dc.contributor.author | Rojek, Marcin | |
dc.contributor.editor | Muszyński, Marcin | |
dc.date.accessioned | 2019-11-18T12:15:32Z | |
dc.date.available | 2019-11-18T12:15:32Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Rojek M., Międzypokoleniowe uczenie się w kontekście badania historii życia, [w:] Międzypokoleniowe uczenie się, Muszyński M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 21-36, doi: 10.18778/7969-303-0.02 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7969-303-0 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/30755 | |
dc.description | Artykuł ten dotyczy zjawiska międzypokoleniowego uczenia się człowieka dorosłego. Zestawiając różne definicyjne ujęcia uczenia się z koncepcją pokoleniowości Karla Mannheima, prezentuje propozycję jego rozumienia oraz rolę, jaką może pełnić w życiu człowieka dorosłego. | pl_PL |
dc.description.abstract | This article presents some of possible understanding “learning” term and juxtaposes it with model of intergeneration relationship by Karl Mannheim in order to present one of possible understanding intergenerational learning phenomenon of this role of adults life. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Muszyński M. (red.), Międzypokoleniowe uczenie się, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | uczenie się | pl_PL |
dc.subject | uczenie się międzypokoleniowe | pl_PL |
dc.subject | pokolenie | pl_PL |
dc.subject | historia życia | pl_PL |
dc.subject | socjologia wiedzy Karla Mannheima | pl_PL |
dc.subject | projekt badawczy Improving Learning through the Lifecourse | pl_PL |
dc.subject | rola uczenia się międzypokoleniowego | pl_PL |
dc.subject | learning | pl_PL |
dc.subject | intergeneration learning | pl_PL |
dc.subject | life course | pl_PL |
dc.subject | sociology of knowledge established by Karl Mannheim | pl_PL |
dc.subject | role of intergeneration learning | pl_PL |
dc.title | Międzypokoleniowe uczenie się w kontekście badania historii życia | pl_PL |
dc.title.alternative | Intergenerational Learning in the Context of Life History Research | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 21-36 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Zakład Dydaktyki i Kształcenia Nauczycieli | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-7969-723-6 | |
dc.references | Bauman T., 2005, Wstęp, [w:] Bauman T. (red.), Uczenie się jako przedsięwzięcie na całe życie, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków, s. 7–11. | pl_PL |
dc.references | Biesta G., 2011, Learning Democracy in School and Society, Sense Publisher, Rotterdam. | pl_PL |
dc.references | Biesta G i in., 2010, Improving Learning through the Lifecourse. Learning Lives, Improving Learning Series, Routledge, London and New York. | pl_PL |
dc.references | Bruner J.S., 2006, Kultura edukacji, tłum. T. Brzostowska-Tereszkiewicz, UNIVERSITAS, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Dubas E., 2005, Dorosłość w edukacyjnym paradygmacie, czyli dorosłość jako edukacyjny okres życia człowieka, [w:] M. Podgórny (red.), Człowiek na edukacyjnej fali, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków, s. 25–38. | pl_PL |
dc.references | Filipiak E., 2008, Uczenie się w klasie szkolnej w perspektywie socjokulturowej, [w:] E. Filipiak (red.), Rozwijanie zdolności uczenia się. Wybrane konteksty i problemy, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz, s. 17–35. | pl_PL |
dc.references | Galas B., 2005, Pokolenie, [w:] Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. IV, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa, s. 513. | pl_PL |
dc.references | Garewicz J., 1983, Pokolenie jako kategoria socjofilozoficzna, „Studia Socjologiczne” 1983, nr 1, s. 75–87. | pl_PL |
dc.references | Knowles M.S., Holton III E.F., Swanson R.A., 2009, Edukacja dorosłych. Podręcznik akademicki, tłum. M. Habura, R. Ligus, A. Nizińska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Ledzińska M., Czerniawska E., 2011, Psychologia nauczania. Ujęcie poznawcze, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Malewski M., 2011, Od nauczania do uczenia się. O paradygmatycznej zmianie w andragogice, Wydawnictwo Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Mannheim K., 1992, Ideologia i utopia, Wydawnictwo „Test”, Lublin. | pl_PL |
dc.references | Mannheim K., 1992–1993, Problem pokoleń, tłum. A. Mizińska-Kleczkowska, „Colloquia Communia” 1992–1993, nr 1–12, s. 136–169. | pl_PL |
dc.references | Okoń W. (2007), Nowy słownik pedagogiczny, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Ossowska M., 1963, Koncepcja pokolenia, „Studia Socjologiczne” 1963, nr 2, s. 47–51. | pl_PL |
dc.references | Potulicka E., Rutkowiak J., 2010, Neoliberalne uwikłania edukacji, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Skarga B., 1979, Historia nauki a formacje intelektualne, „Studia Filozoficzne” 1979, nr 2. | pl_PL |
dc.references | Wrona L., 2007, Uczenie się, [w:] Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. VI, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa, s. 873–874. | pl_PL |
dc.references | Wygotski L.S., 1978, Narzędzie i znak w rozwoju dziecka, tłum. B. Grell, PWN Warszawa. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7969-303-0.02 | |