizji. Panowanie dziennikarstwa, tłum. K. Sztanadar-Sztanderska, A. Ziółkowska, red. nauk. i przedm. do pol. wyd. M. Jacyno, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBralczyk J. (1986), O języku polskiej propagandy politycznej lat siedemdziesiątych, Kraków.pl_PL
dc.referencesBralczyk J. (2007), O języku propagandy i polityki, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBralczyk J., Mosiołek-Kłosińska K. (red.) (2001), Zmiany w publicznych zwyczajach językowych, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCuryło A. (2007), Kreowanie wizerunku przeciwnika politycznego w rozmowie publicznej, [w:] G. Szpila (red.), Język polski XXI wieku: analizy, oceny, perspektywy, seria: Język a komunikacja 17, Kraków, s. 350–359.pl_PL
dc.referencesCwalina W., Falkowski A. (2006), Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesDąbrowska A. (1993), Czy zanik nowomowy?, [w:] S. Gajda (red.), Języki słowiańskie wobec współczesnych przemian w krajach Europy Środkowej i Wschodniej, Opole.pl_PL
dc.referencesDąbrowska A. (1994), Językowe ujęcie problemu aborcji w świetle deklaracji programowych i wypowiedzi przedstawicieli Socjaldemokracji Rzeczypospolitej Polskiej, [w:] J. Anusiewicz, B. Siciński (red.), Język polityki a współczesna kultura polityczna, „Język a Kultura”, t. 11 [Wrocław], s. 151–162.pl_PL
dc.referencesDobek-Ostrowska B. (2006), Komunikowanie polityczne i publiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDobek-Ostrowska B. (2008), Przedmowa do wydania polskiego, [w:] M. McCombs, Ustanawianie agendy. Media masowe i opinia publiczna, Kraków, s. XVII–XVIII.pl_PL
dc.referencesDobrzyńska T. (1994), Mówiąc przenośnie… Studia o metaforze, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDörner A. (2001), Politainment. Politik in der medialen Erlebnisgesellschaft, Frankfurt am Main.pl_PL
dc.referencesDrozdowski R., Krajewski M. (red.) (2007), Prywatnie o publicznym, publicznie o prywatnym, Poznań.pl_PL
dc.referencesDubisz S. (1992), Język i polityka. Szkice z historii stylu retorycznego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDymel R. (1994), Śmiech zakazany. O wybranych skryptach w polskim humorze politycznym, [w:] M. Abramowicz, D. Bertrand, T. Stróżyński (red.), Humor europejski, Lublin.pl_PL
dc.referencesFrancuz P. (2002), Rozumienie przekazu telewizyjnego. Psychologiczne badania telewizyjnych programów informacyjnych, Lublin.pl_PL
dc.referencesFrancuz P. (red.) (2007), Psychologiczne aspekty komunikacji audiowizualnej, Lublin.pl_PL
dc.referencesFrankowska M. (1994), Frazeologia i metaforyka w tekstach politycznych lat 1989–1993, [w:] J. Anusiewicz, B. Siciński (red.), Język polityki a współczesna kultura polityczna, „Język a Kultura”, t. 11 [Wrocław], s. 21–48.pl_PL
dc.referencesFras J. (2005), Komunikacja polityczna. Wybrane zagadnienia gatunków i języka wypowiedzi, Wrocław.pl_PL
dc.referencesGajda S. (1999), Współczesna polska rzeczywistość językowa i jej badanie, [w:] J. Miodek (red.), Mowa rozświetlona myślą, Wrocław, s. 8–14.pl_PL
dc.referencesGajda S. (2005), Tekst/dyskurs oraz jego analiza i interpretacja, [w:] M. Krauz, S. Gajda (red.), Współczesne analizy dyskursu. Kognitywna analiza dyskursu a inne metody badawcze, Rzeszów, s. 11–20.pl_PL
dc.referencesGłowiński M. (1990, Nowomowa po polsku, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGłowiński M. (2001), Nowomowa, [w:] J. Bartmiński (red.), Współczesny język polski, Lublin, s. 173–182.pl_PL
