Show simple item record

dc.contributor.authorRojek, Marcin
dc.contributor.editorMuszyński, Marcin
dc.date.accessioned2019-11-18T12:15:32Z
dc.date.available2019-11-18T12:15:32Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationRojek M., Międzypokoleniowe uczenie się w kontekście badania historii życia, [w:] Międzypokoleniowe uczenie się, Muszyński M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 21-36, doi: 10.18778/7969-303-0.02pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-303-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/30755
dc.descriptionArtykuł ten dotyczy zjawiska międzypokoleniowego uczenia się człowieka dorosłego. Zestawiając różne definicyjne ujęcia uczenia się z koncepcją pokoleniowości Karla Mannheima, prezentuje propozycję jego rozumienia oraz rolę, jaką może pełnić w życiu człowieka dorosłego.pl_PL
dc.description.abstractThis article presents some of possible understanding “learning” term and juxtaposes it with model of intergeneration relationship by Karl Mannheim in order to present one of possible understanding intergenerational learning phenomenon of this role of adults life.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofMuszyński M. (red.), Międzypokoleniowe uczenie się, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectuczenie siępl_PL
dc.subjectuczenie się międzypokoleniowepl_PL
dc.subjectpokoleniepl_PL
dc.subjecthistoria życiapl_PL
dc.subjectsocjologia wiedzy Karla Mannheimapl_PL
dc.subjectprojekt badawczy Improving Learning through the Lifecoursepl_PL
dc.subjectrola uczenia się międzypokoleniowegopl_PL
dc.subjectlearningpl_PL
dc.subjectintergeneration learningpl_PL
dc.subjectlife coursepl_PL
dc.subjectsociology of knowledge established by Karl Mannheimpl_PL
dc.subjectrole of intergeneration learningpl_PL
dc.titleMiędzypokoleniowe uczenie się w kontekście badania historii życiapl_PL
dc.title.alternativeIntergenerational Learning in the Context of Life History Researchpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number21-36pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Zakład Dydaktyki i Kształcenia Nauczycielipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-723-6
dc.referencesBauman T., 2005, Wstęp, [w:] Bauman T. (red.), Uczenie się jako przedsięwzięcie na całe życie, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków, s. 7–11.pl_PL
dc.referencesBiesta G., 2011, Learning Democracy in School and Society, Sense Publisher, Rotterdam.pl_PL
dc.referencesBiesta G i in., 2010, Improving Learning through the Lifecourse. Learning Lives, Improving Learning Series, Routledge, London and New York.pl_PL
dc.referencesBruner J.S., 2006, Kultura edukacji, tłum. T. Brzostowska-Tereszkiewicz, UNIVERSITAS, Kraków.pl_PL
dc.referencesDubas E., 2005, Dorosłość w edukacyjnym paradygmacie, czyli dorosłość jako edukacyjny okres życia człowieka, [w:] M. Podgórny (red.), Człowiek na edukacyjnej fali, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków, s. 25–38.pl_PL
dc.referencesFilipiak E., 2008, Uczenie się w klasie szkolnej w perspektywie socjokulturowej, [w:] E. Filipiak (red.), Rozwijanie zdolności uczenia się. Wybrane konteksty i problemy, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz, s. 17–35.pl_PL
dc.referencesGalas B., 2005, Pokolenie, [w:] Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. IV, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa, s. 513.pl_PL
dc.referencesGarewicz J., 1983, Pokolenie jako kategoria socjofilozoficzna, „Studia Socjologiczne” 1983, nr 1, s. 75–87.pl_PL
dc.referencesKnowles M.S., Holton III E.F., Swanson R.A., 2009, Edukacja dorosłych. Podręcznik akademicki, tłum. M. Habura, R. Ligus, A. Nizińska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLedzińska M., Czerniawska E., 2011, Psychologia nauczania. Ujęcie poznawcze, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMalewski M., 2011, Od nauczania do uczenia się. O paradygmatycznej zmianie w andragogice, Wydawnictwo Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP, Wrocław.pl_PL
dc.referencesMannheim K., 1992, Ideologia i utopia, Wydawnictwo „Test”, Lublin.pl_PL
dc.referencesMannheim K., 1992–1993, Problem pokoleń, tłum. A. Mizińska-Kleczkowska, „Colloquia Communia” 1992–1993, nr 1–12, s. 136–169.pl_PL
dc.referencesOkoń W. (2007), Nowy słownik pedagogiczny, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa.pl_PL
dc.referencesOssowska M., 1963, Koncepcja pokolenia, „Studia Socjologiczne” 1963, nr 2, s. 47–51.pl_PL
dc.referencesPotulicka E., Rutkowiak J., 2010, Neoliberalne uwikłania edukacji, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl_PL
dc.referencesSkarga B., 1979, Historia nauki a formacje intelektualne, „Studia Filozoficzne” 1979, nr 2.pl_PL
dc.referencesWrona L., 2007, Uczenie się, [w:] Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. VI, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa, s. 873–874.pl_PL
dc.referencesWygotski L.S., 1978, Narzędzie i znak w rozwoju dziecka, tłum. B. Grell, PWN Warszawa.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-303-0.02


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe