dc.contributor.author | Muszyński, Marcin | |
dc.contributor.editor | Muszyński, Marcin | |
dc.date.accessioned | 2019-11-18T12:13:57Z | |
dc.date.available | 2019-11-18T12:13:57Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Muszyński M., Międzypokoleniowe uczenie się – wprowadzenie, [w:] Międzypokoleniowe uczenie się, Muszyński M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 7-19, doi: 10.18778/7969-303-0.01 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7969-303-0 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/30754 | |
dc.description | Tekst jest wprowadzeniem w zagadnienie międzypokoleniowego uczenia się. Autor przedstawia zbiór założeń oraz teoretyczno-metodologiczne odniesienia do zjawiska międzypokoleniowego uczenia się. Koncentruje się także na charakterystyce tego pojęcia
w odniesieniu do innych terminów, które łączą się z przekazem wiedzy, umiejętności, jak i postaw pomiędzy generacjami. Wskazuje na drogę instytucjonalizacji międzypokoleniowego uczenia się. | pl_PL |
dc.description.abstract | The text is an introduction to the issue of intergenerational learning. The author presents a set of assumptions as well as theoretical and methodological references to the phenomenon of intergenerational learning. He also focuses on the specificity of this concept in reference to other terms related to knowledge and skills transfer as well as attitudes among generations. He points out the institutionalization of intergenerational learning. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Muszyński M. (red.), Międzypokoleniowe uczenie się, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | międzypokoleniowe uczenie się | pl_PL |
dc.subject | pokolenie | pl_PL |
dc.subject | różne formy uczenia się | pl_PL |
dc.subject | intergenerational learning | pl_PL |
dc.subject | generation | pl_PL |
dc.subject | different forms of learning | pl_PL |
dc.title | Międzypokoleniowe uczenie się – wprowadzenie | pl_PL |
dc.title.alternative | Intergenerational Learning – Introduction | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 7-19 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Zakład Andragogiki i Gerontologii Społecznej | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-7969-723-6 | |
dc.references | Bengtson V., Biblarz T. Roberts R., 2002, How Families Still Matter. A Longitudinal Study of Youth in Two Generations, Cambridge University Press, Cambridge. | pl_PL |
dc.references | Bengtson V.L., Furlong M.J., Laufer R.S., 1974, Time, aging, and the continuity of social structure. Themes and issues in generational analysis, „Journal of Social Issues”, no. 30(2), s. 1–30. | pl_PL |
dc.references | Bieńko M., 2007, Znaczenie więzi wielopokoleniowych, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”, nr 9, s. 3–11. | pl_PL |
dc.references | Brannen J., Moss P., Mooney. A., 2004, Working and Caring in the Twentieth Century. Change and Continuity in Four-Generation Families, Palgrave Macmillan, Basingstoke. | pl_PL |
dc.references | Brown R., Ohsako T., 2003, A study of intergenerational learning programmes for schools promoting international education in developing countries through the International Baccalaureate Diploma Programme, „Journal of Research in International Education”, no. 2(2), s. 151–165. | pl_PL |
dc.references | Bugajska B, 2006, Integracja międzypokoleniowa. Projekty realizowane w UTW w Szczecinie, [w:] S. Steuden, M. Marczuk (red.), Starzenie się a satysfakcja z życia, Lublin. | pl_PL |
dc.references | Bugajska B., (red.), 2010, Młodość i starość – integracja pokoleń, Szczecin. | pl_PL |
dc.references | Cappell Ch., Heiner R.B., 1990, The intergenerational transmission of family Aggression, „Journal of Family Violence”, no.5 (1), s. 135–152 | pl_PL |
dc.references | Cichy K.E., Smith G.C., 2011, Closing the generation gap. Using discussion groups to benefit older adults and college students, [w:] P. Hartman-Stein, A. LaRue (eds), Enhancing Cognitive Fitness in Adults. A Guide to the Use and Development of Community-Based Programs, New York, s. 137–154. | pl_PL |
dc.references | Co zawdzięczamy swoim babciom i dziadkom, Raport, styczeń 2001, CBOS, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Davis L., Larkin E., Graves S.B., 2003, Intergenerational learning through play, „International Journal of Early Childhood”, no. 34(2), s. 42–49. | pl_PL |
dc.references | Delors J. (red.), 1998, Edukacja – jest w niej ukryty skarb, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Doumas D., Margolin G., John R.S., 1994, The intergenerational transmission of aggression across three generations, „Journal of Family Violence”, no. 9(2), s. 157–175. | pl_PL |