dc.referencesGoban-Klas T. (1998), Wstęp do wydania polskiego, [w:] B. McNair, Wprowadzenie do komunikowania politycznego, Poznań, s. 7–15.pl_PL
dc.referencesGoban-Klas T. (2002), Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Warszawa–Kraków.pl_PL
dc.referencesGodzic W. (1999), Telewizja jako kultura, Kraków.pl_PL
dc.referencesGodzic W. (2004), Telewizja i jej gatunki. Po „Wielkim Bracie”, Kraków.pl_PL
dc.referencesGoffman E. (2006), Rytuał interakcyjny, przeł. A. Szulżycka, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGoffman E. (2008), Zachowanie w miejscach publicznych. O społecznej organizacji zgromadzeń, przeł. O. Siara, red. nauk. i przedm. do wyd. pol. G. Woroniecka, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGrabias S. (2003), Język w zachowaniach społecznych, wyd. 2 popr., Lublin.pl_PL
dc.referencesGrabias S. (2005), Interakcja językowa i jej uwarunkowania. Perspektywa lingwistyczna, [w:] J. Bartmiński, U. Majer-Baranowska (red.), Bariery w komunikacji językowej Polaków, Lublin, s. 19–44.pl_PL
dc.referencesGriffin E. (2003), Podstawy komunikacji społecznej, przeł. O. i W. Kubińscy, M. Kacmajor, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesGrochala B. (2008), Dowcip (z) polityka, [w:] A. Jaklová (red.), Člověk – jazyk – text, České Budějovice, s. 213–218.pl_PL
dc.referencesHabrajska G. (1994), Wykorzystanie ironii do walki politycznej, [w:] J. Anusiewicz, B. Siciński (red.), Język polityki a współczesna kultura polityczna, „Język a Kultura”, t. 11 [Wrocław], s. 57–68.pl_PL
dc.referencesHabrajska G. (2005), Nakłanianie, perswazja i manipulacja językowa, „Acta Universitatis Lodzensis. Folia Litteraria Polonica” 7, s. 91–126.pl_PL
dc.referencesHabrajska G.(red.) (2006), Rozmowy o komunikacji 1. Poprawność polityczna, Łask.pl_PL
dc.referencesHabrajska G.(red.) (2007), Mechanizmy perswazji i manipulacji. Zagadnienia ogólne, Łask.pl_PL
dc.referencesHabrajska G.(red.) (2009), Rozmowy o komunikacji 3. Problemy komunikacji społecznej, Łask.pl_PL
dc.referencesHabrajska G., Obrębska A. (red.) (2007), Mechanizmy perswazji i manipulacji, Łask.pl_PL
dc.referencesJackowski A. (1990), Folklor kontestacji, „Polska Sztuka Ludowa”, nr 2.pl_PL
dc.referencesKamińska-Szmaj I. (1994), Judzi, zohydza, ze czci odziera. Język propagandy politycznej w prasie 1919–1923, Wrocław.pl_PL
dc.referencesKamińska-Szmaj I. (2001), Słowa na wolności. Język polityki po 1989 roku, Wrocław.pl_PL
dc.referencesKamińska-Szmaj I. (2006), Wpływ czynników zewnątrzjęzykowych na sposób tworzenia inwektyw politycznych w XX wieku, [w:] Przemiany języka na tle przemian współczesnej polszczyzny, red. K. Ożóg, E. Oronowicz-Kida, Rzeszów, s. 47–59.pl_PL
dc.referencesKamińska-Szmaj I. (2007), Agresja językowa w życiu publicznym. Leksykon inwektyw politycznych 1918–2000, Wrocław.pl_PL
dc.referencesKamińska-Szmaj I., Piekot T., Zaśko-Zielińska M. (red.) (2006), Oblicza komunikacji 1. Perspektywy badań nad tekstem, dyskursem i komunikacją, t. 1–2, seria: Język a komunikacja 12, Kraków.pl_PL
dc.referencesKampka A. (2009), Perswazja w języku polityki, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKarwat M. (2006), Medialna mitologia faktów, [w:] J. Marszałek-Kawa (red.), Współczesne oblicza mediów, Toruń, s. 44–69.pl_PL
dc.referencesKarwat M. (2007), O złośliwej dyskredytacji. Manipulowanie wizerunkiem przeciwnika, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKaszewski K. (2006), Język dyskusji radiowej. Analiza wypowiedzi słuchaczy w Programie III Polskiego Radia, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKita M. (1998), Wywiad prasowy. Język – gatunek – interakcja, Katowice.pl_PL
dc.referencesKita M. (2002), Język przeprowadzającego wywiad a język udzielającego wywiadu, [w:] S. Gajda, K. Rymut, U. Żydek-Bednarczuk (red.), Język w przestrzeni społecznej, Opole, s. 105–110.pl_PL
dc.referencesKita M., Grzenia J. (red.) (2003), Porozmawiajmy o rozmowie. Lingwistyczne aspekty dialogu, Katowice.pl_PL
dc.referencesKita M., Grzenia J. (red.) (2004), Dialog a nowe media, Katowice; http://uranos.cto.us.edu.pl/~dialog/archiwum.pl_PL
dc.referencesKita M., Grzenia J. (red.) (2005), Historia konwersacji, Katowice; http://dialog.us.edu.pl.pl_PL
dc.referencesKita M., Grzenia J. (red.) (2006), Czas i konwersacja. Przeszłość i teraźniejszość, Katowice.pl_PL
dc.referencesKochan M. (1994), „Przyklejanie etykietek”, czyli o negatywnym określaniu przeciwnika, [w:] J. Anusiewicz, B. Siciński (red.), Język polityki a współczesna kultura polityczna, „Język a Kultura”, t. 11 [Wrocław], s. 85–90.pl_PL
dc.referencesKołodziejek E. (1994), Językowe środki zwalczania przeciwnika, czyli o inwektywach we współczesnych tekstach politycznych, [w:] J. Anusiewicz, B. Siciński (red.), Język polityki a współczesna kultura polityczna, „Język a Kultura”, t. 11 [Wrocław], s. 69–73.pl_PL
dc.referencesKrupska-Perek A. (2002), Status komunikacyjny dialogowych programów telewizyjnych (Czy telewizyjny program dialogowy „na żywo” jest tekstem?), [w:] K. Michalewski (red.), Język w mediach, Łódź, s. 493–499.pl_PL
dc.referencesKrupska-Perek A. (2007), Manipulowanie dialogiem/polilogiem w politycznych dyskusjach medialnych (na przykładzie programu „Co z tą Polską?”), [w:] G. Habrajska (red.), Mechanizmy perswazji i manipulacji. Zagadnienia ogólne, Łask, s. 177–190.pl_PL
dc.referencesKrzyżanowski P., Nowak P. (red.) (1997), Manipulacja w języku, Lublin 2004.pl_PL
dc.referencesKudra B. (2001), Kreatywność leksykalna w dyskursie politycznym polskiej prasy lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych, Łódź.pl_PL
dc.referencesKudra B. (2007), Grafizacja w nagłówkach prasowych, [w:] A. Mikołajczuk, R. Pawelec (red.), Na językoznawczych ścieżkach. Prace ofiarowane Profesorowi Jerzemu Podrackiemu, Warszawa, s. 155–158.pl_PL
dc.referencesKudra B., Kukieła E. (2008), Językowe mechanizmy marketingu politycznego w dyskursie politycznym (na podstawie wybranych programów „Co z tą Polską?” z 2005 roku), [w:] K. Michalewski (red.), Język w marketingu, Łódź, s. 422–432.pl_PL
dc.referencesKwiatkowski S. (1977), Słowo i emocje w propagandzie, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKwiecień S. A. (2005), Mechanizmy manipulacji językowej w nowomowie i współczesnym języku polityki, [w:] M. Kita, J. Grzenia (red.), Historia konwersacji, Katowice; http://www.dialog.us.edu.pl/kwiecien.pdf.pl_PL
dc.referencesLaskowska E. (2004), Dyskurs parlamentarny w ujęciu komunikacyjnym, Bydgoszcz.pl_PL
dc.referencesLaskowska E. (2006), Językowe wykładniki ideologii, [w:] I. Kamińska-Szmaj, T. Piekot, M. Zaśko- Zielińska (red.), Oblicza komunikacji 1. Perspektywy badań nad tekstem, dyskursem i komunikacją, t. 1, seria: Język a komunikacja 12, Kraków, s. 53–61.pl_PL