dc.references | Dubas E., Pyżalski J., Muszyński M., Pavel J.R., 2008, Wspieranie rozwoju bezrobotnych 50+. Doświadczenia z projektu Adults Mentoring, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Jecker N.S., 1992, Intergenerational justice and the family, „Journal of Value Inquiry”, no. 26(4), s. 495–509. | pl_PL |
dc.references | Karmolińska-Jagodzik, E., 2012, Komunikacja międzypokoleniowa – rozważania wokół różnic kulturowych, „Studia Edukacyjne”, nr 21, s. 191–210. | pl_PL |
dc.references | Malewski M., 2000, Modele pracy edukacyjnej z ludźmi dorosłymi, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, nr 1(9), s. 47–64. | pl_PL |
dc.references | McClusky H., 1990, The community of generations. A goal and a context for the education of persons in the later years, [w:] R.H. Sherron, D.B. Lumsden (eds), Introduction to Educational Gerontology, Nowy Jork, s. 65–73. | pl_PL |
dc.references | Mazor A., Tal I., 1996, Intergenerational transmission. The individuation process and the capacity for intimacy of adult children of holocaust survivors, „Contemporary Family Therapy”, no. 18(2), s. 95–113. | pl_PL |
dc.references | Newman S., Hatton-Yeo A., 2008, Intergenerational learning and the contributions of older people, „Ageing Horizons”, no. 8, s. 31–39. | pl_PL |
dc.references | Noël S., de Broucker P., 2001, Intergenerational inequities. A comparative analysis of the influence of parents’ educational background on length of schooling and literacy skills, [w:] W. Hutmacher, D. Cochrane, N. Bottani (eds), In Pursuit of Equity in Education: Using International Indicators to Compare Equity Policies, Boston. | pl_PL |
dc.references | Olearczyk T.E., 2002, Formy kontaktów międzypokoleniowych w społeczeństwie pluralistycznym a wychowanie religijne, „Paedagogia Christiana”, nr 2/10, s. 61–66. | pl_PL |
dc.references | Ossowska M., 1963, Koncepcja pokolenia, „Studia Socjologiczne”, nr 2, s. 47–51. | pl_PL |
dc.references | Prettner K., Prskawetz A., 2010, Decreasing fertility, economic growth and the intergenerational wage gap, „Empirica”, no. 37, s. 197–214. | pl_PL |
dc.references | Seel N.M. (ed.), 2012, Encyclopedia of the Sciences of Learning, Springer, Nowy Jork. | pl_PL |
dc.references | Siebert H., 2005, Metody pracy kształceniowej, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Silverstein M., 2004, Intergenerational relations across time and place, „Annual Review of Gerontology and Geriatrics”, vol. 24. | pl_PL |
dc.references | Stefaniak-Hrycko A., 2011, Międzypokoleniowy transfer wiedzy, [w:] A. Fabiś, M. Muszyński (red.), Społeczne wymiary starzenia się, Bielsko-Biała, s. 33–48. | pl_PL |
dc.references | Storm R., Storm P., 2011, A paradigm for intergenerational learning, [w:] M. London (ed.), The Oxford Handbook of Lifelong Learning, Oxford University Press, New York, s. 133–146. | pl_PL |
dc.references | Szafraniec K., 2000, Z perspektywy socjologicznej nie ma konfliktu pokoleń, „Kwartalnik Myśli Społeczno-Pedagogicznej – Teraźniejszość Młodego Pokolenia, Numer specjalny”, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Szukalski P., 2000, Rachunkowość generacyjna, „Polityka Społeczna”, nr 11–12, s. 17–21. | pl_PL |
dc.references | Szukalski P., 2003, Proces starzenia się ludności a równość i sprawiedliwość międzypokoleniowa, [w:] Z. Strzelecki (red.), Problemy demograficzne Polski przed wejściem do Unii Europejskiej, Warszawa, s .9–19. | pl_PL |
dc.references | Szukalski P., 2008, Relacje międzypokoleniowe z demograficznego punktu widzenia w starzejącym się społeczeństwie polskim, [w:] Sytuacja demograficzna Polski. Raport 2007–2008, Warszawa, s. 206–223. | pl_PL |
dc.references | Szukalski P., 2012, Solidarność pokoleń. Dylematy relacji międzypokoleniowych, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Tapscott M., Frick P.J., Wootton J., Kruh I., 1996, The intergenerational link to antisocial behavior. Effects of paternal contact, „Journal of Child and Family Studies”, no. 5(2), s. 229–240. | pl_PL |
dc.references | Thomas, M., 2009, Think Community. An Exploration of the Links between Intergenerational Practice and Informal Adult Learning, Leicester. | pl_PL |
dc.references | Uzar-Szcześniak K., 2013, Projekt międzypokoleniowy w kształceniu geragogów i animatorów kultury, [w:] Dyskursy Młodych Andragogów, Zielona Góra, s. 121–132. | pl_PL |
dc.references | Wrzesień W., 2003, Jednostka – rodzina – pokolenie. Studium relacji międzypokoleniowych w rodzinie, Poznań. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7969-303-0.01 | |