dc.referencesLaskowska E. (2008), Wartościowanie w politycznej debacie medialnej, „Język a Kultura”, t. 20 (jubileuszowy), red. A. Dąbrowska, s. 267–278.pl_PL
dc.referencesLaskowska E. (2009), Wartościowanie w dyskursie publicznym, [w:] G. Habrajska (red.), Rozmowy o komunikacji 3. Problemy komunikacji społecznej, Łask, s. 55–71.pl_PL
dc.referencesŁobodzińska R. (1994), Językowe ujęcie problemu aborcji w świetle deklaracji programowych i wypowiedzi przedstawicieli Zjednoczenia Chrześcijańsko-Narodowego, [w:] J. Anusiewicz, B. Siciński (red.), Język polityki a współczesna kultura polityczna, „Język a Kultura”, t. 11 [Wrocław], s. 125–132.pl_PL
dc.referencesŁysiak W. (1990), Oblicza folkloru – folklor polityczny, „Polska Sztuka Ludowa” nr 2.pl_PL
dc.referencesMagaczewska E. (2005), Dyskurs polityczny w mediach konfesyjnych jako forma komunikacji perswazyjnej, [w:] G. Szpila (red.), Język trzeciego tysiąclecia III, t. 1: Tendencje rozwojowe współczesnej polszczyzny, Kraków, s. 317–324.pl_PL
dc.referencesMajkowska G. (1989), Językowe środki perswazji w przemówieniach politycznych, „Poradnik Językowy”, z. 5, s. 319–327.pl_PL
dc.referencesMałyska A. (2007), Przejawy karnawalizacji w przemówieniach sejmowych, [w:] J. Mazur, M. Rumińska (red.), Humor i karnawalizacja we współczesnej komunikacji językowej, Lublin, s. 267–276.pl_PL
dc.referencesMazur M. (2006), Marketing polityczny. Studium porównawcze, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMcCombs M. (2008), Ustawianie agendy. Media masowe i opinia publiczna, przekł. B. Radwan, Kraków.pl_PL
dc.referencesMcLeish R. (2007), Produkcja radiowa, przekł. A. Sadza, Kraków.pl_PL
dc.referencesMcNair B. (1998), Wprowadzenie do komunikowania politycznego, wstęp do pol. wyd. T. Goban- -Klas, przekł. D. Piontek, Poznań.pl_PL
dc.referencesMcQuail D. (2007), Teoria komunikowania masowego, wstęp do pol. wyd. T. Goban-Klas, przekł. M. Bucholc, A. Szulżycka, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMeyer T. (2006), Populismus und Medien, [w:] F. Decker (red.), Populismus in Europa, Bonn, s. 81–96.pl_PL
dc.referencesMichalewski K. (1994), Polityczna nowomowa, „Dziś. Przegląd Społeczny”, nr 6 (45), s. 65–70.pl_PL
dc.referencesMichalewski K. (1999), Przytaczanie cudzych wypowiedzi jako środek perswazji w telewizji, „Rozprawy Komisji Językowej Łódzkiego Towarzystwa Naukowego”, t. XLIV, s. 63–69.pl_PL
dc.referencesMichalewski K. (2000), Oponowanie cudzym wypowiedziom, „Rozprawy Komisji Językowej Łódzkiego Towarzystwa Naukowego”, t. XLV, Łódź, s. 45–50.pl_PL
dc.referencesMichalewski K. (2004), Telewizyjna manipulacja zespolona, [w:] P. Krzyżanowski, P. Nowak (red.), Manipulacja w języku, Lublin, s. 187–197.pl_PL
dc.referencesMichalewski K. (2006), Kurtuazja w dyskursie politycznym, [w:] K. Ożóg, E. Oronowicz-Kida (red.), Przemiany języka na tle przemian współczesnej polszczyzny, Rzeszów, s. 71–79.pl_PL
dc.referencesMichalewski K. (red.) (2002), Tekst w mediach, Łódź.pl_PL
dc.referencesMichalewski K. (red.) (2008), Język w marketingu, Łódź.pl_PL
dc.referencesNęcki Z. (2000), Komunikacja międzyludzka, Kraków.pl_PL
dc.referencesOlczyk T. (2009), Politrozrywka i popperswazja. Reklama telewizyjna w polskich kampaniach wyborczych XXI wieku, Warszawa.pl_PL
dc.referencesOżóg K. (2001), Polszczyzna przełomu XX i XXI wieku. Wybrane zagadnienia, Rzeszów.pl_PL
dc.referencesOżóg K. (2004), Język w służbie polityki. Językowy kształt kampanii wyborczych, Rzeszów.pl_PL
dc.referencesOżóg K. (2005a), O dyskursie populistycznym w języku polityki III Rzeczypospolitej, [w:] G. Szpila (red.), Język trzeciego tysiąclecia III, t. I: Tendencje rozwojowe współczesnej polszczyzny, Kraków, s. 324–334.pl_PL
dc.referencesOżóg K. (2005b), Współczesne teksty z kampanii wyborczej – mieszanka stylowa, [w:] M. Krauz, K. Ożóg (red.), Współczesne analizy dyskursu, Rzeszów, s. 291–300.pl_PL
dc.referencesOżóg K. (2007), Karnawalizacja polskich kampanii wyborczych, [w:] J. Mazur, M. Rumińska (red.), Humor i karnawalizacja we współczesnej komunikacji językowej, Lublin, s. 261–266.pl_PL
dc.referencesOżóg K. (red.) (2009), Język żyje. Rzecz o współczesnej polszczyźnie, Rzeszów.pl_PL
dc.referencesPałuszyńska E. (2008), Kreowanie wizerunku w ramach marketingu politycznego, [w:] K. Michalewski (red.), Język w marketingu, Łódź, s. 444–450.pl_PL
dc.referencesPałuszyńska E. (2012), Strategie dziennikarzy i ich rozmówców w medialnym dyskursie publicznym, Łódź.pl_PL
dc.referencesPeisert M. (2002), O niektórych strategiach prowadzenia dyskusji politycznej (na przykładzie cyklicznej audycji „Krakowskie Przedmieście”), [w:] K. Michalewski (red.), Tekst w mediach, Łódź, s. 531–539.pl_PL
dc.referencesPeisert M. (2004), Formy i funkcje agresji werbalnej. Próba typologii, Wrocław.pl_PL
dc.referencesPisarek W. (1979), Język służy propagandzie, Kraków.pl_PL
dc.referencesPodracki J., Trysińska M. (2002), Metafora w tekstach mówionych polityków, [w:] K. Michalewski (red.), Tekst w mediach, Łódź, s. 540–548.pl_PL
dc.referencesPoprawa M. (2009), Telewizyjne debaty polityków jako przykład dyskursu publicznego, Kraków.pl_PL
dc.referencesPratkanis A., Aronson E. (2003), Wiek propagandy. Używanie i nadużywanie perswazji na co dzień, przekł. J. Radzicki, M. Szuster, red. nauk. K. Skarżyńska, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRenger R., Wiesner Ch. (2007), Politik zum Lachen. „Feel Good” – Faktoren in der Politikberichterstattung österreichischer Tageszeitungen, [w:] A. Scholl, R. Renger, B. Blöbaum (red.), Journalismus und Unterhaltung. Theoretische Ansätze und empirische Befunde, Wiesbaden, s. 236–238.pl_PL
dc.referencesRittel S. R. (2003), Komunikacja polityczna. Dyskurs polityczny. Język w przestrzeni politycznej, Kielce.pl_PL
dc.referencesRobotycki Cz. (1990), Sztuka à vista. Folklor strajkowy, „Polska Sztuka Ludowa”, nr 2.pl_PL
dc.referencesRosenbusch A. (1987), Śmiech zakazany. Antologia dowcipu politycznego Polski Ludowej, Melbourne.pl_PL
dc.referencesSawicka G. (1994), Językowy obraz rzeczywistości społecznej i politycznej w graffiti, [w:] J. Anusiewicz, B. Siciński (red.), Język polityki a współczesna kultura polityczna, „Język a Kultura”, t. 11 [Wrocław], s. 163–175.pl_PL
dc.referencesSchulz W. (2006), Komunikacja polityczna. Koncepcje teoretyczne i wyniki badań empirycznych na temat mediów masowych w polityce, przeł. A. Kożuch, Kraków.pl_PL
dc.referencesSeiffert I. (1994), Językowe ujęcie problemu aborcji w wypowiedziach polityków Unii Demokratycznej, [w:] J. Anusiewicz, B. Siciński (red.), Język polityki a współczesna kultura polityczna, „Język a Kultura”, t. 11 [Wrocław], s. 133–150.pl_PL
dc.referencesSkarżyńska K. (2001), Jak porozumiewają się politycy: język ostrych kategoryzacji; psychologiczne przyczyny i konsekwencje, [w:] J. Bralczyk, K. Mosiołek-Kłosińska (red.), Zmiany w publicznych zwyczajach językowych, Warszawa, s. 119–128.pl_PL
dc.referencesStewart J. (red.) (2000), Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, red. nauk. wyd. pol. K. Skarżyńska, przekł. J. Suchecki, P. Kostyło, J. Kowalczewska, J. Rączaszek, A. Kochańska, J. Doktór, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSzkudlarek-Śmiechowicz E. (2008a), Blog jako element marketingu politycznego, [w:] K. Michalewski (red.), Język w marketingu, Łódź, s. 259–270.pl_PL
dc.referencesSzkudlarek-Śmiechowicz E. (2008b), Jak Polacy wyrażają negatywne opinie o politykach – analiza językowa wypowiedzi telewidzów komentujących aktualne sprawy polityczne w programie „Szkło kontaktowe”, [w:] Z. Cygal-Krupa (red.), Współczesna polszczyzna. Stan, perspektywy, zagrożenia, Kraków–Tarnów, s. 169–178.pl_PL
dc.referencesSzkudlarek-Śmiechowicz E. (2009a), Współczesna (nie)grzeczność dziennikarska, [w:] D. Bieńkowska, A. Lenartowicz (red.), Tajemnice rozwoju, Łódź, s. 525–538.pl_PL
dc.referencesSzkudlarek-Śmiechowicz E. (2009b), Konferencja prasowa w kampanii wyborczej, [w:] K. Ożóg (red.), Język żyje. Rzecz o współczesnej polszczyźnie, Rzeszów, s. 291–304.pl_PL
dc.referencesSzkudlarek-Śmiechowicz E. (2010), Tekst w radiowej i telewizyjnej debacie politycznej. Struktura – spójność – funkcjonalność, Łódź.pl_PL
dc.referencesSzymanek K. (2001), Sztuka argumentacji. Słownik terminologiczny, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTokarz M. (2006), Argumentacja. Perswazja. Manipulacja, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesTrysińska M. (2002), Metafora w tekstach mówionych polityków, [w:] K. Michalewski (red.), Tekst w mediach, Łódź, s. 540–548.pl_PL
dc.referencesTrysińska M. (2004a), Jak politycy komunikują się ze swoimi wyborcami?, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTrysińska M. (2004b), Sposób formułowania odpowiedzi przez polityków w dialogach prowadzonych w TVP, [w:] P. Krzyżanowski, P. Nowak (red.), Manipulacja w języku, Lublin, s. 221–232.pl_PL
dc.referencesUszyński J. (2004), Telewizyjny pejzaż genologiczny, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWalczak B. (1994), Co to jest język polityki?, [w:] J. Anusiewicz, B. Siciński (red.), Język polityki a współczesna kultura polityczna, „Język a Kultura”, t. 11 [Wrocław], s. 15–20.pl_PL
dc.referencesWasilewski J., Skibiński A. (2008), Prowadzeni słowami. Retoryka motywacji w komunikacji publicznej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWilkoń A. (2005), Ponadgatunkowe typy wypowiedzi, [w:] M. Krauz, S. Gajda (red.), Współczesne analizy dyskursu, Rzeszów, s. 40–44.pl_PL
dc.referencesWojciszke B. (2002), Człowiek wśród ludzi. Zarys psychologii społecznej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWolny-Peirs M. (2005), Język sukcesu we współczesnej polskiej komunikacji publicznej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesZgółkowa H., Dołęga H. (1993), Pragmalingwistyczna warstwa słownictwa politycznego, [w:] S. Gajda (red.), Języki słowiańskie wobec współczesnych przemian w krajach Europy Środkowej i Wschodniej, Opole, s. 21–26.pl_PL
dc.referencesZgółkowa H., Klauzińska K. (2007), Matetekstowe środki karnawalizacji w dyskursie politycznym, [w:] J. Mazur, M. Rumińska (red.), Humor i karnawalizacja we współczesnej komunikacji językowej, Lublin, s. 255–260.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-104-3.03


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe